Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsverschil bij Konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: prijsverschil bij Konijnenberg

    Oorspronkelijk geplaatst door Jezter Bekijk bericht
    en toch denk ik dat dit een betere keuze geweest zou zijn.


    Olympus E-500 schwarz + Olympus 14-45/3,5-5,6 AF Zuiko Digital für E-System + Olympus 40-150/3,5-4,5 AF Zuiko Digital für E-System




    zelfde eindprijs misschien maar een lens meer ...

    my 2 cents,

    -J
    Maar als er dan iets mis mee is moet hij wel zijn camera naar Duitsland beginnen opsturen oid. Nu kan hij gewoon ermee naar Kortrijk gaan en zijn de kosten voor de winkel.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #47
      Re: prijsverschil bij Konijnenberg

      tja, aken is 20min van hier
      en ze hebben ook een postbus in .be (eupen) en een rekening bij de post
      maar ik snap het vertrouwen in de "lokale verdeler/handelaar".
      Absoluut
      ... If You See the Flash, It's Already Too Late ...

      Comment


      • #48
        Re: prijsverschil bij Konijnenberg

        Nu heb ik ook 2 lenzen hoor
        Nikon D3100 18-55 VR lens
        http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
        https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

        Comment


        • #49
          Re: prijsverschil bij Konijnenberg

          Ik heb enkele lenzen gekocht bij konijn, en heel tevreden over levering.
          Als BTW plichtige hadden ze mij toch mijn BTW aangerekend, en later correct terugbetaald (nadat ik er op gelet had, bij mijn tweede aankoop was dit meteen in orde).
          Mijn D200 Heb ik toch maar in Brugge gekocht, reden: Prijsverschil was 100 eur, maar voor die prijs kan ik toch ergens in de buurt naar toe als er iets mis is met het toestel.
          Toch heb ik zeker geen klagen van konijn
          Happy to be a MACcie
          Visit http://www.kurtwarlop.com for more

          Comment


          • #50
            Re: prijsverschil bij Konijnenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door canon011 Bekijk bericht
            U schrijft dat u in 2004 een Canon 300D kocht. F.Konijn.. meldt dat ze sinds 2006 geen grijze import doen. Dus wat verleden is, is verleden, een auto van 10 jaar geleden (veranderd minder snel t.ov. electronica vandaar dit verelijk) kan je ook niet meer vergelijken met een auto van nu. Dus, denk ik (naar mijn bescheiden mening) dat je dit vergelijk niet meer mag doen.
            Het gaat me niet om het moment van verkoop, maar om de gevolgen van de verkoop.

            Een voorbeeld:

            Een Canon 300D met te veel dode pixels wordt gratis gerepareerd door Etbass. De eigenaar van een Canon Digital Rebel kan de reparatie betalen.

            En dat laatste is een beetje zuur voor de eigenaar die door onwetendheid op het moment van aankoop een koopje denkt te hebben.

            Het gezegde: Goedkoop is duurkoop, geldt ook hier maar weer eens.

            Zo heb ik 2 weken geleden bij drie zaken gevraagd wat ik zou moeten toebetalen als ik een Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC lens met Canon vatting zou inruilen een een Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro lens met Pentax vatting zou terugkopen.

            Konijnenberg €154
            Foto Boom €125
            Foto Mundus (Duitsland) €55

            Afgelopen vrijdag ben ik even naar Duitsland gereden en de lens opgehaald. In Duitsland krijg ik standaard DRIE jaar garantie, in Nederland slechts ÉÉN jaar.

            Ik zal heus wel weer iets bij Konijnenberg kopen, maar ik orienteer me wel eerst uitgebreid.

            Comment


            • #51
              Re: prijsverschil bij Konijnenberg

              Dat Konijnenberg goedkoper kan dan anderen heeft ook te maken dat zij gevestigd zijn op een industrieterrein en niet in een winkelcentrum met hoge pachten.
              Ik ben er tweemaal geweest: de eerste keer waren er twee bedienden en werd ik geholpen door een klantvriendelijke verkoper die ook wist waar hij het over had. De tweede keer was er maar een bediende en ik was de enige klant, deze verkoper was echt een ijskonijn en je moest de woorden uit zijn mond trekken en had weinig productkennis.
              Voor dat je naar zo'n zaak heen gaat is het verstandig eerst telefonisch kontakt te maken of ze het product in voorraad hebben en het voor je de reserveren.

              Comment


              • #52
                Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Ik ben er tweemaal geweest: de eerste keer waren er twee bedienden en werd ik geholpen door een klantvriendelijke verkoper die ook wist waar hij het over had. De tweede keer was er maar een bediende en ik was de enige klant, deze verkoper was echt een ijskonijn en je moest de woorden uit zijn mond trekken en had weinig productkennis.
                Voor dat je naar zo'n zaak heen gaat is het verstandig eerst telefonisch kontakt te maken of ze het product in voorraad hebben en het voor je de reserveren.
                Kan ik beamen ! Bij aankoop (en eerste bezoek) had ik blijkbaar het "ijskonijn" . Viel dik tegen qua onthaal. Tweede keer ene Marc evenals de "baas des huizes". Mark viel goed mee (baas ook trouwens die zomaar even langs kwam ). Nadien nog even tel contact gehad en terug Mark aan de lijn .

                Moraal van het verhaal pech als je het ijskonijn hebt (bij aankoop van camera).
                Doos werd voor de neus gezet en zo van "trek je plan en stel maar vragen, ik zal wel antwoorden (als ik goesting heb)" Ik kocht mij wel een D70S en kreeg de indruk een camera te kopen van een waarde van 80 euro ipv 800 euro. Voor hem was ik een amateur (is wel juist ) maar ene de moeite niet om veel tijd in te steken (zo kwam hij toch over).

                Gelukkig nadien positieve ervaring met ander verkoper.

                Voor mij mag de "big boss" dit ook lezen. Klanten zijn nu eenmaal klanten !!!

                Vriendelijkheid en hulpvaardigheid is toch hetzelfde bij aankoop van 20 of 2000 euro ? Enfin, moest mij ook even van het hart waarmee ik niet F. Konijn.. afbreek omwille van die stijve, ongeïnteresserde persoon.
                Nikon D70S met kitlens 18-70.

                Comment


                • #53
                  Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Ik ben er tweemaal geweest: de eerste keer waren er twee bedienden en werd ik geholpen door een klantvriendelijke verkoper die ook wist waar hij het over had. De tweede keer was er maar een bediende en ik was de enige klant, deze verkoper was echt een ijskonijn en je moest de woorden uit zijn mond trekken en had weinig productkennis.
                  Voor dat je naar zo'n zaak heen gaat is het verstandig eerst telefonisch kontakt te maken of ze het product in voorraad hebben en het voor je de reserveren.
                  Ik heb bij Foto Konijnenberg in Turnhout juist dezelfde ervaring gehad: Ik wou meer info hebben over de D80 en hij gaf me een toestel om wat mee te spelen. Toen ik hem een beetje uitleg vroeg ging hij gewoon naar zijn PC en begon hij voor te lezen wat er op hun website staat over de D80. Dat kan ik thuis ook wel hoor....
                  mvg
                  Bert

                  Comment


                  • #54
                    Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                    Zelfde ervaring gehad in Turnhout!
                    BTW, ik was de enige klant in de winkel op dat ogenblik!...

                    Eerst dus ook op bijzonder onvriendelijke wijze ontvangen door dat gesnord "oncommercieel geval" die geen technische uitleg kon/wou geven en maar voortdurend zat te zanikken dat Konijn een "serieuze en eerlijke" winkel is die men mag vertrouwen... alsof ik minder had verwacht!...

                    Nadien gelukkig toch nog een goed en interessant gesprek gehad met een jongere medewerker (Sebastiaan, om hem maar direct met naam te noemen). Deze man weet wél waarover hij praat en hij was bovendien nog bijzonder vriendelijk ook.

                    Als de zaakvoerder dit leest, mag hij idd. zijn conclusies trekken, maar ik wil met eerstgenoemd individu geen woord meer wisselen!

                    Comment


                    • #55
                      Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                      Ik begrijp jullie frustraties. Anderzijds moet ook gezegd worden dat box-movers zoals Konijn niet de intentie hebben veel tijd te spenderen aan hun klanten.
                      Dit is nu juist het terrein waar de 'normale' handelszaken in het centrum van onze Vlaamse steden proberen hun mannetje te staan. Al geldt dat helaas weer niet voor iedereen.
                      Je hebt natuurlijk nog grotere opportunisten onder de klanten; eerst een uitgebreide uitleg gaan vragen aan een gerenommerde zaak en daarna bestellen bij een internetbedrijfje aan de laagste prijs.
                      Ik vrees dat we té veeleisend zijn geworden door de opkomst van het internet. (ik zal hier weer wat mogen gaan horen denk ik )
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #56
                        Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Ik begrijp jullie frustraties. Anderzijds moet ook gezegd worden dat box-movers zoals Konijn niet de intentie hebben veel tijd te spenderen aan hun klanten.
                        Dit is nu juist het terrein waar de 'normale' handelszaken in het centrum van onze Vlaamse steden proberen hun mannetje te staan. Al geldt dat helaas weer niet voor iedereen.
                        Je hebt natuurlijk nog grotere opportunisten onder de klanten; eerst een uitgebreide uitleg gaan vragen aan een gerenommerde zaak en daarna bestellen bij een internetbedrijfje aan de laagste prijs.
                        Ik vrees dat we té veeleisend zijn geworden door de opkomst van het internet. (ik zal hier weer wat mogen gaan horen denk ik )
                        Helemaal geen frustratie hier zenne!

                        Wél de objectieve weergave van hoe een klant bij Konijn in Turnhout kan ontvangen worden, gewoon ter info voor zij die er nog niet geweest zijn.

                        Zoals ik vroeger reeds schreef, de naam van een winkel wordt vaak gemaakt door de aard van de contacten met de verkoper(s). En idd., niet alle verkopers zijn even bekwaam én vriendelijk tegelijk!

                        Zo had ik vroeger ook eens een zeer slechte ervaring bij Degreef in Edegem, terwijl ik geloof dat andere medewerkers, incl. de eigenaar, in dezelfde omstandigheden wellicht wél correct zouden gehandeld hebben...

                        Bij Grobet in Antwerpen kan het anders ook nogal eens (lees: dikwijls!) tegenvallen op het vlak van klantvriendelijkheid!
                        Als je spreekt van "dozenschuivers", dan is Grobet wel de N°1 in onze stad!

                        Konijn in Turnhout probeert m.i. wél een "normale" winkel te zijn, niet alleen een internet-adres. Getuige de infrastructuur en de kwaliteit van (tenminste) één goede medewerker! Een sanering in het verkoopspersoneel kan deze winkel alleen maar tengoede komen...
                        Een ligging buiten het stadscentrum én parking voor de deur zijn imo. ook pluspunten!

                        Comment


                        • #57
                          Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                          En ik die dacht dat GROBET in Antwerpen de goodkoopste fotozaak was.
                          Mooi niet;de Sigma 18/50 2.8 kost daar €488 en bij konijn "slechts" €410.
                          Voor dit verschil kan ik er wel iets anders bij kopen.
                          minolta 5D ,Tamron 17/50 f2.8,Sigma 70-200mm EX II DG HSM Macro F:2.8,Sigma 70-300mm f4-5.6 APO,flits 3600 HS

                          Comment


                          • #58
                            Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                            Ik ben nog maar één keer iets gaan kopen bij Konijn-Turnhout en ben er zeer vriendelijk ontvangen, geen klagen van, maar ik weet ook de naam niet meer van de verkoper, iig een oudere man.

                            Comment


                            • #59
                              Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                              Al veel gelezen/gehoord over Konijnenberg....in Thurnhout heb ik begrepen....hebben die ook een site? kan iemand de link ne keer posten
                              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                              debruri.be

                              Comment


                              • #60
                                Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                                Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                                Al veel gelezen/gehoord over Konijnenberg....in Thurnhout heb ik begrepen....hebben die ook een site? kan iemand de link ne keer posten
                                Er staat een link in de eerste post van dit topic naar fotokonijnenberg.
                                Gewoon es konijnenberg typen in google wil ook wel eens werken.
                                http://kasper.photography & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X