Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
Bekijk bericht
Concreet: de fiber is hier sinds enkele dagen beschikbaar, huisaansluiting zou binnen de 14 dagen kunnen gebeuren.
Officiële prijs voor GIGA Fiber (incl vaste lijn, maar ook 500Mbs download en upload en extra Wifi spullen indien nodig) is €107,88, met een 2e GSM erbij €117,99.
Mobiele data is (itm Telenet) slechts 12GB/maand (+5 voor Pickx), maar voor €11 meer heb je 80GB.
Beide duopolisten rekenen dus ongeveer exact hetzelfde aan.
Vermits wij nu €104,99 betalen, wat met €5 extra voor fiber €109,99 zou zijn ipv €117,99 ga ik toch nog even onderhandelen (ik was er vorige week voor een SIM kaartje en de man gaf aan dat er nog iets af kon).
Ik troost mij ermee dat door de Orange Flybox in ons buitenhuisje hebben op te zeggen (€28/maand voor 50GB week + 100GB WE) nog enige speling hebben (om desnoods op 1 GSM naar 80GB te gaan).
Wanneer we de vaste lijn zouden laten vallen gaat er €15/maand af, maar daalt de uploadsnelheid tot 100Mbs (wat wij niet zouden merken).
Als je TV laat vallen spaar je maar €18, met "kabelknippen" win je dus niet zoveel. Zelf kan ik zonder, maar ik ga over deze beide opties thuis geen ruzie maken.
PS: Ze komen maandag 15 juli overschakelen op fiber. Over de prijs heb ik antwoord gekregen, de korting van €5 zou nog doorlopen tot oktober (zoals vooropgesteld). Toen ik over de resterende €3 begon kreeg ik te horen dat ze honderden miljoenen hebben geïnvesteerd in fiber. Mij niet gelaten maar ik ben benieuwd of iedereen er zo over denkt.
Van techniek wist de man niets, op mijn vraag of onze (analoge) DECT toestellen konden behouden worden deed hij nogal neerbuigend "dat verkopen wij al lang niet meer". Klopt niet, Proximus verkoopt die dingen nog altijd (Gigaset) en zelfs de laatste nieuwe modem heeft blijkbaar (groene) uitgangen hiervoor. Download zou 2,5 Gbps zijn en upload 500 Mbps, kan je de hele straat op aansluiten .
Comment