Deze week "De Factcheckers" gezien op VRT1? Die presentator betaalt voor 1 Gbps, dus moet Telenet die snelheid dan maar leveren. 845 Mbps is niet genoeg want maar 75% van de 1000Mbps. Daar bij factcheckers hebben ze duidelijk geen zin voor realiteit en de technische complexiteit van netwerken. Geen woord van uitleg wanneer het zinvol is om 1Gbps ook effectief noodzakelijk is en te gebruiken. Het gaat over Telenet, maar net zo goed over de andere providers. Toevallig hoe de snelheid aanvankelijk maar 4Mbps was, en de presentator had de "indruk" dat zijn internetverbinding traag was. Tja.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Proximus ellende.
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtDie presentator betaalt voor 1 Gbps, dus moet Telenet die snelheid dan maar leveren. 845 Mbps is niet genoeg want maar 75% van de 1000Mbps.
Valt mee hier, bijna altijd 95% van de beloofde snelheid, zojuist een testje gedaan.
Last edited by Geerten; 25 april 2024, 13:20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
Nog even en de gemiddelde TN abonnee betaalt €150-200/mnd. Gegarandeerd de snelste je rekening leeg
In werkelijkheid gebruiken ze dan gemiddeld misschien 5 % van het aanbod maar ze betalen wel voor 100% (waar de provider dan max. 80% van levert, zie Factcheckers).
Helaas, concurrentie werkt nauwelijks in België. De "voortrekkers" zoals een EDPnet, Mobile Vikings etc... zitten al onder de vleugels van PX bij gebrek aan klanten. Een beetje witte raaf is Scarlet, (totdat het wat te populair zou worden voor moeder PX)
Maar je kan de "groten" in feite geen ongelijk geven.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Euhhh sinds wanneer is 845 maar 75% van 1.000 Hombre
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
-
Ik ben hier nog eens terug...........................met klachten over Proximus.
Ik heb een contract ondertekend dat ik maandelijks een paar centen meer dan € 127 zou moeten betalen.
1ste factuur: € 149
2de factuur: € 154
3de factuur: € 194
De dienstverlening is een echte kwakkel in de Proximus winkels kunnen ze enkel iets verkopen, verdere hulp is enkel te verkrijgen via hun helpdesk. Voor ditte druk 1, voor datte druk 2 enz. En uiteindelijk ben je bij de helpdienst.
Op dit ogenblik zijn alle lijnen bezet, blijf aan de telefoon we helpen u zo dadelijk verder. Na 30 min een herhaling en na 45min. nogmaals een herhaling en dan ........................niks meer.
Nu slaan ze hun prijzen op, dat beloofd, volgende factuur meer dan € 200 verwacht ik?
Was ik maar bij Telenet gebleven want bij Proximus zijn het bandieten die rekeningen maken met een fourchette (een vork dus)
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtIk ben hier nog eens terug...........................met klachten over Proximus.
Ik heb een contract ondertekend dat ik maandelijks een paar centen meer dan € 127 zou moeten betalen.
Men kan bijvoorbeeld een vast contract hebben voor bepaalde diensten, maar daarbuiten ook gebruik maken van betalende diensten zoals bellen naar 0900 nummers, bellen naar het buitenland, data gebruiken buiten bundel of buiten Europa, spelletjes, parkeersessies betalen, films huren, … er zijn zoveel mogelijkheden die de kosten kunnen doen oplopen.
Zonder detail ervan te kennen, kan men moeilijk inschatten of het al dan niet verkeerd is, maar zelf zal je toch ook al wel het meeste kunnen inschatten zeker?
Nu slaan ze hun prijzen op, dat beloofd, volgende factuur meer dan € 200 verwacht ik?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtIk ben hier nog eens terug...........................met klachten over Proximus.
De dienstverlening is een echte kwakkel in de Proximus winkels kunnen ze enkel iets verkopen, verdere hulp is enkel te verkrijgen via hun helpdesk. Voor ditte druk 1, voor datte druk 2 enz. En uiteindelijk ben je bij de helpdienst.
Op dit ogenblik zijn alle lijnen bezet, blijf aan de telefoon we helpen u zo dadelijk verder. Na 30 min een herhaling en na 45min. nogmaals een herhaling en dan ........................niks meer.
Nu slaan ze hun prijzen op, dat beloofd, volgende factuur meer dan € 200 verwacht ik?
Was ik maar bij Telenet gebleven want bij Proximus zijn het bandieten die rekeningen maken met een fourchette (een vork dus)
Op een paar maanden tijd komt er nooit plots 25% bij, want dan gaan ze heel veel klanten verliezen.
Er is dus iets anders dat ervoor zorgt dat de prijs hoger is geworden (bijvoorbeeld een of ander pakket voor de tv).
Tot nu toe betaal ik bij Scarlet (Proximus) nog steeds 50 euro per maand, voor tv, internet, vaste telefoon en gsm.
En ik krijg ook ongeveer de beloofde snelheden, al zijn die natuurlijk wel lager dan bij een glasvezel aansluiting.
Net getest: download = 62,43 Mbps (beloofd is tot 70 Mbps), upload = 9,23 Mbps (beloofd is tot 10 Mbps).
Voor ons is dat voldoende, er hapert niets, alleen als ik af en toe eens een reeks foto's bij op de Smugmug website zet moet ik wat geduld hebben, maar omdat ik die foto's altijd 1080 pixels hoog maak voor ik ze upload valt ook dat nog best mee, zelfs al zijn het een paar honderd foto's van een bepaald evenement.
De abonnementen voor Netflix, Prime en Disney + zitten uiteraard niet in dat pakket van 50 euro per maand, daarvoor betaal ik apart.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtWas ik maar bij Telenet gebleven want bij Proximus zijn het bandieten die rekeningen maken met een fourchette (een vork dus)
En wees er maar zeker van moest je terug naar Telenet overstappen dat je van Proximus een restfactuur
zal krijgen voor die (gratis) TV.
Maar zoals Freddy en Bart hierboven zeggen zal er wel meer meespelen om aan zo een enorme
prijsstijgingen te komen.
Kleine lettertjes gelezen ivm. je bijkomende pakketten (bv. drie maand gratis dit en dat, en dan de volle pot)?
Ons dochter heeft een Telenet business pack met enkele opties en betaald ook rond de 200€
verschil is wel dat zij dat als zelfstandige in kosten kunnen brengen.Last edited by Geerten; 2 juni 2024, 09:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk berichtMaar zoals Freddy en Bart hierboven zeggen zal er wel meer meespelen om aan zo een enorme
prijsstijgingen te komen.
Kleine lettertjes gelezen ivm. je bijkomende pakketten (bv. drie maand gratis dit en dat, en dan de volle pot)?
Altijd het geheel bekijken, niet alles is de fout van de provider.
En wees er maar zeker van moest je terug naar Telenet overstappen dat je van Proximus een restfactuur zal krijgen voor die (gratis) TV.
Vroeger overstappen wordt nog eens vloeken door de restwaarde.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtAls je bij Telenet of waar ook plots allerlei opties gaat activeren of buiten de bundel gaat, dan zal daar ook wel een heel pak bijkomen.
Altijd het geheel bekijken, niet alles is de fout van de provider.
sport zender pack in, wat bij Telenet ook is, maar daar geven ze het wel wat duidelijker aan meen ik.
Packs genoeg tegenwoordig ook bij streamingdiensten, een vriend van mij heeft het een paar weken
geleden eens uitgerekend, komt aan meer dan 300€ per maand, sportpack hier filmpack daar en dan nog
zijn volledige Adobe pack met AI.
Maar ook ingeschreven als business abonnee omdat hij het volledige Adobe pack gebruikt voor zijn werk
en nu met die AI implementatie kan hij die snelheid wel gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
Uiteraard Freddy bij sommige reclames zit er voor een paar maand een of andere sport en/of
sport zender pack in, wat bij Telenet ook is, maar daar geven ze het wel wat duidelijker aan meen ik.
Er is er hier toch ook ene dat met de TV-box van Telenet drie maand gratis een pack kreeg en dan verbaasd was dat het plots aangerend werd? ;-)
Als je toch wil testen maar niet wil houden, beter meteen een memo in je agenda zetten om tijdig op te zeggen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
En niet te vergeten een gratis digitaal abo van Het Laatste Nieuws Luc.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
Comment