Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji service

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji service

    Mijn Fuji E550 is reeds meer dan ZES weken binnen om 2 stofjes te verwijderen van de ccd (onder waarborg). Beloofd was een periode van een 3-tal weken...
    Wij moeten ons toch veel laten welgevallen (ik veronderstel dat het bij andere merken hetzelfde is), maar ja, wat kan je er tegen doen?
    Ge kunt toch niet stoppen met fotograferen en tekeningetjes beginnen maken, zoals honderd jaar geleden?
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: Fuji service

    Niemand die mij wil troosten? Ik vertrek nl vrijdag op weekend naar de Ardennen, waarschijnlijk zonder fototoestel...
    http://users.telenet.be/patric/

    Comment


    • #3
      Re: Fuji service

      Na ongeveer TWEE maanden (=ACHT weken) het toestelletje terug gekregen.
      Schitterend gekuist: ge ziet de vlekken véél beter!!! Wat moet ik nu eigenlijk doen? Natuurlijk opnieuw binnen doen, maar hoe lang ben ik het dan kwijt?
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Fuji service

        Ik zou het zelf kuisen hoor. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Als je het juiste materiaal gebruikt.( eclipse + sensorswabs)
        Ik weet niet van waar u bent ....maar ik wil dat altijd voor doen hoor.
        Toestel met volle batterij...... spiegel opklappen....
        sensorswab nemen met één druppel eclipse er op.........éénmaal links en rechts met weinig druk over de sensor gaan....lens er terug op en spiegelterug klappen..... dan test foto nemen buiten van de lucht iso 320 met diafragma op F20....en toestel terug dokken met computer en kijken of er op de foto nog stof te zien is......is er nog stof aanwezig ....zelfde als hierboven nog eens herhalen.....meer moet dat niet zijn

        BD0594BE
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Fuji service

          Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
          Ik zou het zelf kuisen hoor. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Als je het juiste materiaal gebruikt.( eclipse + sensorswabs)
          Ik weet niet van waar u bent ....maar ik wil dat altijd voor doen hoor.
          Toestel met volle batterij...... spiegel opklappen....
          sensorswab nemen met één druppel eclipse er op.........éénmaal links en rechts met weinig druk over de sensor gaan....lens er terug op en spiegelterug klappen..... dan test foto nemen buiten van de lucht iso 320 met diafragma op F20....en toestel terug dokken met computer en kijken of er op de foto nog stof te zien is......is er nog stof aanwezig ....zelfde als hierboven nog eens herhalen.....meer moet dat niet zijn

          BD0594BE
          Het is de E550, een compact-camera... Heel goed toestelletje... maar niet zelf te reinigen. Toch dank voor de reactie.
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Fuji service

            vergissing.. ik die dacht dat het om een spiegelreflex ging.
            Dat is al andere koek hoor....Dat kan je niet zelf....
            En ik vrees dat je het toestel terug een tijdje kwijt zal zijn.
            En hopelijk zijn de stofjes dan wel weg.
            Maar tussentijds zit je wel zonder toestel he
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Re: Fuji service

              Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel Bekijk bericht
              vergissing.. ik die dacht dat het om een spiegelreflex ging.
              Dat is al andere koek hoor....Dat kan je niet zelf....
              En ik vrees dat je het toestel terug een tijdje kwijt zal zijn.
              En hopelijk zijn de stofjes dan wel weg.
              Maar tussentijds zit je wel zonder toestel he
              Je bent een man naar mijn hart, Jan! De meeste staan vlugger klaar met kritiek dan met hulp! Nogmaals dank, mooie vakantiefoto's trouwens op je website.
              Groetjes.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Fuji service

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Na ongeveer TWEE maanden (=ACHT weken) het toestelletje terug gekregen.
                Schitterend gekuist: ge ziet de vlekken véél beter!!! Wat moet ik nu eigenlijk doen? Natuurlijk opnieuw binnen doen, maar hoe lang ben ik het dan kwijt?
                Ondertussen weeral 3 weken weg, en nog niets gehoord.....
                http://users.telenet.be/patric/

                Comment


                • #9
                  Re: Fuji service

                  in 1906 maakte men ook al foto's hoor
                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fuji service

                    Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                    Ondertussen weeral 3 weken weg, en nog niets gehoord.....
                    Kan je contact opnemen met de hersteldienst van Fuji zelf, of moet je altijd langs de handelaar ? Indien je rechtstreeks naar de hersteldienst kan, breng die mensen dan misschien eens een bezoekje en informeer vriendelijk en bleefd naar je kamera. Misschien helpt het, misschien niet, maar naar wat ik hier allemaal lees moet je van de meest handelaren geen extra inspanningen verwachten om je snel en goed verder te helepn.

                    Mvg,
                    TravelToy
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fuji service

                      Ik heb ook mijn toestel naar fuji terug gestuurd via de aankoopwinkel.
                      Voordien had ik contact met fujifilm en ze hebben me gezegd dat het zo'n 3-4 weken duurt...
                      Dus nu maar na dit bericht te lezen.
                      Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fuji service

                        Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
                        Ik heb ook mijn toestel naar fuji terug gestuurd via de aankoopwinkel.
                        Voordien had ik contact met fujifilm en ze hebben me gezegd dat het zo'n 3-4 weken duurt...
                        Dus nu maar na dit bericht te lezen.
                        Ondertussen is het weeral een maandje weg, mijnen E550, en nog niets gehoord.
                        Weet het eens te zeggen hoe lang het bij jou geduurd heeft.
                        Groetjes!
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fuji service

                          Als ik zolang moet wachten zou ik ondertussen een tweedehands toestel kopen, je kan dan later nog beslissen hetwelke je verkoopt als het terug komt...

                          Er staan altijd wel een paar compactjes te koop, zoals deze:
                          Ik doe mijn 3 maand oude Canon powershot 710 IS weg, slechts 300 fotos mee gemaakt, moet weg wegens geen gebruik meer omdat ik een EOS 400D gekocht heb. Wordt geleverd : - Canon Powershot 710 IS - 1 GB geheugen - 4 GP 2700 mah batterijen + lader - Tasje Samsonite - Doosje + boekjes/cds Factuur vind ik niet meer :s Prijs

                          Te koop: Powershot pro 1 digitale camera in perfecte staat! 8 megapixel camera, 7x optische zoom, digi tot 20x zoom, professioneel hoogwaardig L objectief! Weg wegens overgang naar digitale spiegelreflex. Geleverd met extra accessoires! Alles in nieuwstaat! UV filter Circulaire polarisatiefilter filteradaptorring

                          De panasonic heeft rond de 1500 clicks max, is voorzien van een B+W F-pro UV Filter en een extra accu. Vraagprijs : 375EUR De Metz is een paar maand geleden verkocht, gebruikt als flitser voor de panasonic(werkt hier zeer goed op). Mag weg vermits geen ondersteuning voor P-TTL op mijn nieuwe IST DS Vraagprijs :

                          Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en zet ik mijn nog niet zo oude Fuji F30 te koop hier, de reden is dat ik mijn 20D verder wil uitbreiden met extra lenzen etc.. De Fuji is nog (lange tijd) in garantie (aangekocht begin september) met 1GB Xd card en ook onderwaterbehuizing WP-FX F30 er is ook nog een riemtasje
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fuji service

                            Het toestel heb ik na 10 dagen terug in mijn bezit...

                            Dat vind ik toch super !
                            Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fuji service

                              Oorspronkelijk geplaatst door jee_r Bekijk bericht
                              Het toestel heb ik na 10 dagen terug in mijn bezit...

                              Dat vind ik toch super !
                              Dat is inderdaad super! Moest je mij nu achter mijn pc zien zitten, dan zou je ongetwijfeld mij lichtgroene kleur opmerken, ik ben jaloers op zulke service
                              Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat het zolang duurt. Ik ben zeker dat mijn winkel het toestel direct opgestuurd heeft, en het is geen kwestie van onderdelen die moeten besteld worden, het gaat alleen om een reiniging van lens of ccd...

                              Ondertussen heb ik een Canon A710 besteld (goede prijs), spijtig genoeg wist ik niet vlug genoeg van de aanbieding op tweedehands...
                              Groetjes...
                              http://users.telenet.be/patric/

                              Comment

                              Working...
                              X