Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD 'Olmense Zoo'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: SD 'Olmense Zoo'

    Ik was ook afgezakt naar de olmense zoo. Het is voor mij maar 15min rijden.
    Veel fotografen gezien maar weinig lidkaartjes kunnen lezen .
    (ik ken graag de persoon achter de nickname)

    Er waren weinig beestjes buiten maar dat was te verwachten.
    Toch enkele mooie plaatjes geschoten.
    Ik heb zelfs een nieuwe soort gefotografeerd voor de olmense zoo.
    Ik moet de naam nog opzoeken maar het was iets groen( wie kent de naam van het beestje)

    Johan

    Comment


    • Re: SD 'Olmense Zoo'

      Die groene soort is maar pas geland in ons belgenlandje
      Maar dat terzijde,het was nen toffe dag waarvoor dank aan de inrichter
      Er is weer veel gebabbeld maar er zijn ook veel fotokes genomen
      Zeker voor herhaling vatbaar

      Comment


      • Re: SD 'Olmense Zoo'

        Mooie uitstap gehad, met dank aan Matsuda XIII.
        Hier een beeldje: http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ag-299058.html
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: SD 'Olmense Zoo'

          Lander, bedankt voor het nemen van dit initiatief. Het was een prachtige dag, weer wat geleerd en wat kunnen babbelen over welke nu de beste camera is (Rudy?), beste lens, .... en uiteraard een pak foto's genomen (nu maar hopen dat er iets fatsoendelijk tussen zit).

          Alleen spijtig dat niet alle dieren buiten vertoefde, dat smering Belgisch weer toch hé.
          http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

          Comment


          • Re: SD 'Olmense Zoo'

            Lander, Prima initiatief.
            Deze keer zat het weer toch beter mee dan met de vorige poging,
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • Re: SD 'Olmense Zoo'

              Prachtige dag! Bedankt, Lander, voor het initiatief en het gastheerschap!

              De soms afwezige dieren-bewoners werden ruimschoots gecompenseerd door een groot aantal bezoekende soorten: ik zag heel wat driepoters, langlenzen...

              Leuk om zo nog eens lijfelijk onder digitale vrienden te zijn!
              BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

              Comment


              • Re: SD 'Olmense Zoo'

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Toch enkele mooie plaatjes geschoten.
                Ik heb zelfs een nieuwe soort gefotografeerd voor de olmense zoo.
                Ik moet de naam nog opzoeken maar het was iets groen( wie kent de naam van het beestje)

                Johan
                Het is een serieus cropke. Wie kent deze soort?





                Johan

                Comment


                • Re: SD 'Olmense Zoo'

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                  Ik was ook afgezakt naar de olmense zoo. Het is voor mij maar 15min rijden.
                  Veel fotografen gezien maar weinig lidkaartjes kunnen lezen .
                  (ik ken graag de persoon achter de nickname)
                  nickname: lauwers1982 (lauwers is blijkbaar mijn achternaam en 82 het fabricatiejaar )
                  voornaam: pieter (dieter of peter is ook goed, de rest vind ik maar minder)


                  de olmense zoo was voor mij een geslaagde dag
                  vraagt om meer

                  tot de volgende
                  Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

                  Comment


                  • Re: SD 'Olmense Zoo'

                    Hierbij een 3-tal van een (voor mij) niet zo gekend dier.
                    LINK

                    Als je de naam kent, mag je me die altijd doorsturen.

                    Sven

                    Comment


                    • Re: SD 'Olmense Zoo'

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Het is een serieus cropke. Wie kent deze soort?


                      Johan
                      Geen idee, maar ik zou deze soort liever niet tegenkomen, heeft nogal een grote appetijt en eet zo wat alles wat er te verkrijgen is, stoofvlees met friet is zijn lievelingsgerecht . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: SD 'Olmense Zoo'

                        Lander,

                        't was nen toffen dag en de blonde Leffe heeft echt gesmaakt
                        De fotokes volgen later nog wel.

                        Groete
                        Rudi
                        Fuji XT-4 en wat glas
                        Web: Flickr

                        Comment


                        • Re: SD 'Olmense Zoo'

                          Er zijn anders nog wel rare exemplaren opgemerkt namelijk de Nikonos Bluebird, die wegens z'n onvoorspelbaar gedrag op de nodige afstand moet gefotografeerd worden. Dit exemplaar stond zeker om 150 m afstand, en met een 400mm lens moet je dan wel erg croppen, desondanks meen ik dat deze soort toch zeer goed herkenbaar is weergegeven...

                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • Re: SD 'Olmense Zoo'

                            Ik heb desondanks de koude enorm genoten van deze SD.

                            Het was wederom een leuk weerzien met getrouwe gezichten enerzijds en wat nieuwe anderzijds.

                            Lander, bedankt voor het initiatief en de organisatie.

                            Comment


                            • Re: SD 'Olmense Zoo'

                              Bedankt iedereen voor de toffe feedback! Het was zeker een geslaagde SD en het is te hopen dat er nog véél meer zullen volgen.. Ook ik heb véél nieuwe mensen leren kennen,
                              hopelijk veel mooie foto's gemaakt (ik heb na de SD, tot nu toe, nog geen 5 seconden stilgezeten en heb mijn foto's dus nog niet eens in't groot kunnen zien). Updates van de laatste volgen nog!

                              Ik kijk al uit naar de foto's van iedereen (maar laat de foto's van de kraanvogels toch maar achterwege voor deze keer ) en hoop jullie snel terug te zien op een volgende SD!

                              Groeten,
                              Lander
                              Follow me on neonpxl.com

                              Comment


                              • Re: SD 'Olmense Zoo'

                                Ook een leuke dag gehad gisteren.

                                Om toch even heel eerlijk te zijn: de Olmense Zoo zelf sloeg mij dik tegen. Dat de dieren in kooien en achter afrasteringen zitten valt natuurlijk te verwachten in een Zoo, maar hier waren ze allemaal toch wel erg lelijk en storend... Zonder superzoom moeilijk om de dieren tegen een beetje een aanvaardbare achtergrond te plaatsen op die manier.

                                Ook een beetje spijt dat ik wat weinig contact met andere BD'ers heb gehad en dus, op Lander na, geen nieuwe koppen op nicknames kan plaatsen. Ik besef wel dat dat grotendeels onze eigen fout is, dat heb je wel een beetje als je als duo aan zoiets deelneemt.
                                Misschien leuk om bij de 'gespotte langlens-soorten' in dit topic toch nog de bijbehorende namen te plaatsen, om dit achteraf nog een beetje goed te maken?

                                Hier mijn bijdrage:

                                Geen idee van de juiste naam van deze variëteiten.

                                Een linkje naar mijn eerste topic met Olmen-foto's.
                                Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                                vroeger op dit forum bekend als wAckO

                                Comment

                                Working...
                                X