Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

    .....
    Last edited by NeQo; 9 april 2010, 21:20.

    Comment


    • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

      Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
      Klopt niet met de oorspronkelijke urban gevoel.

      Ik haak hier af, ook al bij het feit dat ik mijn foto's moet afgeven om het inschrijvingsgeld terug te krijgen. Ik krijg er een verkeerd gevoel bij.
      Rare manier van SD... spijtig
      Sorry, maar hier kan ik in meegaan dus ik haak ook af.
      Ik zal op die dag wel een urbanlocatie bezoeken op een wat kleinere schaal.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

        Je hoeft toch geen model te fotograferen als je niet wil. Geen urban gevoel ? en urban modelling dan nee ik vind het ook wel wat te grootschalig maar ik denk dat MHA groot genoeg is om toch nog alleen in rond te lopen.
        Canon EOS 5D - Canon EF 24-105mm 1:4 IS USM L - Canon EF 50mm 1:1.4 USM - Canon EF 75-300mm 1:4-5.6 - Canon 580EX + 540EZ - http://www.flickr.com/photos/vindesign/

        Comment


        • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

          Aanwezig (onder voorbehoud).

          Waarschijnlijk ga ik een uurtje of twee modellen shoot doen. Het is te zeggen als ik een model kan vastkrijgen.

          De rest van de dag ga ik met koplamp (en als het echt nodig is, met alpinisme uitrusting) rondlopen en fotokes maken op het domein. Maw projectleiders zijn voor niets omgekocht. Als er iets speciaal op foto moet vastgelegd worden, mag je me dit via pm melden.

          By the way, graag een goed plan van dat terrein.

          Gr.
          JrV
          http://www.jrverbiest.eu/

          Comment


          • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Sorry, maar hier kan ik in meegaan dus ik haak ook af.
            Ik zal op die dag wel een urbanlocatie bezoeken op een wat kleinere schaal.

            And so do I, ik haak ook af, had graag verlaten gebouwen gefotografeerd maar met giechelende meisjes erbij nope, spijtig want dit was een unieke kans.

            Comment


            • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

              Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
              Dan liever niet hoor, jammer van de sfeer.....ik had er graag geweest zonder modellen, en echt 'abandoned'.

              Groetjes, Rosita
              Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
              And so do I, ik haak ook af, had graag verlaten gebouwen gefotografeerd maar met giechelende meisjes erbij nope, spijtig want dit was een unieke kans.
              Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
              Mijn reactie was eigenlijk: Hoe? Modellen?
              Dit was in miijn ogen een schitterend idee, alleen een beetje spijtig van het uiteindelijke resultaat.
              Klopt niet met de oorspronkelijke urban gevoel.
              Een echte urban shoot wordt niet georganiseerd, zeker niet met pasjes

              Dat je toegang krijgt op voorwaarde dat je wat foto's afstaat kan ik ook best begrijpen. Op zo'n shoots werken modellen typisch volgens time for print basis. De ervaring leert dat de deelnemers aan zo'n shoots niet altijd even vlot die foto's leveren, die waarborg helpt dan.

              Aan StevenVH en NeQo : als je zoiets wil organiseren, is er niets dat je in de weg staat om dat te doen.

              Aan Fullator :
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                Oorspronkelijk geplaatst door NeQo Bekijk bericht
                Ik moet me aansluiten met easygirl. Heb net hetzelfde gevoel over de modellenshoot.
                Mijn reactie was eigenlijk: Hoe? Modellen?
                Dit was in miijn ogen een schitterend idee, alleen een beetje spijtig van het uiteindelijke resultaat.
                Klopt niet met de oorspronkelijke urban gevoel.

                Ik haak hier af, ook al bij het feit dat ik mijn foto's moet afgeven om het inschrijvingsgeld terug te krijgen. Ik krijg er een verkeerd gevoel bij.
                Rare manier van SD... spijtig
                Er is geen sprake van inschrijvingsgeld, wel van een waarborg, die je terugkrijgt als je je foto's binnenbrengt. Dat is namelijk de tegenprestatie die we leveren voor de projectmanagers en de modellen. Daarbij is het onbelangrijk of je modellen of gebouwen fotografeert.

                Ik denk niet dat je het normaal vindt dat modellen hun tijd, middelen, vervoer, eten... gratis ter beschikking stellen. Wat mij betreft: ik breng een viertal professionele modellen mee. Als die alleen maar hun tijd aanrekenen ben je voor hen alleen die dag meer dan 2000€ kwijt. Je mag dus niet klagen...

                Overigens: het domein is zo groot dat een paar modellen meer of minder niet gaan opvallen. En het staat volledig vrij om je te beperken tot de locatie alleen (urban setting). Je kan in de gangen uren rondwandelen zonder iemand tegen te komen.

                Wat ik even kwijtwil: dit kost me onnoemelijk veel tijd en ook geld. Ik doe dit om mijn collega's een plezier te doen, omdat ik besef wat ik er zelf aan gehad heb. Je suggestie ("verkeerd gevoel") lijkt me dan ook ongepast.

                Ook niet vergeten dat je op jezelf die kans nooit zal krijgen: we hebben lang moeten onderhandelen om die toegang te krijgen. En binnenkort wordt de boel afgebroken.

                Hetzelfde met onze volgende SD in het oude Justitiepaleis van Antwerpen. Als we dat kunnen in orde krijgen, zullen we een boel mensen blij maken. Spijtig dat sommige mensen die inspanningen niet appreciëren.

                Mijn voorstel: richt zelf maar eens iets van deze grootte-orde in. Of probeer maar gewoon officieel toegang te krijgen.
                Fullator
                Fotostudio Candela Zone
                website: http://www.chronax.be
                website: http://www.marquisemodels.eu

                Comment


                • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                  Oorspronkelijk geplaatst door JrV Bekijk bericht
                  Aanwezig (onder voorbehoud).

                  Waarschijnlijk ga ik een uurtje of twee modellen shoot doen. Het is te zeggen als ik een model kan vastkrijgen.

                  De rest van de dag ga ik met koplamp (en als het echt nodig is, met alpinisme uitrusting) rondlopen en fotokes maken op het domein. Maw projectleiders zijn voor niets omgekocht. Als er iets speciaal op foto moet vastgelegd worden, mag je me dit via pm melden.

                  By the way, graag een goed plan van dat terrein.

                  Gr.
                  JrV
                  We hebben al plannen van het terrein. Zonder loop je verloren.
                  Er komt voor de deelnemers een documentatiemap met de interessantste locaties, mét omgevingsplan.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                    Na de verkenningsshoot van verleden maand hebben we nu zaterdag een previewshoot, met enkele geselecteerde fotografen en modellen (toegang voor 12 personen). Op dat moment zijn er ook outdoor filmopnamen op de locatie, dus is er iets minder bewegingsvrijheid.

                    De foto's zullen we hier publiceren, nog voor de megashoot. Kwestie van een idee te geven.

                    Modellen: Sevillana, Malina, Nina, Katia, Marietta. En daar is geen enkele "giechelende trien" bij, allemaal professioneel.
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                      Sorry maar die modellen zijn er te veel aan, anders had dit geweldig geweest!
                      Je kan toch niet zeggen dat je met zo'n 170 man niemand gaat tegen komen in de gangen?

                      Het is mij te bombastisch geworden, maar ik wens jullie veel plezier verder.

                      Ik zei niet dat ik het niet apprecieer, maar dat het een modellen-dag geworden is met inkom te betalen of foto's af te leveren ipv echte URBAN zonder verplichtingen........

                      Dit was gewoon mijn mening hier over, dus diep ontgoocheld feitelijk

                      Grtz
                      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

                      Comment


                      • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                        Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                        Sorry maar die modellen zijn er te veel aan, anders had dit geweldig geweest!
                        Je kan toch niet zeggen dat je met zo'n 170 man niemand gaat tegen komen in de gangen?

                        Het is mij te bombastisch geworden, maar ik wens jullie veel plezier verder.

                        Ik zei niet dat ik het niet apprecieer, maar dat het een modellen-dag geworden is met inkom te betalen of foto's af te leveren ipv echte URBAN zonder verplichtingen........

                        Dit was gewoon mijn mening hier over, dus diep ontgoocheld feitelijk

                        Grtz
                        Als je het draaiboek van BD bekijkt, dan zie je dat we ons strikt aan de regels houden. Die waarborg is door hen vooropgesteld en het is zeker geen inkom. Bovendien zorgt BD dat je voor een habbekrats - of gratis - verzekerd bent. En foto's afleveren (FTP/FTCD) is nogal gebruikelijk. Iemand moet toch de modellen betalen of een tegenprestatie leveren voor de projectbeheerders. Die laatste hebben uitdrukkelijk gevraagd naar de foto's als tegenprestatie (voor het stadsarchief).

                        Dus, lees eerst de richtlijnen en geef dan pas commentaar. Dit is zeker niet het eerste mega-evenement van BD en hopelijk ook niet het laatste. Als je dat nog niet hebt meegemaakt ben je eigenlijk nauwelijks in een positie om commentaar te geven.

                        Enfin, ik ga me niet blijven herhalen - het staat hier allemaal al enige malen.
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                          Voor wie enig idee wil hebben over ligging, grootte en mogelijkheden: de coördinaten van de ingang zijn: 51°12' 04"22 NB en 4°25'25"10 OL.

                          Met deze gegevens kan je het makkelijk in Google Earth localiseren. Het domein ligt volledig ten noorden van de ingang.
                          Fullator
                          Fotostudio Candela Zone
                          website: http://www.chronax.be
                          website: http://www.marquisemodels.eu

                          Comment


                          • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                            Dus, lees eerst de richtlijnen en geef dan pas commentaar. Dit is zeker niet het eerste mega-evenement van BD en hopelijk ook niet het laatste. Als je dat nog niet hebt meegemaakt ben je eigenlijk nauwelijks in een positie om commentaar te geven.

                            Enfin, ik ga me niet blijven herhalen - het staat hier allemaal al enige malen.

                            Door de grootschalige aanpak en de fouten die we gezien hebben in het verleden vragen de organisator een vorm van zekerheid, zoals voorzien in het draaiboek. Een bedrag van 20€ is geen onoverkomelijk bedrag, daarenboven krijg je het integraal terug als je de belofte nakomt en de foto's bezorgt op het afgesproken adres.

                            Deze SD is in de eerste plaats een modellenshoot en dit op een unieke lokatie.
                            Fullator, alvast bedankt voor de inzet, zoals de zaken er nu uitzien zal het een toffe ervaring worden voor de deelnemers
                            Groeten,
                            Ludo

                            Comment


                            • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                              Maar dit staat toch duidelijk in de openingspost van dit topic :

                              Is er geen belangstelling, dan gaan we met een groepje van een tiental fotografen met de eigen modellen er een eigen initiatief van maken.

                              Dus ging ik ervan uit dat er alleen een modellenshoot van zou worden gemaakt bij te weinig belangstelling,
                              maar nu is alles omgedraaid en dan pas ik dus.
                              Veel plezier voor de rest wat wel aanwezig zal zijn.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment


                              • Re: Zaterdag 31 maart - Militair Hospitaal Antwerpen - RFC

                                Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                                Maar dit staat toch duidelijk in de openingspost van dit topic :

                                Is er geen belangstelling, dan gaan we met een groepje van een tiental fotografen met de eigen modellen er een eigen initiatief van maken.

                                Dus ging ik ervan uit dat er alleen een modellenshoot van zou worden gemaakt bij te weinig belangstelling,
                                maar nu is alles omgedraaid en dan pas ik dus.
                                Veel plezier voor de rest wat wel aanwezig zal zijn.
                                Jan, Ik heb mij ook ingeschreven. Mijn hoofdbedoeling is ook om een verkenning in het gebouw te doen en eens een 'konijn' te schieten. Het pand is blijkbaar groot genoeg om mekaar niet in de weg te lopen.

                                Je zal dus niet enige zijn die niet enkel voor de modellen komt.

                                Je krijgt je waarborg van 20 Eur terug als je foto's inlevert, er staat toch niet bij dat er dit 200 moeten zijn.
                                BD0497BE : Nikon body + glas
                                www.RudyVerrijt.info

                                Comment

                                Working...
                                X