Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bye bye forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    Knieval voor de nieuwe generatie selfie "fotografen..." ?
    Na 21 jaar zal ik BD missen,maar Facebook is niet aan mij besteed.
    Op zoek naar een ander forum, mag Engelstalig zijn.
    DPaul.
    Ben geen lid van de RVB, maar ik begrijp het wel.
    ik ben hier jaren lid geweest, dan een paar jaar uitgestap en dit jaar teruggekomen.

Je moet toch vast stellen dat het hier veel te kalm is. Als ik de algemene, lens of cameratopics gaat kijken, dat is echt om,de paar dagen dat er reacties zijn, en vragen worden amper beantwoord.
    Hier foto’s posten is een complexe zaak, en ook daar zie je dat het veel minder is.

Ik ken de financien van de RVB niet, maar je kan toch zo aanvoelen dat het moeilijk is om de kosten te dekken. En ja, dan moeten er drastische beslissingen genomen worden.

Wat op FB wel als een pudding in elkaar gezakt is, dat zijn de mensen die elke dag posten wat ze gegeten hebben, en waar ze naar toe gegaan zijn… Maar voor evenementen en lokale activiteiten blijft het goed gebruikt hoor.

Comment

Doodzonde jammer
      Al die kennis, al die ervaring, zoveel geleerd van het forum.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Wijlen Theokus van "Het weer weer" zal zich omdraaien in zijn graf...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Bd op Facebook ? Sorry ... dat is veel stappen achteruit, dat is geen forum maar blabla en gezwets !
          Ik ga niet mee ... het is hier ooit mooi geweest, waarschijnlijk was de drive er toen nog

Iemand die ik toch wil bedanken voor zijn inzet : Lesc die het boeltje hier en daar wat opruimde !!!

bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Moderator Note: Gasten, verknoei mijn tijd niet in mijn laatste dagen (weken?) als Moderator op het BD-Forum. Geen op de man opmerkingen. Laat ons in schoonheid eindigen.
            Alle begrip voor jullie beslissing Les, ik vind je een fantastische moderator die steeds de
            meest rechtvaardige oplossingen hanteerde en daar indien nodig via PB tekst en uitleg bij gaf/geeft.
            De keuze voor Facebook, tja dat moet iedereen voor zich uitmaken, ik heb er zelf het beheer over
            de privé groep “Techno-babbel” en volg er ook nog een paar groepen, het is maar wat je er zelf van
            maakt of wil maken, en je hebt er de vrijheid iemand volledig te blokkeren.
            Een groot nadeel bij BD was, als iemand je in Citaat had genomen, dat je dat nooit meer
            weg kreeg, of je moest een mod contacteren.
            Tijden veranderen, en ik kan mij ook voorstellen dat jullie hardware en software systemen ook hun beste
            tijd gehad hebben.
            Op vlak van fotografie techniek heb ik hier persoonlijk minder geleerd, daar ik reeds 30 jaar langer fotografeer dan BD bestaat.
            Ik heb hier in de tijd een paar “echte” vrienden leren kennen waar ik een goede band mee heb,
            maar die hier reeds lang vertrokken zijn.
            Iedereen weet dat de echte fotografische toppers hier reeds lang vertrokken zijn, op FB fotografie groepen is dat niet anders….
            Het zal voor velen niet gemakkelijk zijn om een soortgelijk forum als BD te vinden.
            In elk geval, dank aan alle moderators voor hun jarenlange inzet ook aan dezen die er reeds
            uitgestapt zijn, maar toch BD nog volgden.
            Ook dank aan een paar zéér mooie mensen die niet meer onder de levenden zijn, zij zullen het uiteraard niet lezen, maar iedereen hier zal wel weten over wie ik het heb.
            Voor mij was mijn lidmaatschap er eentje met vallen en opstaan, zoals enkelen weten ben ik er een
            paar keer uitgestapt en er dan toch onder een andere naam weer ingestapt, ben ook een tijd betalend
            lid geweest en ook een tijd niet betalend lid, ik mag dus niet reclameren.
            MERCIE MANNEN en succes in alles wat jullie nog doen en of beslissen, ook dank aan degenen
            die mij en anderen bepaalde technische wijsheden hebben bijgebracht.
            Ik wens jullie allemaal het beste.
            Met vriendelijke groeten.
            Geert Demeyere.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Iemand die ik toch wil bedanken voor zijn inzet : Lesc die het boeltje hier en daar wat opruimde !!!
              Volledig akkoord mee.
              Bedankt LesC, o.a. ook vanwege De Challenge
              Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
              M.v.g. Marc

Comment

Toen ik hier voor het eerst op het forum kwam had ik al wel heel wat analoge foto's gemaakt, maar eigenlijk wist ik niet veel over fotografie (de camera stond altijd op de automatische stand).
                Ik had toen net mijn eerste digitale spiegelreflexcamera gekocht en wou daar betere foto's uit krijgen, en dat is vooral gelukt door alles wat ik hier geleerd heb.
                Bij de eerste foto's die ik hier postte kreeg ik meteen uitleg waardoor ik de volgende keer betere foto's kon maken.
                Ik heb nooit fotocursussen gevolgd, ik heb alles hier geleerd.

En dan waren er ook nog de uitstappen, de Shooting Days waarmee we op heel wat plaatsen zijn geweest, de eerste keer dat ik mee ging was op een "Moto-SD" naar Zeeuws Vlaanderen (toen reed ik nog met de "Black Bandit", een Suzuki Bandit 1200S), later naar het Zwin, de modellen-SD's in Winterslag en Waterschei, een heleboel Belgische steden, Cap Blanc Nez en Cap Gris Nez, de stoomtreinen in Baasrode en nog veel meer (volgens de mapjes met foto's in mijn archief ben ik zo'n 30 keer mee geweest).
                Die SD's waren altijd perfect georganiseerd, en ik heb er ook verschillende mensen van het forum beter leren kennen, het waren altijd heel leuke en interessante uitstappen.

Nogmaals bedankt aan iedereen die heeft meegewerkt om dit allemaal mogelijk te maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Dank aan de actieve leden van wie ik veel geleerd heb. Heel, heel jammer dat het naar FB gaat.

Comment

Dank voor alle vriendelijke woorden die ik hier lees. Als Mod was ik waarschijnlijk nooit echt iemands 'vriend', maar ik heb altijd in eer en geweten mijn plicht gedaan, en dat was lang niet altijd even makkelijk. Ik vond het ook bijzonder jammer dat de Challenge werd stopgezet na overschakelen naar de huidige versie van de software. Er is getracht nieuwe software te ontwikkelen; ik meen zelfs dat de ontwikkelaar een Oekraïner was, maar daar is intussen al enige tijd wat anders aan de hand.

Ik was persoonlijk niet betrokken in de eindbeslissing om het huidige forum te stoppen en over te stappen naar Facebook, maar heb toch de uitnodiging aanvaard om daar mijn taak als Moderator voort te zetten. Ikzelf zit al jaren op Facebook, al hou ik me daar niet met fotografie bezig. Meer nog: ik vind niet dat FB geschikt is voor foto's, en zal daar nooit die foto's posten die ik hier wel eens placht te zetten. Ik zie FB meer als een medium om in contact te blijven met bepaalde mensen, en hou me daar vooral bezig met mijn grote liefde: muziek, meer bepaald progressieve rock. En daarnaast meer posts ivm kinderen en kleinkinderen.

Ik lees dat ik een aantal van jullie op FB niet meer ga aantreffen, een aantal anderen wel. De 'nicknames' zullen ook grotendeels verdwenen zijn; ikzelf ben daar actief onder mijn volledige officiële naam Leslie Stanley Cornwell, hoewel ik liever Les genoemd word. D'er waren namelijk al een aantal Les Cornwells met een FB-account.

Aan iedereen die ik hier heb leren kennen: dank voor wat ik van jullie allemaal geleerd heb.
                    Om het met de woorden van mijn science-fiction idool Spock te zeggen: Live Long and Prosper!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Een mening als een ander, maar men kan moeilijk alles onbeperkt houden omdat één iemand overleden is en ooit iets gestart heeft.
                      Dat is niet enkel op BD zo, maar met alles op deze wereldbol.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik denk dat hij ook al begreep dat niks eeuwig was. En al zeker niet op het internet.

Comment

Ik lees hier veel over mensen die nooit op FB zouden willen komen, we zullen na het stopzetten van het forum na enkele weken eens zien hoeveel hun belofte gaan houden.
                          Ik ben er vrij zeker van dat velen alsnog gaan volgen.
                          FB is niet veiliger of onveiliger dan een forum, men kan er enkel info van mensen op vinden wat ze er zelf opgezet hebben, net als op een forum.
                          Wat je niet post, dat kan niet gevonden worden door anderen.
                          Ook bijna alles van het BD forum kan men op andere manieren vinden.
                          Of FB even handig is als een forum, dat is een ander punt, het zal wat aanpassen zijn.
                          Het voordeel is wel dat het platform automatisch mee evolueert en up to date gehouden wordt, iedereen ter wereld kan met dezelfde app alles raadplegen en geen problemen van compatibiliteit.
                          Met al meer dan 3500 leden zal het ook wel niet doodbloeden.
                          Elke verandering heeft altijd een aanpassing en gewenning, dat is met alles zo.
                          Het is een gekend fenomeen dat mensen in het algemeen niet houden van veranderingen, maar als ze niet anders kunnen, dan volgen ze uiteindelijk toch en zien ze naast enkele mogelijke nadelen ook voordelen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Van mijn kant ook veel dank aan iedereen die meegeholpen heeft om jarenlang van BD een tof forum te maken....
                            Ik vond het ook fijn om af en toe eens iets te kopen/verkopen via BD en ook om wat op te steken ( en lachen ) in de chit-chat

Comment

Bij deze ook van mijnentwege nog eens mijn appreciatie en dank voor de hulp die ik kreeg, soms zelfs via persoonlijke weg, van leden en de vrijwilligers/medewerkers van het forum.
                              Helaas FB gebruik ik niet, maar wie weet ga ik toch ooit nog eens kijken. In ieder geval jammer dat het hier eindigt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ik lees hier veel over mensen die nooit op FB zouden willen komen, we zullen na het stopzetten van het forum na enkele weken eens zien hoeveel hun belofte gaan houden.
                                Ik ben er vrij zeker van dat velen alsnog gaan volgen.
                                FB is niet veiliger of onveiliger dan een forum, men kan er enkel info van mensen op vinden wat ze er zelf opgezet hebben, net als op een forum.
                                Wat je niet post, dat kan niet gevonden worden door anderen.
                                Ook bijna alles van het BD forum kan men op andere manieren vinden.
                                Of FB even handig is als een forum, dat is een ander punt, het zal wat aanpassen zijn.
                                Het voordeel is wel dat het platform automatisch mee evolueert en up to date gehouden wordt, iedereen ter wereld kan met dezelfde app alles raadplegen en geen problemen van compatibiliteit.
                                Met al meer dan 3500 leden zal het ook wel niet doodbloeden.
                                Elke verandering heeft altijd een aanpassing en gewenning, dat is met alles zo.
                                Het is een gekend fenomeen dat mensen in het algemeen niet houden van veranderingen, maar als ze niet anders kunnen, dan volgen ze uiteindelijk toch en zien ze naast enkele mogelijke nadelen ook voordelen.
                                Klopt als een bus.
                                Elke verandering roept weerstand op. Er zullen mensen volgen en anderen niet. Het zij zo.

Wel is het zo dat de anonimiteit grotendeels weg valt. De meeste mensen zitten met hun volledige naam op FB.
                                Ik was al actief op de FB groep. Het is in elk geval een pak makkelijker om daar een foto te posten.
                                Verder valt het ook op dat de mensen die in chitchat actief zijn doorgaans heel weinig foto’s laten zien… en is dat nu niet één van de hoofddoelen hier?

Comment

Working...
                                X