Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf extra accu's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf extra accu's

Ieder bepaald dat natuurlijk voor zichzelf he wat je er in stopt maar ik persoonlijk steek ik er originele in omdat de prijs ook niet zoveel verschild.
    Ik heb nu wel niet gezocht wat de goedkoopste is voor mijn toestel maar die dat ik gezien heb scheeld maar €10 met een originele en dan koop ik ook een originele.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Ieder bepaald dat natuurlijk voor zichzelf he wat je er in stopt maar ik persoonlijk steek ik er originele in omdat de prijs ook niet zoveel verschild.
      Ik heb nu wel niet gezocht wat de goedkoopste is voor mijn toestel maar die dat ik gezien heb scheeld maar €10 met een originele en dan koop ik ook een originele.
      Niet veel verschil ? Je hebt misschhien een camera op AA batterijen ofzo ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Die nepperts gaan maar 1/3 de mee van de originele en na enkele maanden daalt dat tot 1/4 en lager.... Met 1 extra originele heb je meer dan genoeg voor heel de avond.

Comment

Grip met AA batterijen (Eneloops of dergelijk) kan zinvol zijn
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Niet veel verschil ? Je hebt misschhien een camera op AA batterijen ofzo ?
            Toen ik een drietal weken geleden mijn MD10 batterijgrip kocht stond bij kamera express een Hahnel HL-EL3e, Oplaadbare Batterij (1500mAh) - Nikon D90, D300, D700, D80, €39.99 nu afgeslagen naar €29.99
            Bij Digicamshop koste toen een originele Nikon EN-EL3e Accu (7,4V/1500mAh) €50 nu opgeslagen naar €60 en nu €56 bij konijn.
            Dat scheelde dus drie weken terug maar €10.
            En mijn toestel is een D700 die EN-EL3e, Nikon EN-EL4a en AA's slikt.

Comment

Ik heb vandaag ook 2 namaak accu's besteld voor de eerste keer...
              Ik ben eens benieuwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                Die nepperts gaan maar 1/3 de mee van de originele en na enkele maanden daalt dat tot 1/4 en lager.... Met 1 extra originele heb je meer dan genoeg voor heel de avond.
                Met de originele accu van de 40D maak ik zonder problemen meer dan 1000 foto's, met een "namaak" van meer dan 4 jaar oud maak ik net zoveel foto's...

Voor de 1D MKIII heb ik er een originele bijgekocht, omdat er geen namaak te vinden was. Maar als ik toen had geweten dat ze zo lang meegaat (veel meer dan 4.000 foto's), dan had ik nooit een reserve accu gekocht.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Voor mijn 40D heb ik een originele, en twee namaak voor in het batterypack.
                  Gaat er iets fout, vertel dan nooit dat de batterij van het andere merk erin stak.
                  De namaak hebben dezelfde "look and feel", maar een lagere capaciteit.
                  Wanneer ik een volle canon batterij na twee weken weer eens in de lader steek, de lader me verteld dat deze nog vol is. Geen ontlading dus.
                  De namaak hebben dan soms nog een extra zetje nodig om weer vol te zijn (volgens mijn lader. Dus hier is wel een lichte ontlading merkbaar.

Recentere camera's zoals de 7D hebben een registratie waarbij de serienummer en het aantal opname per batterij word bijgehouden. Steek hier een neppert in , dan zullen ze het bij canon geweten hebben, denk ik dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
                    Enkele maanden na aanschaf van mijn eerste SLR camera (een EOS 50D) begin ik mijn toestel zodanig te beproeven dat de batterij het soms niet even lang volhoudt.
                    Bedoel je hiermee dat je een defect waarneemt, of omdat je meer dan 500 foto's per dag maakt met de interne flits.

Ik heb eenmaal het idee gehad dat mijn batterij het aan het begeven was. Maar bij nader onderzoek heb ik toch maar eens de koperen contacten gereinigd van de batterij met alcohol. En alles was weer in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                      om nog wat over dat vele geld voor een camera:
                      ik geef zo weinig mogelijk geld uit voor het materiaal dat ik nodig heb.
                      Dus als ik een toestel van 2000 euro nodig heb en de lens die aan mijn voorwaarden/wensen voldoet kost me 5000 euro, dan zal ik lang moeten sparen, maar het uiteindelijk toch kopen.
                      Als ik dan een batterij moet kopen (of meerderen) en de ene kost 60 euro en de andere 20 euro, maar buiten een andere naam en prijs, is er geen merkbaar verschil, dan koop ik wel 3 batterijen van 20 euro

'namaak' batterij gewoon kopen bij een fotowinkel (al dan niet online), via e-bay vertrouw ik dan weer niet.
                      Ben het hier volledig mee eens.

Volgens mij is het ook allemaal flauwe kul, die originele merk-batterijen. Zeg nu toch eerlijk, 82,- euro voor een accu is toch je reinste afzetterij Ik gebruik in mijn 40D en 5D zowel de originele Canon BP-511 accu's als ook de Lenmar Li-Ion 'namaak' batterijen, die bij Konijn worden verkocht voor 22,50 en ik heb nog nooit 1x verschil gemerkt
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Wat ze bij Canon kosten weet ik niet maar ze zijn blijkbaar daar abnormaal duur.
                        Ik heb zo een Canon printer waar je een flinke prijs uitgeeft voor de 5 inktpatronen, ze zijn bijna zo duur dan een nieuwe printer.
                        Per patroon ben je nu al €16 kwijt en ze slagen nog steeds op, ik ga uitzien naar iets anders een zwartwit laser want ik print zelf toch geen foto's af.
                        Ze hebben er ook electronica in zitten zodat je wel verplicht word inkt te kopen want als de kleuren op zijn print hij zelfs niet meer in zwartwit.
                        Zo zal dat bij batterijen ook nog wel komen om namaak er uit te bannen, ze zullen ergens winst moeten maken zeker.
                        Last edited by Sus; 28 oktober 2009, 21:22.

Comment

Ik gebruik lenmar batterijen in mijn 500d, en die gaan minstens even lang mee als de orginele. Vroeger met mijn 450 d had ik ook nooit problemen.
                          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Toen ik een drietal weken geleden mijn MD10 batterijgrip kocht stond bij kamera express een Hahnel HL-EL3e, Oplaadbare Batterij (1500mAh) - Nikon D90, D300, D700, D80, €39.99 nu afgeslagen naar €29.99
                            Bij Digicamshop koste toen een originele Nikon EN-EL3e Accu (7,4V/1500mAh) €50 nu opgeslagen naar €60 en nu €56 bij konijn.
                            Dat scheelde dus drie weken terug maar €10.
                            En mijn toestel is een D700 die EN-EL3e, Nikon EN-EL4a en AA's slikt.
                            Dat valt dan mee. Bij Canon is het verschil flink groter: een originele batterij, type BP-511, kost al snel 60 tot 70 Euro, die van de 1D2 zelfs 120(!!). Mijn Ebay namaakjes amper 10 tot 15 Euro (35 voor de 1D2). En ze zijn dus even goed als de echte.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik ben op mijn werk veel met batterijen bezig, voor draagbare radiotoestellen (walkie-talkies).
                              Jaarlijks kopen we meerdere honderden batterijen. We zijn van ellende gestopt met het kopen van namaakbatterijen. De cellen die erin zitten zijn van mindere kwaliteit. De contacten zijn minder goed. De cellen zitten los in de behuizing (rammelen soms). Het zit hem in de kleinste details.
                              Sinds enige tijd kopen we enkel nog originele batterijen en we hebben veel minder problemen. De batterijen kosten meer dan de namaak, maar op termijn ben veel voordeliger met de originele merkbatterijen.
                              Voor privégebruik van camerabatterijen kan je de vergelijking misschien niet direct maken, niemand heeft vijfduizend batterijen in dienst. Maar ik heb ook al eens een Hama-batterij gekocht. Ze heeft twee maand gewerkt, met mindere capaciteit dan de originele Nikon, daarna niets meer. Ik heb wel mijn geld terug gekregen van de winkel.
                              Mijn dochter had een reservebatterij gekocht voor hare Ixus van Canon, de namaak is gesneuveld, de originele Canon is nog altijd goed, zelfs al twee jaar ouder.
                              Bij mij enkel nog originele batterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Met de originele accu van de 40D maak ik zonder problemen meer dan 1000 foto's, met een "namaak" van meer dan 4 jaar oud maak ik net zoveel foto's...
                                Waar heb jij die dan gekocht... alle versies die ik had gebruikt (die van 10EUR/stuk, china stuff), presteren veel slechter dan de originele.
                                Owja, en sommige fakes... die passen niet goed in je camera (zijn te dik, die bp511 he). Ze zitten erin vast en je moet ze eruit halen met iets scherps.....

Comment

Working...
                                X