Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering fototoestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verzekering fototoestel?

Hoi,

Ik heb een Nikon D50. Zijn er formules waar je dergelijke toestellen kan laten verzekeren per dag? of per weekend of per week?
    En dan vooral tegen diefstal en schade?

En zo ja hoeveel kost dat ongeveer?

Merci
    Kristoff

Re: Verzekering fototoestel?

Doe eens een search en je zult de nodig info vinden (inclusief maatschappijen die het wel en niet doen)...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

www.nikonians.org biedt ook een formule (niksecure) aan, mochten de verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen.

Comment

Indien bij KBC verzekerd: foto nemen van al je materiaal (met jezelf op de foto) en deze foto met beschrijving goed bijhouden.
        Indien materiaal wordt gestolen thuis: Binnen de kortste keren zonder 1 probleem je geld terug.

Bij dezelfde verzekeraar kan je het materiaal voor een bepaalde periode laten verzekeren. Gewoon effe bellen, en ze rekenen het bedrag uit.

(En neen, ik wil geen reclame maken voor KBC, maar 'k moet toegeven dat ze qua verzekering zeer goed zijn. 1 maand geleden fiets gestolen op onze oprit. Geen aankoopfaktuur of dergelijke moeten voorleggen, alleen PV. Ze vroegen de waarde van een nieuwe fiets, en 1 week erna stond 80% van de nieuwwaarde op onze rekening...)
        Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Comment

KBC (en ongetwijfeld ook andere maatschappijen) biedt voor onder andere fotomateriaal een uitbreiding van de woningverzekering aan. Je maakt een lijstje van de apparatuur die je wil laten verzekeren en voor een paar honderd euro heb je wereldwijde all-in dekking. De wettelijke franchise blijft van toepassing, maar ik geloof niet dat er een afschrijving in rekening wordt gebracht, tenzij het om hele dure stukken gaat (ik dacht items van 10000 euro en meer).

Het enige "addertje" is dat je woningpolis bij KBC moet lopen, aangezien de fotoapparatuurverzekering daar een onderdeel van is. Ik heb de overeenkomst met mijn agent dat ik op eender welk moment een nieuwe lijst kan doorsturen met verzekerd materiaal (bv. als ik iets verkoop of bijkoop). Zij passen het tarief navenant aan rekenen het verschil aan op vervaldag. Als ze nu nog eens mijn auto komen leeghalen, kan ik tenminste meteen vervangend materiaal aanschaffen...
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
            www.nikonians.org biedt ook een formule (niksecure) aan, mochten de verzekeringsmaatschappijen moeilijk doen.
            Dat is inderdaad een optie, echter weliswaar de duurdere
            Ik heb m'n spullen verzekerd via Fortis AG (opgelet is niet hetzelfde als verzekering via Fortisbank!)
            Maar zoals reeds gezegd moet je er al klant zijn alvorens je de extra verzekering voor foto materiaal kan bekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
              KBC (en ongetwijfeld ook andere maatschappijen) biedt voor onder andere fotomateriaal een uitbreiding van de woningverzekering aan. Je maakt een lijstje van de apparatuur die je wil laten verzekeren en voor een paar honderd euro heb je wereldwijde all-in dekking. De wettelijke franchise blijft van toepassing, maar ik geloof niet dat er een afschrijving in rekening wordt gebracht, tenzij het om hele dure stukken gaat (ik dacht items van 10000 euro en meer).

Het enige "addertje" is dat je woningpolis bij KBC moet lopen, aangezien de fotoapparatuurverzekering daar een onderdeel van is. Ik heb de overeenkomst met mijn agent dat ik op eender welk moment een nieuwe lijst kan doorsturen met verzekerd materiaal (bv. als ik iets verkoop of bijkoop). Zij passen het tarief navenant aan rekenen het verschil aan op vervaldag. Als ze nu nog eens mijn auto komen leeghalen, kan ik tenminste meteen vervangend materiaal aanschaffen...
              Lees eerst de kleine lettertjes maar eens na, want er zijn niet veel verzekeringsmaatschappijen die een diefstal vergoeden als de spullen uit een auto ghaald zijn. Als dat wel zo is, dan zal KBC waarschijnlijk de enige zijn die in dat geval wel de schade vergoedt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                Als dat wel zo is, dan zal KBC waarschijnlijk de enige zijn die in dat geval wel de schade vergoedt.
                Nee hoor. Dat zou ook een mooie boel zijn - ik rijd op vakantie met een huurauto van hotel naar hotel en dan zou al die tijd mijn bagage en fotoapparatuur niet verzekerd zijn?

Comment

Kijk eens bij Ethias (het vroegere OMOB). Ik had daar vroeger een verzekering voor mijn fotomateriaal. Was zeer interessant.

Comment

Lees eerst de kleine lettertjes maar eens na, want er zijn niet veel verzekeringsmaatschappijen die een diefstal vergoeden als de spullen uit een auto ghaald zijn. Als dat wel zo is, dan zal KBC waarschijnlijk de enige zijn die in dat geval wel de schade vergoedt.
                    Hmm, zeker? Als er sporen van braak zijn en er is een PV opgesteld kan de verzekering toch moeilijk weigeren?

Comment

Working...
                    X