Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 'Olmense Zoo'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: SD 'Olmense Zoo'

    ik denk dat ik ga kiezen voor een ochtendlijk bezoek aan de Kalmthoutse Heide, tegen dan zal er nog wel voldoende wit liggen denk ik. En kost me ook wat minder tijd...
    maar een volgende keer zeker
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

    Comment


    • #77
      Re: SD 'Olmense Zoo'

      Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
      ik denk dat ik ga kiezen voor een ochtendlijk bezoek aan de Kalmthoutse Heide, tegen dan zal er nog wel voldoende wit liggen denk ik. En kost me ook wat minder tijd...
      maar een volgende keer zeker
      Hehe.. dat is ook een goed idee! Ikzelf ga morgen nog even naar de Lommelse Sahara wat foto's van het sneeuwtapijt nemen! Maar ik kijk toch hard uit naar de beestjes in de sneeuw te zien.
      Follow me on neonpxl.com

      Comment


      • #78
        Re: SD 'Olmense Zoo'

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Helaas is er dus iets abnormaal aan het gebeuren. Ik denk dat het met de huidige weersomstandigheden niet aangewezen is om zo'n 150 km enkel te gaan rijden.

        Een volgende keer dan maar !
        Het spijt me zeer maar ik ga ook moeten afzeggen vanwege dezelfde reden.

        Ik keek er zo naar uit en had alles al mooi klaargezet.

        Hopelijk een volgende keer en voor diegenen die nog gaan: veel plezier en laat maar mooie winterfoto's zien.

        Mvg

        Steven aka Canonex
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #79
          Re: SD 'Olmense Zoo'

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Helaas is er dus iets abnormaal aan het gebeuren. Ik denk dat het met de huidige weersomstandigheden niet aangewezen is om zo'n 150 km enkel te gaan rijden.

          Een volgende keer dan maar !
          Iets abnormaals?
          SeALbe

          Comment


          • #80
            Re: SD 'Olmense Zoo'

            Ik heb nog geen definitieve beslissing genomen i.v.m. de weersomstandigheden...

            Ik heb gisteren gedurende meer dan 4 uur deelgenomen aan de nationale recordpoging filerijden dat liever niet meer deze week...

            Maar als het enigszins doenbaar is kom ik af...

            Bij belet wil ik zo snel mogelijk verwittigen, hoe doe ik dat best Lander?

            (mijn dochter kan in elk geval niet meekomen)
            BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

            Comment


            • #81
              Re: SD 'Olmense Zoo'

              Ik heb vandaag de verantwoordelijke bij de Olmense Zoo gecontacteerd met de vraag of morgen de dieren buiten zullen zitten met dit barre weer en dat er al of niet veel sneeuw ligt.

              Het heeft weinig zin dat de meeste met de wagen zo ver rijden om dan vast te stellen dat er sneeuw ligt en er wel mooie landschappen zijn , maar waarvoor we gaan, dieren, deze niet te zien zijn.

              Dit is het antwoord dat ik gekregen heb:
              Beste Patric,

              Met veel plezier willen wij u groep fotografen verwelkomen in onze dierentuin. Op dit moment is het landschap van de Olmense Zoo bedekt onder een mooi wit tapijt. Omwille van het koude weer en ijs rond verschillende verblijven zitten niet al onze dieren buiten. De meeste primaten zitten al in onze binnenverblijven achter de schermen en ook enkele katachtigen worden mogelijk binnen gehouden wegens ijsvorming op het water.

              Wij hopen de fotoclub “BelgiumDigital” morgen of op een andere dag te verwelkomen!


              Met vriendelijke groeten,

              Greet Toelen
              Reservaties en Administratie
              Olmense Zoo
              Bukenberg 45
              2491 Olmen - Balen
              Aan Lander om te beslissen dat het toch nog door zal gaan.
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

              Comment


              • #82
                Re: SD 'Olmense Zoo'

                Ziet er allemaal niet zo goed uit.
                Plan B?
                Dieren in dierentuin van Antwerpen (zitten er meer binnen, weliswaar achter glas), en Antwerpen is ook goed bereikbaar met de trein...

                Comment


                • #83
                  Re: SD 'Olmense Zoo'

                  Dag iedereen.. Er zijn inderdaad wel meer mensen die door het weer afhaken en zoals ik al vreesde (en wat werd bevestigd door de mail aan Patricske) zullen niet alle dieren uit hun hok mogen.
                  Dit is natuurlijk een heuse tegenvaller voor de SD. Maar ik ben nog wat aan't twijfelen wat te doen. Hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen toch een kijkje nemen (voor mij is het redelijk dichtbij en met de sneeuw heb je eens de kans om net ietswat andere foto's te trekken). Mensen die eveneens willen meekomen mogen dit altijd.
                  Maar om het dan een heuse SD te noemen..

                  Waarschijnlijk is het verstandiger om de SD een maand op te schuiven naar januari of februari.. Suggesties hierover zijn altijd welkom. Ik probeer tegen vanavond 8u alle deelnemers via een PM op de hoogte te brengen van de laatste wijzigingen en zal dan ook alles nog eens herhalen hier op het forum.

                  Groeten,
                  Lander
                  Follow me on neonpxl.com

                  Comment


                  • #84
                    Re: SD 'Olmense Zoo'

                    Ik vind het spijtig, maar ik ga afhaken. Ik heb schrik om 50km te rijden, misschien op plaatsen glad (want volledig via de autostrade is het meer dan 70km) en de kans bestaat dat er geen dieren buiten te zien zijn.

                    Maar, in februari zal ik van de partij zijn.

                    Patric
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #85
                      Re: SD 'Olmense Zoo'

                      Omdat iemand opperde naar de zoo van Antwerpen te gaan, met de trein weliswaar. Het is er spekglad Blijkbaar kennen ze hier in't stad het gebruik van strooiwagens niet

                      Comment


                      • #86
                        Re: SD 'Olmense Zoo'

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matsuda XIII Bekijk bericht
                        Waarschijnlijk is het verstandiger om de SD een maand op te schuiven naar januari of februari.. Suggesties hierover zijn altijd welkom. Ik probeer tegen vanavond 8u alle deelnemers via een PM op de hoogte te brengen van de laatste wijzigingen en zal dan ook alles nog eens herhalen hier op het forum.

                        Groeten,
                        Lander
                        Hoi Lander,

                        Ik was vastberaden te komen en had zelfs al speciale hanschoenen, muts en thermisch ondergoed gekocht tegen de kou, maar als de enige wilde dieren een handjevol loslopende BD'ers zijn , dan heeft het inderdaad weinig zin om de toch risicovolle verplaatsing te doen Ik denk dat een latere datum (vroege voorjaar?) inderdaad geschikter gaat zijn voor deze SD. En het is zoals cee37 al zei, de sneeuw is een uitgelezen moment om de plaatselijke natuur in te trekken en je daar fotografisch uit te leven

                        MVG,

                        Comment


                        • #87
                          Re: SD 'Olmense Zoo'

                          Helaas ga ik ook afmelden, ik ben al enkele keren daar geweest met ijskoud weer en dan is er inderdaad weinig te zien, beter een andere gelegenheid kiezen.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: SD 'Olmense Zoo'

                            Dag iedereen,

                            Jullie hadden het misschien al wat kunnen volgen op het forum: door de hevige sneeuwval zal de SD in de Olmense Zoo niet kunnen doorgaan op 19 december.
                            Door de sneeuwval kunnen vele leden niet tot aan de zoo zelfs geraken en bovendien heb ik vernomen uit goede bron dat door de sneeuwval slechts weinig dieren zich buiten hun hok begeven.

                            Maar omdat er zoveel reactie was vanuit verschillende hoeken ben ik van plan toch nog een tweede poging te wagen om de SD in februari te organiseren! Een verdere datum volgt nog wel, maar het zal '9 kans op 10' een zaterdag in februari worden.

                            Het spijt me ten zeerste dat ik hierom de SD moet afgelasten (en op zo'n laat tijdstip), maar het is met zo'n weer te gevaarlijk om een dergelijke lange verplaatsing te maken. Ikzelf was ook nog van plan om morgen een kijkje te nemen in de zoo, maar omdat ik van mensen rondom mij steeds te horen krijg dat er bij sneeuwval weinig of geen dieren te zien zijn stap ik ook af van deze planning. Mensen die toch besluiten een kijkje te gaan nemen: ga met geen al te hoge verwachtingen.

                            Het enige dat ik kan doen is iedereen wiens planning hierdoor in de war is gestuurd het volgende aan te raden: trek de stad in of de natuur in de omgeving! Maak gebruik van de sneeuw om op de vertrouwde locaties enkele onverwachte sfeerbeelden te schieten. En dan zie ik jullie allen graag in februari!

                            Groeten,
                            Lander Vanhoof
                            Follow me on neonpxl.com

                            Comment


                            • #89
                              Re: SD 'Olmense Zoo'

                              Hevige sneeuwval, behalve hier ...
                              Omgeving van Hasselt is groen ipv wit.
                              Zijn ze ons vergeten? Ik had hier ook graag een sneeuwtapijt als het bij jullie ook ligt.

                              Comment


                              • #90
                                Re: SD 'Olmense Zoo'

                                @ Lut: Misschien komt dit als een kleine verassing voor jou, maar in de Limburg gaat alles
                                wat laaangzaaameeeer.. Grote kans dat je er nog wel een mooi sneeuwtappijtje voor je
                                deur komt te liggen! (ik studeer in Haaselt, maar ben niet van de regio.. dus Limburger-
                                moppen in overvloed hier)

                                Maar het is voor veel mensen te moeilijk om te komen en dan wil ik iedereen de kans
                                gunnen op een fijne uitstap. Het is immers niet helemaar voor de dieren te doen (wel
                                grotendeels), maar het is ook fijn om eens met andere fotografen in contact te komen.

                                Groeten,
                                Lander
                                Follow me on neonpxl.com

                                Comment

                                Working...
                                X