Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wat laten jullie zeker doen bij een groot onderhoud?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Hier in ons Belgenlandje maken ze het graag moeilijk, in Vlaanderen
OBU momenteel nog gratis in Vlaanderen maar niet in Wallonië maar
vermoedelijk komt het er aan, en waarschijnlijk ook dergelijk systeem
voor de gewone EV.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
Ik ga mij niet verder verlagen tot dit soort onzin. Salut.Hombre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Wel voor de EV maar niet voor ICE? Als je wil vuurtje wil poken, doe het dan een beetje geloofwaardig.
Ik ben er alvast voorstander van, het meest eerlijke systeem voor iedereen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht#76 niet gelezen Hombre ?
Ik ben er alvast voorstander van, het meest eerlijke systeem voor iedereen.Hombre
Comment
-
Heeft wel niets met grote onderhoud te maken , maar de CEO's van Audi Duitsland hebben aan de Europese Union gevraagd om de auto's met verbrandingsmotoren in europa tot 2070 te laten doorgaan. Dus niets met 2030 einde verbrandingsmotoren.
Als dit lukt zal de hele VAG groep voor gaan en dan ook de Franse Stellantis, Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota, Hyundai, Ford, General Motors, en Mercedes-Benz het zelfde doen.
gewoon kwestie van tijd en economische telleurgang van de economie.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk berichtHeeft wel niets met grote onderhoud te maken , maar de CEO's van Audi Duitsland hebben aan de Europese Union gevraagd om de auto's met verbrandingsmotoren in europa tot 2070 te laten doorgaan. Dus niets met 2030 einde verbrandingsmotoren.
Als dit lukt zal de hele VAG groep voor gaan en dan ook de Franse Stellantis, Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota, Hyundai, Ford, General Motors, en Mercedes-Benz het zelfde doen.
gewoon kwestie van tijd en economische telleurgang van de economie.
Binnen 5-10 jaar zijn EV’s goedkoper dan ICE’s… als het zo lang gaat duren.
BYD heeft net een leaseaanbod gelanceerd in UK. 300£ per maand voor een EV en je krijgt de laadbaal (bidirectioneel) er bij, en de stroom ook voor 20.000km per jaar.
Voorwaarde is dat je auto minstens 20 dagen per maand gedurende 12h aan de paal hangt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtMaar ik zie nergens staan dat dit systeem er exclusief voor de EV zou aankomen.
Comment
-
Ja, gelezen. OBU is me niet onbekend. Ik schat de we in het bedrijf zo'n 150 stuks in gebruik hebben sinds begin 2016. En ik vind het een prima systeem, mag de overheid direct invoeren voor personenwagens. Maar ik zie nergens staan dat dit systeem er exclusief voor de EV zou aankomen.
Voor gepensioneerden misschien. Voor de rest van de werkende bevolking niet. Kijk, alles wat ik doe aan tijd van verplaatsing is voor mijn rekening. Dus dat zou betekenen dat ik voor mijn verplaatsing dubbel moet betalen. En werkuren die ik achteraf moet inhalen en nog eens betalen. Dat is inderdaad extra blauwe liberale "eerlijk". De zelfstandigen die betalen het toch niet en de managers ook niet. De rest wel.
Ik ben vandaag dus meer dan 3 uur onderweg geweest voor een meeting waar ik welgetels 5 minuten nodig voor was. Maar jij vindt dat ik daar maar 2x voor moet betalen. Toffe gast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht
Nee, ik heb geen hond, ....
Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk berichtmaar ben wel benieuwd welke auto dan zo veel groter is om die extra grote bench in te krijgen? Pick up? Mercedes Sprinter?
En "extra grote bench" zeg je waarschijnlijk om het belachelijk te maken, doch het is geen "extra grote bench" maar een gewone grote bench voor 2 honden.
Trouwens, in jouw bedrijfswagen past die ook helemaal niet, om je maar een voorbeeld te geven ...
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
Eerlijk voor iedereen?
Voor gepensioneerden misschien. Voor de rest van de werkende bevolking niet. Kijk, alles wat ik doe aan tijd van verplaatsing is voor mijn rekening. Dus dat zou betekenen dat ik voor mijn verplaatsing dubbel moet betalen. En werkuren die ik achteraf moet inhalen en nog eens betalen. Dat is inderdaad extra blauwe liberale "eerlijk". De zelfstandigen die betalen het toch niet en de managers ook niet. De rest wel.
Ik ben vandaag dus meer dan 3 uur onderweg geweest voor een meeting waar ik welgetels 5 minuten nodig voor was. Maar jij vindt dat ik daar maar 2x voor moet betalen. Toffe gast.
Dat heb je dan verkeerd begrepen denk ik OBU is er reeds jaren voor vrachtwagens,
dat ter vervanging van de jaarlijkse tax, je betaald eigenlijk naar volgens de kilometers
die je op bepaalde wegen rijdt.
Ik ken er die daar tevreden mee zijn, een vriend van mij betaalde nog maar de helft van wat hij
voorheen aan rijtax betaalde voor zijn vrachtwagen, ik meen dat hij vroeger jaarlijks iets
van 1.700€ betaalde, daarna nog iets van 800€ per jaar, je betaald dus eigenlijk het aantal
gereden kilometers.
Hoeveel die tarieven voor vrachtwagens nu zijn weet ik niet.
Stel, twee dezelfde vrachtwagens, de ene rijdt 50.000Km per jaar en de andere maar 5.000Km,
nu betalen die even veel, is dat dan eerlijk?
Ik meen mij ergens een voorstel berekening te herinneren waar het er op neerkwam
dat je beneden de jaarlijks 15.000 gereden kilometers in België profijt zou doen bij een middenklasse auto.
Voor zwaar vervoer liggen die tarieven uiteraard veel hoger.
Wat ik daarover vind:
De tarieven voor het gebruik van een On Board Unit (OBU) in België hangen af van verschillende factoren, zoals:
• Maximaal Toegelaten Massa (MTM) van het voertuig (inclusief aanhanger)
• Euro-emissienorm van het voertuig
• Type weg (autosnelweg, regionale weg, enz.)
• Gewest waarin je rijdt (Vlaanderen, Wallonië of Brussel)
De kilometerheffing wordt automatisch berekend via de OBU en geïnd door een erkende dienstverlener. Het gebruik van de OBU zelf is gratis, maar de kilometerheffing varieert. Bijvoorbeeld: voor een Euro 6-vrachtwagen met een MTM van meer dan 32 ton kan het tarief op autosnelwegen in Vlaanderen oplopen tot ongeveer €0,20 per kilometer A.
Wil je een exacte berekening voor jouw traject of voertuig, dan kun je gebruikmaken van de tolcalculator van Satellic.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
Dat verwachtte ik al ...
Zoals ik reeds geschreven heb, geen pick-up of een camionette maar een stationwagen
En "extra grote bench" zeg je waarschijnlijk om het belachelijk te maken, doch het is geen "extra grote bench" maar een gewone grote bench voor 2 honden.
Trouwens, in jouw bedrijfswagen past die ook helemaal niet, om je maar een voorbeeld te geven ...
grts
Sieg
Feit is dat de Tesla Y zowat het grootste koffervolume heeft met 800l en dan is er nog een koffer vooraan. Maar, de afmetingen zijn niet altijd voordelig.
Al gekeken naar de iD7 tourer of een A6 etron. Kan me niet direct voorstellen dat die kleiner zijn dan een VW Passat of de oude A6.
En dan is er ook nog een i5 touring. Die is meer dan 5m lang (en daardoor zou ik hem nooit willen), maar die is niet zo efficient met binnenruimte.
Comment
-
Heb ik dat dan ergens gezegd Hombre? Dan heb jij dat waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Ik val niet graag in herhaling, maar:
Hier in ons Belgenlandje maken ze het graag moeilijk, in Vlaanderen
OBU momenteel nog gratis in Vlaanderen maar niet in Wallonië maar
vermoedelijk komt het er aan, en waarschijnlijk ook dergelijk systeem
voor de gewone EV.
Hombre
- Likes 1
Comment
-
Ik val niet graag in herhaling, maar:
Misschien bedoel je ook gewoon "alle personenwagens" maar er staat echt wel "de gewone EV" alsof volgens jou de overheid enkel de OBU zou invoeren voor EV's, wat natuurlijk onzin is (of sfeermakerij).
lijkt mij dan ook het meest eerlijke systeem.
Sorry, mijn fout.
Comment
-
Inderdaad Hombre en uiteraard voor “alle” auto’s,
lijkt mij dan ook het meest eerlijke systeem.
Sorry, mijn fout.Hombre
- Likes 1
Comment
Comment