Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
    'k wil mij ook wel eens laten vis-vis-visagisteren!
    aiai, komt gij dan 2 dagen eerder ? En tzal wss wel duurder zijn dan de modellen ....

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Of we nu de huidige situatie gehandhaafd blijf of dat er een wijziging komt, het maakt mij echt maar heel weinig uit. Als het blijft zoals het is betaal ik gewoon de 12 euro voor het model dat ik meebreng, als de kosten worden gedeeld en de 2 euro voor de fotografen gaat omhoog vind ik dat ook prima. Het blijft in mijn ogen een schijntje voor wat je ervoor terugkrijgt. Ik vond het alleen een beetje krom dat wij als fotograaf 2 euro betalen en de modellen moeten 12 euro neertellen om zich voor ons op te laten maken. Misschien een puntje voor een volgende keer.

      Ik heb er het volste vertrouwen in dat zondag zowieso een topdag wordt dankzij de geweldige organisatie

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Ik vind dan wel (als er zo een bijdrage komt) dat deze door iedereen gedragen moet worden en niet alleen door de fotografen die modellen aanbrengen.

        Ik heb 4 modellen bij (ze zitten in Praag nu en ik hoop dat ze niet afzeggen) en dat wordt wel een dure dag voor mij dan ...

        Greetz, RonnyE

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Kijk, van sommige krijg ik idd een reactie dat ze er niet mee inzitten om de prijs op te trekken, van anderen blijft het redelijk stil ......

          Laat ons gewoon even afwachten wat we kunnen regelen ivm een vast tarief voor een ganse dag, en dan de knoop doorhakken ..... ALS dit al lukt hee ...

          Als iedereen natuurlijk geen probleem heeft om iets meer inschrijving te betalen, dan kunnen wij wss wel iets anders regelen. Ik zeg dit zeer voorzichtig, daar dit normaal mijn afdeling niet is.

          Aan de andere kant moet er me wel iets van het hart :

          - We krijgen GRATIS een locatie aangeboden waar je normaal 15€ per fotograaf voor moet betalen
          - We krijgen het alleenrecht over de locatie (dus niemand anders er bij die dag)
          - De modellen moeten natuurlijk poseren, de ganse dag, goed, maar zijn ze allen even ervaren ? Vergeten zij ook niet dat zij mee profiteren van die dag ? Hun portfolio kan aangevuld worden met foto's van 70 fotografen, misschien niet allemaal even bedreven, maar 70x5 = een hele hoop foto's .... Vergeten zij ook niet dat ondanks alles, wij ook serieuze investeringen doen in onze hobby, dat er KOSTELOOS bruids- en galakleding ter beschikking wordt gesteld ? Dat, als alles op wieltjes loopt, er ook nog een paar oldtimers en andere attributen ter beschikking staan ? Waar kan een model zich zo veelzijdig laten zien als op deze gelegenheid ? Als er dan een kleine NIET VERPLICHTE investering bijkomt, dan vind ik persoonlijk dat ze er zich niet aan mogen storen .....
          - Er werd initieel een kleine vergoeding gevraagd om eten en drank te voorzien voor de dames en visagistes. Daar diende die 2 € dus voor, evenals de badgekes en andere administratieve rompslomp die er bij komt kijken ....

          Al "mijn meisjes" hebben tot nu toe ofwel zelf de visagie gedaan, ofwel de visagiste betaald. Enkel als het een "specialleke" was ben ik TUSSENGEKOMEN. Op 1 of 2 uitzonderingen na willen ze steeds weer een samenwerking. En het gaat hier over niet alleen beginnende modellen, ook over meer ervaren dames ....

          Soite, ik wacht even op een antwoord van beide andere organisators alvorens hier definitief een stelling in te nemen. Maar in afwachting vraag ik me toch af
          wie, indien mogelijk qua regelingen met de visagiste(s) bereid is om een hoger prijskaartje te betalen voor die dag .....

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Brrrrrr............. zo druk met alles en dan dit.
            Gouden regel 1 die iedereen bekend is = visagisten kosten geld en over prijzen valt te onderhandelen. Blijkbaar heb ik mijn werk niet zo goed gedaan daar er zijn die NIET wisten dat ik een visagiste had aangesteld voor modellendag en dat de prijs per model 12 euro is. Ik kan niet riskeren voor een onbekende visagiste aan te nenem die ik haar werk niet ken, daarom een proffesioneel visagiste genomen welk werk ik zeer goed ken. Namens mij en de modellen die ik die dag heb gevraagd was het geen ENKEL probleem voor deze bijdrage waarvan ze weten welk werk ze afleverd. Deze omdat ik die dag met bruids-galakledij verzorgd hebt van bekende merken wou ik dit ook perfect hebben. Mijne inziens was dat ik het aan iedereen gemaild had die modellen meebrachten maar blijkbaar niet. Ook heb ik van een paar mensen de vraag gehad of het goed was dat ze eigen visagiste meebrachten en heb dat ook toegelaten. Iedereen is nu vrij van kiezen. Ik zal deze avond alles besproken hebben en laat dan hier weten hoe en wat. Het moet die dag een leuke dag zijn met allemaal vrolijke mensen. Mensen zonder fouten bestaan niet en misverstanden zijn er om optehelderen.
            mvg
            umco
            Respect begint bij uzelve

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Extra kosten voor mij geen probleem. Ik ben van mening dat we veel meer gaan terug krijgen dan waar we voor betalen...

              Om het probleem nog simpelder te maken : misschien ook de bedenking dat de visagisten ook wel voordelen kunnen hebben bij de shoot voor hun portfolio. Als zij achteraf foto's willen gebruiken, moet er dan voor betaald worden? en aan wie? Of is dit totaal niet aan de orde van de dag.

              Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Geen probleem om iets meer te betalen. twee euro voor het fotograferen en 15 euro voor het eten is toch eigenlijk een beetje vreemde verhouding.

                Maar waar praten we eigenlijk over. Ik moet 143 km rijden. Alleen al aan benzine ben ik een bedrag kwijt dat veel hoger is dan die twee euro...

                Ik denk dat het eerlijker is om met een vaste toegangsprijs voor iedereeen te werken: modellen en fotografen hebben elkaar allebei even hard nodig.

                Zonder beledigend te willen zijn heb ik overigens wel mijn bedenkingen tegen een willekeurige visagist(e). Ín mijn bescheiden mening is de visagie even belangrijk voor de vormgeving van de foto als de inbreng van de fotograaf en van het model. "zo maar" een willekeurige visagie is dan ook een slecht idee... En ik vraag me ook af wat je voor pakweg 10 euro aan visagie kunt krijgen. Ik ga vrijdag even langs bij Mari van de Ven en ik zou willen dat hij voor dat bedrag werkte....

                Groeten, Miriam

                PS. enig idee hoeveel een professioneel model kost? En ook die dames en heren willen graag een printje van het eindresultaat... Het argument dat je bijdraagt aan het portfolio van een (beginnend) (amateur) model is daarom niet erg steekhoudend.

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  hoi iedereen,

                  eventjes een gedachtengang hier : 70 fotografen + 30 modellen is 100 mensen , iedereen betaald 5 € , dit maakt zo'n 500 € en dit bedrag verdelen over de visagistes en de broodjes enzo...

                  5 € is voor ons fotografen maar een fractie van wat we zelf voor onze hobby betalen en de modellen krijgen in ruil voor hun centjes toch een aantal mooie foto's niet ?

                  Of ben ik nu echt ietsjes te simpel aan het redeneren


                  groetjes

                  Alex
                  Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door bromista

                    5 € is voor ons fotografen maar een fractie van wat we zelf voor onze hobby betalen en de modellen krijgen in ruil voor hun centjes toch een aantal mooie foto's niet ?

                    Alex
                    Eerst en vooral wil ik hier niemand op de tenen trappen met volgende post! Knoop dat goed in de oren voor ik hier dreigposts krijg of beledigingen... (Al meegemaakt door mijn direct zijn)

                    Maar hoe willen jullie nu WAAUW-foto's maken als jullie

                    1. maar een kwartier krijgen per 2 modellen (geen verwijten naar organisatie toe! ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat dit niet kan!)

                    2. er hier toch zeker de helft van de fotografen nog heel onervaren is met echte modellen (ook terug geen verwijt, iedereen moet het leren!)

                    3. een model heeft ook wel de tijd nodig om erin te komen... zelf kan ik pas maar na een kwartierke/halfuur echt presteren

                    4. laat ik even verder redeneren, stel op een gewone shoot trek je hoeveel foto's, stuk of 200? zoiets toch, wel daar zitten van heel de shoot misschien 5 ŕ 10 echt goeie foto's tussen. Rekening houdend met technische kant + pose en expressie.

                    Ik wil maar zeggen dat sommige modellen echt wel deelnemen om iemand plezier te doen (eventueel de fotograaf waarmee ze meekomen) en dus ook niet echt zoeken naar portfolioaanvulling. Maar gewoon een dagje fun maken, want tenslotte is het ook een hobby voor de modellen...

                    Niet dat €5 veel is zu, dat zeg ik niet. 'k Wou gewoon even aantonen dat het niet zo vanzelfsprekend is om op een shootingday portfoliomateriaal te verkrijgen voor modellen die al even bezig zijn (daarmee bedoel ik niet pro-modellen of echt ervaren-modellen) Laten we ook wel zeggen dat hier gene pro-modellen zullen aan meedoen.

                    En nogmaals: geen bedoeling gehad iemand tegen de schenen te schoppen.

                    Greetz
                    Dj

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Nog even herhalen dat dit een initiatie-modellen-shoot is, zeg maar 'er eens eventjes van mogen proeven'...

                      Voor het echte modellenwerk zal je véél verder moeten gaan als fotograaf(lees ervarener zijn) en véél dieper in de geldbeugel moeten tasten(lees kostprijs materiaal + studio + model) en dan ga je niet met pakweg 70 collega's op een shootplaats (willen) rondhossen..

                      Vergeet het aspect 'FUN' zondag niet!

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Idd, TB heeft gelijk, bovendien gaat het hier over een WISSELWERKING, tss de talloze pics die zullen genomen worden zullen er wel uitschieters zitten, de modellen kunnen die op simpele aanvraag gratis krijgen, is toch ook niet mis hé...en van die omgekeerde wereld dat de modellen zouden moeten betalen...beginnende modellen lopen fotografen plat om een mooie fotoboek te maken die ze dan kunnen aanbieden aan bv modelagency's...denk je dat die fotografen dat dan gratis doen mss

                        Het blijft een dag om op een leuke manier foto's te maken van leuke modellen, de focus (sic) ligt deze dag dus niet op superdeluxeprofessioneel wezen doch om op een leuke, ongedwongen manier leuke pics te maken...ook voor de niet-ervaren portretfotograaf (zoals ik)...dus zowel modellen als fotografen kunnen er ervaring opdoen...iedereen happy toch ?

                        PS ik heb er geen probleem mee om iets meer te betalen dan die €2, zet anders bij de inschrijving een spaarpottekke voor hen die willen kunnen dan wat extra's d'r in steken...

                        Just my opinion...
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                          Geen probleem om iets meer te betalen. twee euro voor het fotograferen en 15 euro voor het eten is toch eigenlijk een beetje vreemde verhouding.

                          Maar waar praten we eigenlijk over. Ik moet 143 km rijden. Alleen al aan benzine ben ik een bedrag kwijt dat veel hoger is dan die twee euro...

                          Ik denk dat het eerlijker is om met een vaste toegangsprijs voor iedereeen te werken: modellen en fotografen hebben elkaar allebei even hard nodig.

                          Zonder beledigend te willen zijn heb ik overigens wel mijn bedenkingen tegen een willekeurige visagist(e). Ín mijn bescheiden mening is de visagie even belangrijk voor de vormgeving van de foto als de inbreng van de fotograaf en van het model. "zo maar" een willekeurige visagie is dan ook een slecht idee... En ik vraag me ook af wat je voor pakweg 10 euro aan visagie kunt krijgen. Ik ga vrijdag even langs bij Mari van de Ven en ik zou willen dat hij voor dat bedrag werkte....

                          Groeten, Miriam

                          PS. enig idee hoeveel een professioneel model kost? En ook die dames en heren willen graag een printje van het eindresultaat... Het argument dat je bijdraagt aan het portfolio van een (beginnend) (amateur) model is daarom niet erg steekhoudend.
                          Das net het punt Myriam, het is geen willekeurige visagiste, en ze kent haar stiel wel degelijk .... dus wij zijn altijd blij dat ze modellen voor dit luttele bedrag van 12€ wil opmaken.

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                            'k wil mij ook wel eens laten vis-vis-visagisteren!
                            haha, voor u betaal ik de visagiste zenne
                            pixelpusher

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Waar ik mij ook vragen bij stel... Sommige nemen 3 of zelfs 4 modellen mee, die hebben dus in feite andere fotografen geholpen aan extra variatie en nog meer fun om te shooten. Maar die ene persoon moet alles betalen van visagie, terwijl de andere fotografen ervan mee profiteren...

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                                Eerst en vooral wil ik hier niemand op de tenen trappen met volgende post! Knoop dat goed in de oren voor ik hier dreigposts krijg of beledigingen... (Al meegemaakt door mijn direct zijn)

                                Maar hoe willen jullie nu WAAUW-foto's maken als jullie

                                1. <knip>,

                                2. <knip>,

                                3. <knip>,

                                4. <knip>,

                                <knipknipknip>

                                En nogmaals: geen bedoeling gehad iemand tegen de schenen te schoppen.

                                Greetz
                                Dj
                                Au, au, au, wat doe je nou (sorry, grapje...)

                                Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Maar als je daar allemaal rekening mee houdt, kun je volgens mij een harstikke leuke dag hebben. Misschien ga ik nu hatemail krijgen, maar die 70 fotografen zijn voor mij veel meer reden om te komen dan die 30 modellen

                                Groeten, Miriam

                                Comment

                                Working...
                                X