Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door Triker
    Met het lezen van deze woorden worden me weer vele dingen duidelijk.... zeker omdat ik al weken geleden jullie (ik bedoel crew brief) heb gelezen toen deze binnen kwam bij 1 van de organisators!!!

    Wij als bezoeker, ofwel gasten, op dit fotografen forum zullen ons natuurlijk schikken naar jullie nieuwe houding in deze!!! Want het is tenslotte de gasten die dit forum gezellig maken, inclusief de geweldige inzet van de mods.

    Dat jullie destijds met een groepje vrienden onder elkaar iets moois hebben opgezet is een feit. Maar dat is het verleden, en wat het heden is laat ik voor wat het is. Het is jullie huisje/feestje/forum enz.... dus doe ermee wat je wilt!!!


    Mic, Tom, Umco en enkele overige zijn van harte welkom op de Modellendag 2006
    Idd, Triker mate,
    Nu ook weer, na enkele mails, weet ik zeer zeker dat deze post van Jaja een standaardbrief was. Omdat deze zinnen altijd gebruikt worden!
    Dus zeer zeker niet door hemzelf opgesteld.
    Misschien zelfs niet door hemzelf gepost? hahhahaa, Misschien slaap hij gewoon verder en hebben ze hem geeneens wakker gemaakt? (smilys he?)
    Nee, ik ken Jaja en de andere crewleden persoonlijk.
    Zeker Jaja, in 't prille begin van BD reden we altijd samen naar de SD's en vergaderingen, urenlang in de wagen babbelen over BD. We zijn ooit nog naar de Beukelear gereden om, maanden voor hij op de Belgische markt kwam, de Nikon D70 af te halen en te testen.
    We hebben toen urenlang zitten palaveren over dit geliefd forum... Laat in de avond zijn we toen nog naar Mechelen gereden, waar een ander crewlid, Wim, op ons stond te wachten... Man, wat hebben we toen gelachen en plezier gemaakt. Ik heb er vele foto's en zelfs een film van.
    Urenlang hebben we samen in de wagen zitten babbelen en discussieren over BD. Daarom dat ik zeg. Dit antwoord van Jaja, is niet van hem en is een formeel opgestelt standaardantwoord. Zo is hij helemaal niet. Integendeel. Alé, vroeger toch, hij zal toch niet veranderd zijn zekers? mmm
    Ik weet dat dit nu hot item is en dat ze 't me misschien kwalijk nemen, maar neem van mij aan, mijn bedoelingen zijn goed. Soms moet je iets doen om te overleven wat anderen niet graag hebben. Slapende honden wakker maken?
    Ik wil alleen dat de SD's niet uitsterven!
    Heb tot nu toe al twee mails gekregen van leden die in de nabije toekomst een SD wilden organiseren en die het nu zeker niet meer gaan doen. Dus geen SD's meer?
    Dit kan toch niet? De SD is één van de BELANGRIJKE pijlers van BD. Als je die wegneemt, is BD maar weer een GEWOON forum. En dan gaat het niet meer lang duren met ons geliefde praatplaats.
    Een zanger die z'n fans verliest? Die mag nog zo mooi zingen, daar zal geen kat naar z'n optreden komen of z'n CD's kopen. Een forum dat zijn lezers en aanhangers (leden) verliest???
    Dat is wat me zo kwaad maakt. Ik wil dat BD eeuwig blijft bestaan. Als je dan merkt, dat er niets gebeurd om bv de Shooting Day's te ondersteunen of te redden?...
    Ik weet nu stillaan door vele mails en telefoons.. hoe 't in elkaar zit. De aanvankelijke crew, die vroeger zo fanatiek was, heeft nu andere prioriteiten en is veel minder met BD bezig. OK, is hun goed recht. Nog goed dat we de leden en hun Mods hebben die keihard aan dit forum werken, sommigen zelfs de hele dag. Anders was 't misschien al gedaan.
    Maar er is een maar, de Mods mogen en kunnen zelf geen enkele beslissing nemen. Als ze dan één of ander probleem aankaarten, hebben ze geen tijd, geld of interesse...
    Daarom werd ik zo kwaad. Ik wil niet dat de SD's stoppen! Ik wil blijven samenkomen, fotograferen, fun maken, leren en Fanta drinken, potverd. Het zijn VRIENDEN geworden. Mensen die elkaar alleen via dit forum kennen en een hele dag met elkaar optrekken en plezier maken... waar vind je dit nog? Ik heb veel heel veel aan de Shootings te danken, ik heb er enorm veel bijgeleerd en vrienden gemaakt.

    Ik wou eerst niets op dit forum zeggen... Dat komt zo negatief over. We hebben al dikwijls achter de schermen problemen opgelost. Ahahaha, en ik heb ookal veel, heel veel verkregen.
    Maar soms moet je wel de boeman uithangen, al zullen ze 't misschien van mij, de lolbroek, niet gewoon zijn.

    Weet je dat ik dit van de afgelopen SD's niet tegen mijn vrouw durf vertellen?
    Als ik zeg dat wijzelf verantwoordelijk waren en ze ons huis verkocht hadden als er iets was gebeurd???
    Nee, misschien binnen tien, twintig jaar zal ik het haar vertellen, nu niet, want dan mag ik niet meer buiten spelen.
    Dus beste vrienden, mondje toe he als je haar ziet.

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter1
      Ik ben aanwezig geweest, weliswaar maar voor een korte tijd, maar daar heb ik een zeer goede persoonlijke reden voor die niets te maken heeft met de organisatie.

      Overigens heb ik meteen na mijn thuiskomst een zeer positieve appreciatie over de SD aan de leden van de crew en de moderatoren gegeven.....

      Doodjammer dat een dag waar zo veel mensen zo veel plezier aan beleefd hebben tot zulke discussie en harde standpunten leidt.....gelukkig worden er ook mooie foto's gepost van de SD.
      Weet ik Peter1 , ik heb je nog gesproken. En was idd zeer verheugd je op de beide SD te zien. Proficiat en mercikes.
      Nu de Waterschei SD op zichzelf was een enorm succes, alles is prima verlopen, de dag zelf, en we hebben idd , veel lovende woorden gehad. Daar ging het hier niet om.
      Let op, ik wil niemand, ook de crew niet, met de vinger wijzen. Hier heeft niemand schuld aan, alleen is het aan 't verwateren en is de interesse verminderd. OK, kan ik in komen, maar daardoor sterven de Shooting Day's uit!
      Zoals ik al zei, deze SD's zijn een belangrijke pijler van BD. En wat gebeurt er als je een pijler onder een mooi gebouw uitzaagd? Moet ik er een tekeningske bij maken?
      Idd, doodjammer, maar ik zie echt geen andere uitweg om aandacht te smeken van de beslissende mannen.
      Vroeger zag ik ze bijna alle maanden, nu heb ik sommigen van de laatste vergadering al niet meer gezien. Verleden jaar Gent!

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
        <geknipt>
        Mic, Tom, Umco, Lut, Teddy-Bear en de anderen die de SD mogelijk maakten worden in dit forum niet voor niets op de handen gedragen. Zij hebben er hun ziel in gelegd en ons voor de zoveelste maal een onvergetelijke dag bezorgd. In die mate dat ik vast van plan was lid te worden van BD, omdat ik dit aan elkaar linkte.
        Nu blijkt dat BD hier afstand van neemt, is mijn zin ineens over. Als BD een van de prachtigste initiatieven afschiet, schieten ze meteen ook in hun eigen voet.
        Voila, kan het niet beter verwoorden.

        Aan de ene kant is er BD met een prachtig, goed werkend en gemodereerd forum. Prachtig vehicel om coordinatie en communicatie te doen om SD te organizeren. Maar fora zijn er met hopen. Wat het onderscheid maakt is de toegevoegde waarde, die hier wel duidelijk is komen bovendrijven... de andere activiteiten rond het forum zoals SD's.

        Neem de toegevoegde waarde weg, en het is enkel nog maar een forum...

        De enkelen uit de gemeenschap zullen nog wel events organizeren, maar voor een beperkt (select?) publiek, waardoor mijns inziens een van de doelstellingen ('De vzw heeft als doel liefhebbers van digitale fotografie te verenigen om zich te bekwamen in digitale fotografie, ook op vlak van uitrusting en nabewerking.') toch sterk verwatert omdat omdat de praktijk vervalt. (Hoe geraak je in het selecte clubje?)

        Maar ik zou zo zeggen, tijd om iets constructiever te werk te gaan...
        Voor andere clubs betaal ik ook een beetje meer lidgeld (om oa een verzekering te betalen...) bvb duikclub : 100€/jaar
        Misschien moeten de BD SD's dan maar wat meer geformaliseerd (functie binnen vzw?) worden en gelimiteerd worden tot betalende (verzekerde) leden, en eventuele niet-betalende die eerst eenof ander document tekenen waarin BD (-en de SD organizator) ontheven wordt van verantwoordelijkheid bij evt ongevallen ...

        als BD-lid zijn een voorwaarde wordt om mee te kunnen doen aan een SD, zal dit (voor mij toch althans) een sterke motivatie zijn om betalend lid te worden. Nu ontbreekt die motivatie volledig (de sympathie, en wens om het forum draaiende te houden buiten beschouwing gelaten...)

        Jo (bijna lid)
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Mic je hebt inderdaad veel geluk gehad achteraf gezien dat er niets gebeurd is. Want ik weet niet of je het weet maar dat gele briefje met de veiligheidsaspecten had geen enkele juridische waarde!

          Misschien voor de toekomstige SD's ... dit briefje heeft enkel waarde "als je de ontvanger ervoor laat tekenen VOOR ONTVANGST" ...

          Nogmaals, nadat ik met u gepraat heb na de barbecue kan ik moeilijk geloven dat de crew hier niets aan gaat doen en moet er eens gepraat worden. Wij zijn allemaal één grote familie en we moeten en kunnen dit oplossen.

          "Waar een wil is, is een weg" of nog "Doe een ander niet aan wat jezelf niet graag hebt" zei mijn Opa altijd

          Het heeft tijd nodig maar ik geloof in een goede verstandhouding!

          Greetz, RonnyE

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Mic,

            Durf je dat niet vertellen aan je vrouw? Jij die alles aan haar kan verkopen...

            Stel je voor dat er iets was gebeurd, plasma kwijt, en geen geld, behalve voor zo'n 35cm schermpje
            Ik denk dat iedereen dan wel had bijgelegd, maar ja, daar ben je niets mee gebaat... Ik hoop dat 'men' luistert en leert...

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Ik lees en denk al een tijdje mee met deze topic en heb besloten om nu toch ook eens m'n hersenkronkels te uiten...

              Even een korte historieschets van BD, voor diegenen die hier nieuwer zijn en ter herinnering voor de 'anciens':
              - we (crew) richten een vzw op (vzw omdat, edelmoedig als we zijn, er geen 'commerciële bedoening' van willen maken).
              - hoofdreden om deze op te richten: om op een officiële manier inkomsten (lidgeld, bannerinkomsten, verkoop gadgets) te hebben die in hoofdzaak dienen om de server en hostingkosten te betalen (voorheen betaalden wij, crew, voor jullie alle hostingkosten en was Sven zo vriendelijk een oude server + bandbreedte tot onze beschikking te stellen voor het forum)
              - nu, in 2005, zijn we zover dat BD een eigen krachtige server heeft in een datacenter, het forum op nieuwe software (zoekfunctie die werkt!) draait en de site een basis heeft gekregen om redactionele en nieuwsberichtgeving te publiceren.
              - organiseren van workshops, BD shootings,... leuk als het kan maar optioneel. De doelstelling van de vzw wordt verwezenlijkt door het ter beschikking stellen van de site en het forum.

              Voor de vzw bestond hadden we al 'BD dagen', die waren ingericht door de crew zelf en waren altijd op veilige locaties (bokrijk, plantentuin,...). Later kwamen SD's, door forumleden georganiseerd, en de eerste SD die een bepaald risico met zich meebracht was de eerste modellenshoot. Er kunnen minderjarige modellen aanwezig zijn en daar zijn nu éénmaal wettelijke bepalingen voor. Toen zijn we al aan het denken geweest om toch bepaalde regels voor een SD op te stellen, maar daar is wegens mankracht en tijdsgebrek nog niks concreet van terecht gekomen.

              De modellenshoot in Genk heeft ons (crew) wel terug wakker gemaakt dat we bij de organisatie van een SD dringend meer betrokken moeten zijn en bepaalde regels moeten opstellen aan de organisator van een SD. Over het gebruik van het BD logo op een SD: voor een buitenstaander komt dit over dat BD de organisator is. Stel dat er in Waterschei een model of een fotograaf door de vloer zakt en dood is, de familie en het gerecht zal niet nalaten de organisator (aha, het was van 'BD') aansprakelijk te stellen. Krijgen wij het uitgelegd dat wij niet de echte organisator zijn dan zal het gerecht bij Umco, Mic, Tom, Teddy, PCWiet en Triker eens komen vragen hoe het nu juist zit. Organisator zijn van een groepsgebeuren is nu éénmaal een bepaald risico en je moet zorgen dat je daar hoofdelijk niet voor aansprakelijk gesteld kan worden, daar bestaan verzekeringen voor.

              SD's op een locatie met hoog risico kan je enkel laten doorgaan als er een verzekering is afgesloten. Of dat nu door de privé organisator wordt gedaan of door de vzw is een andere discussie. Wat bijvoorbeeld kan is dat BD vzw zich wel als organisator opgeeft en een verzekering afsluit (betaalbaarheid moet bekeken worden, ik heb daar nog nooit een offerte voor gezien alleszins). De vzw leden kunnen gratis komen terwijl niet-vzw leden wel moeten betalen (voor de verzekering die ze als niet-lid niet hebben).

              Ik begrijp niet dat LievenLens juist nu een nieuwe SD wil voorstellen in een verlaten en vervallen fabrieksgebouw... Ik twijfel niet aan zijn goede bedoelingen maar hij beseft waarschijnlijk de risico's niet...

              Over het probleem van Mic en Canon: we hebben contacten met Canon die zeer beperkt zijn, die gaan enkel over mogelijke verkoop van bannerruimte en er is eens gesproken geweest over een workshop met Canon printers en that's it. Wat we willen vermijden is dat een SD organisator contact opneemt met gelijk welke importeur en min of meer "uit naam van BD" regelingen treft zonder dat wij daar zelf van weten. Wij proberen met meer factoren rekening te houden om een goede verstandhouding met importeurs te behouden, het is dan ook beter om zulke contacten door één en steeds dezelfde contactpersoon binnen BD te houden en dat heeft niks te maken met ook maar enige vorm van persoonlijke verrijking voor crewleden. Nu heb ik ergens wel al gehoord dat het contact was met een computerwinkel uit de buurt die Canon printers wou inzetten? Als dat het geval was is er alleszins ergens een misverstand geweest over dit.

              wim
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                WIM, ge zijn ene schat jong!!! Volgende keer betaal ik je ene dikke FANTA!
                Eindelijk heeft ons geroep gehoor gekregen!
                Zo ken ik ze ook de mannen van de crew.
                Er gaat dus iets veranderen aan de SD organisatie.
                Idd, een verzekering kost geld, weet ik, maar zoveel als in die "formele" BD brief van "Jaja ??? Dat geloof ik niet dat dit onbetaalbaar zou zijn. De scouts gaan ook op tocht en hebben toch ook een verzekering voor een paar euro? en wat steken die manne/vrouwen allemaal uit? En dan dienne duiker hierboven, jwllms, daar kost het toch veel meer, omdat duiken toch veel gevaarlijker is dan fotograferen...
                Ik denk niet dat er iemand bezwaar zou tegen hebben om een paar euro per SD te moeten betalen voor z'n verzekering. En wij hebben geen slapeloze nachten meer.
                Of zoals je zegt. Om aan een SD deel te nemen moet je vzw lid zijn en heb je een verzekering.
                Nu hebben we 150 vzwleden en (+/-)1000 forumleden, maakt niet uit.
                Wel dan ga je veel meer betalende vzw leden krijgen hoor... dus meer geld in kas... dus een mooie BA verzekering.
                Want eigenlijk, eerlijk zijn he? Wat voordeel hebben we aan onze vzw lidmaatschap buiten dit prachtig forum te steunen? Juist, geen!... Want niet leden hebben evenveel voordeel. Maar ik sponser graag hoor. Die 25 euro is dit meer dan waard, daar gaat 't hier helemaal niet om.

                Heb juist een mailke gekregen van iemand waarvan z'n schoonzus in die verzekeringbranche zit... ik ga daar zeker nog van horen. Maar duur zal 't geensinds zijn om 100 fotografen die een uitstapje doen, te verzekeren.
                Ook wordt er meer en meer aangegeven van iemand als bv SD mod of beheerder, afgevaardige ofzo aan te stellen? Iemand die alleen dit SD gedeelte doet en zorgt dat zulke nachtmerries niet meer gebeuren.

                Idd, ik begrijp Lieven Lens ook niet zo goed.. Hij zet al zijn bezittingen op 't spel door zo'n SD in te richten... Hij weet dit misschien nog niet, heeft dit nog niet gelezen? Want niet iedereen leest deze Sd topic, daarom dat ik deze vraag ook niet in algemeen wou zetten, want dan is het helemaal boel. Leden die nooit aan een Sd deelnemen hoeven dit niet te weten.
                Maar, mmm dat brengt me op vieze gedachten (foei mic)... als ik daar nu een expres op die SD van Lieven in zo'n kuil spring? Kan ik misschien mooi aan verdienen? Maar ja, dan is onze Lieven Lens zijn huis en bankrekening kwijt, en dat wil ik hem niet aandoen

                In ieder geval Wim ik hoor dat jullie ermee bezig zijn en dat doet me plezier. Er zal wel iets uit de bus komen, ben ik zeker van. Verschrikkelijk bedankt voor dit "menselijk" antwoord en geen vooropgesteld algemeen nota zoals dienne onzin van Jaja. Ik durf wedden dat hijzelf de inhoud daarvan nooit gelezen heeft.

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Toch even een kleine bedenking:

                  Jullie (crew) stellen een forum ter beschikking. In principe moet er dan in die forumregels allerlei goede huisregels staan. Wanneer er nu een SD wordt georganiseerd door forumleden en jullie hier niet mede organisator van willen zijn (want eerlijk gezegd zo kwam dit voor mij ook over dat BD organisator was!) dan had ik al lang ingegrepen bij de opstart van die thread en iedereen erop gewezen dat BD hier niets mee te maken heeft en de SD puur op initiatief van de organisators (forumleden) doorgaat.

                  Maar ik heb toch nergens in de hele periode iets daarover kunnen lezen....

                  Daarom, leer uit dit misverstand, kom eens samen (Mic wil denk ik wel vergaderen) en zoek naar goede oplossingen.

                  Greetz, RonnyE

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                    Mic,

                    Durf je dat niet vertellen aan je vrouw? Jij die alles aan haar kan verkopen...

                    Stel je voor dat er iets was gebeurd, plasma kwijt, en geen geld, behalve voor zo'n 35cm schermpje
                    Tja, dan zat ik toch in den bak als dat gebeurt was...Wegens vijfvoudige moord! En konden jullie een nieuwe crew zoeken

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door mic
                      Wegens vijfvoudige moord! En konden jullie een nieuwe crew zoeken
                      Je went snel aan zo'n plasmascherm he

                      Al goed dat er schot in de zaak komt....
                      Oei, schot, niet verwijzend naar die moorden hoor

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                        Toch even een kleine bedenking:

                        Jullie (crew) stellen een forum ter beschikking. In principe moet er dan in die forumregels allerlei goede huisregels staan. Wanneer er nu een SD wordt georganiseerd door forumleden en jullie hier niet mede organisator van willen zijn (want eerlijk gezegd zo kwam dit voor mij ook over dat BD organisator was!) dan had ik al lang ingegrepen bij de opstart van die thread en iedereen erop gewezen dat BD hier niets mee te maken heeft en de SD puur op initiatief van de organisators (forumleden) doorgaat.

                        Maar ik heb toch nergens in de hele periode iets daarover kunnen lezen....

                        Daarom, leer uit dit misverstand, kom eens samen (Mic wil denk ik wel vergaderen) en zoek naar goede oplossingen.

                        Greetz, RonnyE
                        Ik denk dat we er volgende maand op de algem. VZW vergadering wel over gaan horen.
                        Ik zou niets liever willen dat er strikte regels en voorwaarden kwamen voor een SD.
                        Nu heb ik al verschillende Sd zelf georganiseerd en mede georganiseerd... ik weet dus ongeveer wat er verwacht wordt. Ook omdat ik al van bij de allereerste SD's aanwezig was. Toen bv in Luik met twaalf mensen. Dan hoef je je geen zorgen te maken met zo weinig BDers, dat heb je in de hand.
                        Maar Winterslag met 122 deelnemers, is iets anders he, dat heb je nooit in de hand.
                        Er zijn veranderingen nodig. Vroeger vijf jaar geleden waren we rare vogels met een DIGITALE camera. Nu heeft iedereen zo'n ding en is de populariteit van de digitale camera enorm. Mijn Photoshop workshops zitten vol en zijn uitverkocht tot herfst 2007! Vijf jaar geleden moest ik zelf Vlaanderen rondtouren om PS en multimedia demo's te geven aan mensen die geen interesse hadden.Daarom dat dit BD forum ook zo'n aanhang kent, iedereen wil het nu en digitale fotografie is betaalbaar geworden. Dit is hot.
                        Ik weet 't, dat er meer werk aan is om in dit forum, alles in goede banen te leiden. Daarom zijn er ook veel meer mensen bij betrokken dan vier jaar geleden. De crew kan dit niet meer alleen, dat snapt iedereen. Gelukkig zijn er vele BDers die Mod of helpende hand geworden zijn. Al wordt dit soms niet altijd geappreciëerd.

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Heb juist een mailke gekregen van iemand waarvan z'n schoonzus in die verzekeringbranche zit... ik ga daar zeker nog van horen. Maar duur zal 't geensinds zijn om 100 fotografen die een uitstapje doen, te verzekeren

                          Ik wacht ( met jullie) vol ongeduld op de offerte.... Maar het gaat wel degelijk om een persoonlijke ongevallen verzekering toch ? Dat een BA niet veel kost ( exact 145 euro per jaar voor gewone vzw aansprakelijkheid, dus niet de SD's) weet ik ook,maar daar zijn de mensen niks mee, daar verzeker je alleen de aansprakelijkheid van de organisatoren.
                          Peter

                          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                          http://www.photoblog.be/peterwarson

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Oorspronkelijk geplaatst door mic

                            Idd, ik begrijp Lieven Lens ook niet zo goed.. Hij zet al zijn bezittingen op 't spel door zo'n SD in te richten...
                            Ik denk dat dit supersimpel op te lossen is.
                            Bij het betreden van het terrein wordt een verklaring ondertekent dat de "organisator langs geen kanten verantwoordelijk is voor gebeurlijke ongevallen" en wordt er gewezen op de gevaren (zichtbare (gaten/putten) en onzichtbare (stukken die plots loskomen)).
                            Op het einde naam "gelezen en goedgekeurd" en anders komt ge niet binnen. Iedereen die ook maar 1 voet binnen zet op het terrein moet dit tekenen, dus ook visagisten, catering enzovoort....

                            Of zie ik dat weer veeel te simpel ?
                            Last edited by Nat; 24 augustus 2005, 16:27.
                            natwork.be

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                              Ik denk dat dit supersimpel op te lossen is.
                              Bij het betreden van het terrein wordt een verklaring ondertekent dat de "organisator langs geen kanten verantwoordelijk is voor gebeurlijke ongevallen" en wordt er gewezen op de gevaren (zichtbare en onzichtbare).
                              Op het einde naam "gelezen en goedgekeurd" en anders komt ge niet binnen. Iedereen die ook maar 1 voet binnen zet op het terrein moet dit tekenen, dus ook visagisten, catering enzovoort....

                              Of zie ik dat weer veeel te simpel ?

                              good idea! Het is toch een wettelijk contractje volgens mij!

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                good idea! Het is toch een wettelijk contractje volgens mij!
                                jammer, maar niet wettelijk dus....
                                Peter

                                http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                                http://www.photoblog.be/peterwarson

                                Comment

                                Working...
                                X