Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat laten jullie zeker doen bij een groot onderhoud?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Jij voegt voorwaarden toe.. en die werken in het nadeel, ik kijk naar de vermogens…
    Je bevestigt dat vergelijken moeilijk is.

En wat jouw Audi betreft, dan ben ik wel benieuwd wat je vergelijkt. 30k is heel veel.
    En kijk ook maar eens hoe veel die ICE ondertussen in prins verhoogd is. Op 5 jaar is er sowieso 20-30% bij gekomen.

Mijn vergelijking: in 2018 een Volvo V90 D4 Inscription besteld. Catalogus: 75000€. Korting van 20%
    in 2022 Tesla YLR besteld die in 2023 geleverd werd. Besteld voor 76000€, prijs gezakt naar 64000€.

Of die auto’s vergelijkbaar zijn…. Altijd een moeilijk, maar de Tesla is véél sneller, heeft 4WD, meer binnenruimte en meer kofferruimte, betere audio… dus niet het gevoel dat ik achteruit ben gegaan.
    Vandaag zou ik geen Tesla meer nemen onwille van Musk.
    Ik hoop binnen 3 jaar eigenlijk een Volvo EX60 of een nieuwe Q4 of A6 te kunnen kiezen, als het maar electrisch is.
    Mijn budget is niet echt gestegen buiten wat inflatie, mijn persoonlijke bijdrage (VAA) is gehalveerd.
    Het verschil in vermogen doet er helemaal niet toe, niemand heeft zoveel pk's nodig ook al weegt die EV een heel pak meer.
    Het is gewoon een feit dat een EV van hetzelfde type en merk met dezelfde uitrusting als een ICE gewoon een heel pak meer kost.
    Als ik mijn huidige wagen wil vervangen door een Ev en wil dezelfde functies/rijbereik( niet mogelijk), dezelfde opties en dezelfde laadruimte ben ik minstens 30.000€ meer kwijt voor een EV
    Alhoewel er spijtig genoeg nog geen EV bestaat die mijn huidige wagen kan vervangen.

En U spreekt duidelijk over een firmawagen/salariswagen, groot verschil als je het zelf moet aankopen toch

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 21 juni 2025, 23:28.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Een Polo vergelijken met een R5 is daarvoor geen correct voorbeeld.
      Men moet hetzelfde merk en model vergelijken om te kunnen weten wat een EV echt meer kost.

Uiteraard hebben niet alle merken hetzelfde model in zowel benzine als EV.

Even gezocht waar ze dezelfde modellen hebben in beide uitvoeringen.
      Telkens de basisversie genomen want hoe hoger de afwerking, hoe groter het verschil.
      Zelfs basis toch al enkele duizenden Euro's verschil.

BMW 5 benzine vanaf 61.300.
      BMW i5 elektrisch vanaf 73.700.
      Audi A6 benzine vanaf 56.210
      Audi A6 elektrisch vanaf 64.910.
      BMW X2 benzine vanaf 43.350.
      BMW iX2 elektrisch vanaf 52.450.
      Hyundai Kona benzine vanaf 32.699.
      Hyundai Kona elektrisch vanaf 36.999.
      Ford Puma benzine vanaf 29.300.
      Ford Puma elektrisch vanaf 35,490.

En wat ze ook vaak doen, dat is in de EV versie zaken als optie zetten wat bij de benzine standaard is.
      Als ik nog een belangrijk punt mag aanvullen Freddy.
      De restwaarde voor een particulier aangekochte EV is momenteel dramatisch na bv.
      zes of zeven jaar geraak je dat ding aan de straatstenen niet meer kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

De restwaarde voor een particulier aangekochte EV is momenteel dramatisch na bv.
        Dat wordt beweerd, maar als ik zoek naar die goedkope tweedehands EVs, dan vind ik er geen.
        Een id4 van 3 jaar oud vind je niet voor 30k.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Het verschil in vermogen doet er helemaal niet toe, niemand heeft zoveel pk's nodig ook al weegt die EV een heel pak meer.
          Het is gewoon een feit dat een EV van hetzelfde type en merk met dezelfde uitrusting als een ICE gewoon een heel pak meer kost.
          Als ik mijn huidige wagen wil vervangen door een Ev en wil dezelfde functies/rijbereik( niet mogelijk), dezelfde opties en dezelfde laadruimte ben ik minstens 30.000€ meer kwijt voor een EV
          Alhoewel er spijtig genoeg nog geen EV bestaat die mijn huidige wagen kan vervangen.

En U spreekt duidelijk over een firmawagen/salariswagen, groot verschil als je het zelf moet aankopen toch

grts
          Sieg
          Ik had er idd duidelijk bij gezet dat het bij mij gaat over een firmawagen.
          Maar prive komt hier ook geen benzine mee in vraag.

Comment

Ik had er idd duidelijk bij gezet dat het bij mij gaat over een firmawagen.
            Maar prive komt hier ook geen benzine mee in vraag.
            En plots wordt dit weer een pro/contra EV verhaal. Terwijl voor particulieren die een auto aanschaffen nog heel vaak geldt: hoeveel wil ik (of kan ik) uitgeven aan een auto. Iemand die maar 25.000€ uitgeeft aan een nieuwe auto zal ook niet op zoek gaan naar een BMW 7 reeks. Of een Tesla Model S van 100.000€.
            Een gezin dat 50.000€ over heeft voor een nieuwe wagen heeft verschillende opties. Dat kan een ICE zijn, dat kan een EV zijn. Voor de autoverkoper zal het weinig uitmaken, die zal zijn procentje krijgen op de waarde van de auto, in dit geval 50.000€. Maakt allemaal niet uit dat dit een ICE met veel opties is of een EV met veel PK's. Dat was mijn insteek in dit verhaal wat blijkbaar weer nodeloos potjes doet overkoken. Peace!
            Last edited by Hombre; 22 juni 2025, 11:13. Reden: Spelling
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

En plots wordt dit weer een pro/contra EV verhaal. Terwijl voor particulieren die een auto aanschaffen nog heel vaak geld: hoeveel wil ik (of kan ik) uitgeven aan een auto. Iemand die maar 25.000€ uitgeeft aan een nieuwe auto zal ook niet op zoek gaan naar een BMW 7 reeks. Of een Tesla Model S van 100.000€.
              Een gezin dat 50.000€ over heeft voor een nieuwe wagen heeft verschillende opties. Dat kan een ICE zijn, dat kan een EV zijn. Voor de autoverkoper zal het weinig uitmaken, die zal zijn procentje krijgen op de waarde van de auto, in dit geval 50.000€. Maakt allemaal niet uit dat dit een ICE met veel opties is of een EV met veel PK's. Dat was mijn insteek in dit verhaal wat blijkbaar weer nodeloos potjes doet overkoken. Peace!
              Mijn potje kookt niet over hoor.

Comment

Wellicht een inductie kookplaat - kan je perfect regelen !
                Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Dat wordt beweerd, maar als ik zoek naar die goedkope tweedehands EVs, dan vind ik er geen.
                  EERLIJKE PRIJSVERMELDING : btw inbegrepen / geen afleveringskost of reeds afgetrokken recyclagepremie / geen opleg voor garantie enz...KARITT SPORTS :

Comment

Dat is inderdaad actueel een bijkomend groot en gekend probleem.
                    Als men een EV niet kan aankopen met extreme kortingen, dan scheurt men er zijn broek aan vanaf de eerste dag.
                    Het betert al wel voor deze met een grotere autonomie, maar toch nog niet hetzelfde.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Als je bij professionele verkopers zoekt, dan zal de prijs hoog genoeg liggen.
                      Wat particulier vraagt is niet wat die krijgt.
                      Ik volg een andere groep over EV en daar krijgt men na twee of drie jaar al maar een derde van de aankoop meer.
                      Als ik dat vergelijk met onze vorige wagens, die heb ik telkens na tien of elf jaar op twee dagen tijd verkocht aan een derde van de aankoopprijs.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

En plots wordt dit weer een pro/contra EV verhaal. Terwijl voor particulieren die een auto aanschaffen nog heel vaak geldt: hoeveel wil ik (of kan ik) uitgeven aan een auto. Iemand die maar 25.000€ uitgeeft aan een nieuwe auto zal ook niet op zoek gaan naar een BMW 7 reeks. Of een Tesla Model S van 100.000€.
                        De enige dat het zo draait bent u want u pikt er steeds op in met allerlei tegenargumenten om toch maar EV te promoten.
                        Anderen geven gewoon de verschillen aan die zowel nadelig of voordelig kunnen zijn, maar dat pikt u blijkbaar niet.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

EERLIJKE PRIJSVERMELDING : btw inbegrepen / geen afleveringskost of reeds afgetrokken recyclagepremie / geen opleg voor garantie enz...KARITT SPORTS :
                          Deze is wel 4 jaar oud…

Comment

De enige dat het zo draait bent u want u pikt er steeds op in met allerlei tegenargumenten om toch maar EV te promoten.
                            Anderen geven gewoon de verschillen aan die zowel nadelig of voordelig kunnen zijn, maar dat pikt u blijkbaar niet.
                            Dan blijf ik benieuwd welke auto als EV 30k meer moet kosten, en waarom de EV nog niet goed genoeg is voor uw gebruik.

Comment

Deze is wel 4 jaar oud…
                              En afgeschreven dus…..

Comment

Anderen geven gewoon de verschillen aan die zowel nadelig of voordelig kunnen zijn.
                                Ben ik hier de enige die heel wat zelfstandige garagehouders persoonlijk ken?
                                Ik denk het niet, ken er persoonlijk een zestal redelijk goed, geen één van die zes
                                die kiest voor een EV als privé auto voor dagelijks gebruik.
                                Mijn vaste verdeler verdeeld twee merken EV’s en rijdt er uiteraard af en toe mee,
                                maar als het over lange afstanden of vakanties gaat kiest hij steevast voor een benzine.

Comment

Working...
                                X