Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of D2x ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D200 of D2x ??

D2Xs heeft ook betere witbalans dan een D200 wegens externe meting bovenop de camera.Je vind een D2Xs nu rond de 3500 Euro of zelfs al iets lager dus het verschil is zeker geen 3000 Euro meer.
    Danny's Photosite

Comment

Ik heb mijn D2X verkocht en een D200 gekocht, omdat ondanks de iets betere kwaliteit van de D2X dit de enorme meerkost tov de D200 niet rechtvaardigt. De D2X is vééééééél te duur alhoewel hij beter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
        Ik heb mijn D2X verkocht en een D200 gekocht, omdat ondanks de iets betere kwaliteit van de D2X dit de enorme meerkost tov de D200 niet rechtvaardigt. De D2X is vééééééél te duur alhoewel hij beter is.
        Voor mij is er sowieso geen weg terug aan +25000 clicks en met de huidige tweedehandsprijzen doe ik mijn D2x vanzeleven niet weg. Ik heb overigens ook zo'n vermoeden dat de D2x nog lang de hoogste pixeldichtheid (voordeel voor teleobjectieven) van alle APS-C gaat houden omdat de redelijke grenzen van ruis en diffractie bereikt zijn en de cameraproducenten sowieso naar 35FF moeten om deze problemen te omzeilen als ze nog meer Mpixels willen aanbieden.

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
          Je vind een D2Xs nu rond de 3500 Euro of zelfs al iets lager dus het verschil is zeker geen 3000 Euro meer.
          Echt waar???? Ik heb gezocht en de d2X is nu wel te koop voor rond de 3500 euro, maar de D2XS zie ik nog steeds voor prijzen van rond de 4500 euro of nog hoger.

Comment

Maar nog steeds vraag ik me af nou de D2XS zo duur maakt of misschien de D200 goedkoop maakt.
            D2X made in Japan, D200 made in Thailand is voor een groot stuk de reden van het prijsverschil, constructief is de D2X toch nog een stuk beter dan een D200, op gebied van beeldkwaliteit is daar minder van te merken, het hangt er dus van af waarvoor je hem wil gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              .
              4. Grip ingebouwd. De MB-D200 maakt een D200 zwaarder dan de D2x en minder stabiel voor kritisch statief werk.
              Zeg maar gerust instabiel en haal de grip er af als de camera met een 80-200 2.8 op een stattief(ik heb de schuifzoom).
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Gebruik je dan niet beter zo'n speciaal stuk waardoor je camera "achter" je statief komt te hangen. Een soort van arm die vooraan je lens vasthoud en achteraan je camera.
                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                  I'd choose the D2X because of several carefully considered reasons:

It's bigger than the D200
                  It's heavier than the D200
                  It's more expensive than the D200
                  It looks cooler than a D200

What other reasons do you need?

Yes, this really is a big help.
                  If you have the money, go for the X. Beware it is heavy but the possibilities are enormous (too much possibilities perhaps, it gets confusing all the stuff you can tune )
                  Yet most of the workings feel very natural and instinctive, bottom line is you can make splendid pics with it very fast(as you can with the D200 no doubt)
                  The feel and grip of the X is very solid, inspiring confidence and made to last.
                  The D200 feels like a toy compared to the X.
                  I had the choice between a new D200/MD200 and a 'slightly' used X. I chose the X after trying it out for a test run.
                  This was what I was waiting for, this was for me the impetus I needed to leave the non-digital camera behind me.
                  It has been said here before, but indeed the D2H(s) might be a very viable alternative to the X, outperforming it in some aspects. The megapixel difference does not influence the image quality in my view.
                  Last edited by Adri H; 17 februari 2007, 19:23.
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                    Yes, this really is a big help.
                    If you have the money, go for the X. Beware it is heavy but the possibilities are enormous (too much possibilities perhaps, it gets confusing all the stuff you can tune )
                    Yet most of the workings feel very natural and instinctive, bottom line is you can make splendid pics with it very fast(as you can with the D200 no doubt)
                    The feel and grip of the X is very solid, inspiring confidence and made to last.
                    The D200 feels like a toy compared to the X.
                    I had the choice between a new D200/MD200 and a 'slightly' used X. I chose the X after trying it out for a test run.
                    This was what I was waiting for, this was for me the impetus I needed to leave the non-digital camera behind me.
                    It has been said here before, but indeed the D2H(s) might be a very viable alternative to the X, outperforming it in some aspects. The megapixel difference does not influence the image quality in my view.
                    Reageer toch in het nederlands!
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Reageer toch in het nederlands!
                      Dat lijkt interessant.

Comment

't Is wel schoon Engels

Enfin soit.
                        Wat ik me afvroeg: hier wordt gesproken over de "bouwkwaliteit". Ik heb al gehoord over de verschillende materialen waaruit de body's gemaakt worden, maar ik vroeg me af: wil dat dan zeggen dat een D2 gerust een paar keer tegen de stenen mag kletteren? Ik bedoel maar: hèb je eigenlijk iets aan die betere constructie?

Als zo 'n D2 bij wijze van spreken gerust bij regenweer mag gebruikt worden en er geen last van ondervindt dat hij af en toe eens wat stampen krijgt of eens ergens tegenaan slaat, dan kan die meerprijs verantwoord zijn voor wie er echt "ruw" gebruik van gaat maken.

Comment

De D2XS kan tegen een stootje en ook redelijk goed tegen slechte weersomstandigheden, dat niet gezegd, maar laten vallen is zeker overdreven.
                          Stefaan, heb je ooit al de kans gehad om eens een D2XS of D2HS vast te houden en eens door de zoeker te kijken? Dat alleen al zal een deel van de vragen oplossen . . . Toen ik de eerste keer de D2X van iemand vasthield had ik echt het gevoel van . . . waaauuuuuwwwww . . . . dit is wel degelijk iets anders dan een D70 - D80 - D200
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik heb die van Wim al eens vastgehad (de D2X hé!!), inderdaad "a different ballgame", maar 't kon mij toch niet overtuigen om mijn D70 in de Maas te gooien en direct om een D2x te rijden... Dat zal wellicht ook veel te maken hebben (zoniet alles) met mijn beperktheid als beginnend fotograafje... Ik weet toch dat ik uit dat toestel bijlange niet uithaal wat erin zit. Dat doe ik zelfs nog niet met de D70.

Wim zei dat hij die verticale grip niet meer zou kunnen missen, maar ik heb tot nu toe nog een vrij beweeglijke pols (gelieve eventuele opmerkingen dienaangaande niet te ventileren ) en ik heb dat nog niet gemist.

Ik vergeleek het een beetje met een testritje met een super-de-luxewagen, indrukwekkend en je merkt een enorm verschil, maar om nu daarom je auto weg te doen voor één die het vierdubbele kost...

Comment

Sorry voor het Engels.. ik vergeet soms op welk forum ik zit en reageerde in de taal waarmee gepost was.
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Toen ik de eerste keer de D2X van iemand vasthield had ik echt het gevoel van . . . waaauuuuuwwwww . . . . dit is wel degelijk iets anders dan een D70 - D80 - D200
                                Zoiets als 't verschil tussen een D70 en 'n D200 neem ik aan? Zo'n gevoel had ik toen ik ze allebei es vastgehad heb, wat 'n verschil. 'k Ben toen maar direkt voor de D200 gegaan en heb 't me nog niet beklaagt. 'k Heb hem nu wel wat onder de knie, maar nog VER van alles wat er mee gedaan kan worden. (1 probleem waar 'k soms nog mee sukkel is vergeten ISO terug te zetten van bvb de avond voordien 1250 gebruikt te hebben, zo soms de dag nadien overdag aan 1250 te trekken en plots m'n frank valt "f/13 en NOG 1/2000, kan niet, ...... oh, juist, ...iso,... d'oh!")

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                                maar ik heb tot nu toe nog een vrij beweeglijke pols (gelieve eventuele opmerkingen dienaangaande niet te ventileren )
                                fwie-fwiefieeee-fwieee... 'k zou zie ginds komt de stoomboot fluiten maar 'k kon op 't melodieke nie komen
                                Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                                MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Working...
                                X