Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf extra accu's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf extra accu's

Enkele maanden na aanschaf van mijn eerste SLR camera (een EOS 50D) begin ik mijn toestel zodanig te beproeven dat de batterij het soms niet even
    lang volhoudt. Nu ben ik wat aan het rondkijken om een reserve batterij aan te schaffen voor mijn camera. Hierbij heb ik nog 2 vragen:

a) Is een accu van een "wit merk" kwalitatief even goed als een officiële Canon accu? En ingeval van schade blijft dan mijn garantie gelden?

b) Heeft iemand onder jullie al ervaring met het online bestellen van reserve accu's via de site http://www.accusnel.nl/ en is deze site betrouwbaar?
    Follow me on neonpxl.com

Re: Aanschaf extra accu's

Als in geval van schade deze toegewezen kan worden aan een 'third party' batterij zal je geen garantie kunnen claimen vrees ik.

Ik begrijp het allemaal niet hoor, we geven een klein fortuin uit aan een degelijke camera en lenzen ... en dan gaan we besparen op een batterij

Ik weet dat de Canon batterijen duur zijn, en regelmatig zie ik 'klonen' die nog meer power beloven voor een prijs die soms maar 25% is van het 'echte' product ... en toch koop ik alleen maar de echte Canon batterijen .

Er zijn hier op BD verschillende mensen die met de namaak werken en daar heel tevreden over zijn, maar ik begin er eerlijk gezegd niet aan, sorry.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

heb een originele en een nepper als back-up, die trouwens net zo goed presteert.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heb een 50D met 1 originele en twee Jupio van Batteryking.be (of nl if that matters) en ik zie hoegenaamd geen verschil.

Comment

In de 40D gebruik ik afwisselend de originele, en een "namaak".
          Ik merk weinig verschil tussen beide accu's, de namaak is trouwens ondertussen al zo'n 4 jaar oud (die heb ik ook in de 20D gebruikt).

Maar bij de nieuwere accu's wordt er steeds meer elektronica in de accu gestopt, en daardoor zal het moeilijker worden om compatibele accu's te vinden die perfect werken.
          De fabrikanten zeggen dat ze die chips nodig hebben om een betere aanduiding te kunnen geven van het resterende vermogen, maar dat kan net zo goed door de spanning in het oog te houden (toch bij een lithium-ion accu zoals er in de meeste camera's zit).

Net zoals bij de inktpatronen voor printers willen ze op die manier proberen om de "compatibele" accu's van andere merken uit de winkels te houden, want daar verdienen ze niets aan.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Het is zo iets als een Ferrari kopen en er NicNac banden op leggen vind ik.
            We geven een heel bedrag uit aan duur fotomateriaal en dan kan er plots geen origineel batterijtje meer af, ik blijf het raar vinden hoor.
            Ik weet wel dat een namaak ook wel zal werken maar doorgaans hoor je ook zeggen dat ze sneller leeg zijn dan originele.
            In ieder geval een namaak en een originele voor mijn toestel scheeld €15 en dan weet ik wel wat er in komt.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
              Het is zo iets als een Ferrari kopen en er NicNac banden op leggen vind ik.
              Nee, verkeerde vergelijking: het shell of witte pomp. Zou de Ferrari dat echt merken?

Zou zo'n camera nu echt merken waar die stroom uitkomt?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik denk da uw Ferrari het gaat merken!!!!
                is een serieus ingenieus motorblokje waar ik nooit en drup zou in doen niet van een groot merk!!

OT: zelf zou ik ook gaan voor merkeigen batterijen!
                zaols eerder gezegd bij problemen veroorzaakt door een namaak bat-> dada garantie.
                kas is klein maar met Murphy (wet van ...) weet je nooit
                nikon stuff

Comment

Aangezien Canon het nodig vindt schandalig veel geld te vragen voor een batterij, heb ik tot nu toe altijd al de veel goedkopere namaakbatterijen gebruikt in al mijn cameras,
                  en nog nooit problemen gehad. De merkbatterijen laat ik meestal in de verpakking zitten, dat toont dan extra mooi als je de camera later weer verkoopt .
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    De merkbatterijen laat ik meestal in de verpakking zitten, dat toont dan extra mooi als je de camera later weer verkoopt .
                    Laat ze niet te lang in de verpakking zitten, als ze ooit leegraken door zelfontlading (die is wel heel klein bij lithium-ion accu's) dan kan je ze meteen weggooien...
                    Je kan ze dus beter gewoon gebruiken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Laat ze niet te lang in de verpakking zitten, als ze ooit leegraken door zelfontlading (die is wel heel klein bij lithium-ion accu's) dan kan je ze meteen weggooien...
                      Je kan ze dus beter gewoon gebruiken.
                      Het is ook weinig bekend dat Lithium-Ion batterijen verouderen ook bij niet/weinig gebruik. Een lage bewaartemperatuur is ook positief voor de ' versheid' ... dus in de frigo bewaren is prima.

Comment

De meeste schade komt niet door de batterij, maar door andere dingen in de camera.
                        Canon kan volgens mij ook niet echt aantonen dat een probleem kwam door een niet-canon batterij. In een geval van schade/garantie stuur je die batterij ook niet mee op.
                        Het is een hoop bangmakerij vooraf.
                        Ik zou gewoon lekker voor een niet Canon batterij gaan. Canon vraagt absurd veel voor de batterijen.
                        Wel met deze aantekening: op het net worden er ontzettend veel batterijen aangeboden. Als je de herkomst niet weet: niet doen.
                        Als je de batterij koopt via een betrouwbare fotozaak: waarom niet?
                        Last edited by Leetje; 28 oktober 2009, 03:23.

Comment

waar denk je dat 90% van die namaakaccu's gemaakt wordt?

Juist, in dezelfde fabriek als de Canonaccu.

(maar misschien is de kwaliteitsinspectie véél minder streng of helemaal niet aanwezig -> loslatende contacten ofzo) maar voor €5 per accu kan je niet sukkelen me dunkt.

Comment

For what it's worth:
                            Ik heb twee kloon-batterijen (merk Jupio, gekocht bij batteryking.eu): eentje voor een Canon EOS 400D en eentje voor een 50D. Ze worden veel gebruikt, en ik heb tot nog toe geen enkel verschil gemerkt met de originele. Zeer tevreden.
                            Originele Canon: 60 EUR
                            Jupio: 20 EUR, aan huis geleverd.

Comment

om nog wat over dat vele geld voor een camera:
                              ik geef zo weinig mogelijk geld uit voor het materiaal dat ik nodig heb.
                              Dus als ik een toestel van 2000 euro nodig heb en de lens die aan mijn voorwaarden/wensen voldoet kost me 5000 euro, dan zal ik lang moeten sparen, maar het uiteindelijk toch kopen.
                              Als ik dan een batterij moet kopen (of meerderen) en de ene kost 60 euro en de andere 20 euro, maar buiten een andere naam en prijs, is er geen merkbaar verschil, dan koop ik wel 3 batterijen van 20 euro

'namaak' batterij gewoon kopen bij een fotowinkel (al dan niet online), via e-bay vertrouw ik dan weer niet.
                              hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Working...
                              X