Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Hey guys , na een maand of 6 te zitten prutsen met een nikon P1 (niet dat die nu zo slecht is), heb ik nu toch de grote stap gezet, en mij een canon 30D aangeschaft. Had al een paar keer met een kameraad zijn 350D zitten spelen, maar vond toch dat het schermpje te klein was, en na het vasthouden van de 30D was ik overtuigd. Wat een verschil ! Heb nogal grote handen (je weet wat ze daarvan zeggen he ), en van die 350D kreeg ik kramp in m'n pollekes....
    Wat een zalig toestel, hiermee ga ik mij nog jaren amuseren , dat weet ik nu al

    verwacht alvast maar wat foto's

    grtz gino
    i love my canon 30D ....and my wife...

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Ik ben ten zeerste verheugd dat ik sinds een tweetal weken jullie gelederen mag vervoegen. De 30D is inderdaag een fantastisch en leuk toestel om mee te werken. Ongetwijfeld een toestel waar ik nog jaren foto- en studiegenot mee ga beleven
      Fotokes volgen nog wel
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke
        Ik ben ten zeerste verheugd dat ik sinds een tweetal weken jullie gelederen mag vervoegen. De 30D is inderdaag een fantastisch en leuk toestel om mee te werken. Ongetwijfeld een toestel waar ik nog jaren foto- en studiegenot mee ga beleven
        Fotokes volgen nog wel
        Proficiat. Er is alleen een nadeel: de censor trekt vlug stofjes aan dus voorzichtig met glas wisselen.
        ____________________________________________
        Met vriendelijke groet. Nico H
        Mijn vliegtuig foto site

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Nico H
          Proficiat. Er is alleen een nadeel: de censor trekt vlug stofjes aan dus voorzichtig met glas wisselen.
          Is dat die nieuwe feature van de 30D ?? Leg eens uit, want je verteld hier iets nieuw...

          Als je lenzen gaat wisselen is de sensor NIET vrij (zichtbaar) De spiegel zit voor de sensor en ook nog eens de sluiter (die gesloten is) zelf!!!
          Hoe meer je op stof let, hoe meer erop komt!

          Lesley.
          -=- Light is the key...

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Ook ik heb deze week afstand gedaan van mijn 300D en schaar mij nu tot de bezitters van een 30D. Wat een verschil!!!!!

            groeten,

            Gerard

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Ik ben nu ook een trotse 30D bezitter.

              De overstap van 300D naar 30D was vlug gemaakt. Hopelijk beleef ik met dit toestel evenveel (liefst nog meer ) plezier.


              Steven aka Canonex
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Ik heb het nog steeds moeilijk met de kleuren. Ze zijn totaal anders dan mijn andere cam. Met het gevolg dat ik hem eigelijk niet niet echt aan het werk heb gezet.

                Kzal nog eens moeten kijken om alles uit te testen en op punt te stellen.

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Hallo,

                  Ik heb bijna met alles 'gespeeld'.
                  In de 'oudheid' met een tweetal A1's, daarna eos 650, 5, 1, 1N enz
                  Digitaal kon ik voor een prijsje een D30 op de kop tikken en onmiddellijk was
                  ik verkocht voor het digitale.
                  Daarna volgden de D60, 10D 20D 350D.
                  Ik gebruikte de 20D als hoofdcamera en de 350D als 2e body.
                  Beide zijn nu verkocht en sedert deze week heb ik een 30D en nu maar testen.
                  Een tweede body koop ik voorlopig niet, eerst eens kijken hoe de markt
                  (photokina news?) ontwikkelt en dan zien we wel.

                  In ieder geval ik hoor nu tot het lijstje van de 30D

                  alfoto

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Het stof is wel degelijk een probleem op de 30D. Nu heb ik er na 4000fotos al even veel last van dan een 350D na 30.000 fotos.

                    Ik had trouwens de indruk dat het al zo was bij ingebruikname. Verder had mijn eerste foto niet 0001 als nr maar al in de 2000. Hoe dat komt weet ik ook niet zo direct....

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Het stof is wel degelijk een probleem op de 30D. Nu heb ik er na 4000fotos al even veel last van dan een 350D na 30.000 fotos.

                      Ik had trouwens de indruk dat het al zo was bij ingebruikname...
                      Was bij mij precies hetzelfde.
                      Heb hem inmiddels schoon laten maken in winkel waar ik hem gekocht heb.
                      Had geen zin om het zelf te avonturen.

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        me too happy 10d.
                        krijg ik nu een lidkaart ook?
                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door mm
                          me too happy 10d.
                          krijg ik nu een lidkaart ook?
                          mm
                          welkom bij de 10d'ers (een van de vele subclassificaties van de lang niet meer zo zelfdzame bd'er

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Is mij ook al opgevallen dat er snel stof zichtbaar is op de foto's , heb me tot hiertoe al altijd met de blaaspeer kunnen helpen . Moet zeggen dat ik dit probleem met mijn 300d niet had , heb de 30d op 2 maanden al meer moeten uitblazen of de 300d op 2 jaar .
                            Hoe zou dit komen ?

                            Phile

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                              Het stof is wel degelijk een probleem op de 30D. Nu heb ik er na 4000fotos al even veel last van dan een 350D na 30.000 fotos.

                              Ik had trouwens de indruk dat het al zo was bij ingebruikname. Verder had mijn eerste foto niet 0001 als nr maar al in de 2000. Hoe dat komt weet ik ook niet zo direct....
                              Kan wezen dat er een Cf kaart ingestopt is die al gebruikt was in een andere camera dan telt hij gewoon door waar hij op die Cf kaart gebleven was met zijn nummering..

                              Zolang er stof op de censor zit vind ik het niet zo erg, maar in de zoeker of op het matglas is veel erger, daar kom je niet bij.
                              Mvg, drh

                              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door mm
                                me too happy 10d.
                                krijg ik nu een lidkaart ook?
                                mm
                                geef je me email adres en je krijgt een uitprintbare lidkaart toegestuurd in PDF

                                Comment

                                Working...
                                X