Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf extra accu's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf extra accu's

De 2 Pentax accu’s [Jupio] zijn gearriveerd!
    Ziet er heel deftig uit.
    Echter zijn deze: 1600mAh, waar de originele Pentax’n: 1860mAh zijn.
    Geen idee hoeveel shots of uren minder dat zal worden, maar bon … toch niet echt hetzelfde.
    Dat is waarschijnlijk de reden waarom Wim iets minder capaciteit ondervond, vermoed ik?
    Het was een geschenkje van zoon Raphaël dus mag ik eigenlijk niet klagen!!
    SF
    00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Hoe komt u daar nu bij: naast de originele gebruik ik voor mijn Canon videocamera en Nikon fotocamera's al jaren GP of Jupio-accu's. Mijn ervaring is dat de namaak zo niet langer zeker even lang meegaan dan de originele accu's.
      Ik vertel je enkel mijn ervaringen met third party vr Canon... ik heb nepperts gekocht voor m'n 450D en voor 30/40D en die gingen telkens maar 1/3 mee tov de originele Canons. Heb verschillende geprobeerd. In het begin gaan ze half zo lang mee, maar na een tijdje zakt dat naar 1/3 (of zelfs minder). Met die 511 versies (vr xxD) kon ik maar 200 shots nemen en dan waren die plat terwijl met de originele er zeker 600 of meer konden worden genomen (in dezelfde omstandigheden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
        De 2 Pentax accu’s [Jupio] zijn gearriveerd!
        Ziet er heel deftig uit.
        Echter zijn deze: 1600mAh, waar de originele Pentax’n: 1860mAh zijn.
        Geen idee hoeveel shots of uren minder dat zal worden, maar bon … toch niet echt hetzelfde.
        Dat is waarschijnlijk de reden waarom Wim iets minder capaciteit ondervond, vermoed ik?
        Het was een geschenkje van zoon Raphaël dus mag ik eigenlijk niet klagen!!
        SF
        Komt inderdaad overeen met mijn ervaringen. De Jupio's zijn wel betrouwbaar me dunkt, maar ze hebben net iets minder capaciteit.

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Komt inderdaad overeen met mijn ervaringen. De Jupio's zijn wel betrouwbaar me dunkt, maar ze hebben net iets minder capaciteit.

Wim
          Ja Wim ze zijn inderdaad deftig en betrouwbaar van kwaliteit.
          Leeglopen(bij niet gebruik) doen ze al zeker niet, vermits de Delta-V afslag al in werking trad na 2 uur en de monitor-LED doofde.
          De Pentax’n deden er 4 uur over, wat op zich natuurlijk niets wil zeggen.
          Jupio 1 steekt al in de K-7, Jupio 2 zit in de lader en Pentax 2 staat in de wacht-rij.

btw: Mag ik "na het laden" van Jupio 1 naar Pentax 2 gaan, zonder de stekker van de lader uit te trekken?
          SF
          Last edited by StoneFree; 4 november 2009, 15:22.
          00.00 Gone

Comment

Via ebay (wereldwijd) heb ik is 2 accu's gekocht voor 11 euro, daarna ook via ebay een batterij grip met 2 accu's.
            Kan niet zeggen dat deze slechter zijn, er bestaat ook geen goede en slechte elektriciteit.
            Ze laden evensnel op, zijn evensnel leeg.
            mss dat de levensduur minder is, dat weet ik niet, maar voor die prijs kan da geen kwaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              btw: Mag ik "na het laden" van Jupio 1 naar Pentax 2 gaan, zonder de stekker van de lader uit te trekken?
              SF
              Geen idee of het mag volgens de officiële aanbevelingen. Maar ik trek de stekker meestal niet uit als ik een tweede batterij na een eerste moet opladen. Nog looit last van gehad. Maar schiet me niet af als 't toch een probleem zou veroorzaken hé... ;-)

Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                Geen idee of het mag volgens de officiële aanbevelingen. Maar ik trek de stekker meestal niet uit als ik een tweede batterij na een eerste moet opladen. Nog looit last van gehad. Maar schiet me niet af als 't toch een probleem zou veroorzaken hé... ;-)

Wim
                Het mag en kan geen kwaad, volgens DB tech.
                Electronic monitoring, of zoiets.
                00.00 Gone

Comment

Ik heb een paar jaar geleden ook een aantal accu's gekocht bij akkuinternational.de
                  Prima service, snel geleverd en bovenal de namaak accu's hebben altijd perfect dienst gedaan. Straffer nog de nepperts die AI verkocht hadden een hogere ampèrage dan de originele... ze gingen dus zelfs langer mee! tja, en dat ze goedkoop waren hoef ik niet uit te leggen zeker?

Gr Geert

Comment

Mijn nepaccu's zijn geleverd.. Alleen dat ik vandaag net niet thuis was toen de postbode
                    aan de deur is geweest met het pakje! Dus dat wordt nog wachten tot maandag voordat ik
                    mijn nieuwe accu's van 11euro per stuk kan uittesten.
                    Follow me on neonpxl.com

Comment

Ik gebruik nu zo'n 3-tal jaren een wit-merk-batterij (in mijn 400D) gekocht bij Konijn naast mijn originele canon batterij. En ik merk geen verschil. Misschien dat het witte merk iets vlugger leeg is, (althans dat lees ik in de recensies), maar in de praktijk merk ik dat niet op. Ik zou direct terug voor zo'n wit geval gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                        Ik gebruik nu zo'n 3-tal jaren een wit-merk-batterij (in mijn 400D) gekocht bij Konijn naast mijn originele canon batterij. En ik merk geen verschil. Misschien dat het witte merk iets vlugger leeg is, (althans dat lees ik in de recensies), maar in de praktijk merk ik dat niet op. Ik zou direct terug voor zo'n wit geval gaan.
                        Yeps, voor mij ook het geval. Naast mijn originele batterij gebruik ik een wit product
                        (Lenmark), maar merk ook niet dat er minder foto's mee getrokken kunnen worden dan
                        met mijn originele batterij.

Comment

De Jupio accu's, die ik voor mijn pa bestelde, zijn wel maar 1600mAh in plaats van 1860mAh.
                          Nu weet ik niet of bij de éérste batch van Pentax K-7’s, het geen 1600mAh waren, dat zou kunnen!
                          Toch vind ik dat Battery-King dit zou kunnen vermelden op hun site!
                          Nu gaat ge ervan uit dat het dezelfde mAh & capaciteit is, als de originelen!
                          Maar ze blijven natuurlijk wel 50€ goedkoper dan de originelen en uiterlijk zie ‘ik althans’ totaal geen verschil.

Raf’ ken voor Stone.
                          00.00 Gone

Comment

Voor zoveel geld minder... dan koopt ge toch gewoon nog eentje extra, dan hebt ge ineens 3200mAh bij... ipv 1860... en voor minder geld!

Comment

Tja, voor minder geld dus... ik zal het anders nog eens herhalen ;-)

Comment

Batterij Symbool of % weergave?

Hoe komt het eigenlijk dat zo’n batterijsymbooltje, zo onbetrouwbaar is?
                                Staat lang op vol, maar ‘eenmaal dat er een hoekje af is’ kan het soms héél snel gaan en staat ze rood!
                                Ligt dat aan de batterijen of aan de monitorring?
                                Die met % weergave zijn veels nauwkeuriger dacht ik?

Raf’ken
                                00.00 Gone

Comment

Working...
                                X