Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als voorzitter van een fotoclub heb ik canon en nikon aanhangers in onze vereniging. Ben zelf trotse en gelukkige bezitter van een D200.waar ik zelfs mijn oude nikkor lenzen van 30 jaar nog op kan gebruiken mits het verlies van sommige functies, maar ze werken. Dat is nu het grote voordeel van nikon.
Eens je degelijke nikon objectieven aangeschaft hebt zit je voor vele jaren goed. Dit kan niet gezegd worden van canon, die om de haverklap hun vattingen veranderen.Ga gerust voor de D200. Heb al vergelijkende test gelezen, en kwam zelfs beter uit dan de canon 5D die bijna het dubbele kost.
Als voorzitter van een fotoclub heb ik canon en nikon aanhangers in onze vereniging. Ben zelf trotse en gelukkige bezitter van een D200.waar ik zelfs mijn oude nikkor lenzen van 30 jaar nog op kan gebruiken mits het verlies van sommige functies, maar ze werken. Dat is nu het grote voordeel van nikon.
Eens je degelijke nikon objectieven aangeschaft hebt zit je voor vele jaren goed. Dit kan niet gezegd worden van canon, die om de haverklap hun vattingen veranderen.Ga gerust voor de D200. Heb al vergelijkende test gelezen, en kwam zelfs beter uit dan de canon 5D die bijna het dubbele kost.
Tja, en wat is die vergelijkende test dan weer waard? Dat is ook maar de mening van één man
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Canon die om de haverklap hun vattingen veranderen ?
Zwaar overdreven ... Trouwens elk toestel heeft z'n + en - punten, zowel de Canon als de NIKON !!!
Ik vind het nogal kortzichtig en ontoepaselijk om te zeggen dat de nikon zomaar BETER is dan de Canon,... trouwens dat de D200 beter uit tests komt dan de 5D lijkt mij toch vrij sterk ... op bepaalde punten misschien, maar lang niet over de hele lijn !! INTEGENDEEL ! (...en de zwakere prestatie's van de D200 op hogere ISO waarden is er ééntje van, en "persoonlijk" vind ik de Canon veel gebruiksvriendelijker!)
Blij dat je tevreden bent over je D200, maar ik heb er persoonlijk één een 2 dagen in de hand gehad, en toch terug gaan omruilen voor een Canon ... die voor mij dan weer veel beter geschikt is voor mijn doeleinden !
Tja, smaken kunnen verschillen ... TRACHT EEN BEETJE OBJECTIEF TE BLIJVEN vooraleer alles over één kam te scheren, en niet zo bekrompen te doen.
Mesch
Oorspronkelijk geplaatst door jantje
Om de haverklap van vatting veranderen Yep is nu al meer dan 20 jaar geleden. Dat is echt om de haverklap.
Wat moet je dan van Nikon(en zowat alle anderen) zeggen waar 99% van alle huidige body's niet 100% compatibel zijn met 90% van hun lenzen( 99% als je die oude ook meerekent)? Want hun lenzen zijn FF hun body's APS. Als we dan toch op deze manier gaan zeuren vind ik bovenstaande nog relevanter eigenlijk.
En als je dan toch die oude lenzen wil gebruiken kan je dat ook op een canon en ja zelfs de metering werkt nog wat je van veel nikon's al niet kan zeggen.
En als je dan toch die oude lenzen wil gebruiken kan je dat ook op een canon en ja zelfs de metering werkt nog wat je van veel nikon's al niet kan zeggen.
Dit is niet helemaal correct denk ik... Ironisch genoeg kan je zowat alle objectieven gebruiken op een EOS body (Leica R, Nikon, M42, Zuiko, Contax), behalve de FD lenzen (bij de meeste lenzen geen focus op oneindig)
sugar
Dit is niet helemaal correct denk ik... Ironisch genoeg kan je zowat alle objectieven gebruiken op een EOS body (Leica R, Nikon, M42, Zuiko, Contax), behalve de FD lenzen (bij de meeste lenzen geen focus op oneindig)
sugar
Ik weet niet wat je niet correct vind maar je kan wel degelijk de oude(of nieuwe) nikon lenzen gebruiken op je EOS. Gewoon een adapter kopen. Zo een adapter's bestaan zelfs ook voor FD lenzen. Je hebt natuurlijk geen AF en metering werkt enkel in Av mode(maar ze werkt op een D70 bijv werkt dat niet met de eigen oude nikon lenzen). Je moet eigenlijk volledig manueel werken. Maar met de meeste van die lenzen was dat sowieso het geval. Het is niet erg praktisch maar dat is het met die hele oude lenzen op een nikon ook niet.
Blij dat je tevreden bent over je D200, maar ik heb er persoonlijk één een 2 dagen in de hand gehad, en toch terug gaan omruilen voor een Canon ... die voor mij dan weer veel beter geschikt is voor mijn doeleinden !
Mesch
dat is toch normaal
als je gewend bent van met merk X te werken
dan lijkt merk Y minder gebruiksvriendelijk omdat je ni gewoon bent om met dat merk te werken
voorbeeld:
ik heb een D70
en heb twee weken geleden es een D200 in mijn pollen gehad
'k vond vlug mijn weg met die knopkes en stuff
als je gewend bent van met merk X te werken
dan lijkt merk Y minder gebruiksvriendelijk omdat je ni gewoon bent om met dat merk te werken
Dat heeft toch niet zoveel met het merk te maken
De 5D en de D200 zijn 2 heel verschillende toestellen. Ik moet eerlijk bekennen dat de D200 mij meer aanspreekt dan de 5D. Past gewoon beter qua specs dan de 5D.
De D200 heeft maar 1 nadeel, ik kan m'n huidige lenzen niet meenemen
Ik weet niet wat je niet correct vind maar je kan wel degelijk de oude(of nieuwe) nikon lenzen gebruiken op je EOS. Gewoon een adapter kopen. Zo een adapter's bestaan zelfs ook voor FD lenzen. Je hebt natuurlijk geen AF en metering werkt enkel in Av mode(maar ze werkt op een D70 bijv werkt dat niet met de eigen oude nikon lenzen). Je moet eigenlijk volledig manueel werken. Maar met de meeste van die lenzen was dat sowieso het geval. Het is niet erg praktisch maar dat is het met die hele oude lenzen op een nikon ook niet.
Nikon lenzen vormen idd geen probleem. Veel FD lenzen wel : er bestaan wel adaptoren, maar je hebt geen focus op oneindig met een heel stel lenzen...
sugar
Dirtyharry heeft hiernochtans toch wel echt een punt denk ik hoor. Alhoewel dit op zich niets met het merk te maken heeft is de layout van de camera's vaak toch redelijk merkgebonden.
Als je een 20D gewoon bent en ze stoppen een D200 in je handen dan lijkt dat ding toch maar raar in elkaar te steken. Hoe verander je in godsnaam met een niet lichte lens op die body de iso/WB etc terwijl je blijft kijken door de viewfinder. Ziet er mij verschrikkelijk moeilijk uit. Andersom zal een D200 eigenaar evengoed zich vragen stellen wanneer hij een 20D vastneemt en dat ook maar onpraktisch vinden. Het is grotendeels puur een kwestie van wat je gewoon bent.
Oorspronkelijk geplaatst door ajh
De 5D en de D200 zijn 2 heel verschillende toestellen. Ik moet eerlijk bekennen dat de D200 mij meer aanspreekt dan de 5D. Past gewoon beter qua specs dan de 5D.
Yep ik snap ook niet waarom men deze vergelijkt. Ze zijn nogal verschillend. En als je een nieuwe body wilt koop je toch gewoon een 30D.
Comment