Voor wie nog eens wat foto's wil bekijken van een paar shooting days:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bye bye forum
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk berichtIk was al actief op de FB groep. Het is in elk geval een pak makkelijker om daar een foto te posten.
Verder valt het ook op dat de mensen die in chitchat actief zijn doorgaans heel weinig foto’s laten zien… en is dat nu niet één van de hoofddoelen hier?
niet de grootste handicap bij BD geweest?
Ik heb in het verleden redelijk wat foto’s geplaatst via verschillende upload sites,
een voor een vielen er weg, voor mij een reden om nog heel uitzonderlijk een foto
te plaatsen, ik zat op een bepaald moment met een uitverkoren foto van de maand,
en had niemand dat gezegd, zou ik het zelfs nooit geweten hebben.
En wat chitchat betreft, heb ik daar achteraf veel te veel tijd ingestoken…..
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtIk lees hier veel over mensen die nooit op FB zouden willen komen, we zullen na het stopzetten van het forum na enkele weken eens zien hoeveel hun belofte gaan houden.
Ik ben er vrij zeker van dat velen alsnog gaan volgen.
FB is niet veiliger of onveiliger dan een forum, men kan er enkel info van mensen op vinden wat ze er zelf opgezet hebben, net als op een forum.
Wat je niet post, dat kan niet gevonden worden door anderen.
Ook bijna alles van het BD forum kan men op andere manieren vinden.
Of FB even handig is als een forum, dat is een ander punt, het zal wat aanpassen zijn.
Het voordeel is wel dat het platform automatisch mee evolueert en up to date gehouden wordt, iedereen ter wereld kan met dezelfde app alles raadplegen en geen problemen van compatibiliteit.
Met al meer dan 3500 leden zal het ook wel niet doodbloeden.
Elke verandering heeft altijd een aanpassing en gewenning, dat is met alles zo.
Het is een gekend fenomeen dat mensen in het algemeen niet houden van veranderingen, maar als ze niet anders kunnen, dan volgen ze uiteindelijk toch en zien ze naast enkele mogelijke nadelen ook voordelen.
FB is misschien niet veiliger of onveiliger dan andere sites, maar ze maken er ook geen geheim van dat ze jouw gegevens gebruiken voor hun doeleinden. Van een site beheerd door een organisatie als BD verwacht ik dat ze dat niet doen (en ook redelijk gerust in ben dat het niet gebeurt).
Dat de software up-to-date gehouden blijft is uiteraard een voordeel. Een app heb je nergens voor nodig als je een website (of forum) hebt. Eender welke browser doet het werk. Langs de andere kant begrijp ik niet waarom een forum "speciaal geschreven software" nodig heeft (zie post van Les). Dat zoiets wat geconfigureerd wordt kan ik inkomen maar meer dan dat? Nu ja, ik snap niet warom men vindt dat foto's tonen moeilijk is. Als ik zie wat er hier gedaan wordt aan post processing dat is toch nog iets anders.
En je mag zeker zijn, ik kom niet naar FB. Zoals je zelf zegt, je kan alles wel ergens anders vinden. Een ander forum zal er ook anders uitzien...
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtIs het niet rechtstreeks kunnen plaatsen van foto’s op BD (om welke reden dan ook)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Toch enige bedenkingen hierbij.
FB is misschien niet veiliger of onveiliger dan andere sites, maar ze maken er ook geen geheim van dat ze jouw gegevens gebruiken voor hun doeleinden. Van een site beheerd door een organisatie als BD verwacht ik dat ze dat niet doen (en ook redelijk gerust in ben dat het niet gebeurt).
Heb ik nooit gesnapt waarom dat een probleem zou zijn.
Comment
-
Helaas voor mij geen Facebook. Van mijn kant is het helaas met enige spijt dat ik dit schrijf.
We gaan veel BD-ers missen, maar ik heb mijn principes en ik zet die er niet voor opzij.
Het zou beter zijn mocht BD nog iets over houden qua webvertegenwoordiging, en evt. een mailinglijst.
Dankzij die Oranje paljas ben ik ook de VS serieus aan het boycotten, dat is dus nog een 2e reden om niet naar facebook te willen gaan. Zelfs van gmail af geraken is in gang gezet. En qua OS op een komende smartphone zal het mogelijks /E/ worden. Een ontgoogelde android dus (made in france)! Trouwens DxO maakt ook goeie fotosoftware. Wie wil boycotten kan daar mogelijks een ondersteund alternatief vinden...
Dat wil dus zeggen dat men mij best op bananenland mailt, als men iets wil bekomen (ik heb voor zover ik weet geen issues met BDers)! Als we mekaar tegen komen is er tijd voor een babbeltje en een koffie (of wat anders).
Comment
-
Hiervoor heb ik al enkele jaren gevreesd.
Op BD heb ik aardig wat geleerd en aardig wat tijd verslten. Nu, versleten lijkt negatief maar het is positief bedoeld.
Ik herinner me de vele leuke contacten en de vele SD's. Aan de SD's die ik samen met Patrickse heb georganiseerd, en dat zijn er een pak, en SD-Dinant en SD-Annevoi (Met Stefaan Van Slycken) heb ik heel leuke en warme gevoelens. Ook de vele deelnemers ...
Ik herinner me ook nog wel de heftige discussies indien het nu een betalend forum zou worden of een forum waar beiden mogelijk waren, betalend, niet-betalend.
Dank aan iedereen die rvoor zorgde dat dit forum leefde, leeft.
Corona heeft natuurlijk ook hier zijn impact gehad en dat misschien ongezien en zeker ongewild. Van groepsgeest werden we in een keurslijf van eenzaat geduwd en hoe we het ook mogen bekijken, het heeft littekens nagelaten.
Zelf heb ik een toegang op Facebook voor Belgiumdigital, maar ik vrees dat dit niet voor mij bestemd is.
1) Chaotisch
2) Je eet uit de handen van een gigantisch groot bedrijf
3) Foto's die je er plaatst hebben geen exif meer
4) Je bent geen rechtstreekse eigenaar meer van datgene je er post. (Onlangs moest je zelf schriftelijk te kennen geven dat je fotomateriaal niet mocht gebruikt worden voor hun AI-model)
5) Indien je niet betaalt voor je account krijg je een gigantische massa reclame en ongevraagde items in je nek
6) Dat is niet echt een forum. Sorry, eerder een vismarkt.
7) Het opzoeken van geposte items is niet iets om over naar huis te schrijven. Een post van 3 weken terug ophalen is niet de eenvoud zelve.
8) Ik vond dat er nu al teveel postings mogelijk waren op BD. Op Facebook wordt dit nog slechter. Ja, je lid maken is dan heel eenvoudig maar sorry, een lid at er eens komt om dan gedurende 3 weken alledagen zijn foto of foto's te posten zoals in een etalage ? Neen daar teken ik niet voor in en ja ik weet het, ik ben een moeilijke.
Zo, ik vrees dus dat ik nog minder dan minder deel neem aan dat verhaal.
De vraag die ik me nu stel is verdwijnt het forum-onderdeel of verdwijnt belgiumdigital.com als website ? Of wordt dat iets anders ? Indien de website enkel blijft bestaan om er Shoot te propageren, nieuws te propageren, ... dan is dat heel pover en vermoedelijk duur, heel duur voor het het dan moet dienen.
https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
- Likes 1
Comment
-
-
Juridisch gesproken is er een serieus nadeel aan facebook - de eigendomsrechten van uw beeldmateriaal. Buiten de schendingen van de privacy, de overtredingen van de GDPR, DMA en DSA - is er ook nog het gebruiken/misbruiken van de data voor AI. En wat ik schrijf over Meta geldt ook voor Tiktok en vele anderen incl. Google, Amazon enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk berichtDankzij die Oranje paljas ben ik ook de VS serieus aan het boycotten.
Een ontgoogelde android dus (made in france)!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk berichtDe vraag die ik me nu stel is verdwijnt het forum-onderdeel of verdwijnt belgiumdigital.com als website ?
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk berichtHiervoor heb ik al enkele jaren gevreesd.
Op BD heb ik aardig wat geleerd en aardig wat tijd verslten. Nu, versleten lijkt negatief maar het is positief bedoeld.
Ik herinner me de vele leuke contacten en de vele SD's. Aan de SD's die ik samen met Patrickse heb georganiseerd, en dat zijn er een pak, en SD-Dinant en SD-Annevoi (Met Stefaan Van Slycken) heb ik heel leuke en warme gevoelens. Ook de vele deelnemers ...
Ik herinner me ook nog wel de heftige discussies indien het nu een betalend forum zou worden of een forum waar beiden mogelijk waren, betalend, niet-betalend.
Dank aan iedereen die rvoor zorgde dat dit forum leefde, leeft.
Corona heeft natuurlijk ook hier zijn impact gehad en dat misschien ongezien en zeker ongewild. Van groepsgeest werden we in een keurslijf van eenzaat geduwd en hoe we het ook mogen bekijken, het heeft littekens nagelaten.
Zelf heb ik een toegang op Facebook voor Belgiumdigital, maar ik vrees dat dit niet voor mij bestemd is.
1) Chaotisch
2) Je eet uit de handen van een gigantisch groot bedrijf
3) Foto's die je er plaatst hebben geen exif meer
4) Je bent geen rechtstreekse eigenaar meer van datgene je er post. (Onlangs moest je zelf schriftelijk te kennen geven dat je fotomateriaal niet mocht gebruikt worden voor hun AI-model)
5) Indien je niet betaalt voor je account krijg je een gigantische massa reclame en ongevraagde items in je nek
6) Dat is niet echt een forum. Sorry, eerder een vismarkt.
7) Het opzoeken van geposte items is niet iets om over naar huis te schrijven. Een post van 3 weken terug ophalen is niet de eenvoud zelve.
8) Ik vond dat er nu al teveel postings mogelijk waren op BD. Op Facebook wordt dit nog slechter. Ja, je lid maken is dan heel eenvoudig maar sorry, een lid at er eens komt om dan gedurende 3 weken alledagen zijn foto of foto's te posten zoals in een etalage ? Neen daar teken ik niet voor in en ja ik weet het, ik ben een moeilijke.
Zo, ik vrees dus dat ik nog minder dan minder deel neem aan dat verhaal.
De vraag die ik me nu stel is verdwijnt het forum-onderdeel of verdwijnt belgiumdigital.com als website ? Of wordt dat iets anders ? Indien de website enkel blijft bestaan om er Shoot te propageren, nieuws te propageren, ... dan is dat heel pover en vermoedelijk duur, heel duur voor het het dan moet dienen.
De reden daarvoor zal bij de oudere garde wel geweten zijn, spijtig genoeg zijn de meeste van die oudere keigoede fotografen hier enkele jaren geleden vertrokken of gestopt met posten.
Vanaf toen ging het hier op het forum in vrije val, toen de software vernieuwd werd was het een hele grote stap achteruit, de kwaliteit van de foto's ging alle kanten uit, de gevraagde zwarte omgeving is er nooit gekomen, nogthans bekijken bijna alle fotografen hun afbeeldingen met donkere achtergronden, en nog veel dingetjes die er niet kwamen
Over de keuze om naar Facebook over te stappen, eerlijk gezegd ik snap die keuze totaal niet en lijkt me ook niet logisch.
BD heeft al een lange tijd een facebookpagina lopen, dus niks nieuws, maar daar wordt amper op gepost.
Dus eigenlijk wist men al bij BD dat BelgiumDigital via Facebook niet de moeite is.
Dus waarom dan toch die keuze maken voor Facebook ? Ik veronderstel vooral dan het gebruiksgemak misschien ?
Alhoewel er totaal niks moeilijk is aan posten op BD, toch niet met de vorige software, misschien dat het ondertussen verandert is .... dat weet ik niet.
Tevens de keuze voor Facebook is eigenaardig en staat eigenlijk in alle aspecten loodrecht tegenover wat een echt fotografieforum is
Wim heeft er hierboven al enkele opgenoemnd
Doch ook ik ben al van in het begin lid op de facbookpagina van BD maar moet zeggen dat ik er amper iets op bekijk
Facebook dient om ergens snel voorbij te scrollen, meestal krijg je dingen te zien van mensen die je kent en vooral tegenwoordig héél erg veel reclame
Niet om foto's te bekijken, laat staan te beoordelen ...
Het is spijtig dat BD forum wegvalt maar zeker te verwachten ...
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht
Klopt als een bus.
Elke verandering roept weerstand op. Er zullen mensen volgen en anderen niet. Het zij zo.
Wel is het zo dat de anonimiteit grotendeels weg valt. De meeste mensen zitten met hun volledige naam op FB.
Ik was al actief op de FB groep. Het is in elk geval een pak makkelijker om daar een foto te posten.
Verder valt het ook op dat de mensen die in chitchat actief zijn doorgaans heel weinig foto’s laten zien… en is dat nu niet één van de hoofddoelen hier?
Het zou duizend keer beter zijn dat men alle sociale media verplichte identiteitscontrole zou opleggen net als met SIM-kaarten, er zou al een pak minder misbruik zijn.
Op BD is dat net hetzelfde, de ene gebruikt een niets zeggende nickname, de andere een nickname gebaseerd op zijn echte naam en nog anderen gebruiken hun volledige naam.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Is het niet rechtstreeks kunnen plaatsen van foto’s op BD (om welke reden dan ook)
Ik heb in het verleden redelijk wat foto’s geplaatst via verschillende upload sites,
een voor een vielen er weg, voor mij een reden om nog heel uitzonderlijk een foto
te plaatsen, ik zat op een bepaald moment met een uitverkoren foto van de maand,
en had niemand dat gezegd, zou ik het zelfs nooit geweten hebben.
En wat chitchat betreft, heb ik daar achteraf veel te veel tijd ingestoken…..
Of het allemaal naar ieders zin is wat mogelijke formaten betreft, dat is weer iets anders, maar het werkt en tot nu toe is bij mijn weten nog geen enkele foto van jaren geleden verdwenen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtFB is misschien niet veiliger of onveiliger dan andere sites, maar ze maken er ook geen geheim van dat ze jouw gegevens gebruiken voor hun doeleinden. Van een site beheerd door een organisatie als BD verwacht ik dat ze dat niet doen (en ook redelijk gerust in ben dat het niet gebeurt).
Verder staat enkel online wat je zelf post, zowel hier als op FB.
En je mag zeker zijn, ik kom niet naar FB. Zoals je zelf zegt, je kan alles wel ergens anders vinden.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Ik heb ook al verschillende negatieve ervaringen gehad met FB en het is bovendien zo onpersoonlijk. Probeer maar eens iemand te bereiken bij Meta als er iets fout loopt. Dus gebruik ik momenteel FB alleen voor het hoogst noodzakelijke (contact houden met Canadezen). Wat een achteruitgang zeg in plaats van vooruitgang. De echte reden van het stopzetten van BD forum hebben wij het raden naar. Geen vrijwilligers genoeg meer? Geldproblemen? Spijtig want dit was echt een goed forum waar je voor alles op gebied van fotografie terecht kon.
- Likes 1
Comment
Comment