Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
    Voor een 2de batterij, waar kopen jullie die? Ik heb het dan over de "nep" en niet de echte Canon-versies. Naar het schijnt hebben die quasi dezelfde levensduur maar kosten ze nog niet de helft. Enkel erg betrouwbare sites aub !

    Merci
    ik heb er een paar weken terug 2 besteld voor mijn 20D en 2 voor de 300D van een vriend van mij (zijn dezelfde batterijen)
    heb ze deze week gebruikt en ben er zeer tevreden van...

    'k heb ze besteld op www.akkuinternational.de

    gr,
    Koen
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

    FZ50

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
      ik heb er een paar weken terug 2 besteld voor mijn 20D en 2 voor de 300D van een vriend van mij (zijn dezelfde batterijen)
      heb ze deze week gebruikt en ben er zeer tevreden van...

      'k heb ze besteld op www.akkuinternational.de

      gr,
      Koen
      Bedankt Koen, ik ben even gaan piepen en dat zie ik wel zitten.

      Het gaat hier dan over deze: CANON BP 511 /512/514 Accu compatible

      voor :
      CANON:
      EOS 300D
      EOS-D30
      --> waarschijnlijk bedoelen ze hier 30D ipv D30 ?

      Hoeveel dagen is de levertermijn en wat vond je van de afhandelingsservice ?

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
        EOS-D30 [/I]--> waarschijnlijk bedoelen ze hier 30D ipv D30 ?
        Naar mijn idee gaan er dezelfde batterijen in deze 2 camera's. Dus kunnen ze toch wel de D30 bedoelen.

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Ik ben sinds vorige week ook de gelukkige bezitter van een 30D met Canon tele 300mm en 1.4 convertor. De eerste foto's zijn alvast veelbelovend, maar veel oefenen zal de boodschap zijn.
          Wel merk ik dat mijn convertor en mijn tele (ook op de convertor) een heel klein beetje speling hebben. Ik kan ze iets (heel weinig) bewegen als ik er aan draai.
          Alles werkt perfect, dus ik denk dat dit normaal is.
          Maar om volledig gerust te zijn toch even vragen via dit forum of dit bij andere gebruikers van dit toestel ook zo is.

          Groetjes,
          Dirk

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Ik heb net hetzelfde, dus ofwel hebben we beiden een probleem ofwel is dat normaal. Resultaten zijn wel prima, maar ik moet nog wel de nodige instellingen doen want het kleur is totaal anders dan mijn andere cam

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Ja; ik meld mij ook aan.
              Heb in maart 2003 een 10D aangeschaft.
              Heb m in aug 2004 vekocht; maar kreeg spijt .
              Dus in April 2005 een 2e handse gekocht, gebruik m nu als back-up naast de 1DmkII en 5D.
              Volgens mij nog steeds een handige cam
              Jos
              www.picturelifestyle.nl

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Ik was gisteren met een maat van mij fotograferen, die het allemaal nog moet leren Hij had de 10D van zn vader mee, en ik leerde hem ook hoe hij het beste mensen kon fotograferen. Maar ik hielp hem met instellen en zette hem op portretstand, en hij een foto gemaakt met zn 10D. En heel de foto overbelicht. Terwijl hij normaal licht meten stond. Weet iemand hoe dit kan Hety heeft wel een appart sfeertje de foto.

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                  Bedankt Koen, ik ben even gaan piepen en dat zie ik wel zitten.

                  Het gaat hier dan over deze: CANON BP 511 /512/514 Accu compatible

                  voor :
                  CANON:
                  EOS 300D
                  EOS-D30
                  --> waarschijnlijk bedoelen ze hier 30D ipv D30 ?

                  Hoeveel dagen is de levertermijn en wat vond je van de afhandelingsservice ?
                  Zie ook hier eens , contactpersoon is Martijn Van Aken , al meerdere keren iets besteld bij deze man ( vroeger was het maar 9 euro/ stuk ), zijn ook 1800maH en gaan een stuk langer mee dan de origenele, ook al remote controle besteld daar , telkenmale na enkele dagen netjes verpakt in de bus ! Een aanrader dus voor me !
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Gisteren de knoop doorgehakt en mijnzelf een 30D erbij aangeshaft, nadat ik 3 jaar gewerkt heb met mijn 10D. Wat mij als eerste opviel is het verschil in snelheid is tov de 10D zodra de fotogemaakt is staat de foto al op je scherm.

                    Ik heb bij konijn waar ik hem kocht de camera uitgebreid getest op back/front focus en ook op stof. De verkoper Gait (Gerrit) had alle tijd, meer als een uur aan het testen geweest en daarna de foto's op de pc bij hun bekeken. Het zag er allemaal goed uit, 1 stofje op F22 was er te zien en na een keer blazen was die ook verdwenen. Niet dat ik me zo druk maak over een stofje, werkt toch haast niet boven de F11.

                    Voordelen zijn voor mij zijn: snellere AF en accurater, zeer snel vanuit de slaapstand, continu controle op het scherm van de histogram, betere zoeker deze is helderder, de ISO stapjes, spotmeting, highspeed continu opnames, het grotere scherm, de joystick om door de ingezoomde foto te scrollen, en de flits snelheid.

                    Mijn algemene indruk is goed. De toekomst zal het moeten bewijzen dat ik er net zoveel, of meer plezier aan mag beleven als met mijn 10D, die als back-up of tweede camera met groothoek zal fungeren terwijl ik p de 30D bijv. de 400 prime heb staan voor de vogel fotografie. Al met al heb ik er een goed gevoel bij.
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Proficiat


                      Nu zit een met een probleem, Rawshooter essential geeft mijn RAW's niet weer. Waarschijnlijk kan hij die van de 30D nog niet aan, ik krijg enorm rare dingen op mijn scherm...

                      Met welk programma werken jullie, buiten de Canon software dan, om je RAW's te optimaliseren ?

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                        Proficiat


                        Nu zit een met een probleem, Rawshooter essential geeft mijn RAW's niet weer. Waarschijnlijk kan hij die van de 30D nog niet aan, ik krijg enorm rare dingen op mijn scherm...

                        Met welk programma werken jullie, buiten de Canon software dan, om je RAW's te optimaliseren ?
                        Je moet de laatste versie downloaden daar zit de 30D in verwerkt.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          En mij mag je noteren op het 30D lijstje.

                          Had al een Sony F717, maar dit is een welkome aanvulling.
                          Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
                          http://www.ontdek-amerika.nl

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door scholtenjan
                            Heeft iemand ervaring met de upgrade van de 10D naar de 30D? Is het de moeite (en de kosten) waard? Wat zijn de voornaamste verbeteringen?

                            Ik vind de scherpte vanuit de camera van de 10D zacht, is dat beter bij de 30D? Of moet je daar ook fotoshoppen?

                            Is de 350D ook te overwegen?

                            Graag uw meningen.

                            Jan Scholten
                            Ik ben overgestapt van 10D naar 30D. Wat mij als eerste opviel is het verschil in snelheid is tov de 10D zodra de fotogemaakt is staat de foto al op je scherm. Voordelen zijn voor mij zijn: snellere AF en accurater, zeer snel vanuit de slaapstand, continu controle op het scherm van de histogram, betere zoeker deze is helderder, de ISO stapjes, spotmeting, highspeed continu opnames, het grotere scherm, de joystick om door de ingezoomde foto te scrollen, en de flitssnelheid. Ook de 30D heeft nabewerking nodig.
                            Nadelen: Nog niet tegen gekomen.
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door drh
                              Ik ben overgestapt van 10D naar 30D. Wat mij als eerste opviel is het verschil in snelheid is tov de 10D zodra de fotogemaakt is staat de foto al op je scherm. Voordelen zijn voor mij zijn: snellere AF en accurater, zeer snel vanuit de slaapstand, continu controle op het scherm van de histogram, betere zoeker deze is helderder, de ISO stapjes, spotmeting, highspeed continu opnames, het grotere scherm, de joystick om door de ingezoomde foto te scrollen, en de flitssnelheid. Ook de 30D heeft nabewerking nodig.
                              Nadelen: Nog niet tegen gekomen.
                              En de 30D heeft meer AF punten, die nauwkeuriger zijn in te stellen
                              Ik kreeg bepaalde AF punten niet geselecteerd bij de 10D van een vriend Dus ook dit is erg verbeterd op de 30D.

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door drh
                                ...de joystick om door de ingezoomde foto te scrollen
                                Ook ik kom van een 10D en heb nu sinds begin april een 30D ernaast. Ik ben het met het grootste deel van je posting eens en het is voor mij de perfecte combinatie van snelheid, gebruiksgemak (mijn reden om geen Nikon te gebruiken) en prijs.

                                Die joystick kan ik echter niet aan wennen en is voor mij dus een nadeel van de 30D. Ik vind het heel onnatuurlijk aandoen om voor het scrollen weer naar een andere knop te moeten grijpen. Wat dat betreft vind ik het scrollen op de 10D makkelijker...

                                Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                                Ik kreeg bepaalde AF punten niet geselecteerd bij de 10D van een vriend Dus ook dit is erg verbeterd op de 30D.
                                Daar heb ik nooit last van gehad. Mogelijk een fout van je vriend zijn/haar camera? In ieder geval mag je dat niet meenemen in een vergelijk.

                                Die AF punten vind ik zowel bij de 10D als bij de 30D onbruikbaar. Ik heb het dan ook gefixeerd op het centrum omdat die auto-punten er zo vaak naast zitten (zie ik trouwens ook op de Nikon cams). Ik hoopte dat dit nu bij de 30D eeindelijk beter zou werken, maar na een weekje toch weer snel gefixeerd.

                                Oorspronkelijk geplaatst door scholtenjan
                                Ik vind de scherpte vanuit de camera van de 10D zacht, is dat beter bij de 30D? Of moet je daar ook fotoshoppen?

                                Is de 350D ook te overwegen?
                                De scherpte en vooral de kleuren op de 30D zijn beter dan op de 10D. Bewerken zul je altijd moeten doen, zo zijn DSLRs namelijk afgesteld en geeft je meer controle over het eindresultaat.

                                De 350D is zeker een alternatief. Ook een zeer goede cam.
                                Last edited by Havezet; 18 juli 2006, 09:21.

                                Comment

                                Working...
                                X