Facebook? Nooit gewild. Nooit gedaan.
Ik heb trouwens horen zeggen dat de 'jeugd' allang niet meer op Facebook zit.
Dit is dus al zeker niet toekomstgericht.
Dan hadden jullie beter in schoonheid geëindigd. Zoiets als Nina Derwael.
Er zijn ook sporters die blijven tot het een beetje zielig wordt. Zo voel ik dit nu aan.
Ik heel veel geleerd hier, ook buiten de fotografie in chitchat. En ik wil daarvoor danken.
Maar Fb is voor mij een drempel waar ik niet over geraak.
Een zéér spijtige beslissing, redelijk kort op de bal..., ook voor mij zeker geen facebook, nooit, jamais, net op pensioen en voorgenomen hier meer aanwezig te zijn, ik ga het missen jullie hier allemaal, bedankt iedereen!
Ik stel me wel de vraag hoe lang jullie, Belgiumdigital bestuur/RvB, al met dit idee zitten ?
Dat lijkt me niet zomaar een beslissing die je op 123 neemt toch
En als dat al zo is, waarom laten jullie de mensen dan nog eerst allen hun lidgeld betalen om een half jaar nadien de boel te sluiten ???
Héél erg onrespectvol naar de leden die jullie vele jaren lang gesteund hebben !!
Er had op z'n minst een hele tijd vooraf, begin dit jaar bvb, al een mededeling kunnen geweest zijn wat jullie plannen waren.
En wat jullie keuze betreft voor Facebook, dat is de meest eigenaardige, voorbijgestreefde keuze die je ook maar kunt maken
Dit betekent zonder enige twijfel het volledige einde van BD, met z'n allen naar de grote Engelse en Nederlandse forums dan maar.
Ik veronderstel dat jullie, het bestuur/RvB, ook niet allemaal meer van de jongste zijn en er inderdaad heel wat werk inkruipt, al wordt bijna alles gedaan door vrijwilligers ....
Sorry maar nogmaals totaal onrespectvol naar de (betalende) leden toe, zeker omdat jullie zo lang gewacht hebben om dit mee te delen !
Ik stel me wel de vraag hoe lang jullie, Belgiumdigital bestuur/RvB, al met dit idee zitten ?
Dat lijkt me niet zomaar een beslissing die je op 123 neemt toch
En als dat al zo is, waarom laten jullie de mensen dan nog eerst allen hun lidgeld betalen om een half jaar nadien de boel te sluiten ???
Héél erg onrespectvol naar de leden die jullie vele jaren lang gesteund hebben !!
Er had op z'n minst een hele tijd vooraf, begin dit jaar bvb, al een mededeling kunnen geweest zijn wat jullie plannen waren.
En wat jullie keuze betreft voor Facebook, dat is de meest eigenaardige, voorbijgestreefde keuze die je ook maar kunt maken
Dit betekent zonder enige twijfel het volledige einde van BD, met z'n allen naar de grote Engelse en Nederlandse forums dan maar.
Ik veronderstel dat jullie, het bestuur/RvB, ook niet allemaal meer van de jongste zijn en er inderdaad heel wat werk inkruipt, al wordt bijna alles gedaan door vrijwilligers ....
Sorry maar nogmaals totaal onrespectvol naar de (betalende) leden toe, zeker omdat jullie zo lang gewacht hebben om dit mee te delen !
grts
Sieg
En vind je jouw reactie nu wel respectvol naar de grote groep vrijwilligers die dit al jaren doet?
Het is niet dat ze dat geld zelf kregen hé.
En vind je jouw reactie nu wel respectvol naar de grote groep vrijwilligers die dit al jaren doet?
Het is niet dat ze dat geld zelf kregen hé.
Als je begrijpelijk kunt/wil lezen dan is mijn reactie gericht naar het bestuur en de RvB en niet aan de vrijwilligers die ik trouwens genoemd heb als zij die het werk deden !
<KNIP> (op de man zin verwijderd)
grts
Sieg
Last edited by LesC; 30 juli 2025, 07:29.
Reden: Op de man zin verwijderd
Lid (betalend en niet betalend geweest) sinds 2006, weinig actief de laatste jaren maar na het lezen van het nieuws kan ik enkel vaststellen dat de transitie naar FB geen goed keuze is, het ' hart ' van BD is hiermee verdwenen en ik vrees ook de leden, al dan niet betalend.
Ik tracht de laatste maand nog wat sfeer op te doen hier op het forum alvast want hierna zal het ook stoppen voor mij.
In alle geval wens ik BD veel succes in hun verderzetting.
BD0680BEFlickr
α7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod
Ik ben al enkele maanden weg van het forum omdat ik dat zag aankomen ,de stap naar de FB groep zal ik miss nog wel zetten maar nu ben ik er nog niet klaar voor ,al ben ik wel actief op FB maar dan onder mijn vrienden fotografen die ik bijna allemaal persoonlijk ken ,anekdote de meest zaten ooit op BD , rancuneus ben ik zeker niet , ooit moest het er van komen ,26 jaar is niet niks en ik heb er heel veel aan te danken , het forum heeft mij bijna alles geleerd wat fotografie betreft , de gouden tijd heb ik hier meegemaakt ,ik was lid sedert 2009 , ook dit jaar nog mijn lidgeld betaald . Ik dank al die mensen die jaren alles hebben gedaan om het beste van zichzelf te geven om het beste forum ooit op fotografie gebied staande te houden , het doel om vooral goed te leren fotograferen van elkaar te leren en zelf echte goede vrienden te maken (niet alleen online ) . Dank jullie omdat ik door mijn passie al zoveel mooie momenten heb mogen meemaken op gebied van natuurfotografie .
Grtjs Patrick
In de burelen van Facebook zullen ze ongetwijfeld van hun stoel gevallen zijn dat ze anno 2025 'eigentijds' genoemd worden...
Maar goed, ik zal ook niet meegaan naar FB. Het zal ongetwijfeld wat makkelijker te onderhouden zijn dat dit forum, maar Meta (de eigenaar van Facebook) is gewoon een heel erg foute club.
Binnenkort maar eens op zoek gaan naar een vergelijkbaar forum als dit. Hopelijk weet iemand hier een leuke tip te plaatsen!
Knieval voor de nieuwe generatie selfie "fotografen..." ?
Na 21 jaar zal ik BD missen,maar Facebook is niet aan mij besteed.
Op zoek naar een ander forum, mag Engelstalig zijn.
DPaul.
Als je begrijpelijk kunt/wil lezen dan is mijn reactie gericht naar het bestuur en de RvB en niet aan de vrijwilligers die ik trouwens genoemd heb als zij die het werk deden !
Moderator Note: Gasten, verknoei mijn tijd niet in mijn laatste dagen (weken?) als Moderator op het BD-Forum. Geen op de man opmerkingen. Laat ons in schoonheid eindigen.
Comment