Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    @ Joost: knal erop!
    Website: http://www.d-eye.be

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Toch ook even mijn mening.

      Het feit dat men achter de schermen steeds blijft zoeken en uitwerken van nieuwe dingen is een groot pluspunt . Dat Bd te groot word is ook al lang geweten alle inzendingen bekijken gaat gewoon niet meer. Dat er soms op de persoon word gespeeld is niet te vermijden zowel positief als negatief. . En onbekend is onbemind zal ook hier wel meespelen .Ik lees in deze reactie’s veel positieve en negatieve dingen . Persoonlijk vind ik het sterretjes systeem goed als men verplicht wordt zijn keuze ook te verwoorden. 2 sterretjes of “ mindere foto” helpt mij geen stap vooruit . Zelf post ik niet meer zoveel omdat ook ik vind dat er teveel op de persoon word gespeeld en er heel dikwijls dingen worden aangehaald die mijn inziens niets met de kwaliteit van de foto te maken hebben. Het eerste wat mij terug te binnen schiet is een opmerking die ik hier ooit zag over de foto van iemand zijn dochter. Het kind heeft een plekje in het aangezicht .De foto was voor sommige niet goed omdat het plekje niet was weggewerkt.
      Maar het gaat hier over die sterretjes natuurlijk laat ons eerst even afwachten wat het gaat worden en dan een oordeel vellen. Ook een dank aan de mensen achter de schermen die dit hebben uitgewerkt . Zij offeren hun vrije tijd op voor de massa die gebruik maakt van dit forum. Ontmoedig hun niet door dit onmiddellijk af te schieten maar laat eerst even de proefperiode voorbij gaan.

      Groetjes
      Henri
      Groetjes
      http://www.vehe.be

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom
        Jaa?? vertel eens waarom.
        Dit is ook maar een test om te zien hoe alles loopt.
        Je moet ergens beginnen... om te zien wat nu best is of juist niet, daarom is jullie feedback van belang.
        Ik gaf antwoord op Skitch, en als je zoekt waarom, lees dan het sticky van elk topic in Showcase...

        Uitvoerige replies is voor in Fotodiscussie, dus daarom gaf ik die reply op Skitch...

        Oorspronkelijk geplaatst door showcase
        Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct ... een beoordeling van verlangt
        Oorspronkelijk geplaatst door fotodiscussie
        Van de bezoekers verwachten we steeds een gefundeerde reply.
        Als je iets mooi of lelijk vindt, vertel dan ook zo goed mogelijk waarom

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Waarom alleen een waardering in Showcase ??? Als de showcase is wat het zou moeten zijn, dan zouden daar de perfecte foto's moeten staan van de ervaren fotografen. Die hebben geen waardering meer nodig want dat zouden juist allemaal **** of ***** moeten zijn.

          De "beginners" die posten in fotodiscussie of fotodiscussie extra zijn nog op zoek en verwachten wat input van de betere fotografen. Regelmatig zie je honderden views maar weinig geschreven reacties. Indien daar ook een waardering zou bijkomen krijgt poster toch nog een bijkomende evalutatie.

          En verder: is er een manier om te zien hoeveel mensen een waardering hebben gegeven? Dat zou ook wel interessant zijn.

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Dat weet ik dat je antwoorde op Skitch, was ook niet specifiek op jou.
            De sticky's ken ik wel. Maar zo te horen zijn er een hoop mensen die beter iedeeen hebben.
            Er staat hier nog niet eens 24h een nieuwe "deeltje" online, hopenlijk ter verbetering, daarom ook deze testperiode, waarin jullie feedback van groot belang is.
            Maar zonder die periode kan volgens mij niemand zeggen of dat dit goed of slecht is, en dat is ook achter de scherm al uitvoerig besproken.

            Maar zoals ik het op enkele reactie nalees, kunnen we beter stil blijven staan en achter uit gaan, dan proberen te verbeteren....

            En nog eens, mijn reactie was niet speciefiek op jou post ajuin, want toen ik bezig was aan het typen, stond jou post er zelf nog niet.

            En voorlopig alleen in Showcase omdat we aan het testen zijn. Uitbreiding of kijken of het zelfs wel blijft, is voor na die testperiode.
            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Geen probleem hoor Tom, maar je quote me, dus dacht ik me aangesproken te mogen voelen.


              Het is tof dat er ideeën van jullie komen, en een proefperiode is belangrijk, maar die zal toch lang genoeg moeten lopen. Voor de rest wijzen we op mogelijke gevolgen...


              Zoals ik al in het begin zei, en armani aanhaalt:
              "Waarom alleen een waardering in Showcase ??? Als de showcase is wat het zou moeten zijn, dan zouden daar de perfecte foto's moeten staan van de ervaren fotografen. Die hebben geen waardering meer nodig want dat zouden juist allemaal **** of ***** moeten zijn.

              De "beginners" die posten in fotodiscussie of fotodiscussie extra zijn nog op zoek en verwachten wat input van de betere fotografen. Regelmatig zie je honderden views maar weinig geschreven reacties. Indien daar ook een waardering zou bijkomen krijgt poster toch nog een bijkomende evalutatie."



              Daardoor denk ik dat het enige doel kan zijn de enorme toevloed stoppen aan topics. Maar dat heeft in tussentijd (en een lange tijd zal nodig zijn om dat doel te bereiken), tot gevolg dat lager gerangschikte topics minder bekeken zullen worden om tijd te winnen door door de vele topics te gaan.
              Echter zal dat op termijn hopelijk een shift teweegbrengen naar fotodiscussie, als men zich dan begint af te vragen: WAAROM is deze foto slecht...


              Daarom ook dit voorstel eventueel: als men ziet in Showcase dat er staat:" of , is dit goed, en wat niet?", dat de mods dit dan categoriek naar Fotodiscussie verhuizen. Dit kan ook al voor een groot deel helpen...

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Aan de andere kant zijn er af en toe postings in de Showcase-forums die er in feite niet thuis horen. Showcase zou het "uitstalraam" moeten zijn van de forumleden, en daar horen toch enkel de betere werken thuis, nietwaar?
                ....
                Maar dit staat nergens duidelijk in de forumregels beschreven.
                Daarom is het misschien aangewezen de forumregels éénduidig en duidelijk met duidelijke beschrijving van wat waar dient gepost te worden aan te passen.

                P.s. in "Nieuwe berichten" ziet men die waardering niet, wordt dit later ingevoerd of is dit practisch niet mogelijk?
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #53
                  Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door LJ Tom
                  En voorlopig alleen in Showcase omdat we aan het testen zijn. Uitbreiding of kijken of het zelfs wel blijft, is voor na die testperiode.
                  Ik ben wel benieuwd hoe je dit gaat evalueren. Door het aantal fotos te tellen ofzo? Bezoekers per ster? Het aantal fotos dat niet voldoet aan jullie normen? En wat ga je vervolgens met die beoordelingen doen, ga je ze sorteren op sterren ofzo?

                  Hombre schreef:
                  Aan de andere kant zijn er af en toe postings in de Showcase-forums die er in feite niet thuis horen. Showcase zou het "uitstalraam" moeten zijn van de forumleden, en daar horen toch enkel de betere werken thuis, nietwaar?
                  "De betere werken", dat zijn zo van die dingen, daar gaan mijn haren recht van overeind staan. Wat voor de een een "beter werk" is, is voor een ander nog steeds troep (en vice versa natuurlijk). Voor de ervaren sportfotograaf is het zoveelste gepande autootje niet meer dan een broddelwerkje zonder enige toegevoegde waarde maar is diezelfde foto voor een beginnende fotograag misschien wel helemaal je-van-het. Moet je zo'n foto dan maar voorzien van een sticker "vooral niet kijken want het is weer zo'n ranzig autoplaatje"?

                  Disclaimer: in plaats van autootjes als onderwerp mag je natuurlijk ook het zoveelste bloemetje, model, wielrenner, landschapje, parfumflesje of weet ik veel wat invullen. Het zal duidelijk zijn wat ik bedoel...

                  Persoonlijk zie ik meer in subtielere filtermogelijkheden. Ik kan nu slechts een zoekopdracht formuleren naar nieuwe posts, maar waarom niet naar nieuwe threads? Waarom kunnen we niet per categorie bepalen of we daar nieuwe threads in willen zien of niet?

                  Nog een mogelijke verfijning: zonder nu onmiddelijk een verdere onderverdeling te maken zou je toch een paar eenvoudige vinkjes kunnen toevoegen waarop je een intelligentere search zou kunnen baseren. Als ik niet geinteresseerd ben in wielrenfotos, dan zou ik in mijn "default-zoekopdracht naar nieuwe fotos" onder "Sport" het vinkje "wielrennen" kunnen schonen.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Voor mij hoeft het niet. Ik waardeer tenzeerste de inspanningen om "iets van het forum te maken", maar de sterretjes staan bij mij op de negeerlijst.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                      Voor mij hoeft het niet. Ik waardeer tenzeerste de inspanningen om "iets van het forum te maken", maar de sterretjes staan bij mij op de negeerlijst.

                      Ik ben dezelfde mening toegedaan en heb vandaag mijn account opgepoetst dit wil zeggen dat ik alle links naar beelden in alle onderdelen van BD gewoon heb verwijderd.

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Nou Jeff,

                        Ik begrijp je reaktie uiteraard helemaal maar dat vind ik toch wat drastisch...
                        Negeer die sterretjes toch gewoon?

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                          Van mij 5 (vijf) sterren hier en niet anoniem.

                          Henri
                          Henri voert al actie.
                          En legt duideljk de vinger op de wonde: het anonieme...

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            Met alle respect, maar zulke actie slaat nergens op.
                            Ieder zijn menning en waarde. Maar snap het allemaal niet goed.
                            Men klaagt over de gang van zaken, men tracht er iets aan te doen, en noor voor er iets fatsoenlijk gedaan is, neemt men, in mijn ogen, zeer drastische acties , die enkel en alleen de BD gebruiker gaan storen en benadelen....

                            Een testperiode dient om uit te leren, en te zien wat iedereen erover denkt...
                            Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
                              Nou Jeff,

                              Ik begrijp je reaktie uiteraard helemaal maar dat vind ik toch wat drastisch...
                              Negeer die sterretjes toch gewoon?

                              Ik wil beelden delen met BD'ers, maar vraag niet om ******
                              het was hier al een behoorlijke kindertuin, die door deze wijziging
                              alleen nog maar kan groeien, er zijn andere en betere plaatsen.

                              Ik verdwijn zachtjes ...........
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                                Ik wil beelden delen met BD'ers, maar vraag niet om ******
                                het was hier al een behoorlijke kindertuin, die door deze wijziging
                                alleen nog maar kan groeien, er zijn andere en betere plaatsen.

                                Ik verdwijn zachtjes ...........

                                Wat een flauwe reacties toch allemaal ...

                                Comment

                                Working...
                                X