Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een digitale camera aanschaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een digitale camera aanschaffen

    Beste,

    Over twee weken zal ik mijn tweede graad ASO hoogstwaarschijnlijk afsluiten met een B attest waardoor er mij enkel nog de keuze KSO of TSO rest.
    Omdat kunst mij wel boeit, heb ik de beslissing gemaakt om Audiovisuele Vorming te gaan volgen, maar ik heb helemaal geen idee wat voor digitale camera ik mezelf daar voor moet aanschaffen. Op het einde van de zomervakantie zal ik mijn toelatingsexamen moeten doen, en ik heb helemaal geen idee wat dat zou inhouden? Momenteel heb ik nog geen digitale camera en om niet helemaal door de mand te moeten vallen, wil ik toch de komende maanden al wat oefenen! Een bepaalde prijsklasse heb ik niet, maar ik moet zeker wel goed kunnen inzoomen en al die andere snufjes zeker? Help mij een beetje als je wil? Dank je.

  • #2
    Re: Een digitale camera aanschaffen

    hallo :

    probeer eens in het forum Camera's te zoeken
    naar 'Welke digitale camera'.
    Je vindt daar verschillende threads terug die daarover
    gaan.

    Je vraag lijkt mij nogal ruim gesteld. Misschien is het een
    idee om adhv de gevonden threads wat nauwkeurig te zijn ?

    gtx
    BD0519BE - Nikon d70, Sony dsc-t30, ACDSEEpro 8, PE 3.0
    It is more important to click with people than to click the shutter - Alfred Eisenstaedt

    Comment


    • #3
      Re: Een digitale camera aanschaffen

      Ga eens horen bij een paar scholen, weet je direct welke de eisen zijn.
      Veel scholen werken (terecht) in hun opleiding met analoge spiegelreflexen.
      (met de klassieke Tmax 400 ASA zw/wit om lekker zelf in de doka te gaan knoeien )
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Een digitale camera aanschaffen

        Een opleiding fotografie start je zeker met een reflex toestel, in veel gevallen zal er analoog gestart worden. Maar ook dan ben je aan een reflex toe. Je zal vlug zien dat de body ondergeschikt is aan de optiek. Door dan voor één van de twee grote merken te kiezen kan je niks fout doen. indien je later ditgaal gaat blijven de lenzen werken op beide body's. Of indien je graag digitaal wilt oefenen en voor de opleiding analoog moet werken heb je geniet van je optiek op beide body's. Persoonlijk zou ik gaan voor Canon met de EOS 30 of 33 als analoge body en een 10 of 20 D voor de digitale body. zowel de digitale als de analoge kan je vrij gemakkelijk vinden tweedehands.

        Je kan starten met vaste lenzen die ook best betaalbaar blijven, en later uitbreiden naar een zoomlens. als startlens denk ik aan een EF 50mm F1.8 of F.4 en dan een groothoek van 28 mm F2.8 .

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment

        Working...
        X