Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    Oorspronkelijk geplaatst door servo
    De ZIEL van BD zal ten onder gaan door deze extra functie!
    Jaren heeft BD de stuwende kracht geweest voor beginnende en gevorderde amateurfotografen en of fotografen.
    Dus elke foto die je nu plaatst is al een wedstrijd op zich!
    De leerzame en opbouwende kritieken zullen plaats moeten maken voor een sterretje?
    Doen jullie geen "marktonderzoek"?
    Ga eens naar de forums waar ze dit wel toepassen, of toegepast hebben. Je ziet daar steeds hetzelfde.
    Bepaalde personen posten iets en krijgen dadelijk, en van bijna steeds dezelfde personen een hoge score. De rest blijft gewoon in de kou staan!
    Andere forums stoppen met die ****, hier beginnen ze met die ****!
    Ik volg je redenering Servo.
    Maar nu is dat ook zo, dat sommige posters met hun foto's veel replys krijgen en anderen niet. Dat is altijd en overal zo geweest.
    Fotografen maken "waw" foto's en hebben veel bijval.
    Anderen maken foto's die een beetje moeilijker liggen en krijgen minder reply's of worden ze soms ontdekt als fotografen met een persoonlijke stijl.

    Als we als BD'ers ook naar de "mindere" (in onze ogen) foto's kijken. En het aandurven om te vertellen waarom we maar 1 ster gegeven hebben.
    En als we de moeite doen om te vertellen aan de poster wat er aan de foto beter kan om een sterretje of twee of drie hoger te gaan dan is dat nieuwe systeem een uitdaging voor beginnende fotografen om het beter te doen.
    En dan is de ziel van BD er terug.

    imho
    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Hehe, da's nu eens een baanbrekend initiatief!!!
      Laat ons hopen dat er in eer en geweten gestemd wordt, en niet op de man af.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Bestaat de mogelijkheid niet om er voor te zorgen dat je geen twee keer dezelfde foto waardeert ? Of minstens kunt zien dat je al een waardering gegeven hebt ? Ik betrap er me zelf op dat ik na een half uur al begin te twijfelen of ik daar nu al op geklikt heb of niet
        fotosite

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          Bestaat de mogelijkheid niet om er voor te zorgen dat je geen twee keer dezelfde foto waardeert ? Of minstens kunt zien dat je al een waardering gegeven hebt ? Ik betrap er me zelf op dat ik na een half uur al begin te twijfelen of ik daar nu al op geklikt heb of niet
          Dat zal je heel snel te weten komen. Je krijgt er een melding over:

          According to our records you have already voted on this thread. Changing votes is not allowed.

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Oorspronkelijk geplaatst door peter
            Dat zal je heel snel te weten komen. Je krijgt er een melding over:
            Ah, oké
            fotosite

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Ik heb hier toch nog een vraagje bij.

              Wat bij het posten van meerdere foto's in 1 topic? Als er bv 3 foto's staan en je vindt hiervan 1 foto's schitterend en de 2 andere zijn erbarmelijk slecht (volgens jou). Wat dan?

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                De mogelijkheid moet geboden worden aan de inzenders om als of niet te kiezen voor een waardring met de *****. Zoals steeds moet het de auteur zijn die bepaald of er ***** mogen komen of niet.


                MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ptah_be
                  Ik heb hier toch nog een vraagje bij.

                  Wat bij het posten van meerdere foto's in 1 topic? Als er bv 3 foto's staan en je vindt hiervan 1 foto's schitterend en de 2 andere zijn erbarmelijk slecht (volgens jou). Wat dan?
                  Je kan in een reply nog steeds je visie formuleren en een waardering geven voor de topic.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                    Ik vind het ook zeer onpersoonlijk.
                    mijn gedacht...als je al met een sterren systeem werkt zou het niet anoniem mogen zijn, kritische opmerkingen en bedenkingen op je foto moeten kunnen, maar je zou op zijn minst de mogelijk moeten hebben ( indien je vind dat het niet terecht is ) om reply te geven.

                    groetjes JLM

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      De mogelijkheid sterren toe te kennen verandert niets aan het feit dat vaak be- of veroordeeld wordt op naam. Of zie ik het verkeerd?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                        Als we als BD'ers ook naar de "mindere" (in onze ogen) foto's kijken. En het aandurven om te vertellen waarom we maar 1 ster gegeven hebben.
                        En als we de moeite doen om te vertellen aan de poster wat er aan de foto beter kan om een sterretje of twee of drie hoger te gaan dan is dat nieuwe systeem een uitdaging voor beginnende fotografen om het beter te doen.


                        imho
                        Skitch
                        Dit is niet het opzet van Showcase !!!!!!!! Daarom vind ik het zeer bizar dat dit niet wordt gedaan/doorgetrokken in Fotodiscussie (extra)!

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Jaa?? vertel eens waarom.
                          Dit is ook maar een test om te zien hoe alles loopt.
                          Je moet ergens beginnen... om te zien wat nu best is of juist niet, daarom is jullie feedback van belang.

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                          Dit is niet het opzet van Showcase !!!!!!!! Daarom vind ik het zeer bizar dat dit niet wordt gedaan/doorgetrokken in Fotodiscussie (extra)!
                          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
                            Als we als BD'ers ook naar de "mindere" (in onze ogen) foto's kijken. En het aandurven om te vertellen waarom we maar 1 ster gegeven hebben.
                            En als we de moeite doen om te vertellen aan de poster wat er aan de foto beter kan om een sterretje of twee of drie hoger te gaan dan is dat nieuwe systeem een uitdaging voor beginnende fotografen om het beter te doen.
                            En dan is de ziel van BD er terug.
                            In andere, min of meer vergelijkbare fora is de conclusie bij dit soort dingen geweest dat het bijdraagt aan kliekjesvorming en de posting-drempel voor nieuwe fotografen (al dan niet beginners) verhoogt. Dat kan en mag mijn inziens niet de bedoeling zijn van BD.

                            De sterretjes (of cijfers of thumbs of whatever) geven hooguit aan hoe de foto conformeert aan de smaak van het beoordelend BD-publiek. Het zal, meer nog dan andere maatregelen, het afwijkende experiment opzij zetten ten faveure van een glad gepolijste fastfood stijl zonder enige kraak of smaak. Zitten we met z'n allen nu echt te wachten op het 100ste aangeklede poppetje dat "perfect" gefotografeerd is? Is dat wat "de grote jongens" (m/v ) de nieuwe, juist beginnende fotograaf wil voorspiegelen?

                            //stapt van zeepkistje af

                            Last but not least, nogmaals, waarom maken we overal een wedstrijd van? Waarom moet er overal een kwaliteits-stempeltje op gedrukt worden?

                            Just my €0,02 en alles IMNSHO natuurlijk

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Een kleine illustratie : volgende topic http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=116603 krijgt niets dan lovende commentaren en heeft als waardering **, slecht dus

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Er is op dit ogenblik ook nog maar één stem uitgebracht. Dus nog niet echt relevant als waardering.

                                Comment

                                Working...
                                X