Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 of Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D50 of Canon 350D

    Voila 't is een D50 geworden, met 18-55 lens en een 70-300 lens.

    Tot nu toe zeker nog geen spijt van.
    Met vriendelijke groeten,
    Jonas

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D50 of Canon 350D

      Je zit dus met een "gat " van 15 mm x1.5 = 22.5 mm in kleinbeeldformaat.
      Hoe vang je dat op ?

      Of was die 70-300 reeds op kleinbeeldformaat?
      Nikon D50 - AF-S Nikor 18-55 mm - f 3,5-5,6.

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D50 of Canon 350D

        Ik had pas dezelfde keuze :P

        Ik ben ook gewoon gaan proberen, de Nikon D50 lag mij het beste, so the Nikon it will be

        Ik kon tweedehands goedkoop aan een 18-70 lens komen met enkele filters erbij. Ik heb het allemaal nog niet kunnen uitproberen omdat de body leveringsproblemen heeft
        One day, I would like to make nice pictures :-)
        www.lucaskoijen.nl

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D50 of Canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door LeVin
          Je zit dus met een "gat " van 15 mm x1.5 = 22.5 mm in kleinbeeldformaat.
          Hoe vang je dat op ?

          Of was die 70-300 reeds op kleinbeeldformaat?
          dit vind ik toch een rare denkwijze hoor!
          dan hebben al die pro's die bij primes zweren toch een serieus probleem hoor!
          als je voor elke 10mm een nieuwe prime moest kopen, amai nog nie!

          groothoek (18mm)
          standaard (55mm)
          lichte tele (80mm)
          mid tele (200mm)
          tele (300mm)

          is al serieus dekkend hoor!

          gunskes, je bent vertrokken.

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D50 of Canon 350D

            Ik zit met hetzelfde probleem, deze middag nog naar fotohandelaar geweest en die was meer voor de Canon 350D dan voor de Nikon D50 (had mss meer winst op de Canon ?)

            In enkele tests had ik zelfs gelezen dat de Olympus E 500 beter was
            (als ge van 0 moest beginnen) dat de Canon of Nikon
            Zeker als ge bedenkt dat ge 2 lenzen krijgt voor een scherpe prijs

            De fotohandelaar was er blijkbaar minder voor te vinden, maar het gekke is wel dat hij meer Olympus E 500 verkoopt dan Canon of Nikon

            De flitsers van Olympus zijn zelfs nergens (hier in Belgisch limburg) te vinden, overal uitverkocht !!!

            Ik wil mijne Minolta Dimage HI 7 vervangen door een toestel waar ik vele jaren plezier aan heb voor een goede prijs/kwaliteit, maar blijkbaar is dat niet zo simpel

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D50 of Canon 350D

              Oorspronkelijk geplaatst door LeVin
              Je zit dus met een "gat " van 15 mm x1.5 = 22.5 mm in kleinbeeldformaat.
              Hoe vang je dat op ?

              Of was die 70-300 reeds op kleinbeeldformaat?
              Ik heb zelfs een "gat" van 40-70mm dat ik nog niet beklaagd heb.
              We kunnen toch nog wel een stap voorwaarts of achterwaarts zetten, hé ?
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D50 of Canon 350D

                na de vele reacties...wat opmerkingen van een beginner

                [] vergelijken via dpreview helpt om te weten wat er allemaal te koop is - en vooral (als je het allemaal wilt snappen) dwingt je om je te verdiepen in de stand van de techniek

                [] ik sluit me aan bij de mensen die stellen dat beide toestellen, zoals vele andere, een prima keuze zijn - 't gaat er om welke jou 't meest bevalt

                [] mijn keuze is een maand ofzo geleden (na vele weken worstelen) gevallen op 'n d50. Met als referentie/ervaring 'n oude nikon (aangeschaft in 2001) kan ik je zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de mogelijkheden en nog dagelijks nieuwe mogelijkheden ontdek en verbaast ben over de resultaten...

                [] ik heb m'n toestel aangeschaft bij top-foto.de. Echt een aanrader die fotoshop, prima prijs en nog veel belangrijker een uitstekende service

                en verder... realiseer je dat het een luxe probleem is...
                Leon Loeffen

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D50 of Canon 350D

                  Het 'gat' tussen 50 en 70 mm vul ik op met die twee lange uitsteeksels aan mijn romp.

                  Ik ben in de fnac gaan kijken, om wat info in te winnen.

                  De verkoper daar had het ook niet zo direct begrepen op de Nikon. Hijzelf had ook voor de keuze gestaan en vond de Canon stukken beter. Daarna had hij de Olympus E500 ontdekt en was het een keuze tussen de Canon en de Olympus, de Nikon had afgedaan.

                  Toeval ? of meer winst op de Canon ?

                  Uiteindelijk heb ik hem dan bij Dixons gekocht, en daar zei de verkoper niet echt een eigen mening, maar zoals bijna iedereen, neem eens vast en die die je het beste ligt is de beste.
                  Met vriendelijke groeten,
                  Jonas

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D50 of Canon 350D

                    ik wou hier toch nog even wat kwijt,

                    en moet eerlijk zijn, heb niet alles door zitten lezen, dus kan dat dit al gezegd is.

                    ik heb zelf de D50 en een maat van me de 350D. Wat ik prettiger aan de D50 vind, is hoe hij in de hand ligt. Ik vind dat hij goed gebouwd is. De 350D daarentegen is echt voor jappenhandjes gemaakt. Wat die vriend van mij als oplossing heeft gevonden, de batterij grip aanschaffen. Dan ligt hij echter wel super in de hand!

                    toch gaat mijn voorkeur uit naar de D50, maar misschien omdat ik hier nu aan gewend ben. Van hem heb ik horen zeggen, dat hij het menu prettiger vind van Nikon. Maar ik denk niet dat dit een doorslaggevend argument zou wezen

                    Succes met je keuze
                    Thomart.nl
                    Designing&Photography

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D50 of Canon 350D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Th0mas
                      ik wou hier toch nog even wat kwijt,

                      en moet eerlijk zijn, heb niet alles door zitten lezen, dus kan dat dit al gezegd is.

                      ik heb zelf de D50 en een maat van me de 350D. Wat ik prettiger aan de D50 vind, is hoe hij in de hand ligt. Ik vind dat hij goed gebouwd is. De 350D daarentegen is echt voor jappenhandjes gemaakt. Wat die vriend van mij als oplossing heeft gevonden, de batterij grip aanschaffen. Dan ligt hij echter wel super in de hand!

                      toch gaat mijn voorkeur uit naar de D50, maar misschien omdat ik hier nu aan gewend ben. Van hem heb ik horen zeggen, dat hij het menu prettiger vind van Nikon. Maar ik denk niet dat dit een doorslaggevend argument zou wezen

                      Succes met je keuze

                      als je het menu gewoon bent van nikon gaat je dat prettiger vinden
                      als je het menu van canon gewoon bent dan ga je dat prettiger vinden
                      het zijn beide zeer goede toestelen met elk zijn sterke en minder sterke punten
                      een miskoop zul je niet doen,met geen van beide

                      veel plezier met je aankoop!
                      en nu snel mooie foto's posten

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D50 of Canon 350D

                        ikzelf stond tijdje terug ook voor de keuze (deja vu??)
                        en ben uiteiendelijk voor de 350D gegaan, belangrijkste reden was de 2 extra egapixel omdat ik echt wel voor macro wou gaan (insecten close-up enzo) en dan is een beetje meer cropmogelijkheid wel meegnomen!

                        heb er nog geen seconde spijt van maar dat zal met de nikons ook wel niet het geval geweest zijn.

                        wat ik wel raar vind is dat er zoveleln zijn die het maar een "klein" camerake vinden...
                        als je zoals ik van een prosumer komt is zo'n 350D gewoonweg een enorm ding!
                        [U]only sheep need a leader

                        ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D50 of Canon 350D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Luc
                          In enkele tests had ik zelfs gelezen dat de Olympus E 500 beter was
                          (als ge van 0 moest beginnen) dat de Canon of Nikon
                          Zeker als ge bedenkt dat ge 2 lenzen krijgt voor een scherpe prijs

                          De fotohandelaar was er blijkbaar minder voor te vinden, maar het gekke is wel dat hij meer Olympus E 500 verkoopt dan Canon of Nikon

                          De flitsers van Olympus zijn zelfs nergens (hier in Belgisch limburg) te vinden, overal uitverkocht !!!
                          Heb ook sterk zitten twijfelen aan de E-500 maar ben uiteindelijk voor Nikon gegaan. Meer info hier

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D50 of Canon 350D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gunskes
                            Voila 't is een D50 geworden, met 18-55 lens en een 70-300 lens.

                            Tot nu toe zeker nog geen spijt van.
                            Ik ben ook nieuw hier en wil jullie eerst complementeren met dit geweldige forum. Ook ik sta voor dezelfde keuze. Na lang zoeken (wat niet mee valt voor een beginner) dacht ik de knoop te hebben door gehakt. Ik wilde bij dixons dezelfde kit als jou kopen.
                            Toch werd ik weer aan het twijfelen gebracht door een andere verkoper, die mij vertelde dat de 70-300 lens eigenlijk voor de analoge toestellen was gemaakt. Dit zou niet ten goede komen van de kwaliteit van de foto's.

                            Nu is mijn vraag: is dit werkelijk waar of is het maar een verkoop praatje om mij te doen beslissen bij deze meneer een dubbelkit te kopen. Hoe is jou ervaring met de 70-300 lens. Over de 18-55 maak ik me geen zorgen, want daar lees ik positieve dingen over. Ik zal de camera veelal gebruiken om sportfoto's te maken en dan vooral autosport. Is deze dubbelkit bij dixons dan een goede keus om mee te starten?
                            Niet het vele is goed, maar het goede is veel

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D50 of Canon 350D

                              Ik vertel enkel wat de winkelier bij fnac mij verteld (of wijsgemaakt heeft):

                              Lenzen nu moeten niet meer zo goed zijn als vroeger, met de analoge toestellen moesten lenzen veel preciezer zijn, zei hij. Nu met de digi's is dat niet meer zo nodig.

                              Dus lijkt mij een lens voor een analoge beter te zijn dan voor een digi.


                              Maar ik weet ook niet of dat waar is, dat de 70 - 300 een analoge lens is. Er zit allesinds een CPU-aansluiting op.
                              Met vriendelijke groeten,
                              Jonas

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D50 of Canon 350D

                                @DeSherrif
                                Als je vooral sport en actiefoto's wil gaan trekken, zal die lens zeer sterk tegen slagen. Ze is niet snel genoeg in de 2 zinnen van het woord. Dwz de AF is niet snel genoeg en ze is niet lichtsterk genoeg om snelle foto's te kunnen maken. Dan beter wat doorsparen om een 70-200/F2.8 te kunnen bemachtigen. Dit is "de" sportlens bij uitstek.

                                @Gunskes
                                Dit is totaal fout. Het is zo dat een lens niet meer zo groot in diameter hoeft te zijn om eenzelfde F getal te verkrijgen maar op door dat kleinere gat moet wel evenveel detail, dus moet de kwaliteit en het oplossend verlogen van de lens beter zijn. Het is zelfs zo dat de hoger pixeldichtheid van moderne camera's zoals de nieuwe +10MP cams enkel tot hun recht komen met goede kwaliteits lenzen.

                                Hubert
                                Hubert

                                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                                Comment

                                Working...
                                X