Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door Mr__Saxo Bekijk bericht
    Ik heb hem net besteld via Pixmania.be
    Yihaa
    Dinsdagavond besteld, woensdag morgen betaald, vandaag zie ik dat de overboeking ontvangen is en dat ze gaan valideren ...
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

hallo,

Heeft iemand van jullie een macro lens voor de FZ50 gekocht en welke dan wel? Of heeft iemand er ervaring mee?
      Mochten jullie ergens foto's hebben staan op het net genomen met die macro lens, laat je dat dan ook weten?
      Ik heb hier via dit forum al ergens prachtige macro opnames gezien (van een Duitser geloof ik) - waarschijnlijk zijn die ook wel wat bijgewerkt, maar het type lens vond ik niet terug.
      Enfin: ik weet dat Panasonic er eentje heeft, Olympus MCON zou er ook op gaan, Raynox ook, en eentje van Nikon zou de beste kwaliteit geven. Maar verder ben ik er niet uit wat ik best neem zonder me in onnodige hoge kosten te steken.

Iemand die me kan helpen?

Groetjes

Comment

Blijkbaar zijn de FZ30 en FZ50 populaire camera's aan het worden.
        Niet onterecht, ze zijn fantastisch voor hun prijs.
        Vandaar een oproep: mensen, plaats eens wat meer foto's op BD ter beoordeling.

En ik zou wel eens een SD willen (mee)organiseren, uiteraard vrij voor ALLE camera's, maar waar wat meer FZ-ers op af komen, kwestie van kennis en ervaring uit te wisselen.
        Ik heb aan een SD meegedaan als enige non-DSLR, zelfs dat was helemaal geen probleem en best gezellig, maar ik kon echt niet veel tips verlangen van de andere deelnemers.

Laat de ideeën maar komen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arleke Bekijk bericht
          hallo,

Heeft iemand van jullie een macro lens voor de FZ50 gekocht en welke dan wel? Of heeft iemand er ervaring mee?
          Mochten jullie ergens foto's hebben staan op het net genomen met die macro lens, laat je dat dan ook weten?
          Ik heb hier via dit forum al ergens prachtige macro opnames gezien (van een Duitser geloof ik) - waarschijnlijk zijn die ook wel wat bijgewerkt, maar het type lens vond ik niet terug.
          Enfin: ik weet dat Panasonic er eentje heeft, Olympus MCON zou er ook op gaan, Raynox ook, en eentje van Nikon zou de beste kwaliteit geven. Maar verder ben ik er niet uit wat ik best neem zonder me in onnodige hoge kosten te steken.

Iemand die me kan helpen?

Groetjes
          Beste Arleke,

Die duitse website was :

en de lens was een van Raynox, de DCR-150 en de DCR-250.
          Ik heb er bij Budgetfoto een maand geleden een 150 besteld en ze is nog niet binnen . Ik overweeg om mijn bestelling te anuleren want bij Konijnenberg zouden ze wel in stock zijn.

kapitein
          FZ50, een flits en nog wat lensjes...

Comment

Ik had onlangs ook zo'n foto's gezien (en wel hier) en was dan ook wat aan het rondkijken.
            Wel heb ik gevonden dat de Olympus WCon betere kwaliteit bied dan de Raynox.

Er is wel wat prijsverschil: de Raynox DCR250 heb je voor ongeveer 40 €, als je een 'echte' wide-convertor wil moet je wat meer betalen (WCon07 ongeveer 140 €)

Ik zoek dus ook nog een mogelijkheid om die dingen eerst eens te kunnen testen.

@Nete: Doe maar, als de datum mij past zal ik er zeker bij zijn
            Last edited by FilMar; 10 november 2006, 19:34.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr__Saxo Bekijk bericht
              Heeft iemand hem al bij Pixmania besteld?
              Hier zie ik ook enkel Engels, duits, frans, spaans, italiaans, japans intern menu, dus ook geen nederlands?
              IK heb er net 1 bij pixmania gekocht snelle levering en ja geen nederlandse menu ! Maar als je wat ENgels kunt ofzo maak het niet erg uit!!!

Comment

Kan er iemand mij wat tips enz (Lumix FZ50) geven want ik heb hem nog maar net en ik ben wel een noob wat digi fotos enz betreft!!!
                IK moet nog veel leren!!!

GrrtZ Tremmie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tremson Bekijk bericht
                  Kan er iemand mij wat tips enz (Lumix FZ50) geven want ik heb hem nog maar net en ik ben wel een noob wat digi fotos enz betreft!!!
                  IK moet nog veel leren!!!

GrrtZ Tremmie
                  Wat rondneuzen in het forum kan veel helpen spelen met iso, sluitertijd en focus en je zult al behoorlijk goed op dreef zijn, daarna kan je misschien ook eens met je flitsertje spelen
                  Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

• Help: Lumix DMC-FZ50

Zal hier wel in de goeie topic zitten

Was -net zoals zovelen- na wekenlang piekeren, surfen, forums doorpluizen,... er bijna uit: ik ga een Panasonic FZ50 kopen!

En dan weer die twijfel door alle berichten over (onaanvaardbare) hoge ruisaanwezigheid

Ik weet het niet meer, heb het gevoel dat ik opnieuw bij af ben... De Fuji 9600 lijkt in zijn vuistje te lachen, want dat was de gedoodverfde tweede keus.

Dan even gekeken in topic over nadelen van eigen toestel, maar daar zat geen FZ50 bij en... daar worden ook vele andere toestellen van te veel ruisproductie "beschuldigd".

Wie kan mij over de streep trekken . Het zou mijn nachtrust ten goede komen + ik sta te springen om met een goed toestel te gaan fotograferen

Dank bij voorbaat voor de reacties!!

Comment

• Re: Help: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door se7enT1 Bekijk bericht

Was -net zoals zovelen- na wekenlang piekeren, surfen, forums doorpluizen,... er bijna uit: ik ga een Panasonic FZ50 kopen!

En dan weer die twijfel door alle berichten over (onaanvaardbare) hoge ruisaanwezigheid

Ik weet het niet meer, heb het gevoel dat ik opnieuw bij af ben... De Fuji 9600 lijkt in zijn vuistje te lachen, want dat was de gedoodverfde tweede keus.

Dan even gekeken in topic over nadelen van eigen toestel, maar daar zat geen FZ50 bij en... daar worden ook vele andere toestellen van te veel ruisproductie "beschuldigd".

Wie kan mij over de streep trekken . Het zou mijn nachtrust ten goede komen + ik sta te springen om met een goed toestel te gaan fotograferen

Ga dan voor het toestel met beeldstabilisatie en voor het toestel met gewone SD kaarten!

Comment

• Re: Help: Lumix DMC-FZ50

Oorspronkelijk geplaatst door se7enT1 Bekijk bericht

Het ruisverhaal wordt te pas en te onpas aangehaald als het gaat over de keuze van een toestel.Ik heb de voorganger (FZ30) en heb er nog geen moment spijt van. Nog geen last gehad van de ruis (maar ook nog niet op hoge iso getrokken) maar moest er dan al veel ruis zijn er bestaan handige programma's die dit oplossen hoor
                        Gewoon je gevoel volgen , een toestel nemen dat goed in je hand ligt en schieten maar
                        @Nete : Een SD zie ik ook wel zitten , indien de datum wat meevalt (Leuven moest ik werken )
                        Voorbeelden , maar zonder al te veel reactie staan bv. hier : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=133914 , was de eerste poging om eens het bos in te duiken.
                        Last edited by ikkenie; 11 november 2006, 08:55.
                        ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Ook ik heb de FZ30 en heb al ondervonden dat ruis af en toe de kop opsteekt.
                          Maar dat is ook niet altijd een probleem. Er is software die dat oplost (neat image, noise ninja, ...) en bij normaal gebruik van je foto's valt het - wanneer er ruis is ! dus niet zo dikwijls als ze beweren ! - meestal niet eens op! Ik bedoel met niet normaal gebruik dat je posterformaatfoto's afdrukt of de foto's in groot formaat bekijkt op een 312" scherm zoals blijkbaar veel critici op dit forum.

Anderzijds heeft een goede fotograaf daar minder last van (omdat hij betere instellingen toepast dan ikke of beter kan fotoshoppen )

En in goede omstandigheden zijn de foto's gewoon perfect!

In de laatste Foto-Video-Digitaal in je krantenwinkel kan je zien dat de Sony R1 het beste toestel is (maar ...) dan de FZ50 en de FZ30 en dan pas de Fuji. Overigens staat er een test van de FZ50 in datzelfde magazine. Veel leesgenot.

Een aantal van mijn foto's met mijn Pana staan hier. (Ik moet er nog wat bijpubliceren, maar dat staat nog in de agenda)

Comment

Volgens mij is het simpel:
                            Als je een compact/prosumer/bridge koopt heb je 'last' van ruis als je hogere ISO's gaat gebruiken.
                            Wil je geen 'last' hebben van ruis moet je een DSLR kopen.

Nu vind ik die ruis meestal wel wat overroepen en heb ik er persoonlijk niet zoveel last van maar dat is wat je er zelf van maakt. Ik ben heel tevreden van mijn FZ30 maar weet dan ook dat er bepaalde situaties zijn waar ik met mijn FZ30 moet passen. Als je dat weet en als je daarmee kan leven, moet je niet verder zoeken.

Als je echter regelmatig foto's wil trekken in donkerder omstandigheden zonder te willen/kunnen flitsen kan je enkel een aanvaardbaar toestel vinden tussen de DSLR's (en zul je ook in een andere prijsklasse vallen)
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                              Volgens mij is het simpel:
                              Als je een compact/prosumer/bridge koopt heb je 'last' van ruis als je hogere ISO's gaat gebruiken.
                              Wil je geen 'last' hebben van ruis moet je een DSLR kopen.

Nu vind ik die ruis meestal wel wat overroepen en heb ik er persoonlijk niet zoveel last van maar dat is wat je er zelf van maakt. Ik ben heel tevreden van mijn FZ30 maar weet dan ook dat er bepaalde situaties zijn waar ik met mijn FZ30 moet passen. Als je dat weet en als je daarmee kan leven, moet je niet verder zoeken.

Als je echter regelmatig foto's wil trekken in donkerder omstandigheden zonder te willen/kunnen flitsen kan je enkel een aanvaardbaar toestel vinden tussen de DSLR's (en zul je ook in een andere prijsklasse vallen)
                              even de post lezen over de nadelen van toestellen mischien dan zie je dat een d50, d70 d80 en d200 ook wel last hebben van ruis dus je stelling klopt niet echt hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
                                even de post lezen over de nadelen van toestellen mischien dan zie je dat een d50, d70 d80 en d200 ook wel last hebben van ruis dus je stelling klopt niet echt hoor
                                Last edited by Tremson; 11 november 2006, 19:46.

Comment

Working...
                                X