Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 of Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D50 of Canon 350D

    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    @DeSherrif
    Als je vooral sport en actiefoto's wil gaan trekken, zal die lens zeer sterk tegen slagen. Ze is niet snel genoeg in de 2 zinnen van het woord. Dwz de AF is niet snel genoeg en ze is niet lichtsterk genoeg om snelle foto's te kunnen maken. Dan beter wat doorsparen om een 70-200/F2.8 te kunnen bemachtigen. Dit is "de" sportlens bij uitstek.

    @Gunskes
    Dit is totaal fout. Het is zo dat een lens niet meer zo groot in diameter hoeft te zijn om eenzelfde F getal te verkrijgen maar op door dat kleinere gat moet wel evenveel detail, dus moet de kwaliteit en het oplossend verlogen van de lens beter zijn. Het is zelfs zo dat de hoger pixeldichtheid van moderne camera's zoals de nieuwe +10MP cams enkel tot hun recht komen met goede kwaliteits lenzen.

    Hubert
    Wat zou zo'n lens mij ongeveer gaan kosten? Zou het een betere keuze zijn om iets meer geld neer te leggen en dan voor een dubbel te te kiezen met een nikkor 18-55 en 55-200?

    Een andere optie is de olypus E-500. Deze is te koop met een kit 14-55 en een 40-150. Wat zou voor mij doel de beste optie zijn? Buiten de lens die je me in je vorige post advieseerde? Ik gelezen dat de zuiko digital lenzen die bijde olypus zitten ook geschikt zijn voor sportfotografie.
    Last edited by DeSherrif; 28 april 2006, 22:03.
    Niet het vele is goed, maar het goede is veel

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D50 of Canon 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door DeSherrif
      Wat zou zo'n lens mij ongeveer gaan kosten? Zou het een betere keuze zijn om iets meer geld neer te leggen en dan voor een dubbel te te kiezen met een nikkor 18-55 en 55-200?

      Een andere optie is de olypus E-500. Deze is te koop met een kit 14-55 en een 40-150. Wat zou voor mij doel de beste optie zijn? Buiten de lens die je me in je vorige post advieseerde? Ik gelezen dat de zuiko digital lenzen die bijde olypus zitten ook geschikt zijn voor sportfotografie.
      Die combinatie is niet wat ik bedoel. Een combinatie, waar je even zoet mee zult blijven is:
      - Nikor 18-70/f3.5-4.5(de goede D70(s) kitlens)
      - Sigma 70-200/f2.8
      Met wat geluk vind je die samen voor een goei €700 tweedehands.
      Als je budget groter is dat zou je de kitlens kunnen vervangen door de 18-200/VR, die je nieuw kunt kopen voor rond de €650 of soms tweedehands voor rond de €700
      Pas op die zal de 70-200/f2.8 niet vervangen voor sport en actie fotos maar is wel zeer goed om lekker licht te wandelen.

      Wat de Olympus betreft, daar je voor actiefoto's al snel hoog naar je ISO's loet grijpen en hier is de Olympus nu net niet op zijn sterkste.

      Hubert
      Last edited by hub2805; 30 april 2006, 01:30.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D50 of Canon 350D

        Voor mijn aanschaf ben ik zeer geinteresseerd in deze topic. Wat me echter opvalt :
        De laagste ISO instelling van de Nikon D50 is 200 ISO en van de Canon 350D is dat 100 ISO.


        Kan iemand mij hierover wat uitleg over geven?
        Een lage ISO waarde is veronderstel ik voor buitenopnames met veel licht, met een zo klein mogelijke "korrel" in je foto. Als dit juist is versta ik niet dat de Nikon maar tot 200 ISO gaat. Verontrust mij een beetje, want mijn keuze zou toch naar de D50 gaan.

        Alvast bedankt.

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D50 of Canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door Ian1967
          Voor mijn aanschaf ben ik zeer geinteresseerd in deze topic. Wat me echter opvalt :
          De laagste ISO instelling van de Nikon D50 is 200 ISO en van de Canon 350D is dat 100 ISO.


          Kan iemand mij hierover wat uitleg over geven?
          Een lage ISO waarde is veronderstel ik voor buitenopnames met veel licht, met een zo klein mogelijke "korrel" in je foto. Als dit juist is versta ik niet dat de Nikon maar tot 200 ISO gaat. Verontrust mij een beetje, want mijn keuze zou toch naar de D50 gaan.

          Alvast bedankt.
          Beste Ian1967,
          al eens een foto gezien van een D50 op iso 200? Wel ik meer dan genoeg daar mijn broer er zo één bezit en ja idd op iso 200 "geen korrel" te zien of toch bijna niet waarneembaar. En ik zelf heb die iso 100 op mijn D70s nog nooit gemist .
          Als je goed zoekt via de zoekfunctie is er dacht ik al een topic over het verschil tussen ruis van een D50 en een D70.
          gtrz Year62
          Fuji X-E1, Fuji X100s, Fuji X20, Canon 600D

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D50 of Canon 350D

            Ik sta ook voor dezelfde aartsmoelijke keuze:
            Nieuwe D50 met 2 Nikkor lenzen
            Nieuwe Canon 350
            of een Nikon D70 2de hands met 2 sigma kit lenzen

            Vraagprijs voor D70 is nog 650€ maar ik vind dat persoonlijk te veel. Ik dacht meer aan 500€. Goede koop? Of toch beter onmiddellijk een nieuw aankopen

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D50 of Canon 350D

              Volg dit hier met mijn ogen wijd open, ben op zoek naar een D50 en door dit topic te lezen wordt ik er nog zotter van Mag van mij tweedehands zijn dus een D70 komt nader mijn budget 500 max 600 €.
              Grtjes erik

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D50 of Canon 350D

                Ikzelf heb vandaag een paar uurtjes mogen spelen met de 350D en moet eerlijk zeggen dat het enorm fijn werkt. Het is idd een klein speelgoedje maar het stoort eigenlijk niet.
                Nu natuurlijk zou het beste zijn als ik die D50 ook eens kon testen voor een paar uurtjes maar dat zal nog wel komen.
                Ik zit zelf ook in de confrontatie tussen de 2 moddelen.
                De ene zit met 7 AF punten en de D50 maar met 5 AF punten.
                Nikon lens is wel beter maar de 350D heeft een vluggere scherpstelling. Heb ik gemerkt in de winkel.

                Ikzelf zou voor de 350D gaan omwille van zijn snelle AF en het is en blijft Canon. Ik ga nu vele mensen achter mij krijgen maar ik heb toch zo een beetje de indruk dat Canon het altijd iets hoger in zene bol krijgt dan Nikon en dan ook altijd iets meer wilt van zijn toestellen.

                .:: Edit ::. Iemand ooit een Canon 350D bij top-foto.de gekocht? Zou graag willen weten of mijn menu in het nederlands is als ik hem in duitsland koop en of ik er ook een nederlandse handleiding bij krijg.

                MvG ...
                - Canon EOS 350D - EF-S Canon 18-55f/3.5-5.6 - 1GB SanDisk Ultra II -

                Comment


                • #53
                  Re: Nikon D50 of Canon 350D

                  In het menu kan je kiezen voor language dutch. Dat is geen probleem. De handleiding zal waarschijnlijk niet in het nederlands zijn. Maar die kan je altijd nabestellen bij Canon.nl van het over gehouden geld.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D50 of Canon 350D

                    Oorspronkelijk geplaatst door AloHa
                    Ikzelf heb vandaag een paar uurtjes mogen spelen met de 350D en moet eerlijk zeggen dat het enorm fijn werkt. Het is idd een klein speelgoedje maar het stoort eigenlijk niet.
                    Nu natuurlijk zou het beste zijn als ik die D50 ook eens kon testen voor een paar uurtjes maar dat zal nog wel komen.
                    Ik zit zelf ook in de confrontatie tussen de 2 moddelen.
                    De ene zit met 7 AF punten en de D50 maar met 5 AF punten.
                    of 5 AF punten is een non-issue. Maakt totaal geen verschil uit. En die snelle, AF, ben je zeker dat je het verschil gaat merken? Heb je het zelf al gemerkt? Beide toestellen al vast gehad?

                    Nikon lens is wel beter maar de 350D heeft een vluggere scherpstelling. Heb ik gemerkt in de winkel.
                    En die kwaliteit van de lens is nu net zo belangrijk; zeker als je de 18-70 van Nikon bekijkt: er bestaat gewoon geen vergelijkbare lens bij Canon, of je betaalt je blauw



                    Ikzelf zou voor de 350D gaan omwille van zijn snelle AF en het is en blijft Canon. Ik ga nu vele mensen achter mij krijgen maar ik heb toch zo een beetje de indruk dat Canon het altijd iets hoger in zene bol krijgt dan Nikon en dan ook altijd iets meer wilt van zijn toestellen.
                    Inderdaad, Canon heeft het hoog in zijnen bol. Zo hoog dat je op je blote knieën moet smeken om je toestel te laten repareren, en dat dat net geen eeuwigheid duurt. Lees de ervaringen met ETBASS maar eens na op het forum


                    .:: Edit ::. Iemand ooit een Canon 350D bij top-foto.de gekocht? Zou graag willen weten of mijn menu in het nederlands is als ik hem in duitsland koop en of ik er ook een nederlandse handleiding bij krijg.

                    MvG ...
                    Duitse handleiding, je koopt dat toestel dan ook in Duitsland...


                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D50 of Canon 350D

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      of 5 AF punten is een non-issue. Maakt totaal geen verschil uit. En die snelle, AF, ben je zeker dat je het verschil gaat merken? Heb je het zelf al gemerkt? Beide toestellen al vast gehad?
                      Heb ze alle 2 vast gehad en ik merk persoonlijk toch dat de Canon zijn AF beter is en vlugger.

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                      Inderdaad, Canon heeft het hoog in zijnen bol. Zo hoog dat je op je blote knieën moet smeken om je toestel te laten repareren, en dat dat net geen eeuwigheid duurt. Lees de ervaringen met ETBASS maar eens na op het forum
                      Nu dat zijn dingen die bij Nikon de laatste tijd ook al zeer veel zijn voorgekomen, heb hier al meerdere reactie gelezen bij de wisseling naar de franse invoerder dusja.

                      Heeft de D50 een nederlands menu? heb ik geen aandacht aan gegeven.
                      - Canon EOS 350D - EF-S Canon 18-55f/3.5-5.6 - 1GB SanDisk Ultra II -

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D50 of Canon 350D

                        Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        En die kwaliteit van de lens is nu net zo belangrijk; zeker als je de 18-70 van Nikon bekijkt: er bestaat gewoon geen vergelijkbare lens bij Canon, of je betaalt je blauw
                        Hmm 150€ meer en je krijgt een groter bereik en IS. Dat lijkt mij ruim zijn prijsverschil waard. En de 18-70 is 3 a 4 maal zo duur dan de canon kitlens in vergelijking lijkt het mij dan ook zeker niet de betere koop want het betere ligt hem eigenlijk in de bouwkwaliteit en voor 4x duurder mag dat toch wel zekers.

                        Inderdaad, Canon heeft het hoog in zijnen bol. Zo hoog dat je op je blote knieën moet smeken om je toestel te laten repareren, en dat dat net geen eeuwigheid duurt. Lees de ervaringen met ETBASS maar eens na op het forum
                        Yep ja dergelijke problemen kom je met geen enkel ander merk tegen.....

                        PS: Ik blijf het toch wel grappig vinden dat mensen op canon shoten want een 300D was een gedowngrade 10D en dat kon niet. Canon loste dat op met de 350D. Dat de D50 een gedowngrade D70 is lijkt geen probleem. Canon heeft op dit moment eigenlijk geen concurrent voor de D50. De D70 is immers de concurrent voor de 350D.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D50 of Canon 350D

                          We zijn weer vertrokken
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D50 of Canon 350D

                            Dus als ik hier mag lezen is de D50 een stukje lager dan de 350D.
                            We kunnen pas gaan vergelijken als we de D70 nemen tegen over de 350D.
                            - Canon EOS 350D - EF-S Canon 18-55f/3.5-5.6 - 1GB SanDisk Ultra II -

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D50 of Canon 350D

                              Oorspronkelijk geplaatst door AloHa
                              Dus als ik hier mag lezen is de D50 een stukje lager dan de 350D.
                              We kunnen pas gaan vergelijken als we de D70 nemen tegen over de 350D.
                              Neen een D50 is anders dan een 350D, op bepaalde punten wat minder op andere punten wat beter, over 't algemeen wel iets minder goede specificaties.

                              De D70 is een stapje omhoog qua body tov de D0, maar de 350D blijft op een aantal punten beter. De D70 heeft dan weer een mooieder body (constructie, zoeker) en een véél betere kitlens

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D50 of Canon 350D

                                Oorspronkelijk geplaatst door AloHa
                                Dus als ik hier mag lezen is de D50 een stukje lager dan de 350D.
                                We kunnen pas gaan vergelijken als we de D70 nemen tegen over de 350D.
                                Ja dat klopt maar het hangt er natuurlijk af van wat je wil vergelijken.

                                Als je de goedkoopste body's wil vergelijken binnen bepaalde merken dan zit je met de 350D bij canon en de D50 bij Nikon. Wil je vergelijkbare body's vergelijken dan neem je echter beter D70 tov 350D.

                                Kitlenzen vergelijken is volgens mij nogal stom. Wie koopt er nu een DSLR omwille van de kitlens? En een vgl waar de kostprijs x4 is en dan zeggen de duurdere is wat beter lijkt mij maar de normaalste zaak van de wereld. Het zou verdomd erg zijn moest het niet zo zijn.
                                Maar als je prijs/kwaliteit vgl dan zijn zowel de 18-55 van C & N stukken beter dan de andere kitlenzen. Deze kosten zo goed als niks en hebben gelijkwaardige kwaliteit.

                                Comment

                                Working...
                                X