Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    Ik stel voor dat er na een weekje os zo proefdraaien een pol sorry, drukfout, een poll georganiseerd wordt.

    Comment


    • #77
      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Oorspronkelijk geplaatst door JLP
      Ja, dat is pas een minimalistische foto. Kunst om beter te zeggen.

      Maar is het technisch mogelijk om alle foto's te controleren op een werkende link, alvorens je kunt waarderen?
      Misschien heeft de poster als enige de foto gezien en gewaardeerd.

      Comment


      • #78
        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Ben absoluut tegen een systeem van foto's waarderen. Dit is de perfecte mannier om al het goede van dit forum snel teniet te doen.

        Foto's krijgen IMHO al meer dan genoeg waardering: goede foto's krijgen veel commentaren. De commentaren zijn in de meeste gevallen redelijk goed onderbouwd. En als een foto maar niets is, dan merk je 't wel als er geen of nauwelijks commentaren komen.

        Okéé een sterretje geven gaat heel wat rapper dan wat commentaar te schrijven. Maar het is ook veel afstandelijker. Tenslotte: ik vind het aantal graden van waardering veel te beperkt. 1 ster staat voor terrible. Een foto die "terrible" is, die verdient geen ster. Een foto die "bad" is, verdient zeker geen twee sterren. and so on and so on.


        I hate the system

        Comment


        • #79
          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
          geef dan commentaar als je een rating geeft...


          Ik vindt het juist leuk, mijn appreciatie te laten zien, zonder dat ik domme commentaar moet geven. Met domme commentaar bedoel ik comments van mooi , en ja dat is chique, leuk e.d.

          'k zie dus wel iets zitten in het systeem, maar er zitten nog kinderziektes in
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #80
            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
            Ik stel voor dat er na een weekje os zo proefdraaien een pol sorry, drukfout, een poll georganiseerd wordt.
            Sterretjes geven aan het sterretjesbeoordelingssysteem.

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Heb reeds veel ervaring met forums waar punten worden gegeven en ik ondervind hier juist het zelfde.
              Ik heb speciaal eens de manier van punten geven gevolgd en bij mijn eerste onderzoek was het al prijs!
              Als men de punten volgt van de verschillende "juryleden" kan men uitrekenen
              wat de volgende geeft.
              Zo kreeg ik na 4 x punten geven 4.50, de volgende die punten gaf bracht de score op 4! hij gaf me dus 2 punten, een onvoldoende! Een slechte foto in zijn ogen, niettegenstaande een overweldigende kritiek. Dan had ik wel zeker
              de motivatie van die persoon geweten, misschien kan ik daar iets uit leren.
              Nu zorgt hij er alleen voor dat er vallende sterren zijn.
              Nu doe ik een wens.... laat de hemel voor het forum opklaren en de sterren verdwijnen.

              groet
              Manu

              Comment


              • #82
                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                het systeem van punten geven (sterretjes in dit geval) vind ik echt geen goede zaak. je leert er niks bij!
                nog minder dan of omdat het anoniem gebeurt en je dus niks kan afleiden (bv. smaak, ouderdom, achtergrond kwoteerder ...)

                welk inzicht gaf aanleiding tot het (mogelijks) invoeren van dat systeem?

                mocht dit in fotodiscussie (of zelfs enkel de -extra) zijn, zou ik er het nut van inzien, en zou ik allicht die topics meer gaan bezoeken ...

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #83
                  Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Heb het systeem het voordeel van de twijfel gegeven gedurende een paar dagen om te kunnen zien waar dit naar toe gaat.
                  Mijn conclusie op het ogenblik : als het invoeren van het anoniemesterrensysteem doorgang vind denk ik er ook aan mijn activiteiten op het forum stek af te bouwen, en dit dan zowel op het gebied van het posten van commentaren als van foto's. Dit is uiteraard een persoonlijkemening.
                  fotosite

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Aan de andere kant zijn er af en toe postings in de Showcase-forums die er in feite niet thuis horen. Showcase zou het "uitstalraam" moeten zijn van de forumleden, en daar horen toch enkel de betere werken thuis, nietwaar?
                    Ik heb het wat moeilijk met de uitspraak over de "betere werken" en zou dit toch liever zien als "wat de fotograaf zelf als zijn beter werk ziet". Maar ik denk wel dat dat is wat je bedoelde.
                    En of er in showcase veel foto's staan die er niet thuis horen? Inderdaad, omdat de meeste evidente en duidelijke forumregel van alle forumregels hier systematisch overtreden wordt.
                    "Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen."
                    ... en in veel showcase postings staat er steevast iets in de zin van "wat vind je ervan ?".

                    Ook om diezelfde forumregel begrijp ik niet goed waarom een beoordelingssysteem ingevoerd werd. Dit lijkt mij alvast contradictorisch.
                    Ik denk dat Jeff deze forumregel alvast zeer aux serieux nam en hem kennende trouwens precies op het lijf geschreven was, zoals trouwens voor nog een hele reeks andere leden. Posten in showcase zou iets moeten zijn als je foto ophangen in een fotogallerij. Althans dat is wat ik uit de vroegere forumrichtlijnen meende begrepen te hebben.

                    Met dit hele ratingsysteem weet ik het eerlijk gezegd ook niet meer. Ik post zelf nooit in showcase omdat ik de behoefte (nog) niet heb om mijn foto's publiek ten toon te stellen. Ik voel nu nog minder de behoeft omdat ik absoluut niet wil dat een foto die ikzelf uitstekend vind door iemand anders zonder enige vorm van motivatie van een * of een ****** kan voorzien worden en-plein-public. Als ik iets wil weten over een foto post ik wel in één van de twee discussieforums.... en hopelijk krijg ik daar wat nuttige info.

                    Verder vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde is voor een showcasebezoeker om de rating te kunnen zien of wat dit gaat helpen aan de toevloed aan postst in showcase.

                    Ik appreciëer heel erg de inspanning om dit forum "leefbaar" te houden maar mijn gevoel zegt mij dat dit ratingsysteem contraproductie gaat werken.
                    DigiCam

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                      Ik appreciëer heel erg de inspanning om dit forum "leefbaar" te houden maar mijn gevoel zegt mij dat dit ratingsysteem contraproductie gaat werken.
                      Stel vast dat er tot hiertoe heel wat negatieve punten en aspecten ten berde werden gebracht. Persoonlijk heb ik alleen maar angst dat het negatief zou kunnen werken op de alom geroemde aantrekkelijkheid van dit forum.
                      Ik besef terdege dat men steeds wil verbeteren, maar ik vraag me wel af wat de echte redenen zijn tot het aanmaken van dit sterrenstelsel. Het staat volledig haaks op het princiepe van de HOF, waar alle inmenging van buitenaf resoluut geweerd werd en wat prima resultaten opleverde. Het lijkt wel of BD meer de richting uit wil van een fotowedstrijd i.p.v. een opvoedende en leerrijke rol te vervullen. Ik hoop dat het Forum er zal uit leren en de juiste beslissing zal nemen.
                      Terloops mijn wenslijstje: wat meer humor op het forum; meer opvoedende waarde bij de postings; éénduidigheid bij het optreden van mods.

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Wel dat komt langs tweekanten dan he?
                        als er iets negatief is, dan roept iedereen, als alles vlot loopt, raar, maar dan hoor je geen kat....
                        Mes snijdt langs twee kanten.
                        Als we nu eens allemaal afwachten tot de proefperiode gedaan is, en dan eens evalueren en zien wat de gebruikers willen, dan kunnen we weer verder zien, ipv mensen die roepen van goed, slecht, maakt me niet uit, delete mijn foto's....



                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                        Stel vast dat er tot hiertoe heel wat negatieve punten en aspecten ten berde werden gebracht. Persoonlijk heb ik alleen maar angst dat het negatief zou kunnen werken op de alom geroemde aantrekkelijkheid van dit forum.

                        Henri
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom
                          als alles vlot loopt, raar, maar dan hoor je geen kat ...
                          doe eens een search op 'appreciatie', 'apprecieer', 'apprecieren', 'appreciatie' ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom
                          Als we nu eens allemaal afwachten tot de proefperiode gedaan is, en dan eens evalueren en zien wat de gebruikers willen, dan kunnen we weer verder zien, ipv mensen die roepen van goed, slecht, maakt me niet uit, delete mijn foto's....
                          waarom komen er enkel reacties van mods als er (opbouwende en onderbouwde) commentaar op het systeem komt?
                          als hier ook geen plaats is om onze mening te zeggen, kunnen de mods een draadje als deze misschien best op voorhand van een slotje voorzien.
                          ik heb hier al menig gefundeerde argumenten gelezen voor dan wel tegen het puntensysteem.

                          maar laten we inderdaad de proefdraai-periode afwachten, en hopen dat de commentaren hierboven (en hopelijks hieronder) óók door de beslissende partijen in acht worden genomen ...

                          mm
                          ∏__|_ ∏__|_
                          "no rules, great shots"
                          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            [QUOTE=LJ Tom]Wel dat komt langs tweekanten dan he?
                            als er iets negatief is, dan roept iedereen, als alles vlot loopt, raar, maar dan hoor je geen kat....[quote]
                            Miauw!

                            Maar eh, zonder gekheid, zo'n forum is net het echte leven

                            Als we nu eens allemaal afwachten tot de proefperiode gedaan is, en dan eens evalueren en zien wat de gebruikers willen, dan kunnen we weer verder zien, ipv mensen die roepen van goed, slecht, maakt me niet uit, delete mijn foto's....
                            Nogmaals, er is nog steeds geen enkel steekhoudend argument kunnen lezen wat er mee gepoogd wordt te bereiken en vooral ook "hoe?". Leg dat nu eerst eens uit, dan maak je wellicht ook meer kans dat er positief tegenaan gekeken wordt. Zoals het nu ingevoerd wordt lijkt het meer op brandjes blussen door er nog meer hout op te gooien. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat er geen uitspraak gedaan wordt over het vermeende competitieve element van deze maatregel.

                            Noot: het valt mij op dat een relatief groot aantal van de fotografen die ik een meerwaarde vind geven aan het forum er zo op tegen zijn. Ik betreur het vroegtijdig vertrek van Jeff ten zeerste en zou het bijzonder jammer vinden (maar het wel begrijpen) als anderen zijn voorbeeld zouden volgen. Wat mij betreft geldt nog immer: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Oftewel, ik schort mijn conclusies nog even op totdat een en ander helemaal duidelijk is.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Het maakt mij allemaal niet zo veel uit. Het belangrijkste vind ik een goed georganiseerde site zoals BD waar ik mijn fototjes kan laten zien. Nog steeds hulde aan het werk achter de schermen van de MODS en wie er ook allemaal mee bezig is. (duimpjes werken nog steeds prima trouwens)

                              Ik heb echter liever 5 reacties dan 5 sterren.
                              Zelf geef ik nu ook sterren wat wel dubbel werk is omdat ik bijna elke foto die ik open van commentaar voorzie. Vooral op een traag netwerk, op mijn werk, duurt dat een eeuwigheid.

                              Waar ik me echter wel aan erger is het pixelneuken door sommige mensen.
                              Ik, en veel met mij hier, zijn amateur en beoefenen een hobby en beleven daar heel veel plezier aan. (Dat hoop ik tenminste )
                              Sommige zijn 'beter' en geroutineerder dan anderen.

                              Als ik een reactie plaats doe ik dat met een beetje diplomatie in mijn lijf en bekijk vaak eerst wie de poster is. (als ik hem/haar nog niet ken)
                              Ik lees soms reacties, of beoordelingen, waar mijn broek van afzakt. (met in je achterhoofd dat de fotograaf bijvoorbeeld net een paar weken bezig is of iets nieuws heeft gekocht en vol trots zijn/haar foto laat zien.)

                              Het lijken soms wel beoordelingen van foto's die voor Victoria Secret, Vogue of National Geografic genomen moeten zijn. Hallooooo... tis voor de meesten maar een hobby hoor

                              Dit is dus ook 1 van de redenen dat ik niet alle foto's op het forum bekijk en mij beperk tot een paar onderdelen. Maar als ik er een foto bekijk geef ik ook in 85-90% de gevallen een reactie. Ik 'erger' mij dan ook best wel als ik bij 70 of 80 views nog niet 1 reactie heb mogen ontvangen. Ik heb ook geen FLAUW idee wie die mensen zijn die kijken. Zijn dat zoveel buitenstaanders?

                              Ik ben blij dat ik een site gevonen heb waar een aantal van jullie regelmatig mijn foto's bekijken en van commentaar of opbouwende kritiek voorzien.

                              En die sterren? Hmmm.. Ik weet toch wel dat mijn foto's mooi zijn (geintje)

                              Keep on the good works folks
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Ik vind het sterrensysteem goed, indien het werkt.
                                Als ikzelf een foto post kan ik op die manier zien wat iemand vind van mijn foto.
                                Dit syteem zou wél gebruiken om een foto te beoordelen. Ik heb nu eenmaal niet de tijd om overal commentaar bij te schrijven, ik probeer al zoveel mogenlijk te bekijken en dat is al een moeilijke taak.

                                Als ik een foto post, post ik die om de foto te laten zien, mij maakt het niet uit als daar nu 3 of 50 replies op komen, hoewel het natuurlijk leuk is om eens meer aandacht te krijgen, maar dat is bij iedereen zo denk ik.

                                Nu kan je wel zeggen, maar als je veel comments krijgt is uw foto toch geslaagd.
                                Dat vind ik niet waar, er zijn inderdaad forumleden die veel comments geven aan andere en krijgen ook veel comments terug en er zijn er natuurlijk atlijd die er hoog bovenuitschieten, ja die krijgen ook veel commentaren dat is ook allemaal hun volste recht.

                                Showcase is een "show" case en daar laat je gewoon je beelden zien, ik zie geen reden in waarom die niet beoordeeld zouden mogen worden met sterren. Natuurlijk komt er vriendjespolitiek bij te pas, maar dat is altijd zo. Ik heb niet het idee dat sterretjes dat gaan versterken, ik hoop dat iedereen eerlijk kan zijn daarin, ik hoop ook op een eerlijke quotering.

                                Comment

                                Working...
                                X