Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
    jammer, maar niet wettelijk dus....
    Idd, zelfs laten tekenen voor aansprakelijkheid helpt echt niets hoor.. De organisatie blijft altijd ten volle verantwoordelijk.
    Dus zo'n papiertje is goed als extra waarschuwing, maar helpt niets voor de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid bij ongevallen.
    Zoals ik al zei, we hebben de afgelopen jaren geluk gehad dat er nooit iets gebeurd is op een SD.
    Natuurlijk als we bv verleden jaar naar de Antwerpse Zoo geweest zijn, was dit idd wel even anders...Daar was het gewoon allemaal samen binnen en dan ieder voor zich. Daar had ik toen niet veel organisatie aan. Als daar iets gebeurd en een losgebroken leeuw peuzelt je schoonmoeder op, waren we niet verantwoordelijk. Maar da's iets heel anders dan op een privé terrein zoals Waterschei. Daar zijn wij alleen en waren wij totaal verantwoordelijk voor alles en nog wat.
    Neem van mij aan, het was er gevaarlijk in Waterschei.
    Twee foto's, die me achteraf bij 't bekijken ervan, hebben doen rillen.

    Als je goed kijkt zie je een model op de rand van de afgrond zitten. En da's hoog zulle! Als die naar beneden kwakt, kun je ze van 't beton schrapen...

    Om de mooiste foto's te maken komen sommigen wel erg dicht bij de afgrond. Enkele stenen hoeven maar te schuiven en je hebt enkele BDers minder.
    Eerst had ik hier echt geen erg in... tot ik die ramp zag ... Maar toen was het al telaat ... de BD meute was al losgebroken op 't terrein er was geen tegenhouden meer aan. Maar al bij al is het een topshooting geweest. Vele lovende woorden gekregen en dat doet deugd. Dan heb ik tenminste toch niet voor niets schrik gehad.
    Last edited by mic; 24 augustus 2005, 16:58.

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
      jammer, maar niet wettelijk dus....
      Fuck wettelijk! Dat ze wat uit hun doppen kijken hé! Zoals ik al zei iedereen weet wat de gevaren zijn en als ze willen deelnemen aan zo'n SD, dan is dat ook hun verantwoordelijkheid!


      Greetz
      Dj

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
        Fuck wettelijk! Dat ze wat uit hun doppen kijken hé! Zoals ik al zei iedereen weet wat de gevaren zijn en als ze willen deelnemen aan zo'n SD, dan is dat ook hun verantwoordelijkheid!


        Greetz
        Dj
        Tja, nu zeg je dit wel... totdat je ergens invalt en voor je leven in een rolstoel zit... En dan staan jou advocaten met gerechtsdeurwaarders aan mijn deur om jou ziekenhuiskosten te betalen. Of ga je dan ook zeggen. Nee, ik betaal alles zelf wel en verkoop mijn eigen huis of dat van m'n ouders wel?
        Neenee, zulke zaken zijn niet om mee te lachen.

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Oorspronkelijk geplaatst door mic
          Tja, nu zeg je dit wel... totdat je ergens invalt en voor je leven in een rolstoel zit... En dan staan jou advocaten met gerechtsdeurwaarders aan mijn deur om jou ziekenhuiskosten te betalen. Of ga je dan ook zeggen. Nee, ik betaal alles zelf wel en verkoop mijn eigen huis of dat van m'n ouders wel?
          Neenee, zulke zaken zijn niet om mee te lachen.

          Nja denk sowieso geen modellendagen meer te doen... Veel te hectisch naar mijn gedacht, geef mij maar één goeie fotograaf met een toffe locatie of studio en een goeie camera! 'k Ben vlug content (Eigenlijk niet, hé Tom )


          Daarbij ga ik sowieso niet aan diejen afgrond gaan staan.... 'k Zin nie zot

          Je mag het lot ook niet uitdagen hé....

          Greetz
          Dj

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Na het horen dat de mijngidsen(sic) niet zouden komen opdagen die iedere groep zou begeleiden van begin tot einde, de shoot niet had mogen doorgaan, ook ik heb in de 2 aardsgevaarlijke en normaal gesloten gebouwen met afgrijzen gezien hoe sommige modellen en fotografen zo in hun werk opgingen, dat ze zelf niet meer beseften dat ze levensgevaarlijk bezig waren.

            Zonder overdrijven, het is een prachtige shoot geweest, gezellig zoals altijd, maar het gevaar was daar letterlijk overal, en zoveel volk, maar... het is godzijdank goed afgelopen!

            U & ik hebben echt geluk gehad, maandagochtend besefte ik maar echt aan welke mogelijke ramp we daar ontsnapt waren(met zo een bende), dit zowel als deelnemer maar zeker als mede organisator van de 'security' nog wel.

            Je organiseerd of je helpt mee om een SD te laten doorgaan, je gaat er helemaal in op, maar ook ik heb dit aspect in het verleden over het hoofd gezien.

            Beschamend, maar opgelucht trek ik er met mijn les uit!

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Na het lezen van oa 'WAT HAD KUNNEN GEBEUREN" het volgende verhaaltje voor de ontspanning


              Vijf ochtenden per week ontwaakt hij met een gigantische ochtendpaal. Zet zijn grote blote poten op het koude zeil, rekt zich uit en gaapt grijnzend. Tinus Teer maakt zich op om naar zijn baas te gaan. Aan werken heeft hij een broertje dood maar aan biken niet. Tinus is een echte asfaltneuker die niet geeft om bomengroen en gras, wel om sleur, elke werkdag weer. In de ochtendspits lijkt meneer Teer nog een echte heer, maar dat is slechts uiterlijke schijn. Omdat hij slaapdronken, het lid nog niet verslapt, aan de hendels hangt, lijkt Tinus aangepast. Maar na een hele dag gezeik op kantoor en ja meneer, nee meneer, stort hij zich vol overgave in het woon-werkverkeer. Pal over de rivierbrug begint zijn blikken horizon: koektrommels op wielen zover Tinus kijken kan. Gas, gaaaas... Tinus Teer forceert een opening tussen twee hekkensluiters met kreukelzone. En raakt met zijn leren elleboog een luxe, elektrisch bediende buitenspiegel - mooi meegenomen! Met een oogje op de teller geeft de asfaitneuker gas bij, voorbij kruipen geeft geen kick. Links over de doorgetrokken streep langs de middenberm gaat het mii.....jèmmm. Een Ninja-gek op een GP Racer, type Suicide, roept het onderste in Tinus op. Broeaarrr, doet de doorgeslagen demper en heer Teer neemt nu pas echt deel aan het verkeer. Mobielen draaien schielijk naar buiten en geven ruim baan. Dan moet hij vol in de remmen voor een Goldwing IJscokar met zwiepantennes waarvan de radio zojuist de laatste filemeidingen doorgeeft. De volbeplate motor die Fiat 500 breed is, heeft zich zojuist met de luxe kofferset klemgereden. Gnagnagna. Dan maar een stukje over de vluchtstrook. Tinus Teer kan tussen een gestrande macho Four Wheel Drive en een gele praatpaal doorlaveren. Pff, dat ging maar net goed. Hij ploegt toch nog een stukje berm om en komt slingerend weer de snelweg op waar een vrachtwagen met begrenzen een gat heeft laten vallen. Dan staat de file nagenoeg stil en heer Teer krijgt trek in een peuk. Dat treft, laat die vakantieganger in zomerhemd nu zijn hand uit het raam steken om zijn sigaretje af te slaan. Ehh... af te staan, met dank! Tinus is bijna thuis en vindt het zo langzamerhand welletjes deze middag. Het laatste stuk van de filetrip lijkt in voorspoed te verrijden. Nog even. Dan doet een bestuurder met rijbewijs B plotsklaps het linkerportier open om de overvolle asbak op het asfalt te legen. Zowat op de onderbroken witte streep. Zijn mooie asfalt, zijn streep! Het wordt Tinus Teer zwart voor de motorbril. Brullend baant zijn bike zich een weg naar voren, ramt het portier dat uit de hengels wordt gerukt. Heer Teer stuitert er overheen en de weg is vrij. Hij is de file weer voorbij!

              -----

              Ik heb een spannend leven
              Last edited by Triker; 24 augustus 2005, 17:43.
              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Oorspronkelijk geplaatst door mic
                Tja, nu zeg je dit wel... totdat je ergens invalt en voor je leven in een rolstoel zit... En dan staan jou advocaten met gerechtsdeurwaarders aan mijn deur om jou ziekenhuiskosten te betalen. Of ga je dan ook zeggen. Nee, ik betaal alles zelf wel en verkoop mijn eigen huis of dat van m'n ouders wel?
                Neenee, zulke zaken zijn niet om mee te lachen.
                Het is zeker niet om over te lachen. Ik denk echter wel degelijk 3x na voordat ik zo'n terrein betreed. Voor mij was het ook niet de eerste keer dat ik in zoiets vervallen rondliep, ik ken inmiddels de gevaren. (en toch was is regelmatig op het randje te vinden, als je foto's aan het maken bent gaat je aandacht voor andere dingen soms verloren kennelijk). Ik was er echter heengegaan met de instelling dat het niet meer was als een gezamelijk bezoek aan de koolmijngebouwen. Als je met 4 man zou afspreken om daar te shooten zou je ook niet de ander aansprakelijk stellen als er iets gebeurt. Zo zag ik deze SD eigenlijk ook, alleen dan met een veel grotere groep en dan een kleine organisatie die een aantal zaken geregeld heeft. Verder moet de groep zelf zorgen dat de dag slaagt. Ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

                Dit klinkt natuurlijk leuk, maar wat Mic zegt is waar. Als door een val in een rolstoel beland en 5 operaties moet ondergaan, dan ben ik daar uiteraard voor verzekerd. Die verzekeringsmaatschappij zal echter wel zijn best gaan doen om de schade te verhalen! En die zal dan wél bij BD of bij Mic uitkomen. Da's de keerzijde aan een 'uitstapje' van dergelijke proporties.

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                Ik wacht ( met jullie) vol ongeduld op de offerte.... Maar het gaat wel degelijk om een persoonlijke ongevallen verzekering toch ? Dat een BA niet veel kost ( exact 145 euro per jaar voor gewone vzw aansprakelijkheid, dus niet de SD's) weet ik ook,maar daar zijn de mensen niks mee, daar verzeker je alleen de aansprakelijkheid van de organisatoren.
                Met een verzekering voor de aansprakelijkheid van de organisatoren ben je toch geholpen? Als bezoeker aan de SD dien je zelf in het bezit te zijn van een aansprakelijkheids en ziekenfondsverzekering. Het bezoek is dan op eigen risico, als de organisatie nalatig o.i.d. was dan komt hun aansprakelijkheid pas ten sprake.

                Als er zondag iets was gebeurt zou de organisatie inderdaad aansprakelijk zijn. Want waar waren de toegezegde mijngidsen? Juist, met zoiets kan je al fout gaan. Dit is geen punt van kritiek, de organisatie kon hier immers niets aan doen...

                Ik kan met dit laatste stukje helemaal fout zitten, maar volgens mij zit het zo in elkaar...

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                  Na het lezen van oa 'WAT HAD KUNNEN GEBEUREN" het volgende verhaaltje voor de ontspanning


                  Vijf ochtenden per week ontwaakt hij met een gigantische ochtendpaal. Zet zijn grote blote poten op het koude zeil, rekt zich uit en gaapt grijnzend. Tinus Teer maakt zich op om naar zijn baas te gaan. Aan werken heeft hij een broertje dood maar aan biken niet. Tinus is een echte asfaltneuker die niet geeft om bomengroen en gras, wel om sleur, elke werkdag weer. In de ochtendspits lijkt meneer Teer nog een echte heer, maar dat is slechts uiterlijke schijn. Omdat hij slaapdronken, het lid nog niet verslapt, aan de hendels hangt, lijkt Tinus aangepast. Maar na een hele dag gezeik op kantoor en ja meneer, nee meneer, stort hij zich vol overgave in het woon-werkverkeer. Pal over de rivierbrug begint zijn blikken horizon: koektrommels op wielen zover Tinus kijken kan. Gas, gaaaas... Tinus Teer forceert een opening tussen twee hekkensluiters met kreukelzone. En raakt met zijn leren elleboog een luxe, elektrisch bediende buitenspiegel - mooi meegenomen! Met een oogje op de teller geeft de asfaitneuker gas bij, voorbij kruipen geeft geen kick. Links over de doorgetrokken streep langs de middenberm gaat het mii.....jèmmm. Een Ninja-gek op een GP Racer, type Suicide, roept het onderste in Tinus op. Broeaarrr, doet de doorgeslagen demper en heer Teer neemt nu pas echt deel aan het verkeer. Mobielen draaien schielijk naar buiten en geven ruim baan. Dan moet hij vol in de remmen voor een Goldwing IJscokar met zwiepantennes waarvan de radio zojuist de laatste filemeidingen doorgeeft. De volbeplate motor die Fiat 500 breed is, heeft zich zojuist met de luxe kofferset klemgereden. Gnagnagna. Dan maar een stukje over de vluchtstrook. Tinus Teer kan tussen een gestrande macho Four Wheel Drive en een gele praatpaal doorlaveren. Pff, dat ging maar net goed. Hij ploegt toch nog een stukje berm om en komt slingerend weer de snelweg op waar een vrachtwagen met begrenzen een gat heeft laten vallen. Dan staat de file nagenoeg stil en heer Teer krijgt trek in een peuk. Dat treft, laat die vakantieganger in zomerhemd nu zijn hand uit het raam steken om zijn sigaretje af te slaan. Ehh... af te staan, met dank! Tinus is bijna thuis en vindt het zo langzamerhand welletjes deze middag. Het laatste stuk van de filetrip lijkt in voorspoed te verrijden. Nog even. Dan doet een bestuurder met rijbewijs B plotsklaps het linkerportier open om de overvolle asbak op het asfalt te legen. Zowat op de onderbroken witte streep. Zijn mooie asfalt, zijn streep! Het wordt Tinus Teer zwart voor de motorbril. Brullend baant zijn bike zich een weg naar voren, ramt het portier dat uit de hengels wordt gerukt. Heer Teer stuitert er overheen en de weg is vrij. Hij is de file weer voorbij!

                  -----

                  Ik heb een spannend leven
                  Als iedereen nou gewoon motor ging rijden was er ineens een stuk meer ruimte op de weg en zou Triker niet meer elke dat zijn leven hoeven wagen

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Mag ik ook eens reageren?

                    Ik denk toch dat de 'Crew' zich eens zal meten bezinnen over BD. Ik zit hier nu ongeveer 2 jaar en heb al een deel SD's kunnen meemaken (mijn eerste was de Modellendag in Mol (ook zo eentje met een venijnige staartje )), eigenlijk veel te weinig naar mijn zin maar daar zitten jullie voor niks tussen . Verleden jaar zijn er een aantal SD's georganiseerd speciaal voor de VZW-leden (ook zonder verzekering? ) en dat deed me vooral overhellen naar het betalen van het lidgeld.
                    Nu zeggen jullie zelf dat het lidgeld vooral voor de site en het forum is en dat die SD's maar een leuk aanhangsel zijn. Dan stel ik mij toch zeer de vraag naar het nut van het betalen van het lidgeld, hoor. Al die andere forumbezoekers hebben evenveel rechten en mogelijkheden als een vzw-lid zonder 1 cent te betalen. (En het forum of de site enkel voor vzw'ers maken is ook iets dat niet zal werken)

                    Let op, ik weet ook wel dat er een pak kosten in de site en zijn forum kruipen en evenzeer een hele hoop werk maar ik zou zeker niet de toegevoegde waarde onderschatten van de SD's en deze in het vervolg beter omkaderen en inderdaad, waarom niet, gaan naar een systeem dat men lid moet zijn om aan een SD te kunnen deelnemen (of anders extra kosten moet betalen) zoals hierboven al gezegd. Anders denk ik dat de SD's nog een kort leven beschoren zijn en dat, als die hier verdwijnen, het forum en de site ook een groot stuk van hun bekoring (en bezoekers) gaan verliezen.
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                      Na het horen dat de mijngidsen(sic) niet zouden komen opdagen die iedere groep zou begeleiden van begin tot einde, de shoot niet had mogen doorgaan, ook ik heb in de 2 aardsgevaarlijke en normaal gesloten gebouwen met afgrijzen gezien hoe sommige modellen en fotografen zo in hun werk opgingen, dat ze zelf niet meer beseften dat ze levensgevaarlijk bezig waren.

                      Zonder overdrijven, het is een prachtige shoot geweest, gezellig zoals altijd, maar het gevaar was daar letterlijk overal, en zoveel volk, maar... het is godzijdank goed afgelopen!

                      U & ik hebben echt geluk gehad, maandagochtend besefte ik maar echt aan welke mogelijke ramp we daar ontsnapt waren(met zo een bende), dit zowel als deelnemer maar zeker als mede organisator van de 'security' nog wel.

                      Je organiseerd of je helpt mee om een SD te laten doorgaan, je gaat er helemaal in op, maar ook ik heb dit aspect in het verleden over het hoofd gezien.

                      Beschamend, maar opgelucht trek ik er met mijn les uit!
                      TB, met alle respect kerel, maar dit is BS. Je had op dat moment samen met de andere "Security" mensen kunnen zorgen dat jullie ZELF op de 2 gevaarlijkste plaatsen stonden (ja er waren er maar 2) gedurende de dag. In plaats daarvan ging je liever met den hoop mee tijdens deze SD had ik de indruk.

                      Als je zelf even initiatief had genomen, dan had 1 "security" lid boven in het laatste gebouw plaats genomen, en een ander in het andere gebouw zodat er WEL DEGELIJK toezicht was .....

                      Deze post mag mss als een verrassing overkomen, maar de manier waarop JIJ mij maandag de les hebt gespeld duld ik niet, dat zal je wel gehoord hebben aan mijn reactie. Ik ben danig van je geschrokken kerel, zodanig hard dat ik eigenlijk niet meer van zin was om hier nog te vertoeven .....

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
                        Als iedereen nou gewoon motor ging rijden was er ineens een stuk meer ruimte op de weg en zou Triker niet meer elke dat zijn leven hoeven wagen
                        Hahahahaa. lol Ik ben helemaal voor, weg met al die file leed
                        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                          TB, met alle respect kerel, maar dit is BS. Je had op dat moment samen met de andere "Security" mensen kunnen zorgen dat jullie ZELF op de 2 gevaarlijkste plaatsen stonden (ja er waren er maar 2) gedurende de dag. In plaats daarvan ging je liever met den hoop mee tijdens deze SD had ik de indruk.

                          Als je zelf even initiatief had genomen, dan had 1 "security" lid boven in het laatste gebouw plaats genomen, en een ander in het andere gebouw zodat er WEL DEGELIJK toezicht was .....

                          Deze post mag mss als een verrassing overkomen, maar de manier waarop JIJ mij maandag de les hebt gespeld duld ik niet, dat zal je wel gehoord hebben aan mijn reactie. Ik ben danig van je geschrokken kerel, zodanig hard dat ik eigenlijk niet meer van zin was om hier nog te vertoeven .....
                          Euh Tom, ben jij als organisator niet de aangwezen persoon om de security op dat moment op de juiste plaats of plaatsen te wijzen? Tenslotte kennen jullie als organisatie de locatie beter dan de 'security'

                          Ik ken vele mensen wel persoonlijk van BD, waaronder ook jullie waarover dit verhaal gaat. Het is heel simpel, haal adem, in en uit..... !! Het is zo makkelijk als het leven kan zijn. Maak van een mug geen olifant en geniet
                          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Oorspronkelijk geplaatst door Triker
                            Het is zo makkelijk als het leven kan zijn. Maak van een mug geen olifant en geniet
                            Dat probeer ik nu al heel de tijd te zeggen!

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Tom, ik weet natuurlijk niet wat er gezegd is tussen jou en Teddy-bear.
                              Ok, maar daarom ga je toch niet van Bd wegblijven?
                              Ik ben hier op dit forum al zo dikwijls op m'n tenen getrapt en ik zit hier nog. Mij krijgen ze hier nog niet buiten.
                              Ik ken jou en ik ken Teddy en ik zou geen van de twee willen missen op BD. Dus aub neem geen overhaast besluit om dit forum te verlaten door één incident.

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Oorspronkelijk geplaatst door mic
                                Tom, ik weet natuurlijk niet wat er gezegd is tussen jou en Teddy-bear.
                                Ok, maar daarom ga je toch niet van Bd wegblijven?
                                Ik ben hier op dit forum al zo dikwijls op m'n tenen getrapt en ik zit hier nog. Mij krijgen ze hier nog niet buiten.
                                Ik ken jou en ik ken Teddy en ik zou geen van de twee willen missen op BD. Dus aub neem geen overhaast besluit om dit forum te verlaten door één incident.
                                Mic, het feit dat ik dit post bewijst dat ik toch niet van plan ben weg te blijven.

                                Comment

                                Working...
                                X