Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat laten jullie zeker doen bij een groot onderhoud?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Dat iemand een EV koop van 45.000€ of een ICE van 45.000 euro, ik denk niet dat dit een groot verschil zal maken. Het is ook "algemeen bekend" dat op een nieuwe auto een garagist helemaal niet zoveel op verdient.
    En als dezelfde onderdelen voor een EV duurder zijn, dan zullen dat wel niet dezelfde onderdelen zijn.
    Een ICE en EV kosten NIET hetzelfde hé, toch niet als men hetzelfde type wagen vergelijkt.
    De meeste EV's kosten duizenden tot tienduizenden euro's meer dan dezelfde wagen in ICE (afhankelijk van dewelke uiteraard).
    En voor een standaard onderhoud hebben ze ook veel minder materiaal nodig.
    Herstellingen is een ander punt.
    Voor identiek dezelfde onderdelen als in dezelfde wagen in ICE uitvoering, durven ze inderdaad wel meer vragen.
    Wagens die enkel in EV of ICE te verkrijgen zijn, daar valt dat uiteraard niet te vergelijken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Een ICE en EV kosten NIET hetzelfde hé, toch niet als men hetzelfde type wagen vergelijkt.
      De meeste EV's kosten duizenden tot tienduizenden euro's meer dan dezelfde wagen in ICE (afhankelijk van dewelke uiteraard).
      Voor identiek dezelfde onderdelen als in dezelfde wagen in ICE uitvoering, durven ze inderdaad wel meer vragen.
      Wagens die enkel in EV of ICE te verkrijgen zijn, daar valt dat uiteraard niet te vergelijken.
      Laat ik gewoon zeggen dat onze meningen verschillen.
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Laat ik gewoon zeggen dat onze meningen verschillen.
        De volgende keer dat ik een EV wil kopen, dan neem ik u mee om te onderhandelen, dan kan ik enkele duizenden tot tienduizenden Euro's uitsparen als jij die aan dezelfde prijs kan krijgen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

De volgende keer dat ik een EV wil kopen, dan neem ik u mee om te onderhandelen, dan kan ik enkele duizenden tot tienduizenden Euro's uitsparen als jij die aan dezelfde prijs kan krijgen.
          Volg de 1-daagse Cursus Begrijpend Lezen ✓ Beoordeeld met een 9,4 ✓ +6000 reviews ✓ 6x beste opleider van NL ✓ Onbeperkte follow-up. Schrijf je in.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Volg de 1-daagse Cursus Begrijpend Lezen ✓ Beoordeeld met een 9,4 ✓ +6000 reviews ✓ 6x beste opleider van NL ✓ Onbeperkte follow-up. Schrijf je in.
            Alleen maar uit om mensen te kl*ten?
            Zielig
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

De grote verschillen worden toch kleiner hoor. In elk geval, de ICE’s zijn ook snel duurder aan het worden.

2 vergelijkingen als voorbeeld. En ik hou het bij kleine en middenklasse auto’s.

Een Polo met automaat begint nu bij 28000€. Voor die prijs heb je een R5, en die zijn goed vergelijkbaar.

De goedkoopste VW id3 kost nu 34000€. Een Golf met DSG zit aan 36000€ en heeft 116pk ipv 170 voor de iD3.

Comment

Olie verversen,oliefilter,luchtfilter;remolie controleren en eventueel bijvullen,remschoenen controleren of vervangen,speling koppeling controleren(meestal zelf bijstellend).
                Verder zijn er merkspecifieke zaken volgens aantal km,maar niet noodzakelijk bij een groot onderhoud,bv:bougies vervangen,distributieriemen vervangen etc. maar dat verschilt van merk tot merk en ook naargelang aantal kilometers,leeftijd van wagen,gebruik etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

De grote verschillen worden toch kleiner hoor. In elk geval, de ICE’s zijn ook snel duurder aan het worden.

2 vergelijkingen als voorbeeld. En ik hou het bij kleine en middenklasse auto’s.

Een Polo met automaat begint nu bij 28000€. Voor die prijs heb je een R5, en die zijn goed vergelijkbaar.

De goedkoopste VW id3 kost nu 34000€. Een Golf met DSG zit aan 36000€ en heeft 116pk ipv 170 voor de iD3.
                  Een Polo vergelijken met een R5 is daarvoor geen correct voorbeeld.
                  Men moet hetzelfde merk en model vergelijken om te kunnen weten wat een EV echt meer kost.

Uiteraard hebben niet alle merken hetzelfde model in zowel benzine als EV.

Even gezocht waar ze dezelfde modellen hebben in beide uitvoeringen.
                  Telkens de basisversie genomen want hoe hoger de afwerking, hoe groter het verschil.
                  Zelfs basis toch al enkele duizenden Euro's verschil.

BMW 5 benzine vanaf 61.300.
                  BMW i5 elektrisch vanaf 73.700.
                  Audi A6 benzine vanaf 56.210
                  Audi A6 elektrisch vanaf 64.910.
                  BMW X2 benzine vanaf 43.350.
                  BMW iX2 elektrisch vanaf 52.450.
                  Hyundai Kona benzine vanaf 32.699.
                  Hyundai Kona elektrisch vanaf 36.999.
                  Ford Puma benzine vanaf 29.300.
                  Ford Puma elektrisch vanaf 35,490.

En wat ze ook vaak doen, dat is in de EV versie zaken als optie zetten wat bij de benzine standaard is.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Olie verversen,oliefilter,luchtfilter;remolie controleren en eventueel bijvullen,remschoenen controleren of vervangen,speling koppeling controleren(meestal zelf bijstellend).
                    Verder zijn er merkspecifieke zaken volgens aantal km,maar niet noodzakelijk bij een groot onderhoud,bv:bougies vervangen,distributieriemen vervangen etc. maar dat verschilt van merk tot merk en ook naargelang aantal kilometers,leeftijd van wagen,gebruik etc.
                    Dat klopt volledig, maar elke merkgarage weet dat en de betere alternatieve garages weten dat in principe ook.
                    Feit is wel dat wie kiest voor een alternatieve garage, dit meestal doet om kosten te besparen.
                    Waar men bij merkgarages meestal niet meer kan vragen om van de voorschriften af te wijken (alles of niets), kan dat bij de alternatieve vaak nog wel.
                    Dat is uiteraard een keuze die men maakt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Een Polo vergelijken met een R5 is daarvoor geen correct voorbeeld.
                      Men moet hetzelfde merk en model vergelijken om te kunnen weten wat een EV echt meer kost.

Uiteraard hebben niet alle merken hetzelfde model in zowel benzine als EV.

Even gezocht waar ze dezelfde modellen hebben in beide uitvoeringen.
                      Telkens de basisversie genomen want hoe hoger de afwerking, hoe groter het verschil.
                      Zelfs basis toch al enkele duizenden Euro's verschil.

BMW 5 benzine vanaf 61.300.
                      BMW i5 elektrisch vanaf 73.700.
                      Audi A6 benzine vanaf 56.210
                      Audi A6 elektrisch vanaf 64.910.
                      BMW X2 benzine vanaf 43.350.
                      BMW iX2 elektrisch vanaf 52.450.
                      Hyundai Kona benzine vanaf 32.699.
                      Hyundai Kona elektrisch vanaf 36.999.
                      Ford Puma benzine vanaf 29.300.
                      Ford Puma elektrisch vanaf 35,490.

En wat ze ook vaak doen, dat is in de EV versie zaken als optie zetten wat bij de benzine standaard is.
                      Je moet ook een beetje naar het vermogen kijken…
                      i5 heeft 340pk in basisversie. De 520i heeft 197pk. Vergelijkmet de 530e, en het verschil is nog 2000€.

Bij Audi is het model met vergelijkbaar vermogen zelfs duurder in benzineversie, maar is dan wel quattro.

Vergelijken is moeilijk…

Comment

Dat klopt volledig, maar elke merkgarage weet dat en de betere alternatieve garages weten dat in principe ook.
                        Feit is wel dat wie kiest voor een alternatieve garage, dit meestal doet om kosten te besparen.
                        Waar men bij merkgarages meestal niet meer kan vragen om van de voorschriften af te wijken (alles of niets), kan dat bij de alternatieve vaak nog wel.
                        Dat is uiteraard een keuze die men maakt.
                        En ik lan je zeggen dat die merkgarages sterk onder druk staan.
                        Vriend van mij rijdt met een Volvo XC60, en die moet van de leasemaatschappij zijn onderhoud laten doen in een bandencentrale…. Niet bij Volvo!
                        Kon het ook amper geloven….

Comment

Je moet ook een beetje naar het vermogen kijken…
                          i5 heeft 340pk in basisversie. De 520i heeft 197pk. Vergelijkmet de 530e, en het verschil is nog 2000€.

Bij Audi is het model met vergelijkbaar vermogen zelfs duurder in benzineversie, maar is dan wel quattro.

Vergelijken is moeilijk…
                          Het gaat hem hier niet over vermogens, maar om de minimum prijs dat men moet afdokken om een bepaald model in EV kunnen hebben.

Als je dat dan toch wil doen, dan moet je ook de autonomie erbij nemen en moet je in EV ook meteen naar de duurste versie gaan met de grootste batterij om nog niet eens in de omgeving te komen van de goedkoopste benzineversie.
                          En dan zijn de prijsverschillen nog veel groter dan eerst opgegeven.

Zoals eerder aangegeven, wat is de goedkoopste dat men kan vinden?

En als je dan toch graag over Audi wil hebben, als ik onze vorige wagen wil vervangen door een actueel model met dezelfde uitrusting in EV, dan zou ik daar voor het best overeenstemmend model nu bijna 30.000€ meer voor moeten afdokken (catalogusprijs).
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

En ik lan je zeggen dat die merkgarages sterk onder druk staan.
                            Vriend van mij rijdt met een Volvo XC60, en die moet van de leasemaatschappij zijn onderhoud laten doen in een bandencentrale…. Niet bij Volvo!
                            Kon het ook amper geloven….
                            Ook al gezien dat sommige leasings mensen naar Auto 5 of Speedy sturen, hangt bij die garages zelfs omhoog met welke leasings ze samenwerken.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Het gaat hem hier niet over vermogens, maar om de minimum prijs dat men moet afdokken om een bepaald model in EV kunnen hebben.

Als je dat dan toch wil doen, dan moet je ook de autonomie erbij nemen en moet je in EV ook meteen naar de duurste versie gaan met de grootste batterij om nog niet eens in de omgeving te komen van de goedkoopste benzineversie.
                              En dan zijn de prijsverschillen nog veel groter dan eerst opgegeven.

Zoals eerder aangegeven, wat is de goedkoopste dat men kan vinden?

En als je dan toch graag over Audi wil hebben, als ik onze vorige wagen wil vervangen door een actueel model met dezelfde uitrusting in EV, dan zou ik daar voor het best overeenstemmend model nu bijna 30.000€ meer voor moeten afdokken (catalogusprijs).
                              Jij voegt voorwaarden toe.. en die werken in het nadeel, ik kijk naar de vermogens…
                              Je bevestigt dat vergelijken moeilijk is.

En wat jouw Audi betreft, dan ben ik wel benieuwd wat je vergelijkt. 30k is heel veel.
                              En kijk ook maar eens hoe veel die ICE ondertussen in prins verhoogd is. Op 5 jaar is er sowieso 20-30% bij gekomen.

Mijn vergelijking: in 2018 een Volvo V90 D4 Inscription besteld. Catalogus: 75000€. Korting van 20%
                              in 2022 Tesla YLR besteld die in 2023 geleverd werd. Besteld voor 76000€, prijs gezakt naar 64000€.

Of die auto’s vergelijkbaar zijn…. Altijd een moeilijk, maar de Tesla is véél sneller, heeft 4WD, meer binnenruimte en meer kofferruimte, betere audio… dus niet het gevoel dat ik achteruit ben gegaan.
                              Vandaag zou ik geen Tesla meer nemen onwille van Musk.
                              Ik hoop binnen 3 jaar eigenlijk een Volvo EX60 of een nieuwe Q4 of A6 te kunnen kiezen, als het maar electrisch is.
                              Mijn budget is niet echt gestegen buiten wat inflatie, mijn persoonlijke bijdrage (VAA) is gehalveerd.

Comment

Jij voegt voorwaarden toe.. en die werken in het nadeel, ik kijk naar de vermogens…
                                Je bevestigt dat vergelijken moeilijk is.

En wat jouw Audi betreft, dan ben ik wel benieuwd wat je vergelijkt. 30k is heel veel.
                                En kijk ook maar eens hoe veel die ICE ondertussen in prins verhoogd is. Op 5 jaar is er sowieso 20-30% bij gekomen.

Mijn vergelijking: in 2018 een Volvo V90 D4 Inscription besteld. Catalogus: 75000€. Korting van 20%
                                in 2022 Tesla YLR besteld die in 2023 geleverd werd. Besteld voor 76000€, prijs gezakt naar 64000€.

Of die auto’s vergelijkbaar zijn…. Altijd een moeilijk, maar de Tesla is véél sneller, heeft 4WD, meer binnenruimte en meer kofferruimte, betere audio… dus niet het gevoel dat ik achteruit ben gegaan.
                                Vandaag zou ik geen Tesla meer nemen onwille van Musk.
                                Ik hoop binnen 3 jaar eigenlijk een Volvo EX60 of een nieuwe Q4 of A6 te kunnen kiezen, als het maar electrisch is.
                                Mijn budget is niet echt gestegen buiten wat inflatie, mijn persoonlijke bijdrage (VAA) is gehalveerd.
                                Naar vermogen kijken, dat is anders ook voorwaarden toevoegen.
                                Het ging er over wat,men minstens voor een EV moet afdokken en dan vergelijkt men de basisprijs dat men minstens moet betalen om een voertuig te kopen.
                                Geen enkele wagen dat in beide versies bestaat, kan men in EV basisversie kopen zonder een pak meer te betalen dan de basisversie van een benzine.
                                Vermogens en opties zijn voor ieder anders, de ene vindt het belangrijk, de andere niet.
                                Die Tesla moet ge na vier jaar eens verkopen en zien hoeveel de restwaarde nog is in vergelijking met een Volvo.
                                En geen Tesla meer,kopen wegens Musk?
                                Ik koop de wagen waar ik zin in heb en niet wat 1 persoon van de fabrikant doet.
                                Zo moet men anders geen Audi meer kopen want de miserie in Vorst, ook geen Renault wegens eerdere problemen, zo is er wel overal iets.
                                Waar is de tijd dat niemand nog een Renault wou?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X