Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat laten jullie zeker doen bij een groot onderhoud?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Klopt, net zoals beweren dat je huidige auto als EV 30K meer kost en nog altijd 'onbruikbaar' is. Maar dan niet eens willen vermelden welke auto dat dan wel zou zijn..

Er zijn idd nog veel mensen die gewoon niet willen rijden met een EV, alleen proberen ze een pak argumenten te verzinnen die in de praktijk weinig uit maken.
    Ik heb er echt geen probleem mee dat mensen zeggen dat ze er geen zin in hebben zonder dat ze echt argumenten hebben daar voor.

Dat is net hetzelfde als de eeuwige Canon-Nikon- Sony discussie waar we normaal wel zijn uit gegroeid hier. Mensen hebben ooit voor een merk gekozen, en zijn daar mee vergroeid. Maar je kan met alle 3 perfecte foto's maken.

Iemand die me vertelt dat hij/zij met een EV niet meer tot in Barcelona geraakt en daarom geen EV wil... dat houdt geen steek, want dat lukt met de meeste EV's probleemloos zonder dat het enorm veel meer tijd kost.
    Dit weekend heeft Bjorn Nyland op youtube nog bewezen dat je 1000km met een EV kan doen in minder dan 9h30 laadtijd inbegrepen en dat zonder boven de 130 km/h te gaan.

Als ik vroeger met een diesel 1000km deed in 10h, dan waren wij dik tevreden.

Uiteraard heb jij daar geen probleem mee want je hebt een hele dure bedrijfswagen, dus pure onlogica van jou om anderen daarop aan te spreken.
    En dan voor jezelf als 2de wagen kijken naar een EV type Polo of R5
    Hoe krom kan het zijn !

je vergelijking met camera merken raakt kant noch wal, moest je nu het vergelijk gemaakt hebben met analoog-dgitaal of spiegelreflex-mirroless dan zou ik het nog verstaan.
    Merken hebben er niks mee te maken in deze situatie
    Meeste mensen kiezen een auto op basis van wat ze nodig hebben of nodig kunnen hebben en of er een bepaalde garage in hun buurt is.
    Zelf heb ik huisdieren en daarom gekozen voor een stationwagen waarin een dubbele hondenbench kan geplaatst worden, probleem is dat enkel hele dure merken een grote stationwagen maken !

Als je uiteraard geen huisdieren hebt die veilig meerijden, geen kinderen mee te nemen hebt, weinig bagage hebt mee te nemen, tijd genoeg hebt om op vakantie te gaan, en een wagen mag kiezen van je bedrijf wordt het rijden met een EV opeens veel makkelijker !

In verband met die diesel, daarmee kan je die 1000km makkelijk halen zonder 1 keer te moeten tanken, toch in mijn geval.
    Dus overal waar ik onderweg stop op vakantie moet ik me nergens druk om maken om te tanken/laden

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik spreek niemand aan voor die keuze, alleen worden er verkeerde argumenten gebruikt.

In elk geval, in een id4 kan prima een dubbele hondenbench.

De Flexxy double S dubbel-box is een hoogwaardige lichtgewicht reisbench, die de best mogelijke bescherming biedt voor uw huisdier in uw Volkswagen ID.4. Crash-geteste hondenbench!

Last edited by Kwiks19; 23 juni 2025, 18:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Neen hoor Geert je bent niet de enige
        Ik ken er ook enkele en geen enkele is voorstander van EV voor langere afstanden maar ook voor gewoon gebruik.
        En al zeker niet in België waar elektriciteit de duurste energie is

grts
        Sieg
        Wat heeft het voor zin Siegfried, die mannen zullen blijven zeveren.
        Ons dochter rijdt sinds enkele maanden met een nieuwe Q7 3.0 TDI,
        wat zij verbruikt met die auto is slechts één fractie van de 1.200 liter
        die ze wekelijks nodig hebben voor hun bouwbedrijf.
        Ik zie nog niet meteen een vrachtwagen met containers en kraan of een delfkraan
        of een Bobcat op batterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Wat heeft het voor zin Siegfried, die mannen zullen blijven zeveren.
          Ons dochter rijdt sinds enkele maanden met een nieuwe Q7 3.0 TDI,
          wat zij verbruikt met die auto is slechts één fractie van de 1.200 liter
          die ze wekelijks nodig hebben voor hun bouwbedrijf.
          Ik zie nog niet meteen een vrachtwagen met containers en kraan of een delfkraan
          of een Bobcat op batterijen.
          Natuurlijk kan dat niet….

https://transportenmilieu.nl/nieuwsa...%20in%20Spanje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Dat van die garagehouders heb ik nooit beweerd.
            Heb je nog van die pseudo-tienerwijsheid om mensen op stang te jagen ?
            Misschien deze: Ik denk niet dat jij over mijn opmerkzaamheid hebt te oordelen, noch over mijn interpretatievermogen.
            Toch wel zielig dat je met dergelijke kronkelingen je gelijk wilt halen. Soit.​
            Hoe vind je die pseudo-tienerwijsheid? ​
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik spreek niemand aan voor die keuze, alleen worden er verkeerde argumenten gebruikt.

In elk geval, in een id4 kan prima een dubbele hondenbench.

De Flexxy double S dubbel-box is een hoogwaardige lichtgewicht reisbench, die de best mogelijke bescherming biedt voor uw huisdier in uw Volkswagen ID.4. Crash-geteste hondenbench!

Als je de maten niet weet van een deftige dubbele hondenbench, hoe kun je dan in g*dsnaam weten of die zal passen
              En NEEN dat past absoluut daar niet in, in de verste verte nog niet !

Trouwens, als jij denkt dat dat voldoende veilig is waarnaar je linkt zit je absoluut niet in met je hond(en) !
              Maar laat me raden, jullie hebben geen honden ?

grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 23 juni 2025, 20:56.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Moet toch lukken voor 2 chihuahua's, beetje krap voor 2 Ierse wolfshonden. ​ Maar gelijk altijd als het over auto's gaat moet het afglijden naar elektrishe karren. En moest er dan eens iets nieuws gezegd worden....

Eerlijk gezegd, ik laat de garagist zijn job doen. Die weet beter dan ik wat er moet gebeuren. Met al de ervaring die hij heeft komt dat in orde. Minder dan wat er in het onderhoudsboekje staat lijkt me geen goed idee. Als hij iets opmerkt terwijl hij bezig is zal hij me dat komen zeggen en vragen wat ik wil dat er gebeurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Als je de maten niet weet van een deftige dubbele hondenbench, hoe kun je dan in g*dsnaam weten of die zal passen
                  En NEEN dat past absoluut daar niet in, in de verste verte nog niet !

Trouwens, als jij denkt dat dat voldoende veilig is waarnaar je linkt zit je absoluut niet in met je hond(en) !
                  Maar laat me raden, jullie hebben geen honden ?

grts
                  Sieg
                  Nee, ik heb geen hond, maar ben wel benieuwd welke auto dan zo veel groter is om die extra grote bench in te krijgen? Pick up? Mercedes Sprinter?

Comment

De serie productie van de eActros 600 loopt later dit jaar aan.
                    En ze kennen de resultaten reeds, de onnozelaars.
                    T’is nu al moeilijk om een deftige werfaansluiting te krijgen van meer dan 11Kw.
                    Grondwerken duren nu soms tot 12 uur constante activiteit met hun Hitachi delfkraan van 20 ton,
                    Effenen terrein, soms bomen verwijderen, kelders, regenput, enz.

Gaan jullie hier werkelijk verder het kalf uithangen door gelijk
                    welke discussie om te buigen naar jullie SUPER EV Kwiks19 en Hombre?

Er kan hier geen deftige vraag meer gesteld worden zonder dat jullie
                    zich ermee gaan bemoeien, deftige verstandige zinvolle antwoorden
                    van jullie kant heb ik nog maar weinig gelezen.

Comment

En ze kennen de resultaten reeds, de onnozelaars.
                      T’is nu al moeilijk om een deftige werfaansluiting te krijgen van meer dan 11Kw.
                      Grondwerken duren nu soms tot 12 uur constante activiteit met hun Hitachi delfkraan van 20 ton,
                      Effenen terrein, soms bomen verwijderen, kelders, regenput, enz.

Gaan jullie hier werkelijk verder het kalf uithangen door gelijk
                      welke discussie om te buigen naar jullie SUPER EV Kwiks19 en Hombre?

Er kan hier geen deftige vraag meer gesteld worden zonder dat jullie
                      zich ermee gaan bemoeien, deftige verstandige zinvolle antwoorden
                      van jullie kant heb ik nog maar weinig gelezen.

Dat electrificatie er aan komt en nog versterkt wordt is gewoon een feit, zeker en vast voor zowel personen als vrachtverkeer.
                      Je kan blijven beweren dat het niet kan, en kleine probleempjes opwerpen als 'onoverkomeliljk', terwijl er ondertussen bewezen wordt op grote schaal dat het allemaal wel kan. Niet van vandaag op morgen, maar sowieso gaat daar 20 jaar over (als er benzineauto's verkocht worden tot 20235). Hele hordes EV's rijden deze zomer naar alle richtingen.

Ik ben dan zo ingesteld dat ik zo snel mogelijk over wil schakelen naar de 'toekomst', dus zodra er een auto in mijn budget bruikbaar is, dan wil ik die. En zodra onze privé auto versleten is (die vervangen we gebruikelijk ook maar om de 10-15 jaar) gaan we daar ook over op EV.

Ik wil deel van de oplossing zijn, niet deel van het probleem...

Ik geef toe dat het voor bouwmachines nog moeilijk is, maar vrachtverkeer, en dan zeker containertransport op korte afstanden is prima te doen met een electrische vrachtwagen.

En verder is er geen enkele reden om mij als onnozelaar te omschrijven.

Comment

En verder is er geen enkele reden om mij als onnozelaar te omschrijven.
                        Voor alle duidelijkheid, waar heb ik je als een onnozelaar omschreven? Ik had het wel duidelijk
                        over de lopende test met de Mercedes eActros 600.

Comment

Voor alle duidelijkheid, waar heb ik je als een onnozelaar omschreven? Ik had het wel duidelijk
                          over de lopende test met de Mercedes eActros 600.

Dat was niet duidelijk, dus bied ik daarvoor mijn excuses aan.
                          Waar lees jij dat de test met de actros niet lukt? Of is dat bij dat ene bedrijf?

Feit is, je kan als transportbedrijf niet gewoon electrische vrachtwagens kopen, en dan een laadkaart geven aan je chauffeurs. Daar hoort wat training bij, en je moet zorgen voor laders bij je diverse depots en daar ook regels en procedures rond maken net als bij diesel trucks.
                          Ik weet dan bij veel transportbedrijven (maar ook koeriers die met kleine vans rijden) er een instructie is dat een voertuig pas mag geparkeerd worden als het brandstofniveau boven de 50% staat.

De bedrijven die al bezig zijn met de transitie (ik postte eerder al links over elektrotrucker op youtube) leren ook dagelijks bij, en als ze goed rekenen, dan verdienen ze de extra investering terug aan lagere energiekost (zeker bij laden aan de thuisbasis), en wegentaksen (maut).
                          Maar het vereist wat managment en training.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Misschien deze: Ik denk niet dat jij over mijn opmerkzaamheid hebt te oordelen, noch over mijn interpretatievermogen.
                            Toch wel zielig dat je met dergelijke kronkelingen je gelijk wilt halen. Soit.​
                            Hoe vind je die pseudo-tienerwijsheid? ​
                            Ik ga mij niet verder verlagen tot dit soort onzin. Salut.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat was niet duidelijk, dus bied ik daarvoor mijn excuses aan.
                              Waar lees jij dat de test met de actros niet lukt? Of is dat bij dat ene bedrijf?

Feit is, je kan als transportbedrijf niet gewoon electrische vrachtwagens kopen, en dan een laadkaart geven aan je chauffeurs. Daar hoort wat training bij, en je moet zorgen voor laders bij je diverse depots en daar ook regels en procedures rond maken net als bij diesel trucks.
                              Ik weet dan bij veel transportbedrijven (maar ook koeriers die met kleine vans rijden) er een instructie is dat een voertuig pas mag geparkeerd worden als het brandstofniveau boven de 50% staat.

De bedrijven die al bezig zijn met de transitie (ik postte eerder al links over elektrotrucker op youtube) leren ook dagelijks bij, en als ze goed rekenen, dan verdienen ze de extra investering terug aan lagere energiekost (zeker bij laden aan de thuisbasis), en wegentaksen (maut).
                              Maar het vereist wat managment en training.
                              Serge Gregoir (firma Eutraco en aangetrouwde familie van mijn vrouw),
                              zet hier in vogelvlucht nog geen kilometer van ons deur in Hooglede een enorm
                              distributiecentrum neer waarvan de helft zal verhuurd worden aan PostNL.
                              Maar wees gerust, het is niet allemaal goud wat blinkt, al laten de pers het
                              wel zo uitschijnen Kwiks19 . Zit nog allemaal in serieuze testfases.
                              Hier in ons Belgenlandje maken ze het graag moeilijk, in Vlaanderen
                              OBU momenteel nog gratis in Vlaanderen maar niet in Wallonië maar
                              vermoedelijk komt het er aan, en waarschijnlijk ook dergelijk systeem
                              voor de gewone EV.

Comment

Wat bedoel je met OBU?

Comment

Working...
                                X