Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D200 of D2x ??

Ik denk er zeer sterk aan mijn D70 te vervangen. Mijn keuze is (bijna) gevallen op de D200 .
    Wat ik me nu nog wel afvraag is hoe het nu zit met de autofocussnelheid tussen de D200 en de D2x, respectievelijk CAM1000 en CAM2000. Ik veronderstel dat de autofocus van de D2x nog wel sneller zal zijn dan die van de D200.
    Gaat dus met andere woorden een (ik zeg maar iets) 70-200 VR sneller scherp staan op een D2x ? En gaat dit dan ook effectief het rendement van geslaagde foto's (scherp) opdrijven ?

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Re: D200 of D2x ??

Zoals elke eigenaar van zijn materiaal zal antwoorden, dat zijn keuze de beste is:

D200 eigenaars gaan zeggen dat de D2x weggesmeten geld is
    De D2X eigenaars gaan zeggen dat er veel verschil is.

Multicam 1000 en 2000 is een groot verschil, maar dat is wel afhankelijk voor wat je het gaat gebruiken.

Sven

ps ik heb een D70 en een D2x en ik vind het verschil enorm.
    Last edited by Svenmichiels; 21 september 2006, 13:16.

Comment

Zelf ben ik overgestapt van D70 naar D200 en na mijn eerste testfotos met de 18-200 VR viel mij al meteen op dat de D200 waanzinnig snel is op AF gebied... dacht dat ik een Rolss in mijn handen had... en nog heb... hihi

Wat de D2x betrefd kan ik je helaas niet verder helpen... maar ik veronderstel dat er hier genoeg 'zwaar-gevorderden' zijn die je hier een tip kunnen geven... kom nog maar net kijken na wat ervaring te hebben opgedaan met de D70...
      een vééél te zware rugzak

Comment

'k Zou zeggen, doe zoals ik, ga eens naar een mediamarkt of zo, vraag of je ze allebei eens mag proberen, ... met de zelfde lens wel te verstaan, eventueel over-"schroeven", en speel er eens mee.
        Met de D200 was 't liefde op 't eerste focus
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
          'k Zou zeggen, doe zoals ik, ga eens naar een mediamarkt of zo, vraag of je ze allebei eens mag proberen, ... met de zelfde lens wel te verstaan, eventueel over-"schroeven", en speel er eens mee.
          Met de D200 was 't liefde op 't eerste focus
          D2X + 18-200: dat lijkt me een rare keuze

Succes met je keuze

Sven

Comment

het hangt sterk af wat jouw vorm van fotografie.
            Qua beeldkwaliteit is de d2x iets beter maar dat is te verwaarlozen. De autofocus van de d2x en d20 verschillen qua snelheid niet echt veel van elkaar. Althans niet zo dat je daardoor een shot zou moeten missen. Het af systeem van de d2x is echter in slecht licht situaties wel beter dan die van de d200. verder hebben beide body's hun voors en tegens.

Echter. Je praat hier wel over een camera die momenteel RUIM het dubbele kost van een d200. je moet je derhalve dan ook afvragen of dat het verschil waard is of dat je dat geld stop in goed glas.
            Website : www.alextimmermans.com
            Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
            Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

De vorm van fotografie waar ik het dan over heb is sportfotografie ( voetbal, volleybal ) en airshows . De combo D2x met 70-200 VR heb ik al eens getest en dat was in mijn ogen een schitterende combi.
              Maar aan de reacties tot nu toe te horen blijkt er toch geen hemelsbreed verschil te zitten tussen een D200 en D2x (althans wat autofocus beteft ) wat niet van de prijs kan gezegd worden
              Ik kan misschien beter dat geld gebruiken om een schoon lenske te kopen

erwin
              Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
              http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Waarom geen D2hs ? Die heeft Nikon speciaal gemaakt voor deze onderwerpen
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

daar sluit ik mij bij jepe aan.
                  Voor sport de dh2(s).
                  Ik heb zelf de d2h voor sport en je kunt je je geen fijnere camera wensen. vergis je niet in de bestandgrootte van de d2x files (en ook d200).
                  Bij sport maak je veel beelden en is dus het verwerken van de d2h files een stuk sneller dan die grote files.
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                    D2X + 18-200: dat lijkt me een rare keuze

Succes met je keuze

Sven
                    Seen the Nikon Pro magazine??

Pics made in there from D2X and 18-55mm 'kit lens'

Again, it's what you do with it, not what you have..

Comment

Ik als gebruiker van D1x heb zelf onlangs de D200 en D2X in mijn handen gehad voor te testen.

Persoonlijk vind ik dat de reactiesnelheid van D2X ontzettend snel is tov D200, zelfs tov mijn D1X.
                      De grip van de D2X is stukken beter dan die van de D200, ook al gebruik je nog de extra grip op D200.
                      Je moet ze alle 2 in je handen hebben genomen, en er enkele foto's mee genomen hebben om een duidelijk beeld te hebben op het verschil tussen de 2 toestellen.

Persoonlijk indien ik mij zou veranderen zou ik naar een D2X of D2H gaan. (indien ik de lotto win)

Natuurlijk er is een serieus prijsverschil tussen de 2.

Succes met je keuze!
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik heb zelf de d2h voor sport en je kunt je je geen fijnere camera wensen. vergis je niet in de bestandgrootte van de d2x files (en ook d200).
                        Bij sport maak je veel beelden en is dus het verwerken van de d2h files een stuk sneller dan die grote files.
                        Ik heb ervaring met beide camera's (D2H- D200)
                        De D2H is inderdaad een fameus snelle camera, met een heel goede AF, maar de D200 moet daar maar weinig voor onderdoen, De RAW files van de D200, zijn inderdaad grote bestanden, maar als ik nu moet kiezen tussen mijn D200 en mijn D2H, dan ga ik zeker voor de D200, dat vanwege de 10,2 megapix, moest ik daarentegen moeten kiezen tussen een D2X en de D200, dan heb ik er de meerprijs niet voor over, momenteel liever twee D200 toestellen (één + een reservetoestel) dan één D2X, ik ben reeds een paar motoraces gaan fotograferen (D200 in combinatie met 70-200 AFS VR) en ben in alle opzichten zeer tevreden over de D200, het toestel komt zeker niet tekort in snelheid, en schrijft formidabel snel weg.
                        Wat het scherpstellen bij minder licht betreft zie ik weinig of geen verschil met mijn D2H, voor mij zeker OK.
                        De D200 ligt ook heel goed in de hand, en dat met om het even welke lens, terwijl ik vind dat mijn D2H in combinatie met mijn 17-55 AFS minder prettig werkt, de onderbouw van een D2H/D2X zit namelijk nogal ver vooruit waardoor de zoomring bij dit objectief minder goed te bedienen valt, daarom dat ik ook geen batterijpack op mijn D200 Plaats.
                        D2H Robust werkbeest, 4 megapix, langs de lage kant.
                        D200 ideaal toestel met vele mogelijkheden.
                        D2X wegens te duur.

Comment

Voorbeelden, één met D200 + 70-200 AFS VR, bijna in tegenlicht, en één met D2H + 80-200 AFS, met zijlicht, deze foto's komen zo uit de camera, zonder bewerking, gecropt met BD sizer, de D2H heeft iets meer contrastrijke beelden vanwege de CMOS censor, maar dat is bij de D200 makkelijk bij te werken.
                          Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D200)
                          Lens Focal Length: 95,00 mm (70-200 mm F2,8-F2,8)
                          Shutter Speed: 1/500 sec
                          F-Number: F4,5
                          ISO: 100

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D2H)
                          Lens Focal Length: 80,00 mm (80-200 mm F2,8-F2,8)
                          Shutter Speed: 1/800 sec
                          F-Number: F7,1
                          ISO: 200
                          Last edited by Guest42; 21 september 2006, 19:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                            Zoals elke eigenaar van zijn materiaal zal antwoorden, dat zijn keuze de beste is:

D200 eigenaars gaan zeggen dat de D2x weggesmeten geld is
                            De D2X eigenaars gaan zeggen dat er veel verschil is.

Multicam 1000 en 2000 is een groot verschil, maar dat is wel afhankelijk voor wat je het gaat gebruiken.

Sven

ps ik heb een D70 en een D2x en ik vind het verschil enorm.
                            Hallo,

Op verplaatsing met een geitje of met een Rolls?
                            Een gigantisch verschil, maar eigenlijk geen vergelijk.

Uiteindelijk is de man achter de camera die de shoot, al dan niet geslaagd, maakt.

Maar als je echter 'solvabel' bent, is de keus snel gemaakt, toch?

mvg,

Roland
                            Last edited by Roland Cuypers; 21 september 2006, 20:38. Reden: foutje in tekst

Comment

de D2H heeft iets meer contrastrijke beelden vanwege de CMOS censor
                              De D2H heeft geen cmos sensor maar een JFET Beeldsensor LBCAST

Comment

Working...
                              X