Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filters

Hallo,

Binnenkort ga ik een weekendje naar londen. Ik zou graag mooie foto's nemen, maar is er een of andere filter die de kleuren van de foto's mooier, of warmer maakt? Of heeft dit niets te maken met een filter?

Groetjes

Re: Filters

Een Sigma 10-20 oid meenemen helpt meer als een filter, want dat kun je doen op de computer.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hallo

Ja maar ik heb geen zin om 500 foto's nog een beetje warmer van kleur te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
        Hallo

Je kan dit als je met photoshop werkt in batch doen of als het enkel om kleurtemeratuur gaat door je WB vast te zetten op een waarde die het gewenste resultaat geeft. Als je in RAW werkt kan je dit dan weer in batch doen voor een reeks in de RAW convertor.
        Bekijk ook eens welke filters er in je toestel zitten die worden dan toegepast in de jpg conversie.

Wat betreft filters zijn enkel ND(-verloop) filters of een polarisatie filter soms wel eens handig, alle andere effecten kan je ook in de nabewerking bekomen.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
          Wat betreft filters zijn enkel ND(-verloop) filters of een polarisatie filter soms wel eens handig, alle andere effecten kan je ook in de nabewerking bekomen.
          helemaal mee eens, alleen niet vergeten dat vooral een polafilter licht vreet: je verliest makkelijk 1 1/2 à 2 stops. Voor london in de winter zou dat wel een probleem kunnen zijn, zelfs met een laat herfstzonnetje. In mijn ervaring zijn verloopfilters en polafilters vooral intressant als er erg veel licht is .
          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
            Dan zet je de wb van de camera toch anders.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb enkele maanden geleden op eBay een reeks Cokin filters gekocht (voor een zacht prijsje hoor ) om het toch ook eens te proberen ... en zoals aangegeven is enkel een ND Grad interessant.

Al die andere kleurverlopen en dergelijke kan je perfect in Post Processing uitvoeren, en dan kan je ze nog uitsnijden ook (de filters zijn altijd recht hé). Nu heb ik er maar weinig aan uitgegeven, maar ik kan het niemand aanraden om eerlijk te zijn, tijdens de zomermaanden zal een ND Grad me perfect uitkomen en dan zal ik ook een BW kopen ipv een Cokin made in China, maar ondertussen heb ik toch voor een zacht prijsje kunnen ondervinden wat echt nuttig is en wat totaal niet.
              (nu de ND filter, ND grad filter en dan nog een blauwverloop 'stacken' geeft wel toffe effecten hoor ... maar ik kan dat perfect in PP nabootsen alhoewel OOC natuurlijk ook wel mooi is )

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hallo,

Ja ik weet gewoon echt niet hoe ik de witbalan anders kan zetten?

Groeten

Comment

Dat staat in de handleiding.

Comment

Working...
                  X