Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Ik heb laatst de 70-200 IS USM F2.8 getest in de fotowinkel en dat was ook erg leuk. En nu twijfel ik zal ik 600 bijlappen of zal ik de F4 versie nemen van deze geweldige lens. Dus ik zou de laatste graag een keer bij iemand testen.

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Je mag me erbij zetten in de lijst; ik heb een 20D

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Dit topic is eigenlijk gewoon een lijst van 30d bezitters, meer niet lijkt me
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Tja, soms worden er nuttige dingen gepost net zoals instellingen kwa contrast verzadiging etc. maar verder niet echt nee
          Ik zie best vaak topics worden geopend over een onderwerp met de 30D, maar helaas niet in deze topic. Terwijl ik hem daarvoor wel aanmaakte. Dus geef het goede voorbeeld zou ik zeggen.

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Tja je kan niet alles over de 30D (of 20d) hier neerzetten denk ik. Dan wordt de post ook onoverzichtelijk. Zeker als naar iets zoekt. Bijvoorbeeld je wilt iets opzoeken over een bepaalde lens. Als dan deze topic met 1000 reacties tevoorschijn komt dan moet je nog lang zoeken voor jouw interesse naar boven komt.

            Handig zou zijn dat je topics kan markeren voor een bepaalde camera of zo. Zodat je niet alleen de lijst met nieuwe topics (zijn er echt te veel om alle dagen te lezen) kan zien, maar ook alle nieuwe met een bepaalde camera gemarkeerd.

            Maar de BD-crew zal dan al snel met de vraag zitten: Wie zet die markering? De starter van het topic? Iemand van de crew? Iedereen die dat wenst?

            Het zal ook niet zonder fouten zijn, helaas. Maar ik begrijp je gevoel. Je wilt de dingen van jouw camera niet graag missen. Elke week een zoek opdracht voor jouw camera ingegeven is al een goede mogelijkheid denk ik.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Heey Dirk je brengt me wel op een idee
              Als iemand nou een topic over iets van een van de drie camera's opent en dan hier in deze topic de link erin zet naar de desbetreffende topic. En verteld waardat de topic over gaat en of hij nog actief is. Is dat misschien wel iets. Voor deze topic. En als de topic niet meer actief is dat hij het bericht aanpast en duidelijk aangeeft wanneer de laatste bericht was (pas als er heel lang geen bericht is achter gelaten). En misschien ook een startdatum van de topic. Wat vinden jullie van mijn idee???

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Volgens mij werkt je voorstel al aardig.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Volgens mij werkt je voorstel al aardig.
                  Inderdaad

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Ik ga vandaag mn 50 mm f/1.4 ophalen, dus dat wordt weer wat testen

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Goede keuze, toppie lensje voor fijne prijs...

                      'k Ga evenwel doorsparen voor de 35mm f/1.4
                      Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Kan iemand me vertellen of de persoonlijke instellingen alleen opgaan voor JPEG fotografie of ook voor RAW?

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door christiaan sauer Bekijk bericht
                          Kan iemand me vertellen of de persoonlijke instellingen alleen opgaan voor JPEG fotografie of ook voor RAW?
                          bij jpeg zijn deze instellingen effectief al uitgevoerd op de foto zelf...

                          en bij raw heb je je 'originele' foto met appart je parameters... zodat je raw convertor deze direct kan toepassen op je pc zoals je ingesteld had...

                          Lesley.
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Je bedoeld dat bij RAW de parameters in je RAWbewerkings software met jou instellingen worden ingesteld? En die zijn natuurlijk na afloop nog goed zelf bij te stellen.
                            Als dat klopt hebben die instellingen bij Raw dus vrijwel geen effect?

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door christiaan sauer Bekijk bericht
                              Als dat klopt hebben die instellingen bij Raw dus vrijwel geen effect?
                              Zoals Lesley zegt, de raw zelf blijft echte raw (onbewerkt dus), maar de info die je met je camera meegeeft zit er wel bij...
                              Wat jij het "effect" noemt kan dus wel direct zichtbaar gemaakt worden,
                              maar is niet bindend (kan vlot worden gewijzigd, in tegenstelling tot bij een jpeg, waar het originee verloren gaat).
                              Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Voor de RAW file zelf hebben ze geen effect.
                                Maar de jpeg die in de RAW zit heeft er wel effect van, de thumbnails en LCD view die je te zien krijgt hebben ook dit effect. En sommige RAW convertors gaan dit als basis nemen om een eerste resultaat te tonen.

                                Comment

                                Working...
                                X