Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: D200 of D2x ??

Dus Francis, als ik het goed begrijp heb jij beide toestellen maar fotografeer je sport altijd met de D2Hs ipv de D2Xs.
    Welk soort sport fotografeert u als ik vragen mag?
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
      Dus Francis, als ik het goed begrijp heb jij beide toestellen maar fotografeer je sport altijd met de D2Hs ipv de D2Xs.
      Welk soort sport fotografeert u als ik vragen mag?
      Adri, Ik fotografeer de thuiswedstrijden van de ereklasser VCDUVEL Puurs, nu zaterdag oa tegen Maaseik ( volleybal dus ). Laat ik het zo stellen, ik heb een 2de handse D2HS aangeschaft omdat de flitschoen van mijn D2XS stuk was en de reparatie lang op zich zal laten wachten, vandaar dus het gebruik van de D2HS, maar ik ben zeker dat ik de D2XS niet meer zal gebruiken voor indoor wedstrijden.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Indoor, dan kan ik de keuze voor de H volgen (hoge ISO) .
        Maar outdoor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
          Indoor, dan kan ik de keuze voor de H volgen (hoge ISO) .
          Maar outdoor?
          Outdoor . . . resoluut voor de D2XS, zonder twijfel
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
            ik ben sportfotograaf en maak 50000 sportfoto`s per jaar, gebruik de D2X en ga dan niet vertellen dat de workflo de doorslag gaat geven.
            Ik ga mij straks nog zielig vinden dat ik een 12 MP gebruik en eigenlijk met een 4 MP moet werken voor de workflo.
            De ruiswaarden ben ik het mee eens maar dat gaf je niet aan.
            Wat ben je toch vlug op je tenen getrapt !!

Jij noemt mijn advies gelul in de ruimte., niet ik !!
            Ik beweer helemaal niets wat jij moet of zou kunnen doen. Ik geef de starter van deze post gewoon een advies hoe IK er over denk. Niet meer niet minder.
            Of mag dat soms hier niet meer ?
            En als jij gelukkig bent met jouw workflow, dan is dat toch prima !! dat is jouw persoonlijke keuze waar jij gelukkig mee bent.
            En over de ruiswaarden , de d2h scoort aanmerkelijk slechter dan de d2x, dus dat advies zou ik nooit geven. tenzij het over een d2hs gaat . Die is gewoon een stuk beter.

alex
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

heb dit nog in m'n favorites gevonden:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychonaut Bekijk bericht
                Met een Fuji S5 pro ben je een stuk goedkoper uit dan een D2x(s) hoor.
                Nikon lenzen passen gewoon. En als het je er om gaat om met iets anders rond te lopen dan al die andere amateurs is het al helemaal geen slechte gedachte
                Vandaar mijn opmerking, je hoeft helemaal niet over te stappen, je Nikkor glas past er gewoon op!
                En het zou zomaar kunnen dat deze S5 de D200 voorbij gaat in kwaliteit..... zoals gezegd even de test afwachten als je daar de tijd voor hebt!

@ Frank207 BE, Natuurlijk kun je 6 maanden wachten tot de prijs zakt, maar als je 12 maanden wacht zakt'ie nog meer

Ed
                ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

de Fuji S5 is wel minder geschikt voor echte actiefototgrafie
                  max 3foto's per seconde en als je de Fuji S5 optimaal wilt benutten nog minder
                  met hun specifiek mogelijkeheid voor een betere range (D-range) waardoor je minder ruis hebt en beter dynamisch bereikt hebt, zakt die zelfs tot 1.5foto's per seconde
                  dus daardoor valt die bij mij af voor als sporttoestel te dienen
                  als toestel voor in de studio zal het wel een van de betere zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    de Fuji S5 is wel minder geschikt voor echte actiefototgrafie
                    max 3foto's per seconde en als je de Fuji S5 optimaal wilt benutten nog minder
                    met hun specifiek mogelijkeheid voor een betere range (D-range) waardoor je minder ruis hebt en beter dynamisch bereikt hebt, zakt die zelfs tot 1.5foto's per seconde
                    dus daardoor valt die bij mij af voor als sporttoestel te dienen
                    als toestel voor in de studio zal het wel een van de betere zijn
                    Vroeger redeneerde ik ook zo omdat dit met de S3 ook zo was, maar . . . bij de S3 kon je weinig foto's snel na elkaar maken wegens de trage wegschrijfsnelheid en de kleine buffer, DAAR zat het probleem, nu is dat volledig opgelost met de S5. Wat de bps betreft . . . ik werk oa met een D2HS, die 8 bps aankan . . . gebruik ik dat? Neen, waarom . . . wel, zelfs bij actiesport is het belangrijk om te anticiperen en niet zozeer de repeteerstand van je toestel te gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      @ Frank207 BE, Natuurlijk kun je 6 maanden wachten tot de prijs zakt, maar als je 12 maanden wacht zakt'ie nog meer

Ed
                      Afgaande op de reacties op verschillende fora heb het gevoel dat de S5pro in tegenstelling tot de D200 niet zo gewild is en dus niet lang zijn introductieprijs zal kunnen handhaven. We zullen zien in ieder geval

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Vroeger redeneerde ik ook zo omdat dit met de S3 ook zo was, maar . . . bij de S3 kon je weinig foto's snel na elkaar maken wegens de trage wegschrijfsnelheid en de kleine buffer, DAAR zat het probleem, nu is dat volledig opgelost met de S5. Wat de bps betreft . . . ik werk oa met een D2HS, die 8 bps aankan . . . gebruik ik dat? Neen, waarom . . . wel, zelfs bij actiesport is het belangrijk om te anticiperen en niet zozeer de repeteerstand van je toestel te gebruiken.
                        daar durf ik tegen in gaan
                        zeker ivm zeer snelle actiesporten (oa mountainbike downhill) daar gebruik ik wel eens die 5foto's per seconde
                        je kunt niet altijd anticiperen en dan mis je wel eens een goede foto
                        ik gebruik die functie niet altijd maar wel het is wel een functie die zeker op een toestel moet zitten voor sportfotografie in mijn geval

Comment

Gisteren op de professional in Nieuwegein de D2XS in mijn handen gehad en ik ben op slag verliefd!!

Wat een camera zeg, de body ligt lekker in mijn hand ondanks dat ie een stuk groter is dan de D200 en het gewicht vond ik ook meevallen. Ik heb hem even getest met de Nikkor 17-55 mm 2,8 (die heb ik zelf ook).

Ondanks dat ik nog even begon te twijfelen (heb zelfs nog naar de Canon 5D gekeken) weet ik het helemaal zeker, een D2XS wordt aangeschaft (op niet al te lange termijn)

Comment

Hadden we het niet gezegd ? Dat ding ligt gewoon perfect in de hand

Comment

Er zijn maar 2 dingen die goed in mijn handen liggen,dat is mijn vrouw en mijn D2X
                              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                              www.langenacker.nl

Comment

Ik ben sedert enkele maanden in bezit van een D2Xs een 1000 clicks. Heb een 4500 clicks op mijn D70. Vorige week per ongeluk zonder batterijlading gevallen op mijn D2xs en moest terug overstappen op mijn D70. Is toch wel een groot verschil. Ik begrijp wat men bedoeld met het gevoel van speelgoed.

Hoewel ik met mijn D70 mooie foto's gemaakt heb (vind dit trouwens nog altijd een goed toestel), is dit niet te vergelijken met het gevoel om te fotograferen met D2Xs. Robuster, zwaarder (en dus stabieler), alles binnen handbereik aan te passen (veel intiutiever)... Prachtig toestel! Vanaf nu zal ik mijn batterijlading beter in 't oog houden. D70 gebruik ik nog enkel voor feestjes (als ik zelf ook iets drink ).

Heb onlangs ook D200 kunnen testen. Als je kan kiezen toch maar doorsparen voor D2Xs

Comment

Working...
                                X