Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D2x ??

Volgens mij is de D200 ook weather sealed, ik geloof dat dat 1 van zen troeven was.

Ik bezit zowel de D2H als de D200, qua AF zijn ze mekaars gelijke BEHALVE dat de D2 reeks meer lichtgevoelige sensoren hee (9 cross types ipv 1 op de D200). Qua bouw, tja, er moet ergens verschil inzitten, maar om de verschillen zo op te blazen. Wat wel verschil maakt is de losse battery grip op de D200, dat voel je wel degelijk. Maar of dit stoort moet je zelf uitmaken.

Ik weet wel dat Nikon met de D200 een pracht van een toestel qua specs heeft neergepoot, met dezelfde instelmogelijkheden als zen grote broer.

Maar of je nu een D200 of een D2X moet aankopen, dat moet je zelf natuurlijk beslissen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
      Maar of je nu een D200 of een D2X moet aankopen, dat moet je zelf natuurlijk beslissen.
      Simple comme bonjour, toch?

mvg,

Roland

Comment

Ik vond vandaag een vergelijking tussen de 2.
        Ik vind de D2X een erg mooi ding, maar net als mijn Canon + Batterypack raakte ik per ongeluk de sluiterknop aan de zijkant aan toen ik hem net voor het eerst in me handen had. Maar ik denk dat ik de D2X neem inplaats van de D200, maar Fuij maakt ook mooie camera's heb ik me laten vertellen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

Comment

Mooi en efficient zijn niet noodzakelijk hetzelfde.
          Maar de D2X is zeker efficient, daar is hij uiteindelijk voor gemaakt.
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
            .Je vind een D2Xs nu rond de 3500 Euro of zelfs al iets lager dus het verschil is zeker geen 3000 Euro meer.

Is niet waar Roadrunner, ik ben er diep ingedoken en de laagste prijs is bij Foka voor 4289,00 dus al met al met de D200 toch nog een prijsverschil van 3000 euro. Maar ja om nou een 2e D200 te kopen vind ik eerlijk gezegt ook geen uitdaging. Nu nog even geld verzamelen...

Comment

Is niet waar Roadrunner, ik ben er diep ingedoken en de laagste prijs is bij Foka voor 4289,00 dus al met al met de D200 toch nog een prijsverschil van 3000 euro.

Hier 3414 € http://www.cameracenter.nl/product_i...oducts_id/1109

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                De camera die je noemt is de D2X. Die is inderdaad een stuk goedkoper dan de D2Xs die ruim 4000 euro kost
                Nikon D70s - www.fotolevel.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotograafjerome Bekijk bericht
                  De camera die je noemt is de D2X. Die is inderdaad een stuk goedkoper dan de D2Xs die ruim 4000 euro kost
                  Inderdaad!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                    Is niet waar Roadrunner, ik ben er diep ingedoken en de laagste prijs is bij Foka voor 4289,00 dus al met al met de D200 toch nog een prijsverschil van 3000 euro. Maar ja om nou een 2e D200 te kopen vind ik eerlijk gezegt ook geen uitdaging. Nu nog even geld verzamelen...
                    Sorry voor de late reply.Net terug van enkele dagen verlof aan de Moezel.

De D2Xs werd vorige week bij verscheidene shops te Duitsland aangeboden rond de 3350 Euro met 2 jaar garantie.Je kon de camera online bestellen ofwel ter plaatse gaan afhalen en pas dan contant betalen.Weet de naam van de shops niet meer maar heb de aanbiedingen gezien via Ebay.Ik heb meer dan een jaar geleden m'n D1X ook zo gekocht te Duitsland via zo'n aanbod.Meer en meer fotozaken gebruiken tegenwoordig ebay om hun naambekendheid te vergroten en meer klanten aan te trekken.Niks mis mee.

Ik zou dus zeggen,Corinne,duik er wat dieper in want je hebt niet diep genoeg gedoken.
                    Danny's Photosite

Comment

Mmmmm nee ik ben er blijkbaar niet diep genoeg ingedoken, maar goed ik ben wel weer wat wijzer geworden, thanx voor de tip!. Ik blijf zoeken op internet, ik heb geen haast met de D2XS.

Comment

Mmmmm nee ik ben er blijkbaar niet diep genoeg ingedoken, maar goed ik ben wel weer wat wijzer geworden, thanx voor de tip!. Ik blijf zoeken op internet, ik heb geen haast met de D2XS.
                        Graag gedaan.Als je op ebay wat uit je doppen kijkt kan je goede zaken doen.

Trouwens kameraad van me en actief hier op BD heeft pas een nieuwe D2Xs gekocht een stuk onder de 4000 Euro.Weet niet precies bij wie maar niet via ebay,daar ben ik zeker van.Dacht dat hij de camera in Nederland gekocht heeft.
                        Danny's Photosite

Comment

Heb een tijdje geleden met een prof. autofotograaf gesproken.
                          Hij doet de fotoreportages over heel de wereld voor enkele autobladen uit de UK, en had de keuze ofwel een D2X ofwel twee D200's, de keuze was snel gemaakt volgens hem, twee D200's.

Deze man maakt zowel statische foto's op beurzen als formidabel knappe panning shots op circuit in alle mogelijke omstandigheden, en zelfs 's nachts bij 24h races ... en hij was zéér tevreden over zijn D200's, dus ik denk dat het beter zou zijn een D200 te nemen en eventueel nog wat extra in een lens te steken dan een D2X te kopen, het beter een superlens te hebben op een misschien iets mindere camera dan een mindere lens te hebben op een supercam heb ik mij altijd laten wijsmaken

(Heb zelf dan wel een Canon maar wou dit toch even kwijt)

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            I'd choose the D2X because of several carefully considered reasons:

It's bigger than the D200
                            It's heavier than the D200
                            It's more expensive than the D200
                            It looks cooler than a D200

What other reasons do you need?

En het is zeker waar, dat je goede objectieven moeten hebben, maar die heb ik!! En daar heb ik vorig jaar al dik in geinvesteerd, maar bovenstaande quote geldt ook voor mij, hij is groter, zwaarder, duurder en vooral COOLER!!!!
                            Tegenwoordig zie ik steeds meer amateuren met een D200 rondlopen en dat irriteerd mij dus mateloos (dit is zeker geen kritiek maar een een afwijking van mij)
                            IK WIL EEN D2XS!!!!

Comment

IK WIL EEN D2XS!!!!

Corrine, dan blijft er maar één mogelijkheid open: koop die dan!

mvg,

Roland

Comment

Ik ben anders best tevreden met m'n D2X. Heb onlangs nog even met een D200 gewerkt.. sorry hoor... maar dat voelt als speelgoed vergeleken met de D2X. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de resultaten niet goed zijn, maar "the look and feel" van zo'n X.. dat boezemt me toch veel meer vertrouwen in.
                                Misschien had ik dat anders ervaren als ik een D200 gekocht had, maar nu wil ik die X niet meer ruilen, zelfs niet voor 2 x een D200.
                                Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Working...
                                X