Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja
    Wij zijn de eersten om te stellen dat de Belgiumdigital-VZW werking niet altijd loopt zoals het zou kunnen. Door omstandigheden is het nu zo dat veel werk door enkelingen moet gedaan worden.
    Die hebben zich dan ook op de kerntaken toegelegd, zodat deze op zijn minst correct werden vervuld. We hebben nu een zeer performant forum en een volledige vernieuwde site die daar het resultaat van zijn.

    Van alle geplande activiteiten zijn er inderdaad te weinig doorgegaan.

    Wat de organisatie van SD's betreft is de vzw tot nu toe nooit betrokken partij geweest.
    Steeds hebben leden en niet leden van Belgiumdigital die dagen georganiseerd.
    Alleen de Algemene Vergaderingen en de Belgiumdigital-dagen werden door Belgiumdigital zelf georganiseerd.
    Wel hebben we altijd - en met plezier overigens - het logo en de naam van Belgiumdigital laten gebruiken voor deze private organisaties.
    Heel vaak heeft iemand van het bestuur even contact opgenomen met de organisatoren om te vragen of alles vlot liep, of er hulp nodig was. Meestal was er geen hulp nodig.
    Shootings, zoals aangekondigd in het SD-forum zijn dus steeds een organisatie van privé personen.

    Dat er geen verzekering is afgelsoten klopt. De verklaring hiervoor is eenvoudig: de premie is haast onbetaalbaar (dat is onderzocht) en het zou aan de organisatie zeer hoge eisen stellen.
    Bovendien nemen aan een SD heel wat niet-VZW leden deel ...
    Dus op vlak van verzekeringen stelt zich een dubbel probleem: enzerijds de prijs en anderzijds de risico's ( de mijn van Waterschei krijg je nooit verzekerd aan een aanvaardbare prijs).

    Daarenboven wordt het wel moeilijk als organistoren van een SD in naam van Belgiumdigital invoerders rechtstreeks contacteren: het bestuur heeft namelijk een strategie en afspraken naar invoerders toe en een verantwoordelijke voor de contacten met deze firma's; dit schept enkel verwarring.

    Dat mensen en sommige websites zich exclusief toeleggen tot modellenfotografie is hun goed recht. Alleen kunnen we ons niet van de indruk ontdoen dan in dit geval duidelijk een poging werd gedaan om de naam Belgiumdigital te gebruiken. Belgiumdigital heeft steeds tot doel voor iedereen open te staan.

    Dat VZW-leden (en niet leden) shootings organiseren en daarbij de naam en het logo van Belgiumdigital gebruiken hebben we als bestuur altijd toegelaten.
    Als hierdoor Belgiumdigital zelf echter in het geding dreigt te komen dan moeten we ons over deze houding opnieuw beraden ...

    Jaja
    Jaques ?????
    Waar hebt jij gezeten? Hebben ze je wakker gemaakt?
    Ge hebt niet goed gevolgd zekers? Het is alsof je nu ineens uit de lucht komt vallen?
    Alé, alé, makker, niet onozel doen he? Zo ken ik je helemaal niet?
    Jij en zeker jij zou beter moeten weten!
    Of is dit weer zo'n opgesteld formeel, goed doordacht gedicteerd briefke?
    Nu begin ik toch stilletjes te twijfelen hoor!
    citaat:Daarenboven wordt het wel moeilijk als organistoren van een SD in naam van Belgiumdigital invoerders rechtstreeks contacteren: het bestuur heeft namelijk een strategie en afspraken naar invoerders toe en een verantwoordelijke voor de contacten met deze firma's; dit schept enkel verwarring.
    Wij in naam van BelgiumDigital verenigingen contacteren??? WAAR heb ik dat nog gehoord??? Oeps er komt iets bovendrijven he?
    Ik zeg het nu ongezouten! Jullie vragen erom he?
    Wij, de organisatie van de Shooting Waterschei hebben NOOIT iemand of een firma benaderd als BelgiumDigital. NOOIT. Heb ik ook in een mail naar Peter gestuurd. Als hij zegt van wel? ooo dan is er ****** aan de knikker manne! Goed, ik zal alle mails op 't forum gooien. Dan kan iedereen ze lezen?
    En zeker van jou verwacht ik niet zulke onzin! Nee, dit is BD ONWAARDIG!
    In naam van BD iemand contacteren? Seffens gaan ze nog zeggen dat we Canon gevraagd hebben om voor BD iets te doen?
    Weet je wel naar wat jij het nu laat uitschijnen?
    Dat jullie precies iets van die firma's krijgen en wij 't niet mogen weten... Het moest maar eens uitkomen.
    Wel beste vrienden. DAT kan me niet schelen of jullie er iets voor krijgen.
    Maar kom hier aub geen heilige pastoor uithangen he? Zo ken ik je helmaal niet! En dit meen ik.
    Ik wou hier eerst niets van vermelden in dit forum.. Maar als ze mijn mond openbreken, krijg je hem niet meer toe! ( da's schoon gezegd he?)
    Dat het niet altijd goed loopt op een vzw weet ikzelf ook wel. en dat mag, mensen maken fouten en ikzelf ben de eerste om te zeggen dat ik fout ben.
    Ik zit zelf in het bestuur van twee vzw's en weet dus zeer goed wat er binnenkomt en buitengaat en dat het soms moeilijk is om alles op wieltjes te laten lopen.
    Maar daar ging het niet om.
    Jullie verdraaien weer de boel.

    Dat VZW-leden (en niet leden) shootings organiseren en daarbij de naam en het logo van Belgiumdigital gebruiken hebben we als bestuur altijd toegelaten.
    Wij mogen het "logo" gebruiken? Ewel potverdorie, is dat niet normaal? We zijn toch allemaal leden van BD en doen dit voor BD leden.
    Waarom ik een Sd inricht? Wel, gewoon om de BDers een plezier te doen. Omdat het keitoffe mensen zijn en ik graag op dit forum vertoef. Ik verdien er geen cent aan, integendeel het kost ons nog geld ook? Dat had je niet verwacht he? Dat wij in Waterschei nog geld hebben moet bijleggen?
    We zijn weken dagelijks met deze Sd bezig enkel en alleen voor de leden. Ik was zelfs tegen een bokaal op de inschrijvingstafel voor geld!
    Dan zeg jij dat we het "logo" mogen gebruiken????
    Weet je wat ik gedaan heb? Ik had hele mooie wegwijzers met "JULLIE logo" op, om de leden naar de SD te wijzen.
    Wel na de SD om 9.30 uur heb ik al deze mooie "logo" wegwijzers in de container gekiepert.
    Ik zal jullie "logo" nooit meer gebruiken.
    Godver., het "logo" gebruiken? man, man zwijg, want je weet niet waar ge mee bezig zijt!
    Ik zeg nogmaals. Dit antwoord komt niet van jou, Jaja, dat geloof ik nooit. Zo ken ik je niet.
    Vroeger, was het dan toch anders, of vergis ik me weer?
    Ik hoop nu maar één zaak , dat je die onzin die je nu gescherven hebt, snel aanpast of verwijdert. Het "logo" mogen gebuiken? Voor wie doen we al dat werk? Om der rijk van te worden? Alstebieft zeg?
    Wie gaat al dat vrijwilligerswerk voor 't forum nog doen? als wij (de leden) er niet waren? jullie??? De crew?
    Ik hoop zeker dat dit een agendapunt is binnen veertien dagen op de algemene vergadering.
    Het logo mogen gebuiken... man, man,man...
    Denk eens vijf minuten na.. Wie heeft dit "logo" groot gemaakt? aaa, juist ja, nie aan gedacht he?
    Nu ga ik zwijgen, want anders zeg ik dingen, die hier niet thuis horen op zo'n fijn forum met dit BD "logo"

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Maakt u keer niet dik mic, teddy is dat al

      Laat dat hier keer allemaal beetje bezinken en dan RUSTIG alles PRIVE uitbabbelen. Het is niet tof voor de BD'ers hier jullie zo te zien bekvechten over wie er gelijk heeft en wie wat gedaan heeft...

      Doe keer als grote mensen!

      Greetz
      Dj

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Aan alle mensen die mailtje, smskes, telefoontjes enz sturen.
        BEDANKT voor de steun.
        Dit appreciëer ik zeer! Het is echt een hart onder de riem.
        Maar ik kan ze onmogelijk allemaal beantwoorden he?
        Niet kwaad zijn als ik geen replay geef he? Dit is helaas onmogelijk. Ik wist niet, echt niet, dat ik zoveel fijne vrienden had... Zelfs van mensen die ik van haar noch pluim ken. snik..
        Bedankt, het zal wel allemaal in orde komen, zoals altijd.
        Maar helaas, zoals ik in Waterschei al zei: ik richt echt geen SD's meer in, hoezeer jullie 't ook zouden willen.
        Mercikes.

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
          Maakt u keer niet dik mic, teddy is dat al

          Laat dat hier keer allemaal beetje bezinken en dan RUSTIG alles PRIVE uitbabbelen. Het is niet tof voor de BD'ers hier jullie zo te zien bekvechten over wie er gelijk heeft en wie wat gedaan heeft...

          Doe keer als grote mensen!

          Greetz
          Dj
          Wil ik ook.. Maar zoals ik je in Waterschei al zei...
          Wat als er iets gebeurt was en bv jij was in een kuil gevallen?
          Waar waren de grote mensen dan?

          Het gaat er niet om wie gelijk heeft.. ik zou maar al te graag ongelijk hebben!
          Het gaat erom dat het fout loopt en dat er iets moet gebeuren voor het echt fout loopt.. Als je snapt wat ik bedoel

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Oorspronkelijk geplaatst door mic
            Wil ik ook.. Maar zoals ik je in Waterschei al zei...
            Wat als er iets gebeurt was en bv jij was in een kuil gevallen?
            Waar waren de grote mensen dan?
            Beter uitkijken hé... Daarbij waren er iedere keer genoeg mensen bij om iets te voorkomen of behelpen...

            We kunnen thuis ook van de trap vallen hé lieverd! het is onze keuze om daar te komen in Waterschei, we moesten niet hé... We wisten dat het er gevaarlijk kon zijn!

            Greetz
            Dj

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
              Beter uitkijken hé... Daarbij waren er iedere keer genoeg mensen bij om iets te voorkomen of behelpen...

              We kunnen thuis ook van de trap vallen hé lieverd! het is onze keuze om daar te komen in Waterschei, we moesten niet hé... We wisten dat het er gevaarlijk kon zijn!

              Greetz
              Dj
              Ik wou dat alle mensen op de wereld zo lief waren als jij!
              Dan had ik me afgelopen zondag geen zorgen moeten maken.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Oorspronkelijk geplaatst door mic
                Ik wou dat alle mensen op de wereld zo lief waren als jij!
                Dan had ik me afgelopen zondag geen zorgen moeten maken.

                No prob, zo toon ik ook keer mijn lieve kant, voor degene die hem nog niet gezien hadden zondag

                Hé ajuin

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                  No prob, zo toon ik ook keer mijn lieve kant, voor degene die hem nog niet gezien hadden zondag

                  Hé ajuin
                  Ooo, heb jij nog een andere kant? nie gezien...
                  neen, het was plezant, idd en bedankt voor de medewerking zondag.

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                    Wij zijn de eersten om te stellen dat de Belgiumdigital-VZW werking niet altijd loopt zoals het zou kunnen. Door omstandigheden is het nu zo dat veel werk door enkelingen moet gedaan worden.

                    Jaja
                    <geknipt>

                    Een en ander was me niet duidelijk. Ik meen het nu te begrijpen: BD distantieert zich van de SD omwille van het veiligheidsrisico. Zuiver legaal gezien hebben ze gelijk: ik heb me er ook vragen rond gesteld, want inrichters zijn altijd verantwoordelijk als er een vergoeding wordt gevraagd. De verzekering voor de risico's van een vzw is echter niet zo hoog als hier gesuggereerd wordt (ik beheer zelf ook 2 vzw's).

                    Dat is de formele zijde. Er is er ook een andere.
                    Mic, Tom, Umco, Lut, Teddy-Bear en de anderen die de SD mogelijk maakten worden in dit forum niet voor niets op de handen gedragen. Zij hebben er hun ziel in gelegd en ons voor de zoveelste maal een onvergetelijke dag bezorgd. In die mate dat ik vast van plan was lid te worden van BD, omdat ik dit aan elkaar linkte.
                    Nu blijkt dat BD hier afstand van neemt, is mijn zin ineens over. Als BD een van de prachtigste initiatieven afschiet, schieten ze meteen ook in hun eigen voet.

                    Het komt me eerder voor dat BD alles in het werk zou moeten stellen om dit soort successen te bestendigen en te vermenigvuldigen. Een betere publiciteit zouden ze zich niet kunnen wensen.

                    Hoe dan ook: mijn loyauteit ligt bij Mic en zijn kompanen (kompels ?) die ik heb leren kennen als uiterst vriendelijke mensen die steeds bereid zijn te helpen waar ze kunnen, en die dit forum groot maken. Het BD-bestuur daarentegen heb ik nog niet leren appreciëren, tenzij op indirecte wijze. Misschien is het nodig dat ze zich ook eens op een meer positieve wijze uiten. In dat geval wil ik wel een lidmaatschap overwegen. Voorlopig hou ik mijn keuze in beraad.
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oei?
                      Ik heb weer wat gedaan... tientalle mails...
                      Dit is geen flame of hoe je 't ook zou willen noemen.
                      Ik noem het een wekker...
                      Snap je 't? ik heb ze eindelijk WAKKER gekregen.
                      Hopelijk staan ze nu nog op ook... anders vallen ze gewoon terug in slaap... zzzzzzzzzzzzz
                      Nogmaals aan IEDEREEN, bedankt voor de steun hoor.

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Potverdori ...
                        Nu wordt er mij ook veel duidelijk.
                        Ik vind dat hier duidelijkheid, klaarheid en een openheid mag heersen.
                        Alle leden van de vzw zijn hier WEL bij betrokken. De CREW moet wel zijn verantwoordelijkheid HIEROVER opnemen!
                        Mic, wij staan achter jou. Zoals dit tot in de puntjes verzorgd werd (bloemen en louweren verdien je)
                        Nog iets; welk lid van de CREW was aanwezig of kwam er een steuntje of duwtje in de rug geven ? (geen mes)
                        Waarom organiseert de CREW zelf niet een SD ? Moet ik veronderstellen dat ze niet durven-mogen-kunnen ? Onbekwaamheid ? Zij teren toch niet op die vrijwilligers zeker ?
                        Op de allerlaatste moment verantwoordelijkheden afwijzen of afwimpelen, getuigd van een eng begrip, een bekromenheid zonder respect voor de vrijwilligers (mic-umco-tom-teddybear). Erger: ten aanzien van al zijn leden (de meesten dus) die lidgeld betalen, deze mensen iets voorhouden?
                        Hun LOGO??? Dat ze zich eerst eens bezinnen wie BD uitmaakt, wie het grootser maakt ?
                        Algemene vergadering ? Willen we komen ? Wij zijn niet onmondig !
                        Het zit mij hoog, zelden zulke prachtige dag meegemaakt, zo fijn georganiseeerd - Mic, je bent een KEI !

                        >>> En dat de CREW dit niet afsluit, want ik vraag om DUIDELIJKHEID.
                        Last edited by stengil; 24 augustus 2005, 01:38.
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Ik ben aanwezig geweest, weliswaar maar voor een korte tijd, maar daar heb ik een zeer goede persoonlijke reden voor die niets te maken heeft met de organisatie.

                          Overigens heb ik meteen na mijn thuiskomst een zeer positieve appreciatie over de SD aan de leden van de crew en de moderatoren gegeven.....

                          Doodjammer dat een dag waar zo veel mensen zo veel plezier aan beleefd hebben tot zulke discussie en harde standpunten leidt.....gelukkig worden er ook mooie foto's gepost van de SD.
                          Peter

                          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                          http://www.photoblog.be/peterwarson

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Waarom organiseert de CREW zelf niet een SD ? Moet ik veronderstellen dat ze niet durven-mogen-kunnen ? Onbekwaamheid ? Zij teren toch niet op die vrijwilligers zeker ?
                            Je mag altijd komen meehelpen in het bestuur....
                            Niet te veel van dit soort opmerkingen meer of......ook wij zijn maar vrijwilligers die na hun dagtaak en heel vaak nachten lang de boel proberen draaiende houden, of dacht je nu echt dat het forum en site allemaal door kabouterkes werden gerund? Dat we met die schamele 20 euro lidgeld de boel draaiend kunnen houden?
                            Ach....
                            We hebben dit jaar ( wellicht te veel- dat beseffen we ook) noodgedwongen moeten focussen op het internetgebeuren.

                            De verzekering voor de risico's van een vzw is echter niet zo hoog als hier gesuggereerd wordt (ik beheer zelf ook 2 vzw's).
                            Iedereen mag mij per mail/ pm of eender hoe een offerte ( met referentie nummer van een maatschappij) bezorgen waarbij aan een betaalbare prijs de risico's voor een SD ( en neem maar de mijn van Waterschei) worden verzekerd: gevraagde dekking: overlijden :uitkering van 25.000 euro,tijdelijke invaliditeit, permanente invaliditeit, ziektekosten ( Riziv x2). Ik ben de eerste om zo'n verzekering meteen af te sluiten....ik wens iedereen veel succes om tegen een betaalbare premie zo'n verzekering te vinden. Tenzij iedereen akkoord is dat elke deelnemer ongeveer 50 euro per deelname betaalt.... dus niet flauw doen graag....

                            Erger: ten aanzien van al zijn leden (de meesten dus) die lidgeld betalen, deze mensen iets voorhouden?
                            Was dat maar waar: er zijn ongeveer 7.500 forum gebruikers en er zijn pakweg een 150 betalende leden; ook bij de deelnemers aan SD's is het zo dat er meestal heel wat niet betalende 'leden' zijn.....
                            Peter

                            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                            http://www.photoblog.be/peterwarson

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
                              Dat we met die schamele 20 euro lidgeld de boel draaiend kunnen houden?

                              Was dat maar waar: er zijn ongeveer 7.500 forum gebruikers en er zijn pakweg een 150 betalende leden; ook bij de deelnemers aan SD's is het zo dat er meestal heel wat niet betalende 'leden' zijn.....
                              Is het niet 25 euro Peter1,ik heb toch niet teveel betaald zeker.
                              Nu dacht ik toch dat we met meer dan 150 betalende VZW leden waren.......ergens zou dat dan ook niet eerlijk zijn dat we voor de niet betalenden zouden moeten bij betalen.
                              Dus als nu bijna iedereen zou betalen ( misschien minder dan ),zou zo'n verzekering misschien wel te betalen zijn hé.
                              Last edited by Cois; 24 augustus 2005, 10:03.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                uiteraard 25 euro hé, in "het vuur van het betoog" een foutje gemaakt....
                                Peter

                                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                                http://www.photoblog.be/peterwarson

                                Comment

                                Working...
                                X