Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D2x ??

Hallo allemaal ,
    Ik verschiet wel een beetje van de hoeveelheid van reacties
    Heb ik het verkeerd als ik zeg dat je die D2H niet meer nieuw kan kopen ?

Het kan verwaand klinken maar eigenlijk wil ik hier nu toch eens van een cliché af ; je hoort hier regelmatig zeggen van het is niet het materiaal dat telt het is het manneke of vrouwtje dat er achter staat die het moet doen.
    Wel in sommige gevallen zal dit ook ZEKER zo zijn maar neem nu je staat op een airshow en de vliegtuigen passeren daar tegen 6 à 800 per uur en jij wil daar met je D70 en een sigma 70- 300 APO een foto van nemen , wel ik ben al tot de conclusie gekomen dat je dan verdomd veel geluk moet hebben wil er daar eens ene tak scherp op staan dan heeft het hier toch niet meer alleen met het manneke te maken maar met de technische beperkingen van zijn toestel en/of lens of ben ik verkeerd
    Ik weet wel als ik die 70-200 VR op mijn D70 zou zetten dat ik natuurlijk ook al beter resultaten zal halen, maar ik wil nu ook nog om andere redenen overschakelen naar D200 of D2x ( D2h) maar dit wil ik nu even niet in dit topic ter sprake brengen

Afin , ik ga toch maar eens aan JePe vragen of ik eens met de D200 en 70-200VR mag komen spelen

Oh ja , dit artikel ben ik ook nog tegengekomen http://www.nikonians.org/nikon/d200_..._review_5.html
    velen onder jullie zullen het misschien al kennen, voor de anderen is het dan maar meegenomen.

Erwin
    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik dat de reactiesnelheid van D2X ontzettend snel is tov D200, zelfs tov mijn D1X.
      De grip van de D2X is stukken beter dan die van de D200, ook al gebruik je nog de extra grip op D200.
      Je moet ze alle 2 in je handen hebben genomen, en er enkele foto's mee genomen hebben om een duidelijk beeld te hebben op het verschil tussen de 2 toestellen.
      Kan ik enkel maar beamen.Als ik overschakel van m'n D1X zal het meer dan waarschijnlijk ook naar t'zelfde soort body zijn vanwege de geweldige handligging, grip...van zo'n body.Als je de centen hebt zou ik voor de D2X of voor een D2Hs gaan.Staar je niet blind op de maar 4,1MP van deze laatste
      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        Als ik overschakel van m'n D1X zal het meer dan waarschijnlijk ook naar t'zelfde soort body zijn vanwege de geweldige handligging, grip...van zo'n body.
        Daar heb ik nog niet eens durven over beginnen maar inderdaad daar heb je een punt !! Dat was natuurlijk het eerste wat mij opviel toen ik die D2x in handen kreeg ... waaaouw .
        De enige vraag die in mijn achterhoofd blijft hangen is ; waarom zou zo'n amateureke zoals ik nu nen D2x nodig hebben.... is dat mijn gezond verstand dat op den achtergrond roept mischien .

Erwin
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...

Comment

Wat ook nog een punt is bij de D2X is de high speed cropped uitsnede.
          Beelden van 6MP tegen 8FPS en met een brandpuntverlengingsfactor 2.0 ipv 1.5. Ideaal voor sport. Een 70-200 wordt dan 140-400

Natuurlijk, jij moet een keuze maken.
          Wat je ook nog kan doen, is een defige occassie van D2X op de kop tikken na photokina Hopelijk dalen de occassie prijzen dan een beetje van deze toestellen, indien er iets nieuws op de markt komt bij nikon.

mvgr
          PVA
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Beelden van 6MP tegen 8FPS en met een brandpuntverlengingsfactor 2.0 ipv 1.5. Ideaal voor sport. Een 70-200 wordt dan 140-400

PVA
            Da's een nieuwe , da wist ik nog niet. Jullie maken het me niet gemakkelijk hé

Erwin

Comment

I'd choose the D2X because of several carefully considered reasons:

It's bigger than the D200
              It's heavier than the D200
              It's more expensive than the D200
              It looks cooler than a D200

What other reasons do you need?

Comment

Toen de D2X uitkwam was er geen echt alternatief. Nu zou ik 2 D200 bodies kopen ipv 1 D2X body. Er zijn natuurlijk verschillen in het voordeel van de D2X die ik goed weet te apprecieren, maar de feature set van de D200 is meer dan overtuigend genoeg vind ik.

Comment

da's enorm handig bij avondwedstrijden bij voetbal, moet dan geen converter tussensteken die uw 2.8 afneemt.

Natuurlijk, jij moet een keuze maken.
                  Wat je ook nog kan doen, is een defige occassie van D2X op de kop tikken na photokina Hopelijk dalen de occassie prijzen dan een beetje van deze toestellen, indien er iets nieuws op de markt komt bij nikon.

mvgr
                  PVA
                  www.loft6.be

Comment

mvgr
                    PVA
                    Enige voordeel daarbij lijkt me de hogere fps rate, en dat voordeel is dan nog beperkt tot diegenen die het écht nodig hebben.

Je kan die crop even goed in PS maken en op 1.5 blijven werken.

Maar misschien zie ik buiten de hogere fps (die ikzelf overbodig vind) nog andere voordelen over het hoofd ?
                    :::: Canon :::: 1D MkII N
                    :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                    :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                      D2X + 18-200: dat lijkt me een rare keuze

Succes met je keuze

Sven
                      Ik denk dat je veel geluk moet hebben om in een "Mediamarkt" een D200 te vinden, laat staan een D2X.

Hubert
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Ik denk dat je veel geluk moet hebben om in een "Mediamarkt" een D200 te vinden, laat staan een D2X.
                        Bij de opening in Oostende was de D200 geen probleem, zat wel in en kast. D2X niet aanwezig. Dat was in mei.
                        Tegenwoordig lijkt het me als dat MM (in O) meer en meer "Canon-getint" geraakt.

edit: bedoelde trouwens gewoon dat ie maar ff een winkel, gelijk dewelke, moest binnenstappen om z'alle-2 es goe vast te pakken (de toestellen hee, niet de verkoopstertjes! )
                        Last edited by TedereTijger; 22 september 2006, 13:59.
                        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

De D2H heeft geen cmos sensor maar een JFET Beeldsensor LBCAST
                          Sorry, het was om eens te kijken of iedereen hier goed heeft opgelet,
                          Ik had het even verkeerd voor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Sorry, het was om eens te kijken of iedereen hier goed heeft opgelet,
                            Ik had het even verkeerd voor.
                            het is je vergeven

Comment

Ik ben nu een jaar in het bezit van de D200 en wil over een paar maandjes een 2e body kopen, nu vraag ik me nog steeds af wat is nou een duidelijk verschil tussen de D200 en de nieuwe D2Xs?? De D200 is nu al te koop voor rond de 1300 euro terwijl de D2Xs rond de 4000 of meer ligt.
                              Een enorm prijsverschil dus. Vorig jaar heb ik voor de D200 gekozen door het prijsverschil tussen de D200 en de D2X, ik heb ondertussen 2 objectieven gekocht (17-55 mm 2,8 en 80-200 mm 2,8) dus vandaar dat ik toen voor de D200 ben gegaan (ik had gewoon geen geld voor een duurdere body).
                              Maar nog steeds vraag ik me af nou de D2XS zo duur maakt of misschien de D200 goedkoop maakt.
                              Ik gebruik mijn camera voor bruids en portretfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                                Ik ben nu een jaar in het bezit van de D200 en wil over een paar maandjes een 2e body kopen, nu vraag ik me nog steeds af wat is nou een duidelijk verschil tussen de D200 en de nieuwe D2Xs?? De D200 is nu al te koop voor rond de 1300 euro terwijl de D2Xs rond de 4000 of meer ligt.
                                Een enorm prijsverschil dus. Vorig jaar heb ik voor de D200 gekozen door het prijsverschil tussen de D200 en de D2X, ik heb ondertussen 2 objectieven gekocht (17-55 mm 2,8 en 80-200 mm 2,8) dus vandaar dat ik toen voor de D200 ben gegaan (ik had gewoon geen geld voor een duurdere body).
                                Maar nog steeds vraag ik me af nou de D2XS zo duur maakt of misschien de D200 goedkoop maakt.
                                Ik gebruik mijn camera voor bruids en portretfotografie.
                                HET grote verschil is het dure CAM2000 met 9 van de 11 lowlight AF punten dat in alle omstandigheden goed presteert. Bij het CAM 1000 systeem is alleen het centrale punt van het gevoelige type.

Verder in het voordeel bij de D2x(s)

1. de AF motor voor de klassieke objectieven is in de D2x toch nog een stuk vinniger (eigen ervaring - kan het zijn dat het hogere voltage van de batterij hiervoor verantwoorderlijk is? Verder met AFS zou ik het nog eens moeten proberen)
                                2. Iets hogere resolutie en betere beeldkwaliteit aan ISO100
                                3. Betere batterij met zeer groot uithoudingsvermogen.
                                4. Grip ingebouwd. De MB-D200 maakt een D200 zwaarder dan de D2x en minder stabiel voor kritisch statief werk.
                                5. Mogelijkheid tot HSC crop en daarbij horende 8 beelden per seconde.

Voordeel van de D200 is de ingebouwde flits en iets betere hoge ISO ruis prestaties door de iets lagere pixeldichtheid.

Blijft de vraag van die meerprijs? Je krijgt met de D2x(s) de allerbeste technologie en dus een iets responsievere camera dan met de D200, en dat kan voor sommige opdrachten van nut zijn, maar een prijsverschil van 3000 euro is toch niet verantwoord volgens mij

MVG,

Comment

Working...
                                X