Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Proximus ellende.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Proximus ellende.

    Ik ben dus toch overgestapt van Telenet naar Proximus.
    Vanaf dag 1 dikke vette miserie.
    Het heeft ook veertien dagen geduurd voor ik kon inloggen bij Netflix en Disney+.

    Deze namiddag willen we kijken naar het nieuws op VTM, noppes, niet verbonden terug inloggen
    Vandaag al twee maal een netwerk onderbreking. Om er het schijt van te krijgen.
    We kijken dan later naar het VTM nieuws van 13h00 en patat, niks meer.
    Deze avond kijk ik naar Chantal op VRT Max en hupla weer geen netwerk meer.
    Van zodra mijn contract afloopt ben ik terug naar Telenet.
    Al kost het maar € 50,00 per maand, Proximus kan de pot op, wat een bricol is me dat.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Zou je dan niet eerst eens proberen het probleem op te lossen?
    Onafhankelijk van welke provider, overal kan eens iets fout lopen maar het loont de moeite om eerst de oorzaak te kennen.
    Misschien heb je het gedaan, maar ik lees niet in uw bericht dat je hun support eens gecontacteerd hebt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Bij dat soort problemen denk ik dat je te ver van een telefooncentrale af zit.
      Normaalgezien zouden ze dat vooraf moeten controleren.
      Maar het kan ook zijn dat er een ander probleem is, bijvoorbeeld ergens een slechte verbinding in de bedrading, ergens tussen de telefooncentrale en jouw modem (niet altijd even gemakkelijk te vinden...).

      Wat het netwerk van Scarlet (Proximus) betreft, dat is niet 100% betrouwbaar, maar dat geldt ook voor de andere netwerken die het soms laten afweten (ik hoor anderen ook wel eens klagen, en daar valt dan het internet veel meer keren per jaar weg dan hier).
      Toevallig is de verbinding hier enkele weken geleden voor ongeveer anderhalf uur uitgevallen, maar daarvoor was het toch al verschillende jaren geleden dat dat nog eens gebeurd was.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik ben dus toch overgestapt van Telenet naar Proximus.
        Vanaf dag 1 dikke vette miserie.
        Het heeft ook veertien dagen geduurd voor ik kon inloggen bij Netflix en Disney+.

        Deze namiddag willen we kijken naar het nieuws op VTM, noppes, niet verbonden terug inloggen
        Vandaag al twee maal een netwerk onderbreking. Om er het schijt van te krijgen.
        We kijken dan later naar het VTM nieuws van 13h00 en patat, niks meer.
        Deze avond kijk ik naar Chantal op VRT Max en hupla weer geen netwerk meer.
        Van zodra mijn contract afloopt ben ik terug naar Telenet.
        Al kost het maar € 50,00 per maand, Proximus kan de pot op, wat een bricol is me dat.
        Terug naar 14 december 2023 Luc, in een ander topic van je

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Op mijn zoektocht naar een andere provider dan Telenet ben ik uiteindelijk bij ............................ Proximus terecht gekomen.
        Bij Telenet had ik voor hetzelfde een heel stuk meer moeten betalen.
        En volgend jaar zou hun supersnel netwerk klaar zijn.



        Met alle respect Luc, maar wedden dat je over een jaar komt klagen over Proximus.
        Te beperkt in snelheid als je tv opzet valt de snelheid naar beneden, klantvriendelijkheid
        om bij te huilen enz.
        Heb je prijs gevraagd voor een snel pack met fibernet?​
        Last edited by Geerten; 6 februari 2024, 07:53.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Toevallig is de verbinding hier enkele weken geleden voor ongeveer anderhalf uur uitgevallen, maar daarvoor was het toch al verschillende jaren geleden dat dat nog eens gebeurd was.
          Dat kan uiteraard overal gebeuren, maar waar mensen vaak niet bij stilstaan is dat de oorzaak niet altijd bij de provider ligt.
          Als bijvoorbeeld een aannemer ergens een kabel beschadigt of er rijdt iemand tegen een verdeelkast, dan kan heel de buurt getroffen zijn.
          En best is meteen bellen, want bijna iedereen denkt dan dat een ander dat wel zal doen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

            Terug naar 14 december 2023 Luc, in een ander topic van je
            …/…
            Met alle respect Luc, maar wedden dat je over een jaar komt klagen over Proximus.
            En binnenkort nog eens over Telenet omdat de overschakeling niet vlot verloopt en de nieuwe abonnementen duurder zijn of minder bieden dan wat hij had.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij dat soort problemen denk ik dat je te ver van een telefooncentrale af zit.
              Normaalgezien zouden ze dat vooraf moeten controleren.
              Maar het kan ook zijn dat er een ander probleem is, bijvoorbeeld ergens een slechte verbinding in de bedrading, ergens tussen de telefooncentrale en jouw modem (niet altijd even gemakkelijk te vinden...).

              Wat het netwerk van Scarlet (Proximus) betreft, dat is niet 100% betrouwbaar, maar dat geldt ook voor de andere netwerken die het soms laten afweten (ik hoor anderen ook wel eens klagen, en daar valt dan het internet veel meer keren per jaar weg dan hier).
              Toevallig is de verbinding hier enkele weken geleden voor ongeveer anderhalf uur uitgevallen, maar daarvoor was het toch al verschillende jaren geleden dat dat nog eens gebeurd was.
              Hier onlangs ook zo iets. Was midden in de Thuis-uitzending. Maar was relatief snel opgelost door de modem es een minuut uit te zetten, en een 10-15 minuten later was het in orde.
              Meestal probeer ik het zo op te lossen.
              Duurt het echt lang ( een uur is voor mij al lang ) dan bel ik wel es.
              Maar het is zoals men hier zegt, Luc, 1) Er is overal al wel es iets. Plus er zijn ook andere factoren dan direct de provider. 2) En als het Proximus is kan het echt zijn dat je te ver ver van zo’n kastje woont - was bij ons ook zo. Nu bij Telenet. Is zoals gezegd ook niet altijd 100% maar toch een heel pak beter dan vroeger. Maar het is inderdaad pokkeduur…..
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Nu bij Telenet. Is zoals gezegd ook niet altijd 100% maar toch een heel pak beter dan vroeger. Maar het is inderdaad pokkeduur…..
                Inderdaad, maar in die +20 jaar dat wij hier Telenet klant zijn,
                kan ik de uitval hier tellen op één hand.
                Wij hebben hier momenteel het OneUp for2, kost 139€ per maand,
                wat uiteraard niet goedkoop is, maar als je ziet wat je er voor krijgt.
                En alles bijna onbeperkt, met een snelheid van effectief tegen de 1Gbit/sec.
                GSM: ik weet nog goed bij onze eerste gsm in 2001, dat was er zo eentje
                van Nokia met Proximus betaalkaartje, 50€ opladen was er binnen de kortste
                keren door.
                Als je al die aparte dingen toen ging samen tellen was het toch ook duur.
                Je kan natuurlijk iets zelf samen stellen dat goedkoper is, “wij” zijn het soort
                dat kiest voor kwaliteit en gemak, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken
                natuurlijk.

                Wat Luc getekend heeft bij Proximus weet ik natuurlijk niet, maar terug keren
                naar Telenet kan hem misschien nog voordelen opleveren als hij het slim speelt
                en bv. op naam van zijn vrouw een intekent.

                https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one/?CMP=sbr_telenet%20one_p%7C&s_kwcid=AL!14365!3!687 243463836!p!!g!!telenet%20one&gad_source=1&gclid=C j0KCQiAzoeuBhDqARIsAMdH14EjDsR5lFW-yNbBBVtrJZ-p_fgbBzdSUSM_g6UHAV2LcJ55Aw5GYrUaApdyEALw_wcB&gcls rc=aw.ds



                Last edited by Geerten; 6 februari 2024, 16:58.

                Comment


                • #9
                  Ik ben al van heel in het begin klant bij Telenet. Maar als ik over 1 ding zeer tevreden ben, dan is dat de constantheid van de verbindingen.
                  Op al die jaren hebben we enkele keren even zonder internet gezeten, en hooguit 2 uur geen TV kunnen kijken, en dat was dan nog door electriciteitswerken in de straat even verderop waardoor alles daar zonder stroom zat.
                  Maar voor de rest - hier in stad - steeds een goede snelle verbinding.
                  Net de TV Box gratis laten installeren, en dat werkt als een zonnetje.
                  Kortom, het mag dan wel even duurder zijn dan sommige anderen, maar ik ben in elk geval een zeer tevreden klant. Maar dat hoeft uiteraard niet voor iedereen te gelden ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Dit blijft dus een ongelooflijk amusant onderwerp. Het verbaast me dat veel hoogopgeleiden hier zich laten benevelen door het TN sprookje van de hoogste snelheid. Allemaal geld teveel?

                    Ik ben nog steeds super tevreden met Orange: De stabiliteit van het TN netwerk ontdaan van alle dure ballast:

                    LoveDuo aan €87/mnd met:
                    Internet aan 500Gbps en 3TB limiet.
                    2x 30GB 5G mobiel aan 600Mbps.

                    Comment


                    • #11
                      En als men toch bezig is, ik ben al klant bij Scarlet, toen ze nog Planet internet heten.
                      in de begin periode een paar keer slecht internet, en dat bleek toen aan de concurrent Belgacom te liggen, die mij op een verder gelegen centrale had aangesloten.
                      Dat hebben ze gelukkig terug gedraaid.
                      Later in het Scarlet tijdperk een dikke dag zonder internet gezeten omdat ze hier wat verder de wijkkast hadden omver gereden.

                      Voor de rest kan ik niet zeggen dat ik zonder internet heb gezeten en dat is toch al een 25 jaar.

                      mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                      Comment


                      • #12
                        Iedereen heeft zo wel zijn verhaal zeker? Hier al héél lang Belgacom/Proximus zonder echte problemen. Ja, tv hapert wel een keertje per jaar en eens grotere onderbreking bij werken in de straat. Maar verder niet te klagen (behalve van hun spamfilter).

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                          En als men toch bezig is, ik ben al klant bij Scarlet, toen ze nog Planet internet heten.
                          Ik ben er ook al klant van toen je nog moest inbellen om een verbinding te maken.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Als we beginnen met oude koeien uit de gracht te halen... Innet in 1995 of zoiets was mijn eerste provider, dat is dan Uunet geworden bij een overname, en dat is dan nog iets anders geworden. Dat was belange niet zo goed en dan ben ik naar Skynet getrokken. Mijn email is nog altijd een skynet adres. Alhoewel ik dat bijna niet meer gebruik omwille van de rotslechte spamfilter van Proximus.

                            Die V.92 US Robotics is nog niet zo lang naar het containerpark gegaan samen met andere pc relieken. Inbellen en dan 1 uur lang de telefoon bezet houden (koste iets van 50 bef dacht ik). Iets zoeken was met Alta Vista.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Als we beginnen met oude koeien uit de gracht te halen... Innet in 1995 of zoiets was mijn eerste provider, dat is dan Uunet geworden bij een overname, en dat is dan nog iets anders geworden. Dat was belange niet zo goed en dan ben ik naar Skynet getrokken. Mijn email is nog altijd een skynet adres. Alhoewel ik dat bijna niet meer gebruik omwille van de rotslechte spamfilter van Proximus.
                              Ik heb zelfs nog een @belgacom mail adres in gebruik, dus over oude koeien gesproken ;-)

                              grts
                              Sieg

                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X