Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vanaf april plugin batterijen toegelaten in België.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Het zal denk ik eerder een kleine hoop mensen zijn die recht hebben op die compensatie (anders was ze waarschijnlijk al afgeschaft ).
    Volgende maand hier ook een "computer" die mijn verbruik gaat meten.
    Zonnepanelen sinds eind 2010, als ik een batterij wil plaatsen dan moet er, denk ik, ook een ander soort omvormer komen en zijn de groenestroom certificaten zo goed als zeker ook foetsjie wegens verandering installatie (nu lopen ze "normaal" nog tot 2030)
    Het zal dus afwachten worden en braafjes mijn el. factuur zien stijgen met een factor X 2 à X 2,5.
    Je kan ook zonder de bestaande installatie te wijzigen batterijen gebruiken, je sluit dan aan tussen de groene teller en het schakelbord. Nadeel is dat je op die manier wel twee keer gaat omvormen, dus ook tweemaal verliezen zult hebben. Maar het kan.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Het zal denk ik eerder een kleine hoop mensen zijn die recht hebben op die compensatie (anders was ze waarschijnlijk al afgeschaft ).
      Volgende maand hier ook een "computer" die mijn verbruik gaat meten.
      Zonnepanelen sinds eind 2010, als ik een batterij wil plaatsen dan moet er, denk ik, ook een ander soort omvormer komen en zijn de groenestroom certificaten zo goed als zeker ook foetsjie wegens verandering installatie (nu lopen ze "normaal" nog tot 2030)
      Het zal dus afwachten worden en braafjes mijn el. factuur zien stijgen met een factor X 2 à X 2,5.
      Inderdaad, die "Retroactieve investeringspremie" die je zogezegd kunt krijgen als je zonnepanelen nog geen 15 jaar oud zijn, en de netbeheerder toch een digitale meter komt zetten ondanks eerdere beloftes, die premie kan bijna niemand krijgen omdat er x tal van kleine lettertjes onduidelijk geformuleerd zijn in de voorwaarden zodat ze deze niet moeten uitbetalen.
      Dus wederom iets waar men de gewone mens zijn geld afpakt waarvoor hij moeten werken heeft om die grote investering te kunnen doen.
      (Voor degenen die lachen ... indertijd kostten de zonnepanlen drie tot vier maal meer dan wat ze nu nog maar kosten)

Tevens is er een mogelijkheid om uitstel te krijgen om de digitale meter te moeten laten plaatsen, zie website
      In mijn geval voldoe ik aan alle drie de voorwaarden om uitstel te krijgen, uitstel van de digitale meter, namelijk
      - 1 Mijn zonnepanelen zijn nog geen 15 jaar oud
      - 2 Ik heb nog accumulatiekachels staan
      - 3 Ik heb exclusief nachttarief

Deze gegevens staan zo vermeld op hun eigen website, letterlijk trouwens

Maar wat blijkt nu, ik krijg geen uitstel en niemand, niet bij Fluvius contactcenter, niet bij 2de lijn klachten, kan mij uitleggen waarom het bij mij niet telt.
      Volgens de persoon in 2de lijn bij Fluvius heb ik er recht op doch zouden ze een fout gemaakt hebben en zijn mijn gegevens mee doorgestuurd naar de plaatsingsdienst en dat kunnen/willen ze niet meer veranderen.
      Tevens moet men klanten drie maand vooraf verwittigen dat de analoge meter zal worden vervangen door een digitale, dit is bij mij niet gebeurd.
      Ik kreeg meteen een brief van de plaatsingsdienst dat ze diezelfde week nog gingen komen, ik heb deze kunnen uitstellen naar eind deze week, doch loopt mij klacht/dossier nog bij Fluvius en kan nu geen uitstel meer aanvragen via de site van de plaatsingsdienst.

Dus degenen die hier nog steeds zeggen/denken dat het niet puur om het geld om doen is !!

grts
      Sieg

Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Trouwens, dit staat letterlijk op de site van Vlaanderen in verband met die premie ;

De retroactieve investeringspremie is er alleen voor eigenaars die hun investering tot op heden nog onvoldoende konden terugverdienen. Installaties geplaatst in de periode 2007 tot en met 2013 hebben gemiddeld genomen al een rendement van 5% behaald.

Dus mensen die hun zonnepanelen gelegd hebben in 2013 en dus nog geen 15 jaar oud zijn die hebben dikke pech !
        Trouwens, waarom moet de Vlaamse regering zich moeien in het feit dat je investering al een rendement van 5% heeft behaald.

Nog maar eens het bewijs dat het weer puur een geldkwestie is maar nu bij de Vlaanderen !

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Omdat de volgende stap van de Vlaamse regering het voortijdig stopzetten van de groene stroomcertificaten is, onder het motto "ze hebben al voldoende opgebracht". Maar ze wachten nog even tot de groep rechthebbenden wat geslonken is, met het idee dat er dan toch minder gaan tegenstribbelen. En dus minder reacties (lees: tegenstemmers) bij de volgende verkiezingen.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Je kan ook zonder de bestaande installatie te wijzigen batterijen gebruiken, je sluit dan aan tussen de groene teller en het schakelbord. Nadeel is dat je op die manier wel twee keer gaat omvormen, dus ook tweemaal verliezen zult hebben. Maar het kan.
            Volgens ik begrepen heb is een dergelijke retrofit batterij voor Fluvius ook een productieinstallatie (je zou ze kunnen gebruiken om stroom terug te leveren) en telt ze dus mee voor het maximaal toegelaten AC vermogen van 5kVA monofase of 10kVA 3 fasig.
            Nog uit te klaren.

Comment

Working...
            X