Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
    even de post lezen over de nadelen van toestellen mischien dan zie je dat een d50, d70 d80 en d200 ook wel last hebben van ruis dus je stelling klopt niet echt hoor
    juist! ALLE digitale toestellen vertonen ruis. De één wat meer, de ander wat minder (vooral DSLRs).

Als iemand hier al valt over weinig ruis bij de DSLRs, weet je direct waarom de pana's zo slecht worden beoordeeld qua ruis op dit forum.

Comment

even de post lezen over de nadelen van toestellen mischien dan zie je dat een d50, d70 d80 en d200 ook wel last hebben van ruis dus je stelling klopt niet echt hoor
      LOL
      Ik denk toch dat die mannen het toch nog wat anders bekijken dan wij.

Ik vind het altijd leuk zulke discussies. Ik weet in ieder geval dat ik vroeger, in mijn analoog tijdperk (ik had, en heb nog altijd, een analoge reflex) nooit andere films gebruikt heb dan 100 ASA.
      Ja, ik weet het ook wel, vroeger reed men nog rond met paard en kar, daarom ga ik nu niet direct mijn auto buiten gooien.
      Ik wil gewoon zeggen. Ik trek bijna altijd op 80 of 100 ASA met de FZ30. Als je gaat pixelpeepen zal je daar soms ook al ruis ontdekken. Maar als je de foto's afdrukt op 10x15 cm of zelfs 20x30 cm zal je ver moeten zoeken om de ruis te ontdekken.
      De (sommige toch) reflexmannen zitten te pixelpeepen op foto's genomen op 800 of 1600 ISO en zien daar dan ook wat ruis in Precies of er vroeger geen korrel zat in die hooggevoelige films...
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
        Ik had onlangs ook zo'n foto's gezien (en wel hier) en was dan ook wat aan het rondkijken.
        Wel heb ik gevonden dat de Olympus WCon betere kwaliteit bied dan de Raynox.

Er is wel wat prijsverschil: de Raynox DCR250 heb je voor ongeveer 40 €, als je een 'echte' wide-convertor wil moet je wat meer betalen (WCon07 ongeveer 140 €)

Ik zoek dus ook nog een mogelijkheid om die dingen eerst eens te kunnen testen.
        Als ik deze zie dan heb ik wel veel goesting om vroeg of laat toch maar die Raynox van 40 euro aan te schaffen. En die wegen ook bijna niks.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

^Waar halen jullie je toebehoren zoals xtra lenzen en dergelijke voor je FZ50,
          Waar is het misschien het goedkoopste?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tremson Bekijk bericht
            ^Waar halen jullie je toebehoren zoals xtra lenzen en dergelijke voor je FZ50,
            Waar is het misschien het goedkoopste?
            www.fotokonijnenberg.nl af te halen in turnhout
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
            http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Als ik deze zie dan heb ik wel veel goesting om vroeg of laat toch maar die Raynox van 40 euro aan te schaffen. En die wegen ook bijna niks.
              Damn, die macro's zijn echt prachtig.

Ik heb nu wel geen FZ50, maar een FZ7 en vraag me af of macro's van hetzelfde niveau zouden zijn mocht ik zulke macrolens van Raynox aankopen.
              Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
              Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
                Damn, die macro's zijn echt prachtig.

Ik heb nu wel geen FZ50, maar een FZ7 en vraag me af of macro's van hetzelfde niveau zouden zijn mocht ik zulke macrolens van Raynox aankopen.
                Ik vrees dat er mogelijks een focusprobleem kan zijn bij de FZ7, omdat je daar geen pure handmatige focus hebt.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Woehoew, de mijne is net toegekomen van pixmania zes dagen na ik overgeschreven heb
                  Hij is nu aan het laden.....
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Heeft er al iemand met deze lens gewerkt?

Raynox DCR-5320PRO 3-in-1 HD Macro Conv:

Comment

Woehoew, de mijne is net toegekomen van pixmania zes dagen na ik overgeschreven heb
                      Hij is nu aan het laden.....
                      En spannend om hem te beginnen te gebruiken zekers? ik kon toen ook niet w8ten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tremson Bekijk bericht
                        En spannend om hem te beginnen te gebruiken zekers? ik kon toen ook niet w8ten!
                        die klotebatterij ligt nu nog te laden

Comment

die klotebatterij ligt nu nog te laden
                          2 uurtjes geduld hé!

Comment

Infeite zou er eens iemand een bij 1 komst moeten organizeren ergens hier in Belgie ofzow denk dat er dan veel bij geleerd kan worden!

Comment

Hallo,

Als jullie iets willen organiseren, dan raad ik jullie Park Paradisio te Ath aan.
                              Prachtig park, roofvogelshow, veel andere diersoorten, speeltuin voor de kids -het kan een uitstap zijn voor de ganse familie in feite ...
                              Ruïne-achtige bouwsels zijn er ooker valt heel wat te beleven, maar je moet er echt een dag voor uit trekken.
                              't Is maar een idee, hé. Nu is het wel gesloten, het gaat terug open rond april volgend jaar.
                              (Wij vinden het daar zo goed dan we volgend jaar al voor de 3de keer een abonnement nemen)

Groetjes

Comment

Hoe nemen jullie meestal foto's met het toestel ? In welke stand? Ik vermoed dat je op M meest kan leren ofzo ?

Comment

Working...
                                X