Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D2x ??

Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
    En het is zeker waar, dat je goede objectieven moeten hebben, maar die heb ik!! En daar heb ik vorig jaar al dik in geinvesteerd, maar bovenstaande quote geldt ook voor mij, hij is groter, zwaarder, duurder en vooral COOLER!!!!
    Tegenwoordig zie ik steeds meer amateuren met een D200 rondlopen en dat irriteerd mij dus mateloos (dit is zeker geen kritiek maar een een afwijking van mij)
    IK WIL EEN D2XS!!!!
    En daarna een Harley Davidson VROD en een Corvette, looks is everything
    Last edited by TripleP; 21 februari 2007, 21:39.
    Nikon D200 en een grote zak glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TripleP Bekijk bericht
      En daarna een Harley Davidson VROD en een Corvette, looks is everything
      Corvette is voldoende....

Oh en die D2Xs gaat er komen hoor, binnen 3 maanden is ie in mij bezit verwacht ik...

En dat allemaal mede dankzij al jullie enthousiaste verhalen, opmerkingen en belevingen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
        Ik ben anders best tevreden met m'n D2X. Heb onlangs nog even met een D200 gewerkt.. sorry hoor... maar dat voelt als speelgoed vergeleken met de D2X. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de resultaten niet goed zijn, maar "the look and feel" van zo'n X.. dat boezemt me toch veel meer vertrouwen in.
        Misschien had ik dat anders ervaren als ik een D200 gekocht had, maar nu wil ik die X niet meer ruilen, zelfs niet voor 2 x een D200.
        Ook sorry Adri, maar ik vind het not done dat je de D200 als "speelgoed" benoemt Ik vind dit zelfs beledigend voor de zovele mensen hier op het forum die dit prachttoestel gebruiken.

MVG,

Comment

Corvette is voldoende....

Oh en die D2Xs gaat er komen hoor, binnen 3 maanden is ie in mij bezit verwacht ik...

En dat allemaal mede dankzij al jullie enthousiaste verhalen, opmerkingen en belevingen!
          Alvast proficiat Corinne Ik ben juist terug uit verlof en heb zo'n 10Gb aan plaatjes met mijn D2x geschoten en ben juist bezig geweest alle beelden te sorteren en ineens te backuppen ...

MVG,

Comment

Oh, maar dat doe ik toch hoor Frank .
            In vergelijking met de D2X voelt de D200 als van plastiek aan. Vind die trouwens niet lekker in de hand liggen, is niet hoog genoeg.
            Met alle respect trouwens voor de gebruikers van de D200, dat spreekt voor zich .
            ik heb het trouwens duidelijk over de "look and feel" , niet over de kwaliteit van de foto's ... dat staat hierboven ook al vermeldt.
            Last edited by Adri H; 21 februari 2007, 22:00.
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Rustig rustig geen ruzie maken, iedereen heeft recht op zijn mening

Comment

Mijn gedacht.. bottom line blijft.. probeer met beiden te werken en zie wat je best ligt.
                Ik vind de X goed in de hand liggen, het kan zijn dat frele vrouwenhanden liever met een lichter en kleiner toestel werk, dat kwalitatief ook hoogstaande beelden levert.
                De uitbalancering van de X met een zware lens is volgens mij ook stukken beter dan die van de D200.
                Last edited by Adri H; 21 februari 2007, 22:09.

Comment

Ik heb geen frele handen, maar ik snap wel wat je bedoeld, en uiteraard ga ik binnenkort eerst eens langs een fotozaak om het ding te voelen.
                  Nu ben ik wel een ukkie, maar ik hou persoonlijk wel van een wat zwaardere camera, maar goed het geheel (met objectief en flitser) moet nog wel te tillen zijn natuurlijk!
                  Inmiddels heb ik wel spierballen gekregen van al dat gefotografeer!

Comment

Ik werk momenteel al liever met mijn D2HS dan met mijn D2XS . . . 1600 ISO met de D2HS . . . .zalig in vergelijking met mijn D2XS.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Met zwaardere lenzen werk je zowiezo met een monopod of statief.
                      Maar ik zou je idd aanraden om effectief dat ding eens ter hand te nemen, niet voor 5 minuten maar voor een langere periode. Er zijn hier waarschijnlijk kandidaten genoeg om er eens eentje van te lenen

@Francis => bij mij is ISO 100 , max al eens 160 voor sport. D2H geeft soms sprankelender kleuren dan D2X heb ik al gemerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik werk momenteel al liever met mijn D2HS dan met mijn D2XS . . . 1600 ISO met de D2HS . . . .zalig in vergelijking met mijn D2XS.
                        Die D2Hs ligt me al lang "op mijne lever" alhoewel ik helemaal geen sportfotografie doe.
                        Danny's Photosite

Comment

Ik heb geen frele handen, maar ik snap wel wat je bedoeld, en uiteraard ga ik binnenkort eerst eens langs een fotozaak om het ding te voelen.
                          Nu ben ik wel een ukkie, maar ik hou persoonlijk wel van een wat zwaardere camera, maar goed het geheel (met objectief en flitser) moet nog wel te tillen zijn natuurlijk!
                          Inmiddels heb ik wel spierballen gekregen van al dat gefotografeer!
                          D2x + 17-35 f2.8 + SB-800: in een ontspannen sfeer aan tafel tijdens het eten op verlof viel me dat ineens op, zo van oei, dat weegt toch wel wat Ik ben ook 9km gaan wandelen in heuvelachtig terrein met D2x en AFS 300mm f2.8 in de hand, statief over de schouder geplooid + tas met batterijen en enkele andere objectieven over da andere schouder, toch zo'n 9 kilo tesamen Ik ben dan ook wel 2.07m groot en weeg een slordige 105Kg maar dan nog begint dat te wegen na een tijdje

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                            Oh, maar dat doe ik toch hoor Frank .
                            In vergelijking met de D2X voelt de D200 als van plastiek aan. Vind die trouwens niet lekker in de hand liggen, is niet hoog genoeg.
                            Met alle respect trouwens voor de gebruikers van de D200, dat spreekt voor zich .
                            ik heb het trouwens duidelijk over de "look and feel" , niet over de kwaliteit van de foto's ... dat staat hierboven ook al vermeldt.
                            Ik zou het iets voorzichtiger formuleren in de zin van: De D2x voelt nog een stuk robuuster en degelijker aan. Dat komt m.i. iets minder provocerend over bij D200 gebruikers

MVG,

Comment

't wordt eens tijd dat jij een review schrijft. deze mag natuurlijk persoonlijk zijn.
                              D70s,S3,D200,D2x,D2H
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Iedere camera heeft zijn toepassing hé Inderdaad de D2x(s) is niet gemaakt voor lowlight fotografie, en de D2Hs zal daar inderdaad een pak beter presteren. Maar anderzijds zou ik de resolutie van de D2x nooit meer kunnen missen voor natuurfotografie

Comment

Working...
                                X