Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Ook de toevoeging van de AF joystick is iets dat ik heel handig vind. Maar de verbetering aan deze joystick op de 30D maakt hem nog beter. Met de 20D moet je al eens 2x proberen voor je een schuin punt hebt de 30d heeft deze direct.
    Hoe doe jij dat dan Kevlar? Dat joystikske doet bij mij alles behalve het AF punt selecteren dat ik in gedachten heb.

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door armani
      Hoe doe jij dat dan Kevlar? Dat joystikske doet bij mij alles behalve het AF punt selecteren dat ik in gedachten heb.
      LOL tja ik kan het niet uitleggen. Maar met de 20D heb ik de vertikale en horizontale en het middenpunt(wel cf aanpassen) direct te pakken. Maar de schuine daar zit ik vaak te sukkelen. En moet ik meerdere malen proberen alvorens hem te pakken te hebben. Mijn relatief korte kennismaking met de 30D was op dat vlak heel positief. Ik had direct ook de schuine te pakken. Wie weet lukt het mij wel omdat ik al veel geoefend heb met die van de 20D die minder effectief is. Ik gebruik dit redelijk veel moet ik zeggen. Daarom alleen had ik al goesting om een 30D te kopen.

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Misschien ben jij het gewoon om met kleine tsjoepekes te spelen

        Bij mij gaat het veel sneller door aan het wieltje te draaien.

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door armani
          Kan iemand met een 30D én een batterijgrip mijn laatste posting eens lezen in deze thread:
          In de categorie "de domste vragen eerst": Ik heb nooit goed begrepen waarvoor zo een batterijgrip juist dient, 150 Eur voor een paar extra batterijen. Maar waarvoor heb je die dan nodig? Met een 30D kan je makkelijk een dag fotograferen met een volle batterij. Is de batterij leeg dan vervang je ze toch gewoon door


          Ik ben nogal van het ongeduldige type
          jep daar zit een ontspanknop en een wieltje en de knopje voor AE lock etc ook.

          Kijk hier maar:


          En er zit ook nog een adapter bij waarmee je dan 6 AA batterijen kan steken moest je willen.

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door armani
            Misschien ben jij het gewoon om met kleine tsjoepekes te spelen

            Bij mij gaat het veel sneller door aan het wieltje te draaien.
            Nah dat wieltje moest ik wel gebruiken op de 10D die joystick is veel beter . En ik heb dat wieltje al voor andere zaken nodig

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Gebruik jij een grip? En vind je het handig of juist niet?

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door armani
                Gebruik jij een grip? En vind je het handig of juist niet?
                Het is zeker handig als je veel in portretmode zit te werken en eigenlijk doe ik dat wel veel. Voor lange tele's geeft het vooral meer stabiliteit omdat er meer gewicht aan de camera zit en de lange lens dus minder de balans naar de lens doet overhellen.

                De extra batterij tijd is wel leuk maar 1 bat gaat zo lang mee dat dit niet echt nuttig is.

                Maar eigenlijk gebruik ik hem niet want ik loop liever met minder gewicht rond. En ik heb deze in het verleden verkocht en sindsdien geen nieuwe meer gekocht. En ik maak er een punt van dat mijn tele's geen grote toeters mogen zijn en dat zijn ze dus niet. Nu ja ik zou wel een 400 DO willen maar het budget laat dat niet toe.

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door armani
                  Gebruik jij een grip? En vind je het handig of juist niet?
                  Ik vind het opzich wel handig voor portret opnamens, maar hij zit er niet altijd onder gemonteerd.

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    ik heb deze maandag eens RSGVV zijn grip op mijn 20D gezet en ik vond dat die toch niet zo goed voelde...
                    Ik had voordien een 300D met grip en het voelde heel goed aan maar nu heb je echt de indruk dat het twee aparte delen zijn,
                    zoals de batterijen die zitten er ver achteruit en steken zo "uit" je camera...

                    De 300D gebruikte ik altijd met grip, maar waarschijnlijk koop ik er geen voor de 20D...

                    Koen
                    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                    www.koendd.be

                    FZ50

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                      ik heb deze maandag eens RSGVV zijn grip op mijn 20D gezet en ik vond dat die toch niet zo goed voelde...
                      Ik had voordien een 300D met grip en het voelde heel goed aan maar nu heb je echt de indruk dat het twee aparte delen zijn,
                      zoals de batterijen die zitten er ver achteruit en steken zo "uit" je camera...

                      De 300D gebruikte ik altijd met grip, maar waarschijnlijk koop ik er geen voor de 20D...

                      Koen
                      dat het niet een geheel is is jammer. Maar dat verticale ontspanknop vind ik wel handig.

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        De grip zit vast op m'n 10D. Persoonlijk vind ik het grotere gewicht en het feit dat de camera wat groter aanvoelt heel prettig. Het geeft ook meer stabiliteit voor mijn gevoel.

                        Maar het is heel persoonlijk. Ik zou ook prima kunnen leven met een 1D serie camera
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          ik ga morgen mn 20D + grip halen bij een BD'er dus zet mij maar op het lijstje
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Ik ben deze morgen op een Canon Eos en Clinic day geweest,in samen werking met Foto Nelissen te Mechelen.
                            Er was een productmanager en technieker van Canon Belgium aanwezig.
                            Je kon dan allerlei vragen stellen over toestellen en lenzen van Canon en ook verschillende lenzen testen.
                            De technieker ( een nederlander ) heeft terwijl ook mijn sensor gereinigd ( zonder plakband ),allé daar ben ik dan ook voorlopig weeral vanaf.
                            Mijn toestel is daar niet aangekocht,maar toch werd ik verwittigd dat er een Canon Eos en Clinic day ging doorgaan en dat via de nieuwsbrief van Foto Nelissen.
                            Volgens één van de verkopers is het de bedoeling van dit regelmatig nog te laten doorgaan zo'n dag. ( één paar maal per jaar )
                            Want de foto winkels verliezen klanten door die goedkopere online winkels en ze willen terwijl bij Canon Belgium wat meer promotie's verkrijgen tijdens zo'n dag.

                            PS : op de website van Foto Nelissen is de foto van de maand ene van een BD'er.......Digipics357,proficiat Jeff.
                            Last edited by Cois; 19 juni 2006, 15:19.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Ge moogt mij ook op het lijstje van de 30d'ers plaatsen.
                              Door samenloop van omstandigheden heb ik mijn zomervakantie moeten annuleren en als schrale troost heb ik mijn reisbudget gebruikt om een 30d te kopen .
                              Ik kom van een 300d en het was de overstap zeker waard



                              Phile

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Heeft iemand zn 30D al een een keer op Linux systeem aangesloten???
                                Op mijn eigen computer komt over een enkele weekjes Fedora erop,
                                en dan wil ik via Fedora mijn foto's eraf kunnen halen
                                Maar dat ga ik nog allemaal uitzoeken.

                                Comment

                                Working...
                                X