Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    sorry, crosspost,
    ja Mic, maar 2 euro is ook geen geld hé
    kon er dan geen tijdelijke verzekering genomen worden ??
    als ge naar het voetbal gaat betaalt ge minstens 15 euro voor anderhalf uur
    en het trekt dan meestal nog op niks, dan liever een BD dag aan het dubbele van de prijs zelle
    kop omhoog..
    grtz
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Danke voor jullie steun.. aan de vele telefoons en mails te zien... Dat pakt me, wist niet dat ik zo geliefd was.. snik.
      mercikes mannen en vrouwen.

      Zoals ik al zei, ik ben hier niet alleen in!
      Het laatste jaar krijg ik veel te horen van andere organisatoren.
      Zoals ik denken er tientallen maar zwijgen.
      En da's juist mijn fout. IK KAN NIET ZWIJGEN als me iets op de lever ligt.
      Ik hoop van harte dat ze nu wakker geschud zijn.
      en anders... slapen ze maar verder, mij niet gelaten.

      Zoals ik al zei ik blijf shootings organiseren ... maar nooit nog voor BD.

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door JP
        sorry, crosspost,
        ja Mic, maar 2 euro is ook geen geld hé
        kon er dan geen tijdelijke verzekering genomen worden ??
        als ge naar het voetbal gaat betaalt ge minstens 15 euro voor anderhalf uur
        en het trekt dan meestal nog op niks, dan liever een BD dag aan het dubbele van de prijs zelle
        kop omhoog..
        grtz
        Nee, die 2 euro was enkel voor drank en eten voor de modellen. De rest hebben we met veel zweet, tranen en bloed zelf kunnen organiseren en veel gratis gekregen.
        Omdat we willen dat de fotografen hun centjes in hun lenzen stoppen en niet in een dure uitstap! Alé, zo denk ik er toch over.
        Weet ik wel, het gaat ook niet om 't geld... Een aansprakelijkheidsverzekering kost niet veel...
        Maar bij mij draait het om iets anders. Ik dacht als je voor BD, want daar ging 't vroeger toch om, een samenkomst van fotografen organiseerde, dat er dan tenminste een verzekering was of een verantwoordelijke.
        Hebben wij geluk gehad in de afgelopen jaren!!! Dat er nooit iets voorgevallen is.
        Anders hadden ze onze villa onder ons gat kunnen verkopen. Maar dan had ik ze wel gevonden... die crew, daar moogt ge zekers van zijn.
        Ik denk niet dat er ooit nog iemand een SD aan durft gaan, als je weet dat ze je huis kunnen verkopen als er ééntje ergens in valt?
        Wat ben ik toch goed zot geweest om me met zoiets in te laten. Maarja, ben goedgelovig en dacht dat 't allemaal wel in orde zou zijn. Niks in orde, ja!
        Ik ga terug met de giro spelen, die zijn tenminste in orde.

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          OK Mic gesnapt
          t'gaat hem om t'principe
          kan ik inkomen
          ben ook redelijk principieel.
          spijtig
          hoop je nog wel te zien
          grtz
          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
          en ewa flitsspeelgoed

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Oorspronkelijk geplaatst door JP
            OK Mic gesnapt
            t'gaat hem om t'principe
            kan ik inkomen
            ben ook redelijk principieel.
            spijtig
            hoop je nog wel te zien
            grtz
            Idd principe...
            Ik hoop dat niemand me verkeerd begrijpt hier....
            Want als ik nu de mails nalees... ik heb idd weer wat gedaan, precies. Milliaarde, 't is me weer wat.
            Luister mensen , lieve BDers.
            Dit is niet van nu, dat principe, neen hoor.
            BD ligt me heel nauw aan 't hart, dat weten de meesten wel.. Ben ook al heel lang bij dit forum en heb de eerste Sd's meegemaakt en ken de crew persoonlijk. De beste mensen die er kunnen zijn, stuk voor stuk, geloof me.
            Maar dit onzekerheidsgevoel kwam er bij de SD van Winterslag... Toen heb ik er nog over gesproken van dit veiligheids"gevoel".
            Daar is de vraag zelfs gesteld of we modellenshoot Waterschei wel zouden doen?
            Waterschei is DE uitgesproken lokatie voor een modellenshoot. Maar ze is gevaarlijk, erger dan een werf zonder veiligheidsmaatregelen. Dus eigenlijk levensgevaarlijk.
            Kunnen we daar wel zoveel fotografen in loslaten?
            Zouden we geen ander locatie die veiliger is kiezen?
            Maar zoals ik al zei, toen, ik zeg wel toen, dacht ik idd nog dat Bd hiervoor een verantwoordelijkheid had. Wat dus niet zo was.
            Ok, misschien mijn fout. Ben te naïef geweest.
            Eigenlijk hadden we de Sd van zondag moet aflasten toen we te horen kregen dat er geen 14 gidsen aanwezig zouden zijn.
            Maar dit kreeg ik pas om 08.00 uur te horen zondagmorgen.
            Dan kan je geen SD meer aflasten want iedereen is onderweg.
            ik ben toen zondag effe beginnen nadenke... Wat als er nu iets gebeurt? Dat denken werd een nachtmerrie. Ik durf gewoon geen SD meer doen.
            Nogmaals het is geensinds mijn bedoeling om tegen schenen te schoppen hoor. Maar ik hoop wel dat er mensen wakker geworden zijn. Anders heb ik me weer voor niets opgewonden. Dit sleept bij mij al van vlak voor de Sd van Winterslag 4 juni.
            Ik heb er niet veel hoop op...maar ge weet niet he? Bij mij gaat 't zoals je zegt. Principe.
            En je zal me zeker nog terug zien hoor.
            Ik ga niet van BD weg, helemaal niet. BD is het keitofste en beste forum dat er bestaat. Nergens vind je zo'n vriendschap en hulpvaardigheid.
            Alleen die SD's liggen zwaar op m'n maag. Ben blij dat 't goed verlopen is. Nogmaals dank aan iedereen voor de vele lovende woorden.
            En die hebben we gekregen, geen kritiek maar lovende woorden en mailjes. dus daar ging het helemaal niet om. Ik heb nooit kritiek gehad van iemand van de crew.
            Zo, hopelijk meer een misverstand uit de weg.
            En nu maar weer m'n mail gaan lezen... Mensen toch jullie sturen precies allemaal tegelijk. Mercikes zulle, doet me deugd.

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Euh...effe iets rechtzetten.
              In sommige mails lijkt 't wel of ik een afscheuring van BD aan 't vormen ben???
              Waar halen jullie dat?
              Ik richt geen eigen forum op! Ik richt geen eigen SD's in.
              Nee hoor ik blijf bij BD.
              Dus hoef je op m'n site ook niet te zoeken naar een of andere SD. Of je nu al op te geven voor een SD.
              Ik ga wel nog Sd's inrichten zeker weten. Maar dat gaat dan op een heel andere manier zijn.
              Waar alles voorzien is en er zeker niets kan mislopen door misverstanden.
              hopelijk is het nu voor sommige iets duidelijker?
              en toch bedankt he... voor de lieve woordjes.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Amai Mic, ik heb dit allemaal even doorgelezen en heb zelfs een traantje in mijn ogen!
                Ik heb u na de barbecue even kunnen spreken en voelde ook wel dat er iets scheelde. (Ik zal maar niet over de sjokomoes beginnen hé )

                Neen Mic, je kwam bij mij heel professioneel over en eerlijk gezegd kan ik goed geloven dat je nu opgelucht aden haalt omdat er niets gebeurd is. Ikzelf werk bij een aannemer en weet maar al te goed wat 'veiligheid' betekent.

                Het enige wat mij een beetje op het hart ligt dat was dat er geen 'bokaal' te zien was en ik maar een gulle bijdrage gedaan heb. Als ik nu hoor dat we daar onverzekerd rondliepen, dat is niet goed en ik begrijp je frustraties dan ook.

                Ik wil maar zeggen, kop op, laat je niet doen (en ons zeker niet in de steek)!

                Je bent ne toffe vriend en heb een goede indruk van je gekregen.

                Tot de volgende keer

                Greetz, RonnyE

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                  Amai Mic, ik heb dit allemaal even doorgelezen en heb zelfs een traantje in mijn ogen!
                  Ik heb u na de barbecue even kunnen spreken en voelde ook wel dat er iets scheelde. (Ik zal maar niet over de sjokomoes beginnen hé )

                  Neen Mic, je kwam bij mij heel professioneel over en eerlijk gezegd kan ik goed geloven dat je nu opgelucht aden haalt omdat er niets gebeurd is. Ikzelf werk bij een aannemer en weet maar al te goed wat 'veiligheid' betekent.

                  Het enige wat mij een beetje op het hart ligt dat was dat er geen 'bokaal' te zien was en ik maar een gulle bijdrage gedaan heb. Als ik nu hoor dat we daar onverzekerd rondliepen, dat is niet goed en ik begrijp je frustraties dan ook.

                  Ik wil maar zeggen, kop op, laat je niet doen (en ons zeker niet in de steek)!

                  Je bent ne toffe vriend en heb een goede indruk van je gekregen.

                  Tot de volgende keer

                  Greetz, RonnyE
                  Ja, ik zit hier thuis nu sjokkomousse te eten, weken aan 't stuk, m'n ijskast zit vol.

                  Ja, net zoals jij hebben velen zondag wel aan mij kunnen merken, ook in m'n toespraak, dat er me iets dwars zat.
                  Ik wou echt hier, zondag, niets over zeggen, dat jullie niet verzekerd waren. Da's om moeilijkheden vragen he?
                  Ben ook blij dat alles toch goed gekomen is. Jullie hebben zelf kunnen zien hoe gevaarlijk het er wel was. Daarom m'n speech EN veiligheidsbrief met briefing.
                  Normaal was er bij iedere groep één mijngids. Maar die werden s'morgens weggeroepen naar Winterslag??? en daar stonden we dan. Brrr, ik wil er niet meer aan denken.
                  En sorry , dat ik bij sommigen zondag iets anders dan anders voorkwam.. ik zat met de schrik in m'n maag. Normaal ben ik de plezantste thuis, maar nu was ik maar heel stil he? Ik zat stillekes achter 't toilet op m'n blote knietjes te bidden dat alles goed zou aflopen.
                  Zoiets wil ik nooit meer meemaken.

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door mic
                    Ja, ik zit hier thuis nu sjokkomousse te eten, weken aan 't stuk, m'n ijskast zit vol.

                    Ja, net zoals jij hebben velen zondag wel aan mij kunnen merken, ook in m'n toespraak, dat er me iets dwars zat.
                    Ik wou echt hier, zondag, niets over zeggen, dat jullie niet verzekerd waren. Da's om moeilijkheden vragen he?
                    Ben ook blij dat alles toch goed gekomen is. Jullie hebben zelf kunnen zien hoe gevaarlijk het er wel was. Daarom m'n speech EN veiligheidsbrief met briefing.
                    Normaal was er bij iedere groep één mijngids. Maar die werden s'morgens weggeroepen naar Winterslag??? en daar stonden we dan. Brrr, ik wil er niet meer aan denken.
                    En sorry , dat ik bij sommigen zondag iets anders dan anders voorkwam.. ik zat met de schrik in m'n maag. Normaal ben ik de plezantste thuis, maar nu was ik maar heel stil he? Ik zat stillekes achter 't toilet op m'n blote knietjes te bidden dat alles goed zou aflopen.
                    Zoiets wil ik nooit meer meemaken.
                    Sjokkomousse??? Waar is de FANTA? Viel me zwaar tegen overigens, ik heb afgelopen zondag geen FANTA gezien. Op een zeker moment zag ik Mic naar de kantine lopen om wat te bestellen, dus ik de telelens in de aanslag en wat denk je? GEEN FANTA

                    Nu ik dit alles lees ben ik wel enigzins verbaast. Toch goed dan dat alles goed is afgelopen. Mijngidsen heb ik niet gemist. Ik was er overigens vanuit gegaan dat afgelopen zondag volledig op eigen risico zou zijn. Met andere woorden: als ik in een kuil stap, dan is dat mijn eigen probleem en niet dat van jullie. (Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die er anders over zullen denken) Het was toch ook duidelijk aangegeven dat het gevaarlijk kon zijn.

                    Anyway, we hopen allemaal om Mic (en een ieder ander) nog eens tegen te komen bij een SD (door wie dan ook georganiseerd), waar hij zich geen zorgen hoeft te maken en waar wél massaal FANTA geconsumeerd wordt.

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
                      Sjokkomousse??? Waar is de FANTA? Viel me zwaar tegen overigens, ik heb afgelopen zondag geen FANTA gezien. Op een zeker moment zag ik Mic naar de kantine lopen om wat te bestellen, dus ik de telelens in de aanslag en wat denk je? GEEN FANTA

                      Nu ik dit alles lees ben ik wel enigzins verbaast. Toch goed dan dat alles goed is afgelopen. Mijngidsen heb ik niet gemist. Ik was er overigens vanuit gegaan dat afgelopen zondag volledig op eigen risico zou zijn. Met andere woorden: als ik in een kuil stap, dan is dat mijn eigen probleem en niet dat van jullie. (Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die er anders over zullen denken) Het was toch ook duidelijk aangegeven dat het gevaarlijk kon zijn.

                      Anyway, we hopen allemaal om Mic (en een ieder ander) nog eens tegen te komen bij een SD (door wie dan ook georganiseerd), waar hij zich geen zorgen hoeft te maken en waar wél massaal FANTA geconsumeerd wordt.

                      Ik heb fanta gezien (in de kleedkamer )

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Hebben ze in Ierland ook FANTA? Trebs?

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Langs de andere kant wil ge toch ook niet dat zoals in de US wordt ?
                          Bij elke beweging die ge doet:
                          -Watch your step
                          -Watch your head
                          ..
                          --> precies klein kinderen waar ge op past

                          en als er iets gebeurd miljardenclaim.
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Wij zijn de eersten om te stellen dat de Belgiumdigital-VZW werking niet altijd loopt zoals het zou kunnen. Door omstandigheden is het nu zo dat veel werk door enkelingen moet gedaan worden.
                            Die hebben zich dan ook op de kerntaken toegelegd, zodat deze op zijn minst correct werden vervuld. We hebben nu een zeer performant forum en een volledige vernieuwde site die daar het resultaat van zijn.

                            Van alle geplande activiteiten zijn er inderdaad te weinig doorgegaan.

                            Wat de organisatie van SD's betreft is de vzw tot nu toe nooit betrokken partij geweest.
                            Steeds hebben leden en niet leden van Belgiumdigital die dagen georganiseerd.
                            Alleen de Algemene Vergaderingen en de Belgiumdigital-dagen werden door Belgiumdigital zelf georganiseerd.
                            Wel hebben we altijd - en met plezier overigens - het logo en de naam van Belgiumdigital laten gebruiken voor deze private organisaties.
                            Heel vaak heeft iemand van het bestuur even contact opgenomen met de organisatoren om te vragen of alles vlot liep, of er hulp nodig was. Meestal was er geen hulp nodig.
                            Shootings, zoals aangekondigd in het SD-forum zijn dus steeds een organisatie van privé personen.

                            Dat er geen verzekering is afgelsoten klopt. De verklaring hiervoor is eenvoudig: de premie is haast onbetaalbaar (dat is onderzocht) en het zou aan de organisatie zeer hoge eisen stellen.
                            Bovendien nemen aan een SD heel wat niet-VZW leden deel ...
                            Dus op vlak van verzekeringen stelt zich een dubbel probleem: enzerijds de prijs en anderzijds de risico's ( de mijn van Waterschei krijg je nooit verzekerd aan een aanvaardbare prijs).

                            Daarenboven wordt het wel moeilijk als organistoren van een SD in naam van Belgiumdigital invoerders rechtstreeks contacteren: het bestuur heeft namelijk een strategie en afspraken naar invoerders toe en een verantwoordelijke voor de contacten met deze firma's; dit schept enkel verwarring.

                            Dat mensen en sommige websites zich exclusief toeleggen tot modellenfotografie is hun goed recht. Alleen kunnen we ons niet van de indruk ontdoen dan in dit geval duidelijk een poging werd gedaan om de naam Belgiumdigital te gebruiken. Belgiumdigital heeft steeds tot doel voor iedereen open te staan.

                            Dat VZW-leden (en niet leden) shootings organiseren en daarbij de naam en het logo van Belgiumdigital gebruiken hebben we als bestuur altijd toegelaten.
                            Als hierdoor Belgiumdigital zelf echter in het geding dreigt te komen dan moeten we ons over deze houding opnieuw beraden ...

                            Jaja
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                              Wel hebben we altijd - en met plezier overigens - het logo en de naam van Belgiumdigital laten gebruiken voor deze private organisaties.
                              ...
                              Dat VZW-leden (en niet leden) shootings organiseren en daarbij de naam en het logo van Belgiumdigital gebruiken hebben we als bestuur altijd toegelaten.
                              ...
                              Als hierdoor Belgiumdigital zelf echter in het geding dreigt te komen dan moeten we ons over deze houding opnieuw beraden ...
                              Ook al wou ik eerst niet reageren, nu moet mij toch iets van het hart.

                              Er wordt hier altijd gesproken over "gebruikmaken van het logo"
                              Is het bij jullie al doorgedrongen dat dankzij deze SD's dit forum uitgegroeid is tot wat het nu is en niet dankzij het logo.

                              hesy.be
                              BD0319BE

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                                Daarenboven wordt het wel moeilijk als organistoren van een SD in naam van Belgiumdigital invoerders rechtstreeks contacteren: het bestuur heeft namelijk een strategie en afspraken naar invoerders toe en een verantwoordelijke voor de contacten met deze firma's; dit schept enkel verwarring.

                                Dat mensen en sommige websites zich exclusief toeleggen tot modellenfotografie is hun goed recht. Alleen kunnen we ons niet van de indruk ontdoen dan in dit geval duidelijk een poging werd gedaan om de naam Belgiumdigital te gebruiken. Belgiumdigital heeft steeds tot doel voor iedereen open te staan.

                                Dat VZW-leden (en niet leden) shootings organiseren en daarbij de naam en het logo van Belgiumdigital gebruiken hebben we als bestuur altijd toegelaten.
                                Als hierdoor Belgiumdigital zelf echter in het geding dreigt te komen dan moeten we ons over deze houding opnieuw beraden ...

                                Jaja

                                Met het lezen van deze woorden worden me weer vele dingen duidelijk.... zeker omdat ik al weken geleden jullie (ik bedoel crew brief) heb gelezen toen deze binnen kwam bij 1 van de organisators!!!

                                Wij als bezoeker, ofwel gasten, op dit fotografen forum zullen ons natuurlijk schikken naar jullie nieuwe houding in deze!!! Want het is tenslotte de gasten die dit forum gezellig maken, inclusief de geweldige inzet van de mods.

                                Dat jullie destijds met een groepje vrienden onder elkaar iets moois hebben opgezet is een feit. Maar dat is het verleden, en wat het heden is laat ik voor wat het is. Het is jullie huisje/feestje/forum enz.... dus doe ermee wat je wilt!!!


                                Mic, Tom, Umco en enkele overige zijn van harte welkom op de Modellendag 2006
                                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                                Comment

                                Working...
                                X