Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsverschil bij Konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: prijsverschil bij Konijnenberg

    Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
    Dan hebben ze tegen mij gelogen hier in NL. op hun site staat ook D50 met Nederlanse handleiding.

    De nederlandse handleidingen kunt u na registratie op de Nikon website downloaden.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #32
      Re: prijsverschil bij Konijnenberg

      ----- Original Message -----
      From: Foto Konijnenberg België > Ricardo van den Burg

      Sent: Tuesday, September 19, 2006 10:20 PM
      Subject: RE:

      Sinds 2005 voeren wij al helemaal geen parallel import meer. Indien dit wel het geval was boden wij twee modellen aan, officieel Belgisch/ Nederlands product of parellel (dit werd duidelijk gecommuniceerd op onze site).

      Foto Konijnenberg bvba

      Waarom werd in november 2005 dan een Minolta 70-200 2.8 APO G SSM geleverd in een MAXXUM doos met Maxxum documentatie, terwijl die normaal in een Konica-Minolta doos zit ? Dacht dat Maxxum bestemd was voor de Amerikaanse markt.
      Aan de telefoon was wel gezegd dat het een officieel ingevoerd Nederlands model was.
      Was wel 605€ goedkoper dan de prijs in de Belgische winkels
      Last edited by notex; 20 september 2006, 22:00.

      Comment


      • #33
        Re: prijsverschil bij Konijnenberg

        Wordt er nu afgeraden om bij konijnenberg te gaan of niet? Ik ben er gisteren geweest, en extreem vriendelijk vond ik ze daar toch niet echt..
        En als je dus iets koopt, moet je dan heel goed opletten of ze zetten je int zak waar je bijstaat?
        Canon Eos 400D

        Comment


        • #34
          Re: prijsverschil bij Konijnenberg

          Oorspronkelijk geplaatst door Thorpedo Bekijk bericht
          Wordt er nu afgeraden om bij konijnenberg te gaan of niet? Ik ben er gisteren geweest, en extreem vriendelijk vond ik ze daar toch niet echt..
          En als je dus iets koopt, moet je dan heel goed opletten of ze zetten je int zak waar je bijstaat?
          Persoonlijk raad ik niets af, temeer omdat ik bij konijn nog nooit geweest ben .
          Het enige wat ik eerder vermeldde, is dat ook deze firma winkels, personeel en voorraden moet zien te financieren, en liefst nog iets van winst maken ook, net als de fotowinkel bij jou op de hoek.

          Je moet dan ook niet verwonderd zijn, als je bv. in plaats van een camera met Nederlandstalige handleiding er eentje krijgt met Duitstalige of Engelstalige handleiding vind ik. Je betaalt tenslotte ook niet de hoofdprijs voor veel van de aanboden producten en het prijsverschil moet ergens vandaan komen.

          Het zou natuurlijk wel ideaal zijn als je precies zou weten wat je gaat krijgen voordat je bestelt. Of dat zo is, daar kan ik niets over zeggen...
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: prijsverschil bij Konijnenberg

            Ik ga me niet uitspreken over al dan niet parellelle import,maar ben deze week een F30 gaan ophalen in Turnhout en men was daar zéér vriendelijk. Op mijn dooie gemak zowel de Ixus 800IS als de F30 uitgebreid kunnen testen. Was wel rond 13u op een weekdag, misschien is het in weekend wat minder.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #36
              Re: prijsverschil bij Konijnenberg

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Sommigen moeten hun auto en benzine zelf betalen: afhankelijk van het model ook al gauw een totaalkost van 30 à 40 cent per kilometer: 200 km is dan bv. €80...
              Niet iedereen verplaatst zich in een Ferrari.

              (Humoristisch bedoeld! Ik snap je punt natuurlijk wel.)
              Canon R | Leica Q
              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
              [/COLOR]

              Comment


              • #37
                Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                Niet iedereen verplaatst zich in een Ferrari.
                (Humoristisch bedoeld! Ik snap je punt natuurlijk wel.)
                Mijn vrouw zit met haar Twingo op 26 cent per KM. Dat ligt natuurlijk omdat ze maar 8000KM/jaar doet. Je moet normaal wel onder die 40cent/KM geraken, maar voor een Ferrari zal het toch nog enkele Euro's per KM worden.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #38
                  Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                  Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                  konijn heeft geen grijze import meer sinds 2006, ik zou zelf wel de camera ophalen en uitproberen, als je serieus koper bent
                  Ik herinner me nog als de dag van gisteren toen ik mijn Canon 300D kocht in april 2004. Toen ik thuis kwam zag ik op de camera "Digital Rebel" staan. In de doos bevond zich een briefje: De Nederlandse gebruiksaanwijzing kunt u vinden op www.motordigitaal.nl .

                  Dat vond ik een vreemde gang van zaken. Ik had toch een Canon 300D gekocht! Maar het werd nog vreemder toen ik vorig jaar in juni de sensor van de camera liet schoonmaken. Degene die de sensor had schoongemaakt, meende een "dode pixel" te zien. Die kun je laten repareren bij Etbass werd me verteld. Toen ik vroeg of zij dat wilden regelen, kreeg ik als antwoord dat ik het beter zelf kon doen. Het zou sneller gaan, werd me verteld.

                  Ik heb Etbass gemaild en kreeg dit als antwoord terug:

                  "Indien u nog in het bezit bent van de aankoopbon van de 300D kunnen wij dit probleem kosteloos voor u verhelpen.
                  U kunt uw toestel voorzien van uw gegevens en een kopie van de aankoopbon en de klachtomschrijving over de dode pixel verzenden aan:"

                  Maar de Canon Digital Rebel is geen Canon 300D. Ik heb er niets aan laten doen en heb er absoluut geen last van gehad. Maar ik heb mijn leergeld wel betaald. Soms kun je goedkoop iets kopen bij Konijnenberg, maar ik kijk zeker ook bij andere fotozaken.

                  Vergeet niet dat de meeste fotozaken HANDELAREN zijn.

                  Comment


                  • #39
                    Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hythloday Bekijk bericht
                    Ik herinner me nog als de dag van gisteren toen ik mijn Canon 300D kocht in april 2004. Toen ik thuis kwam zag ik op de camera "Digital Rebel" staan. In de doos bevond zich een briefje: De Nederlandse gebruiksaanwijzing kunt u vinden op www.motordigitaal.nl .

                    Dat vond ik een vreemde gang van zaken. Ik had toch een Canon 300D gekocht! Maar het werd nog vreemder toen ik vorig jaar in juni de sensor van de camera liet schoonmaken. Degene die de sensor had schoongemaakt, meende een "dode pixel" te zien. Die kun je laten repareren bij Etbass werd me verteld. Toen ik vroeg of zij dat wilden regelen, kreeg ik als antwoord dat ik het beter zelf kon doen. Het zou sneller gaan, werd me verteld.

                    Ik heb Etbass gemaild en kreeg dit als antwoord terug:

                    "Indien u nog in het bezit bent van de aankoopbon van de 300D kunnen wij dit probleem kosteloos voor u verhelpen.
                    U kunt uw toestel voorzien van uw gegevens en een kopie van de aankoopbon en de klachtomschrijving over de dode pixel verzenden aan:"

                    Maar de Canon Digital Rebel is geen Canon 300D. Ik heb er niets aan laten doen en heb er absoluut geen last van gehad. Maar ik heb mijn leergeld wel betaald. Soms kun je goedkoop iets kopen bij Konijnenberg, maar ik kijk zeker ook bij andere fotozaken.

                    Vergeet niet dat de meeste fotozaken HANDELAREN zijn.

                    U schrijft dat u in 2004 een Canon 300D kocht. F.Konijn.. meldt dat ze sinds 2006 geen grijze import doen. Dus wat verleden is, is verleden, een auto van 10 jaar geleden (veranderd minder snel t.ov. electronica vandaar dit verelijk) kan je ook niet meer vergelijken met een auto van nu. Dus, denk ik (naar mijn bescheiden mening) dat je dit vergelijk niet meer mag doen.

                    Een andere ervaring van F. Konijn.. heb ik vandaag gehad.
                    Vrijdag een D70S gekocht. Zaterdag uitgebreid getest (vrijdag enkele losse opnamen gemaakt zonder probleem) en deze liet het afweten na 12 opnamen. Via manueel lukte het alleen nog maar deze opnamen werden slechter en slechter tot zwart toe op het laatste. Paniek
                    Eerst gedacht dat ik geklungeld had met de lens. Zaakje voorzichtig losgekoppeld en opnieuw in elkaar gezet, eerste opname ging, tweede
                    en dit tot 3 maal toe. Kaart geformateerd (2 keer), ander kaart ingestoken en geformateerd enz. Hoe langer ik teste hoe meer de zaak de mist in ging.

                    Gezien dat Nikon een naam heeft van trage en lange herstellingen, zag ik mijn camera al een miserie-stuk worden (tweede op rij - vroeger camera was niets mee maar miskoop zondermeer zijnde een "prosemer").

                    Met het spreekwoordelijke ei in de broek gebeld (zo erg ook niet maar ja..) vreesde ik de camera weken te moeten missen en hoe zou het nadien zijn.
                    Gebeld dus naar F.Konijn.. en daar kreeg ik de heer Gerrit Hofmann aan de lijn. Camera mocht worden binnegebracht en zou worden nagekeken met de belofte niet goed = omruilen.
                    Ter plaatse getest met eigen kaart, demo lens; slotsom de camera was de oorzaak. Er werd hier niet over geleuterd, zaakje omgeruild tegen spiksplinternieuwe en zo terug naar huis (en hopen dat er niets terug in de soep draaid). Volgens F. Konijn.. had ik de eer (niet het genoegen !!) de eerste te zijn waarvan een D70S het liet afweten.

                    Dus, garantie, service .. .
                    Wedden dat bij de plaatselijke fotoboer het zaakje terug naar Nikon ging zonder onmiddelllijke omruiling en pas na weken (herstelde/nieuwe)camera terug.

                    Bij deze dan ook aan de heer Hofmann

                    ..en voor de twijfelaars onder ons. De doos met de camera bevatte een volledige nederlandstalige handleiding.
                    Nu deze nog even blokken en weg zijn we er mee (hoop ik )
                    Nikon D70S met kitlens 18-70.

                    Comment


                    • #40
                      Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                      Ik ben van plan om binnenkort een D70s aan te schaffen bij Fotokonijnenberg, maar zit ook nog met een vraagje. (Eigenlijk jullie mening nodig)

                      Is het beter om de camera in de winkel eerst uit te testen (geen idee waar ik op zou moeten letten) of kan ik even goed gewoon online bestellen? Is het met andere woorden nuttig om je camera zelf op te halen?

                      Ik weet dat je bij online bestellen ook nog eens met verzendkosten zit (€20), maar aangezien ik nog geen rijbewijs heb zal ik op het openbaar vervoer moeten rekenen. Volgens mappy.com is het toch een 3-4tal kilometer van het station naar de winkel. Da's al vlug een uurtje wandelen. Ik kom ook van Brugge dus verlies met de trein ook nog eens 2,5 uur (enkele rit). Da's dus 7 uur van mijn dag verspild aan verplaatsing alleen al.
                      Nuja, op zich niet zo erg aangezien ik net afgestudeerd ben en aan het solliciteren ben en toch niets beters heb te doen doen dan thuis te zitten.

                      Ik ken verder geen enkele winkel in de buurt die de mooie prijzen van F. konijn heeft. In Brugge kost hetzelfde toestel al vlug €250 duurder
                      http://kasper.photography & Flickr

                      Comment


                      • #41
                        Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                        Om mijn verhaal compleet te maken:
                        bij Konijn stond de Olympus E500 aan 740 euro, bij de handelaar in Kortrijk 899 euro. Ik ben naar de handelaar geweest en ik ben buiten gegaan met:
                        -Olympus E500
                        - Kaart van 1 GB ( waarde 40 euro )
                        - Tas van Olympus ( waarde bij Konijn is 80 euro )
                        - en idd 2 jaar garantie want Konijn zou geen klant zijn bij Olympus Benelux!!!
                        Dit alles voor 850 euro...........
                        Nikon D3100 18-55 VR lens
                        http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                        https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

                        Comment


                        • #42
                          Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                          De juiste beslissing wat mij betreft.
                          Gefeliciteerd met de aankoop !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #43
                            Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                            Om mijn verhaal compleet te maken:
                            bij Konijn stond de Olympus E500 aan 740 euro, bij de handelaar in Kortrijk 899 euro. Ik ben naar de handelaar geweest en ik ben buiten gegaan met:
                            -Olympus E500
                            - Kaart van 1 GB ( waarde 40 euro )
                            - Tas van Olympus ( waarde bij Konijn is 80 euro )
                            - en idd 2 jaar garantie want Konijn zou geen klant zijn bij Olympus Benelux!!!
                            Dit alles voor 850 euro...........
                            Naar waar in Kortrijk ben je geweest? Welke winkel?
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • #44
                              Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                              Het kan in elk geval nooit kwaad even te vergelijken en een beetje professionele winkel zal wel oren hebben naar vergelijking prijzen andere shop. Ze gaan misschien niet zelfde prijs bieden maar wel extra's gratis.

                              Hoedanook heb ik tot op heden geen klagen van Konijnenberg.
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • #45
                                Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                                en toch denk ik dat dit een betere keuze geweest zou zijn.


                                Olympus E-500 schwarz + Olympus 14-45/3,5-5,6 AF Zuiko Digital für E-System + Olympus 40-150/3,5-4,5 AF Zuiko Digital für E-System

                                http://www.topfoto.de/index.php?artn...21eca363007240


                                zelfde eindprijs misschien maar een lens meer ...

                                my 2 cents,

                                -J
                                ... If You See the Flash, It's Already Too Late ...

                                Comment

                                Working...
                                X