Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf extra accu's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf extra accu's

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Waar heb jij die dan gekocht... alle versies die ik had gebruikt (die van 10EUR/stuk, china stuff), presteren veel slechter dan de originele.
    Owja, en sommige fakes... die passen niet goed in je camera (zijn te dik, die bp511 he). Ze zitten erin vast en je moet ze eruit halen met iets scherps.....
    Ik koop ze altijd op Ebay, maar wel van "deftige" verkopers (feedbackscore > 99% en minstens een paar duizend transacties). Een keer heb ik een DOA geleverd gekregen, maar die werd dan zonder probleem vervangen door een nieuwe, binnen de week. Ik moest de DOA zelfs niet terugsturen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Waar heb jij die dan gekocht... alle versies die ik had gebruikt (die van 10EUR/stuk, china stuff), presteren veel slechter dan de originele.
      Owja, en sommige fakes... die passen niet goed in je camera (zijn te dik, die bp511 he). Ze zitten erin vast en je moet ze eruit halen met iets scherps.....
      Ik heb die ooit bij www.akkuinternational.de gekocht (januari 2005), ik denk dat ze toen net geen 6 euro per stuk kostten, en ze werken nog altijd.
      Bepaalde namaak-accu's (BP511) zijn net iets te groot voor de 5D, daarover heb ik hier al wel wat gelezen. Maar over accu's die slecht passen in alle andere camera's die een BP511 gebruiken heb ik nog nooit iets gelezen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Voor mijn Canon 20D , 50D en daarvoor mijn 300D altijd ,al jaren,vervangers gebruikt.
        Zo ook voor mijn Canon G7.
        In al die jaren 2 accu's weggegooid i.v.m. capaciteitsverlies.
        Grote onzin om niet voor vervangers te kiezen.
        Alle vervangers zijn thermisch beveiligd,net als de originele voor die belachelijke hoge prijs.

Comment

Bedankt allemaal voor jullie posts! Ik heb nu zelf nog wat meer pro's en contra's op een rijtje kunnen zien en ik denk toch ook wel dat ik vandaag enkele imitatie accu's ga
          aanschaffen. Het prijsverschil voor Canon is inderdaad veel te groot met de imitaties.. Zo zijn de BG-511 batterijen van aadg 8x goedkoper dan de originele van Canon.

Toch ga ik voor de zekerheid (met het geld dat ik kan uitsparen door geen originele batterijen te kopen) een battery grip kopen.. Mochten er dan nog problemen zijn met
          de imitatie accu's, dan blijft de schade hopelijk beperkt tot de grip en kan ik het toestel nog blijven verdergebruiken.
          Follow me on neonpxl.com

Comment

Hi,
            Mijn zoon heeft ‘buiten mijn weten om’ 2 van deze accu’s besteld, voor de prijs van 1 originele Pentax!

Nu goed, ik lees daar: A-merk en Premium, met 3 jaar waarborg!
            Alhoewel ik daar geen voorstander van was en enkel Pentax spullen tracht te kopen, ben ik nu toch wel gerustgesteld.
            Tenslotte maakt Pentax die accu’s ook niet zelf en wordt dit meestal uitbesteed.
            De kans is zelfs heel groot dat het hier om dezelfde firma gaat.

Dit is een A-Merk Product met 3 jaar garantie!!*
            Dit product is compatible met Pentax D-Li90 DLI90
            Het kan voorkomen dat uw (video)camera, telefoon of laptop hieronder niet genoemd wordt, uw model is dan waarschijnlijk wél geschikt voor deze accu maar nog niet opgenomen in onze lijst! Voor alle zekerheid kunt u ook contact met ons opnemen.
            *Originele merken hebben 6 maanden garantie
            Model: Pentax D-Li90 DLI90 D-L190
            Geschikt voor Pentax:
            Pentax K-7
            Pentax K7
            Dit is een Premium Accu, vergelijkbaar met het origineel.
            SF
            00.00 Gone

Comment

Je kan het ook zo bekijken, als er hier ooit iemand problemen zou hebben gehad net een compatibele accu die ontploft was, dan zou je daarover wel een héél erg groot topic kunnen terugvinden.

Zelfs merk AA-batterijen kunnen blijkbaar exploderen (Duracell), dat stond nog niet zo lang geleden in de krant. Alkalinebatterijen kunnen lekken, iemand heeft hier ook problemen gehad met Top-Craft batterijen, maar ondertussen heb ik ook nog foto's gezien van uitgelopen Duracell AA-alkalinebatterijen.
              Ik heb ook al foto's gezien van Sony AA-accu's die compleet uit elkaar gevlogen waren tijdens het laden, waarschijnlijk zal er daar wel iets mis geweest zijn met de lader.

Elke soort batterij of accu, eender welk merk, er kan altijd iets mee misgaan.
              Als de capaciteit groter wordt, dan zijn de gevolgen meestal ook ernstiger.
              Er bestaat dus geen 100% veilige batterij of accu, maar bij juist gebruik gaat er toch bijna nooit iets mis.
              (overladen, te snel laden of te zwaar belasten levert de meeste problemen op)
              BD0338BE

Comment

Canon NB-2L / NB-2LH compatible accu 1200mAh
                [5011] € 9.00

van aadg Datum toegevoegd: dinsdag, 18 augustus 2009

Van de 4 accu's 2 ervan critisch getest door na het opladen mijn fotocamera Canon G7, staande op mijn bureau, op filmen te zetten tot de accu verwisseld moest worden. De accu raakte pas leeg na ruim 2 uur filmen ,tussentijds moest ik de 8Gb grote SD card 1 keer opnieuw formateren. Ik neem aan dat de 2 niet geteste accu's van dezelfde kwaliteit zijn . Mijn wat oudere originele Canon accu haalt 1,5 uur filmen. Deze accu's zijn zeer aan te raden. KWALITEIT !!!!.... en goedkoop !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                  Hi,
                  Mijn zoon heeft ‘buiten mijn weten om’ 2 van deze accu’s besteld, voor de prijs van 1 originele Pentax!

Nu goed, ik lees daar: A-merk en Premium, met 3 jaar waarborg!
                  Alhoewel ik daar geen voorstander van was en enkel Pentax spullen tracht te kopen, ben ik nu toch wel gerustgesteld.
                  Tenslotte maakt Pentax die accu’s ook niet zelf en wordt dit meestal uitbesteed.
                  De kans is zelfs heel groot dat het hier om dezelfde firma gaat.
                  SF
                  Hi Stone,

Ik kocht voor m'n K20D ook reservebatterijen bij BatteryKing. Van het merk Jupio. Beide werkten erg goed, maar toch haalden ze niet de capaciteit van de Pentax batterijen. Ik kan er ongeveer 25% minder beelden uithalen. Natuurlijk staat dat niet in verhouding met de mindere prijs...

Mogelijk dat ze inderdaad uit dezelfde fabriek komen, maar dan nog zijn de B-merken vaak exemplaren die de kwaliteitscontrole van de A-merken niet haalden. In het geval van m'n Jupio-batterijen kwamen ze zeker niet van dezelfde band want de contacten die bij Pentax normaal van geel metaal zijn, zijn bij de Jupio's van wit metaal...

Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                    Hi Stone,

Ik kocht voor m'n K20D ook reservebatterijen bij BatteryKing. Van het merk Jupio. Beide werkten erg goed, maar toch haalden ze niet de capaciteit van de Pentax batterijen. Ik kan er ongeveer 25% minder beelden uithalen. Natuurlijk staat dat niet in verhouding met de mindere prijs...

Mogelijk dat ze inderdaad uit dezelfde fabriek komen, maar dan nog zijn de B-merken vaak exemplaren die de kwaliteitscontrole van de A-merken niet haalden. In het geval van m'n Jupio-batterijen kwamen ze zeker niet van dezelfde band want de contacten die bij Pentax normaal van geel metaal zijn, zijn bij de Jupio's van wit metaal...

Wim
                    Hi Wim

Ze spreken daar niet over een B-merk maar over een A-merk en Premium?
                    Ik zie juist dat ze bij Konijn nu al over de 80€ vragen voor een Pentax exemplaar!
                    De 2 pentax’n gaan in de K-7 en de 2 premiums gaan naar de batt-grip (humm, toekomst)
                    SF
                    00.00 Gone

Comment

Ik heb er gekocht (2) bij www.aq4u.nl , ziet er vrij slecht uit de site i know maar goedkoop en goed (beter dan mijn origineel zelfs! ja ook na 3 jaar). Ook een heel vriendelijke mens waar je vanalles aan kan vragen, ik dacht dat die winkel te vertrouwen was want werkt samen met de nederlandse tegenhanger van BD.
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Het gaat tenslotte en vooral over de interne cellen, die gebruikt worden.
                        Als deze van een A-merk zijn, zoals o.a.:
                        Samsung
                        Sanyo
                        Sony

Of een B-merk
                        E-Moli

Om dit te weten, moet je ze spijtig genoeg wel démonteren.
                        Maar bon, als Batt-King er bijzet dat het een A-merk is, dan is het ok voor mij.
                        SF
                        Last edited by StoneFree; 31 oktober 2009, 23:43. Reden: Toevoeging
                        00.00 Gone

Comment

Een mail van een kennis, met kennis 'op het gebied van accu's' bevatte de volgende boodschap!

Hieronder zie je welke cellen bekende "A" merken gebruiken en het is ook maar " van waar de wind komt" bij wie ze het uitbesteden.
                          Geen zorgen maken Stone, zeker niet over die batt. van je link

Batt. Cell's used by "A" brand products

In the Sub-Compact M-12 battery 48-11-2401, Milwaukee uses the Samsung INR18650 13Q Cells.
                          In the Sub Compact 12v battery R86048, Ridgid uses Sanyo UR18650SAX Cells.
                          In the compact battery BAT609, Bosch uses the Samsung INR18650 13Q Cells.
                          In the compact battery 130156001, Craftsman uses the Samsung INR18650 13Q Cells.
                          In the DC9180 battery, Dewalt uses the A123 APR18650M1 Cells.
                          In the compact battery BSL1815X, Hitachi uses the Sanyo UR18650SAX cells.
                          In the compact battery BL1815, Makita's uses Sony SE US18650OV, in the BL1830, Makita uses Sony SE US18650VT.
                          In the compact battery 48-11-1815, Milwaukee uses Samsung INR18650 13Q Cells. Or the E-Moli IMR-18650E Cells.
                          In the M-18 XC battery 48-11-1828, Milwaukee uses Samsung INR18650 13Q Cells
                          In the compact battery R840084, Ridgid uses E-Moli IMR-18650E Cells.
                          In the compact battery P103, Ryboi uses Samsung INR18650 13Q Cells
                          Batt. cellen...... aan de binnenzijde >>>

SF
                          Last edited by StoneFree; 1 november 2009, 13:36.
                          00.00 Gone

Comment

Die "18650" cellen zijn standaardcellen voor zowat elke laptop, en volgens mij zitten er zo ook drie in de accu van een 1D MKIII.
                            Voor de compactere camera-accu's zijn ze veel te groot (18mm diameter en 650mm lang).

Ik gebruik ook 18650 cellen in led-zaklampen, dat zijn er van Trustfire ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790 ), ze zijn beveiligd tegen overladen en te diep ontladen, en volgens verschillende tests (onder andere bij Candlepowerforums) komt de capaciteit ook overeen met wat er op de verpakking staat.
                            Bij www.dealextreme.com hebben ze er zo al héél veel verkocht, en niemand meldt dat er ergens eentje uit elkaar gevlogen is.
                            Dat zullen wel geen "A" cellen zijn, maar ik gebruik ze dagelijks zonder problemen in mijn fietslicht ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12060 ).

De cellen op zich zijn niet zo heel duur, er wordt dus extreem veel winst op gemaakt als je zo'n samengesteld pakketje koopt van het eigen merk (net zoals bij de inkt van printers).

Een originele accu voor de 1D MKIII (LP-E4) kost zo'n 140 euro, de drie cellen die erin ziten kosten aan de fabrikant minder dan 12 euro, tel dan maar uit hoeveel winst er wordt gemaakt door die in een plastieken omhulsel te steken.
                            In verhouding met een laptop-accu is dit zelfs duur, want daar zitten veel meer cellen in, en die kost meestal ook zo'n 150 euro.
                            BD0338BE

Comment

Die nepperts gaan maar 1/3 de mee van de originele en na enkele maanden daalt dat tot 1/4 en lager.... Met 1 extra originele heb je meer dan genoeg voor heel de avond.
                              Hoe komt u daar nu bij: naast de originele gebruik ik voor mijn Canon videocamera en Nikon fotocamera's al jaren GP of Jupio-accu's. Mijn ervaring is dat de namaak zo niet langer zeker even lang meegaan dan de originele accu's. De prijsverschillen zijn niet gering. Bij BatteryKing krijg je drie jaar garantie op de accu's, originele gekocht in een fotozaak maar een jaar. Toen bij een bestelling in de gesloten Bisterverpakking een accu van 1800 ma bleek te zitten (een foutje van de fabriek: hij zat in een 3600 ma verpakking) in plaats van de grotere van 3600 ma, kreeg ik de keus: geld terug of een paar dagen wachten op het door mij bestelde, ik hoefde de kleinere accu niet te retourneren.

Comment

Extreem, maar vooral “geforceerde runaway state” van een Li-ion batterij-explosie en brandje op een laptop computer!
                                Het is maar best dat die dingen goed beveiligd zijn /worden, tegen van alles en nog wat!
                                SF
                                00.00 Gone

Comment

Working...
                                X