Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
    Op het knopje Drive-iso drukken.
    Met het grote wiel verstel je de iso waarde.( als het toestel niet op automatisch staat )
    Met het kleine wieltje verstel je de drive mode,als ook de self timer.
    Handleiding lezen.
    Met mijn D200 kan ik, op de grip, de bedieningsknopjes uitschakelen. Misschien heeft deze grip ook zoiets.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #77
      Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
      Met mijn D200 kan ik, op de grip, de bedieningsknopjes uitschakelen. Misschien heeft deze grip ook zoiets.

      Hubert
      Och ja,ik heb geen grip.
      mvg FrançoisVM
      Canon 7D

      Comment


      • #78
        Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Ik heb dit weekend eindelijk de tijd gevonden om mijn 30D eens wat grondiger te testen. Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. En mijn 70-200 lens

        Alleen. Ik heb gemerkt dat als ik deze lens gebruik en ik de ontspanknop indruk, ik de camera lichtjes beweeg door het afdrukken zelf. Dit zou bewegingsonscherpte kunnen veroorzaken. Hebben jullie tips om dit te vermijden? Een nieuwe lens met IS kopen is geen optie Statief is niet altijd een optie. Ik heb iets gelezen van Mirror lockup maar dat kan je toch niet continue gebruiken.

        Comment


        • #79
          Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Cois
          Och ja,ik heb geen grip.
          Ik veronderstel dat hij met
          Mn battery pack
          de grip bedoelde.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #80
            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door armani
            Ik heb dit weekend eindelijk de tijd gevonden om mijn 30D eens wat grondiger te testen. Ik moet zeggen: ik ben onder de indruk. En mijn 70-200 lens

            Alleen. Ik heb gemerkt dat als ik deze lens gebruik en ik de ontspanknop indruk, ik de camera lichtjes beweeg door het afdrukken zelf. Dit zou bewegingsonscherpte kunnen veroorzaken. Hebben jullie tips om dit te vermijden? Een nieuwe lens met IS kopen is geen optie Statief is niet altijd een optie. Ik heb iets gelezen van Mirror lockup maar dat kan je toch niet continue gebruiken.
            Je moet nu ook niet te krampachtig of te hard op dat knopje drukken hé.
            IS is ook geen wondermiddel hé,je houding,je sluitersnelheid ( niet de laag )......'t is moeilijk uit teleggen zo.
            Hoe meer tele je hebt hoe meer kans dat je bewegings onscherpte kan hebben.
            Zelfs je adem even in houden bij het afdrukken is niet slecht.....niet te lang hé,want anders .......
            Nooit niet geschoten met een geweer bij het leger.....
            Last edited by Cois; 10 mei 2006, 15:22.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

            Comment


            • #81
              Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Daar is niets aan te doen, buiten MLU of een draadontspanner gebruiken, maar dat went natuurlijk wel na een tijd om met tele te schieten.

              Comment


              • #82
                Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                Nooit niet geschoten met een geweer bij het leger.....
                Neen, ik ben één van de eersten die niet meer zijn moeten gaan
                Ik ben dus ook nog altijd genen echte vent

                Comment


                • #83
                  Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door armani
                  Neen, ik ben één van de eersten die niet meer zijn moeten gaan
                  Ben ik dan toch oud aan't worden.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #84
                    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                    Ben ik dan toch oud aan't worden.
                    worden?

                    p.s: ik ben een van de laatsten die nog naar het leger moest...

                    Comment


                    • #85
                      Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                      Met mijn D200 kan ik, op de grip, de bedieningsknopjes uitschakelen. Misschien heeft deze grip ook zoiets.

                      Hubert
                      Dat zit ook op de batterygrip , maar het toestel is zo nieuw voor mij, dat ik hem vergeten was om hem te gebruiken. Maar de accu geeft dan gewoon stroom aan de camera, alleen de knopkes op de battery grip werken niet.

                      Dus mijn wijze les voor iedereen bij gebruik van de battery grip: Zet optijd de aan en uit schakelaar op de battery grip op uit. Als je echt een foto nemen dan alleen aan, en let op je handen
                      Last edited by bezoeker; 12 mei 2006, 11:57.

                      Comment


                      • #86
                        Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                        Dus mijn wijze les voor iedereen bij gebruik van de battery grip: Zet optijd de aan en uit schakelaar op de battery grip op uit. Als je echt een foto nemen dan alleen aan, en let op je handen
                        De riskeer je wel om het "moment supreme" te missen want je ziet da, op het knopke te drukken en dan valt je frank(eurocent) dat je dat spul eerst moet aan zetten en dan afdrukken met als gevolg dat hetgene je wou trekken misschien al weg is.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #87
                          Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Canon 30d arrivata est, sterreke mag weg
                          nu nog wa wachten op mijn glas en ik ben vertrokken
                          grtz, Svano
                          Canon EOS 30d / 28-135mm Sigma 150mm Macro / extender van 25mm
                          http://fotografie.svano.be

                          Comment


                          • #88
                            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            ik ben momenteel in het bezit van een 350D maar zou graag een 20D of een 30D kopen... (voor de 5fps en dat verdomd plastiek gevoel in mijn handen dat ik zo beu ben met de 350D)
                            kan iemand mij zeggen wat nu de noemenswaardige verschillen tussen die 2 (20D en 30D) zijn buiten het grotere schermpje en meerstaps iso instellingen?
                            voor zover ik mij geïnformeerd heb, is de 30D gewoon een "gepimpte" versie van de 20D of zit er meer lekkers in de 30D? mijn vraag is dus of het wel de moeite is om zoveel meer geld uit te geven aan een 30D?
                            alvast bedankt voor jullie antwoorden

                            ps, aarzel niet om er alles over te zeggen wat je wil, hoe uitgebreider de antwoorden hoe liever
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #89
                              Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              2.5" LCD display (up from 1.8" on the 20D)
                              New and improved shutter will last for 100,000 cycles
                              Improved camera performance: larger buffer, faster startup and "wake from sleep" recovery times
                              New spot metering option
                              ISO can now be adjusted in 1/3-step increments
                              Same Picture Styles and automatic noise reduction feature as on the EOS-5D
                              Print/Share button added to back of camera
                              Improved folder management system

                              Comment


                              • #90
                                Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                http://www.photoworkshop.com/canon/index.html heeft ook een goed overzicht met een verschillen vs. 20D.

                                Comment

                                Working...
                                X