Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    Met alle respect,

    Maar voor mij lijkt dit systeem ook niet helemaal te werken.

    Klein voorbeeldje:" http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=117314 "

    Hier krijg ik "geschreven" opmerkingen en in de sterrenslag een waardering "slecht".

    Het had misschien beter geweest om de leden van BD en jullie hadden de beperking kunnen opleggen, alleen betalende leden, eerst even hun mening kunnen vragen en dan pas tot een beslissing over gaan om een test te doen.

    Uiteraard had dit ook tot contraversies geleid, maar dan had de directie van deze site even tijd gehad om erover na te denken.

    Nu wordt alles maar in je strot geduwd. Als betalend lid of laat het op zijn Armanies zeggen, als kleine aandeelhouder voel ik me bedrogen.

    Voor mij hoeven die sterretjes niet, je kan er toch alle kanten mee op. Liever de commentaar van de mensen, zowel positief als negatief, want daar heb ik al veel van geleerd.

    Comment


    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
      Hier krijg ik "geschreven" opmerkingen en in de sterrenslag een waardering "slecht".
      Ik denk (zo doe ik toch) dat degenen die de tijd nemen om gefundeerd en zinnig commentaar te leveren die sterretjes gewoon niet gebruiken. Als ik een foto niet goed vind, of als een goede foto mijn ding niet is, dan geef ik gewoon geen commentaar.

      En als de bedoeling van de sterretjes was een zekere "drempel" in te bouwen, dan schiet het systeem zijn doel ver voorbij, zoals dit voorbeeld maar weer eens aantoont.

      Comment


      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
        Met alle respect,

        Maar voor mij lijkt dit systeem ook niet helemaal te werken.

        Klein voorbeeldje:" http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=117314 "

        Hier krijg ik "geschreven" opmerkingen en in de sterrenslag een waardering "slecht".

        Het had misschien beter geweest om de leden van BD en jullie hadden de beperking kunnen opleggen, alleen betalende leden, eerst even hun mening kunnen vragen en dan pas tot een beslissing over gaan om een test te doen.

        Uiteraard had dit ook tot contraversies geleid, maar dan had de directie van deze site even tijd gehad om erover na te denken.

        Nu wordt alles maar in je strot geduwd. Als betalend lid of laat het op zijn Armanies zeggen, als kleine aandeelhouder voel ik me bedrogen.

        Voor mij hoeven die sterretjes niet, je kan er toch alle kanten mee op. Liever de commentaar van de mensen, zowel positief als negatief, want daar heb ik al veel van geleerd.
        Hmm, niet echt een goed voorbeeld hé. Der staan nog maar twee waarderingen en 4 reply's. De topic is nog maar enkele uren aangemaakt. Hoe kan de dan al een goed beeld krijgen? Voor ieder voorbeeld dat het niet zou werken, kan ik er ook wel eentje geven dat perfect klopt.

        Wat betreft de andere opmerkingen, waarom denk je dat een poll dit systeem bij voorbaat al zou afgekeurd worden? Omdat in deze topic een aantal leden héél hard roepen dat ze tegen zijn? Vergeet de "stille meerderheid" niet! Voor veel forumleden zou het ook moeilijk zijn te kiezen voor een systeem dat ze niet kennen. Nu er een testperiode loopt (oh ramp!) weet iedereen beter wat er te wachten staat en kan zijn/haar opmerkingen kwijt. En daar wordt rekening mee gehouden. Er wordt dus niets in iemand zijn strot geduwd
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Eveneens met alle respect,

          Een testperiode is om te testen. Alleen, en hier lijkt het jammer genoeg mis te gaan, valt of staat een test met de personen die er mee werken, iedereen die op het forum actief is dus. Als het niet gebruikt wordt zoals de mogelijkheden toe laten, kan er nooit een eerlijke evaluatie plaatsvinden, helemaal niet als er (eventueel) gesaboteerd wordt door expres iedereen 5 sterren of 1 ster te geven. Vooraf ben ik er ook geen voorstander van maar ik zie wel mogelijkheden om Showcase (weer) te maken waarvoor het bedoeld is. Simpelweg door een eerlijke waardering te geven via het sterrensysteem. Worden die maar sporadisch gegeven (en/of erger nog alleen maar door personen die het systeem (eventueel) saboteren), krijg je nooit een evenwichtig, eerlijk beeld. Hoe meer waarderingen via het systeem op een foto gegeven worden, hoe evenwichtiger/eerlijker het beeld wordt (simpel rekenkundige regel voor het gemiddelde, hoe meer parameters hoe minder invloed een uitschieter heeft) en krijg je idd die schifting die denk ik vrijwel iedereen graag ziet, nl. dat de TSers die foto's posten die (regelmatig) beoordeeld worden met 1 of 2 sterren, zich eens achter de oren gaan krabben en hun post toch maar de volgende keer in discussie of discussie extra gaan posten om te kijken wat er nu eigenlijk mis is met hun foto's.
          Laten we het systeem een eerlijke kans geven.

          Feedback blijft natuurlijk altijd welkom want ik (en met mij anderen) zien ook wel dat het systeem niet helemaal perfect is .

          Groetjes X.

          Comment


          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Vergeet de "stille meerderheid" niet!
            De stille, anonieme meerderheid die nooit reageert op een foto als hun naam er bij moet. Die meerderheid die er voor zorgt dat een foto 300 keer bekeken wordt met drie reacties tot gevolg ? Die meerderheid die zich dan verdedigd met de opmerking : ik ken er niet zoveel van om een gegronde commentaar te kunnen geven maar voor wie dit gebrek aan kennis blijkbaar geen beletsel is om vlot met sterren te zwaaien ? Het gaat heus niet over deze ene foto. Beauceron staat hier al met drie foto's, waarvan twee de beoordeling hebben slecht en één middelmatig. En zoals ik al eerder aanhaaldde, hij heus alleen niet. Een hele serie door mij ten zeerste gewaardeerde fotografen komen hier niet boven de middelmaat uit. Misschien heb ik gewoon slechte smaak ? Het gaat hier niet over staan roepen, het gaat hier over pure onvrede om de gevolgen van wat dit sterrensysteem aanricht. Een goed jaar geleden ben ik BD beginnen volgen om dan na een paar maanden te registreren en zelf aan het posten te gaan. En het is door de opmerkingen en raadgevingen van mensen wiens werk hier nu afgekraakt wordt dat ik stilaan vorderingen maak.
            Het is maar een forum lees je soms, maar een mens wordt er niet vrolijker van als je ziet dat de gemoedelijke, bijna familiale sfeer van een jaar terug op korte tijd omslaat en alsmaar bitsiger wordt. En waar ligt de oorzaak ? Niet bij de forumleiding, niet bij de leden die hier mss staan te "roepen", niet bij de mods die er waarschijnlijk ook stilaan het noorden bij verliezen. Nee, de oorzaak ligt mijn inziens bij de mogelijkheid die dit systeem biedt om aan de hand van de sterren en de formulering waarvoor ze staan, beschermd door de anonimiteit, frustaties en en kritieken te revancheren op mensen die zich hiertegen niet kunnen verdedigen.
            fotosite

            Comment


            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Beauceron staat hier al met drie foto's, waarvan twee de beoordeling hebben slecht en één middelmatig. En zoals ik al eerder aanhaaldde, hij heus alleen niet. Een hele serie door mij ten zeerste gewaardeerde fotografen komen hier niet boven de middelmaat uit. Misschien heb ik gewoon slechte smaak ?
              Laten we even volledig zijn, ja? Beauceron staat nu met zeven gewaardeerde foto's. Eén daarvan staat nu als slecht gewaardeerd, twee goed met vier sterren, en vier middelmatig. Geen scheefgetrokken situaties als je het mij vraagt. Maar alleen het slechte eruit filteren en de goede "vergeten" is wel zo gemakkellijk om een standpunt te verdedigen. Zoals ik al eerder schreef, we kunnen hier blijven doorgaan met goede en slechte voorbeelden aanhalen. Dat is niet de opzet van deze topic.
              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Het gaat hier niet over staan roepen, het gaat hier over pure onvrede om de gevolgen van wat dit sterrensysteem aanricht. Een goed jaar geleden ben ik BD beginnen volgen om dan na een paar maanden te registreren en zelf aan het posten te gaan. En het is door de opmerkingen en raadgevingen van mensen wiens werk hier nu afgekraakt wordt dat ik stilaan vorderingen maak.
              Het is maar een forum lees je soms, maar een mens wordt er niet vrolijker van als je ziet dat de gemoedelijke, bijna familiale sfeer van een jaar terug op korte tijd omslaat en alsmaar bitsiger wordt. En waar ligt de oorzaak ? Niet bij de forumleiding, niet bij de leden die hier mss staan te "roepen", niet bij de mods die er waarschijnlijk ook stilaan het noorden bij verliezen. Nee, de oorzaak ligt mijn inziens bij de mogelijkheid die dit systeem biedt om aan de hand van de sterren en de formulering waarvoor ze staan, beschermd door de anonimiteit, frustaties en en kritieken te revancheren op mensen die zich hiertegen niet kunnen verdedigen.
              Nounou, en dat op de drie dagen dat deze test nu loopt reeds deze zware vaststellingen doen lijkt me eerlijk gezegd wat overdreven.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Hmm, niet echt een goed voorbeeld hé. Der staan nog maar twee waarderingen en 4 reply's.
                Heu, mis ik iets ??? Kan je als gewoon gebruiker dan zien hoeveel maal er 'sterren' werden toegediend voor een topic ?
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                  Heu, mis ik iets ??? Kan je als gewoon gebruiker dan zien hoeveel maal er 'sterren' werden toegediend voor een topic ?
                  Greetz, Kariboe
                  gewoon met de muis er effe bovenstaan...
                  -=- Light is the key...

                  Comment


                  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                    gewoon met de muis er effe bovenstaan...

                    Ik ben een uil !!! Bedankt hoor !
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe

                      Ik ben een uil !!! Bedankt hoor !
                      Greetz, Kariboe
                      En dat voor iemand uit het Kortrijkse
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                        Het is maar een forum lees je soms, maar een mens wordt er niet vrolijker van als je ziet dat de gemoedelijke, bijna familiale sfeer van een jaar terug op korte tijd omslaat en alsmaar bitsiger wordt. En waar ligt de oorzaak ? Niet bij de forumleiding, niet bij de leden die hier mss staan te "roepen", niet bij de mods die er waarschijnlijk ook stilaan het noorden bij verliezen. Nee, de oorzaak ligt mijn inziens bij de mogelijkheid die dit systeem biedt om aan de hand van de sterren en de formulering waarvoor ze staan, beschermd door de anonimiteit, frustaties en en kritieken te revancheren op mensen die zich hiertegen niet kunnen verdedigen.
                        Hmmm, misschien wel Elsan, maar wordt dit hele sterrensysteem niet een beetje teveel eer toegewezen. Het onheus behandelen van sommige forummembers/mods door sommige forummembers/mods zal altijd wel aanwezig zijn - sterren of geen sterren. Het forum is een afspiegeling van onze huidige maatschappij, met de leuke en mooie kantjes en ook met zijn zielige en kleinmenselijke kantjes.
                        Akkoord, ik vind die sterren ook maar niets, voor mij blijven de de antwoorden en de (eerlijke) kritieken de juist waardemeter... Maar laten we even kalm afwachten - uiteindelijk zal blijken (denk ik) dat de sterren een grijs en weinig zeggend gemiddelde zullen voorstellen : veel "drieën en vieren".
                        Respectvol, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                          En dat voor iemand uit het Kortrijkse
                          Haha Pendragon, zoete weerwraak - knap hoor. De stand is 1-1
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            Hmmm, misschien wel Elsan, maar wordt dit hele sterrensysteem niet een beetje teveel eer toegewezen.
                            Da's waarschijnlijk nog de verstandigste benadering van het hele gedoe.
                            fotosite

                            Comment


                            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                              Het gaat hier niet over staan roepen, het gaat hier over pure onvrede om de gevolgen van wat dit sterrensysteem aanricht.
                              Juist, en ik blijf maar steeds met de vraag zitten of met dit sterrensysteem de hoofdbestaansreden van Showcase niet teniet gedaan wordt. 't is al herhaaldelijk aangehaald, 't staat overduidelijk in de forumrichtlijnen van Showcase, dit onderdeel is bedoeld voor diegenen die niet op zoek zijn naar een beoordeling, maar gewoon het werk dat zijzelf goed vinden willen tonen. Punt.
                              Als je hieraan wil sleutelen - en het mag dan nog in een testfase zijn - dan zijn de gevolgen heus wel verstrekkender dan wat ik in de eerste post van dit topic meen begrepen te hebben als reden van invoeren van dit systeem.

                              Maar goed, de crew en moderatoren zijn straks wellicht wijs genoeg om niet te geloven dat de zwijgende massa instemt met dit sterrensysteem en de paar roepers hier maar een onbeduidende minderheid zijn. Laat hun oordeel het juiste zijn en de toekomst van BD ten goede komen.
                              DigiCam

                              Comment


                              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                                Da's waarschijnlijk nog de verstandigste benadering van het hele gedoe.
                                Neen serieus. Ik ben net eventjes naar de eerste pagina gaan kijken van het "dierenforum" en ben eventjes vlug aan het tellen geslagen...
                                Niet gekwoteerd = 2
                                1 ster = 0
                                2 sterren = 3
                                3 sterren = 9
                                4 sterren = 11
                                5 sterren = 1
                                Behoorlijk vlak he. En wat nog meer is : hoe meer kwoteringen er worden gegeven, hoe zachter (lees minder extreem) de kwotering wordt.
                                Daarom relativeer ik de waardebepalende van die sterren enorm, maar om ze nu met alle zonden van Egypte te beladen en te gaan dreigen met vaandelvlucht en dies meer .
                                Greetz, KAriboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X