Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsverschil bij Konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijsverschil bij Konijnenberg

    Volgend antwoord kreeg ik op mail van een fotohandelaar te Kortrijk:
    Vraag:Beste,


    Ik ben van plan om de Olympus E-500 te kopen. In jullie folder stond deze aan 899 euro maar in Anrwerpen bij Fotokonijnenberg stond deze aan 731 euro incl BTW zie http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=13772
    Dit is een enorm prijsverschil. Voor die prijs wil ik nog eens naar Antwerpen rijden.
    Kunnen jullie deze camera mij ook aan deze prijs aanbieden?


    *Het antwoord dat ik kreeg: Geachte,

    Daar wij enkel en alleen aankopen bij officiële Belgische invoerders, zodat wij ook met reglementaire garantie kaarten kunnen werken en een degelijk en snelle service kunnen aanbieden(normale tot snelle hersteltermijn, en geen parallelle herstellers). kan ik helaas deze prijs niet gebruiken als verkoop prijs.
    Mag ik u er wel op wijzen dat er voor het ogenblik een promo is op de E-50 dat er een gratis 1GB ultra kaart bijzit.

    Verder is bij ons de garantie ook 2jaar.
    Kan u heel wat geld besparen...


    Reactie graag
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

  • #2
    Re: prijsverschil bij Konijnenberg

    In plaats van je tijd te vergooien met dit hier te posten, had je al lang bij Konijnenberg kunnen zijn.
    Service, garantie, ... zijn hetzelfde bij de lokale camerawinkel als bij Konijnenberg:
    - garantieperiode gaat uit van de fabrikant, niet van een winkel of winkelketen
    - herstellingen proberen we allemaal te vermijden; je camera komt toch altijd bij ETBASS terecht, en dat is vaak huilen met de pet op.

    Comment


    • #3
      Re: prijsverschil bij Konijnenberg

      Wat hierboven staat, klopt natuurlijk.
      In de vergelijking wel ook het volgende ook meenemen :

      Sommigen moeten hun auto en benzine zelf betalen: afhankelijk van het model ook al gauw een totaalkost van 30 à 40 cent per kilometer: 200 km is dan bv. €80...

      Anderen vinden het handig om voor uitleg, reparatie, ... bij de winkelier op de hoek terecht te kunnen in plaats van via telefoon, mail en postpakjes met een winkelier 100 km verderop te moeten communiceren...

      Ik weet wel wat ik zou doen, maar je moet voor jezelf uitmaken wat voor jou het meeste doorweegt en zelf de eindbalans opmaken .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: prijsverschil bij Konijnenberg

        wat zou jij dan doen??
        Nikon D3100 18-55 VR lens
        http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
        https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

        Comment


        • #5
          Re: prijsverschil bij Konijnenberg

          àls je bij 'een online firma' besteld, zeker controleren dat ze je geen demo-toestel bezorgen.
          het zou de eerste (en de tweede) keer niet zijn.
          voor de rest, doe waar je je best bij voelt.
          konijn zendt ook op, wat je dan weer aan benzine kan uitsparen.
          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: prijsverschil bij Konijnenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            àls je bij 'een online firma' besteld, zeker controleren dat ze je geen demo-toestel bezorgen.
            het zou de eerste (en de tweede) keer niet zijn.
            voor de rest, doe waar je je best bij voelt.
            konijn zendt ook op, wat je dan weer aan benzine kan uitsparen.
            mm
            Die verzendkosten zijn ook 20-40 euro.

            Ivm die garantieduur vroeg ik mij onlangs ook af hoe dat zat bij konijn. Ik dacht dat ik las dat ze maar 1 jaar garantie gaven (in België). Ik heb het proberen op te zoeken maar vindt het niet onmiddellijk terug op de website

            Iemand meer info over?
            http://kasper.photography & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: prijsverschil bij Konijnenberg

              is er geen europese bepaling dat ze op elektronische 'dingen' 2 jaar moeten geven ?
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

              Comment


              • #8
                Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                Die verzendkosten zijn ook 20-40 euro.

                Ivm die garantieduur vroeg ik mij onlangs ook af hoe dat zat bij konijn. Ik dacht dat ik las dat ze maar 1 jaar garantie gaven (in België). Ik heb het proberen op te zoeken maar vindt het niet onmiddellijk terug op de website

                Iemand meer info over?
                Volgens mij heb je wettelijk 2 jaar garantie op aankopen in België, of je dit nu bij de winkel om de hoek of bij Konijnenberg koopt, let wel dat Konijnenberg zijn moederbedrijf in Nederland heeft, en daar is dacht ik maar 1 jaar garantie wettelijk verplicht, maar aankopen in België zijn 2 jaar 'gedekt'. Ik heb wel begrepen dat als je online besteld bij Konijnenberg ze je het materiaal uit Nederland versturen en niet uit België, hoe het dan zit weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik ga dergelijk materiaal altijd ophalen, kan je even kijken of het wel allemaal in orde is voordat je afscheid neemt van je zuurverdiende Eurootjes ...

                Ik denk er niet aan om 100 of 200 Euro meer te geven om 'in de buurt' te kopen, ik rij zonder problemen naar Turnhout of naar Düren als ik daar meer dan zeg maar 25 Euro mee win, wat meestal wel het geval is trouwens.

                Je moet gewoon een beetje rondkijken, zo heb ik gemerkt dat de grip voor de 350D een stuk goedkoper is bij Konijnenberg dan bij Top-Foto.de, voor de body van een 400D is dit dan weer omgekeerd.

                Prijzen in de winkels bij mij in de buurt (Leuven) zijn kompleet buiten alle proporties ... en die truk van garantie of herstelling werkt niet bij mij hoor, er zijn maar een handvol winkels die zelf nog een eerste herstelling kunnen en willen doen, ze sturen je materiaal ook maar op hoor ... 'k zal het zelf wel binnenbrengen bij Canon in Brussel, werkt sneller.

                Mark
                Last edited by LamboCars; 19 september 2006, 19:38.
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ik denk er niet aan om 100 of 200 Euro meer te geven om 'in de buurt' te kopen, ik rij zonder problemen naar Turnhout of naar Düren als ik daar meer dan zeg maar 25 Euro mee win, wat meestal wel het geval is trouwens.
                  Leuven-Turnhout is natuurlijk wel iets anders dan Kortrijk-Turnhout...
                  En zelfs los van de transportkost: een paar uur van mijn vrije tijd is me meer waard dan €25... dus als ik dan kan kiezen, ga ik voor €25 niet in de auto zitten. €200 voordeel is al iets anders natuurlijk .
                  Maar nogmaals, ieder maakt voor zichzelf uit wat hij/zij belangrijk vindt.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                    konijn heeft geen grijze import meer sinds 2006, ik zou zelf wel de camera ophalen en uitproberen, als je serieus koper bent en je laat blijken dat je hem kopen wil kan je hem uitproberen ter plaatse en kan je gelijk de test foto's bekijken en vallen gebreken gelijk op.
                    Heb ik ook gedaan toen ik mijn 30D kocht.
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                      ... maar in Antwerpen bij Fotokonijnenberg ...
                      Het is wel in Turnhout hé, dus vanaf Kortrijk toch al een afstandje.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                        ik zou zelf wel de camera ophalen en uitproberen, als je serieus koper bent en je laat blijken dat je hem kopen wil kan je hem uitproberen ter plaatse en kan je gelijk de test foto's bekijken en vallen gebreken gelijk op.
                        Absoluut aan te raden, heb ik ook gedaan (Brugge-Turnhout, niet naast de deur maar je koopt niet elke week een nieuwe cam). Vraag een ongeöpende doos en test even of alles werkt. De kans is klein maar je het zal je maar gebeuren dat je er eentje toegestuurd krijgt waar er iets aan scheelt.. dan ben je nog verder van huis !
                        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                          @BelgiumMan,

                          Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat je nu het beste zou doen, dat is en blijft een persoonlijke beslissing.

                          Maar heb je al eens geprobeerd om persoonlijk te onderhandelen over de prijs in de winkel zelf? Doet soms wonderen.

                          Heb dezelfde situatie meegemaakt met een D200 en grip. De fotohandelaar om hoek was duidelijk duurder dan Konijn, Fotorembrandt ea....

                          Eerst een telefoontje gepleegd en dat gesprek was vrij kort, geen aanpassing mogelijk, klik!

                          Dezelfde overweging gemaakt om toch maar een uurtje te rijden om wat centen uit te sparen maar de fotozaak op de hoek is toch wel gemakkelijk, in alle opzichten (reparatie, service...raad en daad, klapke tussendoor).

                          Uiteindelijk eens binnengesprongen en de zaak uitgelegd met betrekking tot verschil in prijzen. Resultaat : de camera met grip aan een prijs die nog goedkoper was dan de andere shops plus een waardebon van €20 voor foto afdrukken.

                          Kopen en verkopen is in essentie onderhandelen, en als ge in de winkel staat ruiken ze meestal de centen en zijn bereid tot meer.

                          Zit zelf aan de verkopende kant, totaal andere branche maar weet wel hoe het voelt.

                          My 2 cents

                          gr
                          http://Carojoke.zenfolio.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carojoke Bekijk bericht
                            @BelgiumMan,

                            Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat je nu het beste zou doen, dat is en blijft een persoonlijke beslissing.

                            Maar heb je al eens geprobeerd om persoonlijk te onderhandelen over de prijs in de winkel zelf? Doet soms wonderen.

                            Heb dezelfde situatie meegemaakt met een D200 en grip. De fotohandelaar om hoek was duidelijk duurder dan Konijn, Fotorembrandt ea....

                            Eerst een telefoontje gepleegd en dat gesprek was vrij kort, geen aanpassing mogelijk, klik!

                            Dezelfde overweging gemaakt om toch maar een uurtje te rijden om wat centen uit te sparen maar de fotozaak op de hoek is toch wel gemakkelijk, in alle opzichten (reparatie, service...raad en daad, klapke tussendoor).

                            Uiteindelijk eens binnengesprongen en de zaak uitgelegd met betrekking tot verschil in prijzen. Resultaat : de camera met grip aan een prijs die nog goedkoper was dan de andere shops plus een waardebon van €20 voor foto afdrukken.

                            Kopen en verkopen is in essentie onderhandelen, en als ge in de winkel staat ruiken ze meestal de centen en zijn bereid tot meer.

                            Zit zelf aan de verkopende kant, totaal andere branche maar weet wel hoe het voelt.

                            My 2 cents

                            gr

                            Ik weet niet hoeveel over welk prijsverschil je spreekt.
                            Maar ik denk niet dat je jouw bekomen deal mag veralgemenen of je moet er zeergoede klant zijn.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijsverschil bij Konijnenberg

                              Heb vorig jaar in december een E-500 gekocht (diezelfde kit), nederlandse versie voor 899 € in een lokale winkel. Toen zat er geen geheugenkaartje bij, maar wel een draagtas.
                              Je zou verwachten dat in die 9 maanden de prijs toch al wat gedaald zou zijn in de "lokale" winkel, maar blijkbaar is dat nog altijd niet het geval.
                              Nu nog altijd 899 betalen is toch wel wat veel...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X